Hey hallo,
Ik weet niet zo goed waar ik het moest plaatsen dus doe ik het hier.
Gisteren en vandaag had ik een Nissan Qashqai+2 voor een full detail. Prachtige auto met alle denkbare optie's behalve een lederen interieur. Ik heb helaas geen foto's kunnen nemen tot mijn spijt.
Gister heb ik het interieur aangepakt met de extractor en apc plus. De auto is net 2 jaar oud maar als je zag wat een baggerwater er van de bekleding af kwam....niet normaal meer! Toch zagen de stoelen er niet zo heel erg vies uit. Binnenkant de raampjes schoongemaakt met Poorboy's spray&wipe en vervolgens al het kunststof afgenomen met apc en behandeld met Poorboy's natural look. Het resultaat mocht er wezen al zeg ik het zelf.
Vandaag had ik dus de hele dag de tijd om de buitenkant onder handen te nemen. Ik heb mijn tijd meer dan nodig gehad grrrr.
Allereerst de auto gewassen met Wolfgang autobath. Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met de chenille wash mitt van Pb. Ik vind dat ding absoluut niet fijn werken. Hiervoor had ik een schapenvacht washmitt van het 'huismerk' van Carclean.nl maar die kon ik nergens meer vinden in de webshop. Maar goed, na het wassen voor het eerst een auto gedroogd met de Delirium droogdoek. Hierover niks dan lof. Ik had wel 2 van die qashqai's kunnen drogen met die doek!
Vervolgens een grondige inspectie gedaan en de nodige swirls aangetroffen. Ik heb de hele auto gekleid met klei van dodo's. Na het kleien ben ik voorzichtig begonnen met polijsten. Testspotje gedaan en kwam tot de conclusie dat ik niet de juiste producten/pads heb om deze ontzettend kei en keiharde lak aan te pakken. Iemand vertelde me dat Nissan een vrij zachte lak gebruikt....my ass! Niet op deze metallic zwarte qashqai dus. Ik heb de auto gepolijst met Pb ssr 2.5 op oranje (2 tot 3 hits met m'n dappie), daarna ssr 2.5 op wit. Vervolgens afgebouwd met Monello finale op wit.
Ik was nog steeds niet tevreden want de meeste swirls bleven gewoon zichtbaar, wat ik ook probeerde. Na een laatste hit met finale heb ik nog 2 hits gedaan met Wolfgang paintwork pre wax polish enhancer op de blauwe pad. Hier zitten lichte fillers in en dat goedje gaf een glans....abnormaal gewoon. De swirls waren zo goed als allemaal weg dus kon ik eindelijk de auto in de Collinite 845 zetten. Ik heb 'm 2 lagen gegeven met de zwarte pad en uitgebuft met de o zo heerlijke Schamrock doek van Cobra!
Toen de laatste laag aan het kuren was heb ik vast al het glaswerk incl. panorama dak behandeld met Provision. De wielen in de wax gezet en de bandjes ingesmeerd met Wolfgang Black diamant.
Ik wilde al het kunstof en de trims nog aanpakken met Pb trimrestorer maar op verzoek van de klant heb ik dit achterwege gelaten. Hij vind dat simpelweg niet mooi en is bang dat het gaat uitlopen in de regen. Ik had alle trims afgeplakt dus alles zag er eigenlijk ook best goed uit.
Ik was dus eindelijk klaar

Ik ben alleen met de buitenkant al 9 1/2 uur bezig geweest. Het is een vrij forse auto en het polijsten zat natuurlijk enorm tegen. De klant was er superblij mee en achteraf toen de auto buiten stond was het idd een plaatje geworden
Ik heb diverse Bmw's, Mercedessen, Audi's en Vw's gedaan maar zo'n harde lak als deze ben ik echt nog nooit tegengekomen. Volgende keer zal ik denk ik wollen pads nodig hebben of zo. Of misschien wel een rotary.
Mvg Robin