Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Ziet er handig uit, een wetsand "sponsje". Iemand ervaring? Opties
LB
#1 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 15:30:52
Rang: Lid
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Kwam op youtube onderstaand filmpje over wetsanden tegen. Aangezien het filmpje gemaakt is tijdens een dodo juice workshop, neem ik aan dat de geshowde producten van dodo juice zijn.

Het wetsanding sponsje (of zoiets dergelijks) lijkt me erg handig. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb gezocht in de Carclean.nl webshop, maar volgens mij wordt deze (nog) niet geleverd door Carclean.nl. Of heb ik niet goed gezocht

Samz
#2 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 15:38:55

Geen ervaring mee, maar wel geïnteresseerdWhistle
Alfa Romeo GT 1.9 JTD Ford Puma 1.7
LB
#3 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 15:43:24

Ja ik ook wel, maar alvorens ik overga tot aanschaf ben ik benieuwd naar gebruikers ervaringen.
Kawouter
#4 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 15:49:59

Dat is inderdaad wel een nice ding!
Nu Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Ex Peugeot 306 XS 1.6, Ex VW Polo Coupe 1.0, Ex Kia Pride, Ex Ford Mondeo 2.0, Ex VW polo Coupe 1.3
Ex Opel Corsa 1.5 TD, Ex Peugeot 106 Diesel, Ex Peugeot 106 Sport 1.1, Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD
nicknameless
#5 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 15:55:05
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Lijkt een beetje op de Wolfgang Polishin'Pal.

Ziet er uit als een uit de kluiten gewassen stuk schuurkurk

Deze is ook voorzien van klitteband en zo groot als een 4 inch spot buff

rodders
#6 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:01:21
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

In het filmpje wordt gebruik gemaakt van een Flexipads Hand Polishing Backing Pad/plate. Is dus niet van Dodo Juice maar van het merk flexipads

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
LB
#7 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:03:48

Ah, en daar wordt een wetsanding schuurpapiertje met klitteband opgedaan. Heb ik dat goed?
rodders
#8 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:06:37
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Inderdaad, bijvoorbeeld een mirka wetsand schijfje van 77mm of van 150mm. Je hebt deze backingplates in twee formaten, 75mm en 125mm.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
LB
#9 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:08:40

Lijkt mij handig werken, je voelt goed wat je doet.
rodders
#10 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:12:07

Inderdaad, ook goed om de contouren van een plaatwerk te volgen. Er bestaan zelfs tussenschijven voor om pigy tails te verminderen. Pigy tails die kunnen ontstaan door het doordrukken van de velcro op het wetsandpapier en bijgevolg tot in de lak.

LB
#11 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:14:31

Heb net even gekeken op de internationale site met websop, maar het versturen kost 19 pond, best duur. Even zoeken naar een Nederlandse leverancier.
Kawouter
#12 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:16:53

Misschien mooi voor een group buy?
Nu Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Ex Peugeot 306 XS 1.6, Ex VW Polo Coupe 1.0, Ex Kia Pride, Ex Ford Mondeo 2.0, Ex VW polo Coupe 1.3
Ex Opel Corsa 1.5 TD, Ex Peugeot 106 Diesel, Ex Peugeot 106 Sport 1.1, Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD
LB
#13 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 16:21:04

Als er geen leverancier in Nederland is, zou het idd een mooie groupby zijn. De 125mm variant kost 4,60 pond (€ 5,72), maar het versturen kosten 19 pond (€ 23,64) en een order moet minimaal 39 pond (€ 49,53) zijn. Dat gaat ´m niet worden voor dat geld.
Timon
#14 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 17:13:38

Off topic:

Waarom draagt de beste man op een Dodo workshop een Meguiar's schort en baseball cap? Nu leek het in eerste instantie door een Meg gesponsord te worden ipv Dodo.

