Hallo,
is idd al een leuk pakket, ik zou nog gaan voor :
*een extra rolletje tape gaan (25 mm) en ook misschien je pads dubbel kopen ivm vallen of andere
*velgenborstel(mini ez brush is voldoende denk ik,de prijs is ook mini tegen de grote borstel toch

)
*wheelwax(aanbrengen met een kwast die je "intaped" met electriciteitstape ivm de ijzeren randen) met 1 puntje (ik schat het volume van een 10-centstuk
maximum) kom je al toe om heel de voorzijde van je velg te doen(dunner = beter = kom je zeker 100 jaar toe

= goedkoper

)
*een extra droogdoek , denk er maar eens aan als jouw enige doek pardoes op de grond waait of uit je handen schiet!
*de lube van de kleiset kan je verdunnen hoor: 1/1 ,wel goed nat kleien want je hebt nu immers 2 keer zoveel
de blokjes klei knip je best in 2 stukken,voor als er 1tje valt(= vuilbak!)
ik raad aan om de auto na het wassen , niet te drogen , vermits je toch gaat kleien , eventueel kan je wel de ramen een beetje droogvegen
om geen plekken achteraf te hebben door verdroogd water
*spray&wipe is idd bijna een "must"

, pads kosten 2 keer niks, gelijk 2 à 4 van die naadloze nemen + enkele mf-pads
de spray&wipe gebruik ik standaard 1/1 voor de ramen en doet het 98% even goed als puur hoor(kom je weeral langer toe )
*doekjes : zie rst-smurf , nooit genoeg , ik heb er al minstens 15 en ga er nog bestellen
indien je ramen netjes zijn en bvb geen scrub-cleaner nodig hebben: gewoon poetsen met iets voor de ramen(huishouden) , en
daarna de spray&wipe(1/1) om ze netjes af te werken én te beschermen(de regen zal er ook afvliegen hoor , net als bij de rain-x of andere (dure) spullen
ik doe dit met een mf-padje,zo heb je geen doek nodig om het op te brengen(padje ff insprayen)en raam per raam doen(voorruit en achterruit doe ik in 2 keer ivm de grootte)
*heb je al grote emmers??(2 stuks)
*1 goedkope emmer uit de bouwmarkt voor je velgen
*een goedkope washandschoen(à 2 euro bvb) voor de onderkanten van de wagen en nog 1 enkel en alleen voor je velgen(merkteken op zetten )
optioneel kan je nog verder gaan hoor:
*een QD+ om je lak te "boosten" bij de volgende wasbeurt is ook handig , maar spray&wipe doet dit ook alleen blinkt deze minder dan de QD+(poorboys bvb)
*natural look voor het interieur(poorboys) of je kan ook de spray van Mothers wax nemen:plastic-vinyl-rubber care(dit is 3 in 1!)
zo doe je plastic ,vinyl en zelfs je banden ermee(banden: wederom een borstel en smeert lekker zuinig)
Er zijn wellicht nog tips , maar ik ga het hierbij ff laten en wens je veel succes!
Danny
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci