Ik ben vanaf donderdag bezig geweest met het winterklaar maken van mijn Alto.
Ik ben begonnen met:
*foamen met autobrite shampoo
*wassen met Mothers california gold shampoo
*trims ed. met PB APC
*kleien met Mothers klei en Citrus bling lube 1:16(had net zo goed alleen water kunnen gebruiken)
*afgespoeld met water
*de hele auto langs met Citrus tar & glue remover(diesel was een stuk goedkoper geweest en werkt net zo goed)
*afgespoeld met water
*de auto ingesprayd met Iron-x
*afgespoeld met water en wederom gewassen met Mothers shampoo
*drogen
*alle trims afplakken
en toen begonnen de problemen.
Mijn plan was om de auto te Dappen met Monello Finale op zwart, eventueel op lichtgroen voor wat meer correctie. Finale op zwart ging redelijk, maar hier en daar was toch echt iets sterkers nodig. Dus een witte pad genomen en de Mezzo uit de kast gepakt. De bus goed geschud, de pad een spaytje spruzzo gegeven en 3 druppels op de pad aangebracht. Vervolgens verdeeld met de DAP500 op standje 2/3 en ingewerkt op stand 4/5. En 1 dambordje afgewerkt. Maar de Mezzo wou totaal niet afnemen, net kauwgum.
Ik heb heel hard moeten boenen met spuzzo voordat het residu weg was.
Dus ik denk mijn pad is niet helemaal schoon, pad schoon gemaakt met dasty en wederom geprobeerd, en nu 2 dambordjes afgewerkt, maar wederom het zelfde.
Ik heb toen een nieuwe pad gepakt en weer geprobeerd maar nog steeds niet af te nemen.
Afgelopen zomer had ik exact hetzelfde met de Monello Inizio forza op een zwarte Suzuki Ignis. Ik heb de Inizio sinds dien ook niet meer aangeraakt, maar de Mezzo ging tot nu altijd goed.
Na veel schoonmaakwerk heb ik de SSR lijn van PB erbij gepakt, al een tijdje staan maar nog nooit gebruikt, en meteen resultaat. De SSR blijft veel vloeibaarder tijdens het polijsten en is nadien zeer eenvoudig af te nemen. Zelfs het verschil tussen Monello Finale en PB SSR1 is duidelijk merkbaar. Ik was altijd erg tevreden over Finale, maar na het werken met SSR1 weet ik het niet meer.
Weet iemand waar het fout gegaan is??
Je zou aan temperatuur gaan denken, maar de Ignis met Inizio heb ik gedaan toen het bijna 30C was en het resultaat was hetzelfde als nu met de Mezzo.
En ik gebruik ook altijd schone PB mega plush doeken.
Ik heb de auto afgemaakt met:
* SSR2 op lichtgroen
* SSR1 op zwart
* step 1 cleaner van Mothers op zwart
* EX-p op rood
* 12 uren later Collinite 476S met de rode monello handpad
* alle trims met PB trim restorer
* het glaswerk gekleid met Mothers klei en behandeld met Pro vision rainclear gel.