On topic:

Even grof gezegd €6- per pad. Mij leek juist de 75 mm wel weer handig. Een pijling voor een groupbuy kan altijd. Bij meer dan 10 vallen de transportkosten al weer mee..
Je kan ook een verzoek bij Tim indienen voor opname in het assortiment.
LB
#15 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 17:16:08

@Tim; ...Je kan ook een verzoek bij Tim indienen voor opname in het assortiment............ Idee?
stimpy68
#16 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 17:26:50
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Topic titel aangepast, lees ook dit eens.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
LB
#17 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 17:33:35

Gelezen, begrepen en voor de volgende keer. Dank voor het aanpassen.
mk-us
#18 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 19:10:50
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Wat betreft Dodo Juice: wellicht dat het misverstand ontstaan is daar om 5:12 Dom van DJ een vraag stelt over hoelang je nu daardwerkelijk moet doorgaan met een stukje sanden weetniet

@Rodders: die tussenschijven zijn er toch voor als je machinaal gaat wetsanden? In dit geval ( handmatig ) toch niet nodig cq noodzakelijk ?

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
rodders
#19 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 19:47:52

De tussenschijf is er om pigy tails van het doordrukken van de velcro te voorkomen. Bij zowel machinaal als bij handmatig schuren met dit systeem heb je velcro zitten. Dus daarom de tussenschijf er tussen zodat je het risico kan verminderen, zeker bij handmatig zou ik het gebruiken omdat je al snel wat harder duwt dan met een machine.

mk-us
#20 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 22:28:47
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Simpeler kan het antwoord idd niet zijn .... tiptop als zoals altijd, dank je Jan!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
nicknameless
#21 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 22:39:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

rodders schreef:
De tussenschijf is er om pigy tails van het doordrukken van de velcro te voorkomen. Bij zowel machinaal als bij handmatig schuren met dit systeem heb je velcro zitten. Dus daarom de tussenschijf er tussen zodat je het risico kan verminderen, zeker bij handmatig zou ik het gebruiken omdat je al snel wat harder duwt dan met een machine.

Wij hebben juist géén tussenschijf gebruikt aangezien deze (in het geval van de Festool) tussenschijf giga grove grote klitteband haakjes heeft.
Beetje vergelijkbaar met dat van de DAP, maar dan een tikje grover/groter.

Er zijn 2 soorten klitteband:

Door middel van haakjes

Dit type klitteband zorgt voor de zogenaamde piggytails doordat de langwerpige vezels als het ware over de lak slepen/krassen bij veel druk zetten.

Een ander, veiliger, type klitteband, is het zogenaamde paddestoel klitteband. Deze zijn aan het einde afgerond waardoor de kans op krassen en/of piggytails veel kleiner is.

Je zult ook merken dat klitteband met langharige vezels minder goed op het klitteband kleeft met de paddestoel profiel en andersom.

rodders
#22 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 23:05:24

De tussenschijf die ik tegengewoordig gebruik heeft kleinere weerhaakjes dan de hand backingplate, daarom dat ik deze er dus tussen gebruik.

mk-us
#23 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 23:12:08

Voor machinaal of ook bedoelt zoals voor de Flexipads Hand Polishing Backing Pad ( en ook in 75mm versie mogelijk ?, zo ja kan ik een PM-linkje van je krijgen )

rodders
#24 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 23:25:33

Voor machinaal en met de hand. Als ik iets wetsand doe ik het met de hand, de uitslag van mijn Meguiar's g220 is te groot. Om iedere keer een sanding machine te gaan lenen is ook maar stom. link in pm.

Dibbuz
#25 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 23:41:23
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Had Abralons schijven voor machinaal schuren maar daar werd ik niet vrolijk van, schuurpatroon was helemaal niet mooi.
Schijven van Festool (de dure diamant?) geven een veel mooier patrool.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
rodders
#26 Gepost : vrijdag 19 augustus 2011 23:43:59

Nja, ik werk toch eerst mijn abralons op.

Dibbuz
#27 Gepost : zaterdag 20 augustus 2011 0:01:55
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

De laatste paar die ik had zijn op een clinic (mis)bruikt.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire