|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2011 Locatie: sittard
|
Hoi Allemaal, Nu mijn lijst en bestelling compleet is kan ik gaan beginnen met detailen. hier de link naar mijn lijst in het forum project
EN DIT IS DE COLLECTIE DE COLLECTIEDit zijn de 2 uitdagingen welke ik handmatig ga detailen VW PASSAT 2.0 FSI HIGLINE 2006 Of dezevW GOLF III 1.6i UIT 1996  MET WELKE ZOU IK GAAN BEGINNEN ????? *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: den haag
|
De golf, kan je mooi op oefenen!
|
|
|
|
.goed idee! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2009 Locatie: Made
|
de golf ja! leuke kleur om resultaat mee te halen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Eerst de Golf en dan de Passat zou mijn keuze zijn. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
Ok hier komt ie dan. Mijn eerste detail JOB. Door jullie gekozen de wijrode golf 3. Voor de behandelingen:     Het wassen met wielkasten en velgen!  Kleien:    Polishing:   Glaze:     Sealant: Nu alleen de motorkap gedaan en dan zondag verder! Wat denken jullei ervan??? *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
Ziet er goed uit zo op de foto! Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Netjes hoor. En volgens mij een uato zonder blanke laklaag? M'n moeder had vroeger een brandweerrode Golf II. Daar waren de doeken etc ook altijd rood na het poetsen. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
dank jullie wel en ibizasigno DKBM. Inderdaad een auto zonder blanke lak laag. Ik ben nu benieuwd hoe lang hij deze glans volhoud! Maar mijn arm is wel dikker geworden! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-6-2010 Locatie: Zoetermeer
|
gaat de goeie kant op  Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
|
|
|
|
Goed bezig, ga zo voort. Dit is een dankbare kleur om de vorderingen op te kunnen zien. Al een beetje spierpijn in je armen? Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Almere
|
Ziet er goed uit hoor! Wat vind je er zelf van? Je ziet toch wel een enorm verschil neem ik aan?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-7-2011 Locatie: België Limburg
|
Ziet er goed uit.
Nog niet over een dapje nagedacht ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
frada schreef:Ziet er goed uit.
Nog niet over een dapje nagedacht ?
Goed plan om daar eens over na te denken............zeker met de zwarte Passat, weet er alles van. Buiten veel plaatwerk (auw auw armpjes) is de lak hard.
|
|
|
|
Met het resultaat ben ik tevreden. Veel beter dan dat hij eerst was. Ik heb wel gemerkt dat het echt weg werken van swirls een hele klus is wat me met een pad met een lichte cutting factor( witte monello) en de PB polish niet gelukt is. Een aantal lichte swirls zijn wel weg maar er zijn er nog genoeg. Verder werkt dus de PB polish super fijn. Goed op te brengen met een monelo pad. De black hole met een zwarte monello pad en de PB EXP sealant met een rode Monello pad. Ik heb ook de MF pads geprobeerd maar ik heb het idee dat ik met de schuimpads een veel dunnere laag kan aanbrengen met minder sealant dan de MF pad. Maar goed dit was mijn eerste ervaring hiermee. Verder is mijn arm inderdaad wat dikker geworden en misschien als kers cadeau een DAP zou niet verkeerd zijn.! Maar ik ga toch de passat nog met de hand proberen of ik zou als een dap ergens moeten kunnen lenen.. Hier onder de laatstefoto's met met de PB sealant en de system rubberplast. Links de sealant aangebracht met de rode monello pad en rechts met PB MF pad. Maar hier het resultaat van de PB EXP sealant    Mooie wolken he !  en het water loopt er zo vanaf. ongelofelijk! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Bespaar je de moeite op de Passat. Mijn advies: Passat ofwel met de machine doen of niet. Scheelt een berg tijd en frustratie! Vrienden noemen me Martin
|
|
|
|
Ok thx voor de tip! Wordt tijd dat het eerder kerst wordt haha *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-8-2011 Locatie: Rotterdam
|
Ziet er erg goed uit! Ik heb zelf ook een knal rode auto gehad, en dat vond ik altijd geweldig om te poetsen. De kleur rood wordt altijd zo intens, als je regelmatig een nieuwe wax laag zal opbrengen zal de auto de kleur echt goed behouden. Ook zal je veel bekijks trekken (dat was mijn ervaring)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Ziet er goed uit zeg  Mooie glans, echt n kleur om weer van te genieten. Welke vond je lekkerder werken met de exp, de pb pad of de monello? Ik zelf vind het niet lekker werken om met een MF pad de wax aan te brengen, SF werkt prettiger vind ik.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Amersfoort
|
Zo man die is opgeknapt zeg! Good job
|
|
|
|
tamer schreef:Ziet er goed uit zeg  Mooie glans, echt n kleur om weer van te genieten. Welke vond je lekkerder werken met de exp, de pb pad of de monello? Ik zelf vind het niet lekker werken om met een MF pad de wax aan te brengen, SF werkt prettiger vind ik. Ik moet zeggen met de monello is veel lekkerder werken. Je kan het product goed dun verdelen en het verbruikt minder. Dus voor mij de monello pad's *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Aroutin schreef:Zo man die is opgeknapt zeg! Good job Dank je wel was een hoop werk maar op rood werkt het echt super! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Je kunt tevreden zijn met het resultaat hoor. Good Job! Bij een rode auto is het inderdaad zaak om hem goed bij te houden, maar nu je het virus te pakken hebt ben ik daar niet zo bang voor. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
BlackPassat schreef:Je kunt tevreden zijn met het resultaat hoor. Good Job! Bij een rode auto is het inderdaad zaak om hem goed bij te houden, maar nu je het virus te pakken hebt ben ik daar niet zo bang voor. Dank je wel. En nu inderdaad bijhouden. Mmar dat komt wel goed.. *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ziet er weer netjes uit! Erg mooi opgeknapt, weer dieprood! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-3-2010 Locatie: Vlaardingen
|
RESPECT..! Ziet er goed uit. En dat met het handje.. Wanneer de volgende? Robert
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
Eeen hele verbetering voor de Golf!  Dat heb je netjes gedaan hoor. Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
|
Ome Robert schreef:RESPECT..!
Ziet er goed uit. En dat met het handje..
Wanneer de volgende?
Robert
Thx robert! De volgende is dan de passat en die gaat in de herfst vakantie gebeuren waarschijnlijk! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
IbizaSigno schreef:Eeen hele verbetering voor de Golf!  Dat heb je netjes gedaan hoor. Thx man *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Erg netjes geworden! Zou je m niet toppen met een wax? Lijkt me nog duurzamer namelijk. --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Erg netjes geworden! Al zie ik in het TL licht nog wat lichte swirls, die je er wellicht machinaal makkelijk had uitgekregen. Mer ur blink goot! A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-6-2010 Locatie: Winschoten
|
Knap werk hoor! Mooi resultaat behaald voor "ouderwets" handwerk Voor de Passat misschien beter met een DAP aan de gang. Misschien woont er iemand bij je in de buurt die je daarmee kan helpen: <KLIK: waar zit wie>
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
Toch een heel mooi resultaat behaald met handwerk, Pascal. Wat ziet ie er mooi rood uit. Ook ik ben met de hand begonnen. Je ziet voelt al wat een kleibeurt voor een verschil maakt. Polijsten met de DAP gaat veel sneller en haal je inderdaad meer correctie. Gewoon even wachten op een goede aanbieding. Mocht je een keer de DAP willen proberen, ik woon niet al te ver uit de buurt.
|
|
|
|
Guest
|