|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-11-2008 Locatie: Brabant
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-9-2010 Locatie: Leusden
|
Mooi resultaat! Welke wax heb je toegepast? Proud to drive a dutch made car!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-4-2011 Locatie: Purmerend
|
Zo die krassen zijn mooi verdwenen zeg. Mooi resultaat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-12-2010 Locatie: Azewijn
|
Mooi resultaat, lijkt me ook een erg vette kleur om te detailen! Gaaf dat het wetsanden ook gelukt is! En vette bak natuurlijk!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Mooi correctie behaald op de lak van Vette  Wetsanden is 100% gelukt, zeer mooi! Voorspoiler vergeten, of zijn het beschadegingen? Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-6-2010 Locatie: Winschoten
|
Mooie wagen en mooi resultaat
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
Dat was zeker een mooie kleur op (cor)vette auto. we zijn weer een ervaring rijker wat betrefd kunststof en de nieuwe producten zijn ook weer een welkome aanvulling.
ook bleek de nabewerking met finale toch weer net dat beetje extra te geven. al met al een hele leuke job om te doen!
|
|
|
|
Ik heb de smartwax Concourso pastewax gebruikt.
Voorspoiler zijn we denk ik vergeten, dat kan cruiser misschien beantwoorden die heeft het kunststof behandeld. Het wetsanden was wel heel spannend en zenuwslopend vooral als je ziet hoe mat de lak is geworden als je eenmaal stopt, je hebt echt het idee dat je dat nooit meer goed krijgt. 2 passes met de woolpad en M105 waren er voor nodig om de glans weer terug te krijgen. Er zal ook best flink wat lak verwijderd zijn daar. Ik ben er in ieder geval een ervaring rijker mee en heb er wat van geleerd, ik weet wel dat ik dit in ieder geval niet zomaar nog een keer zal doen.
Verder natuurlijk bedankt voor alle positieve reacties
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Ziet er weer lekker dik uit!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
Het kunststof is ook op de voorspoiler behandeld, maar is goed beschadigd. het ligt dan ook erg dicht bij de grond
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-7-2011 Locatie: België Limburg
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Wat een prachtklus Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Mooie klus hoor, maar jullie durven wel met een foamed woolen pad op een Corvette. Resultaat is prachtig. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
@Blackpassat: verklaar je nader over het gebruik van de foamed woolpad
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: regio Margraten
|
Ik denk dat Blackpassat de warmte bedoelt die vrij kan komen bij gebruik van een woolpad. En aangezien de Vette kunststof "plaatwerk" heeft... A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Juist niet,wooly's gelijden warmte goed weg! Mooie detail op dito ride VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
WaxWizard schreef:@Blackpassat: verklaar je nader over het gebruik van de foamed woolpad Het ging mij niet zozeer om de woolen pad, maar meer om de zwaarte van jullie produkten. Ik ben bij de twee Vette's die ik heb gedaan niet verder gegaan dan de oranje pad op de DAP 500. Verder durfde ik niet vanwege de combinatie van de zachte lak, de plastic fantastic body in combinatie met de warmteontwikkeling. Als ik dan lees over de middelen die jullie gebruiken (zelfs een rotary, wat ik dus bij "mijn"Vette's absoluut niet aandurfde) in combinatie met zwaardere polijstpads dan verbaast me dat. Niet zozeer als diskwalificatie van jullie -integendeel zelfs- maar meer als een eye-opener voor mezelf dat ik dus blijkbaar nog een grotere marge had dan ikzelf dacht. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
De warmte ontwikkeling tijdens het polijsten vond ik erg meevallen, bij 95% van de auto's van tegenwoordig zijn alle bumpers ook van kunststof en daar ga je ook gewoon met een wolschijf en een rotary op. Ik heb eerst een testspot gedaan met DAP en oranje maar dat leverde niet veel op. Daarom gekozen om de paarse wolschijf erop te zetten ipv de overstap te maken naar een rotary omdat die met een ornaje pad wel meer warmte op zou wekken. Doordat ik op de achterbumper mocht proberen omdat die eventueel toch over gespoten zou worden kon ik wel wat meer risico nemen. Maar de Halogeenlampen die we gebruikte om de correctie te controleren maakte de lak warmer dan wij met polijsten.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
In tegenstelling tot wat je zou denken, krijg je met een wool pad minder warmte ontwikkeling dan met een foampad. Heeft met de eigenschappen van wool te maken, de structuur is meer open dan bij een foampad zodat warmte zich minder snel kan ontwikkelen, het wordt sneller afgevoerd. Wil niet zeggen dat het niet warm wordt, maar minder snel dan bij foam. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-3-2010 Locatie: Amsterdam
|
Mooie klus, op ge-wel-di-ge wagen! Wetsanden, wow, je moet maar lef hebben. Toch leuk om te zien dat het gelukt is, met een prachtig resultaat. Bedankt voor het verslag en de duidelijke foto's. Zeer nuttig voor de mede-forumleden. No shine, no glory........
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-5-2008 Locatie: den haag ( ypenburg )
|
zo morge wat een schitterende kleur is dat geworden zeg dat donkerblauw kicke he wax dat wetsanden het resultaat wat je hiermee behaalt vind ikk echt uniek zie ons nog zitten in je garage bezig met je e46 complimenten hoor
|
|
|
|
Leuke dag was dat inderdaad, binnenkort maar weer eens afspreken om die van jou onder handen te nemen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-5-2008 Locatie: den haag ( ypenburg )
|
WaxWizard schreef:Leuke dag was dat inderdaad, binnenkort maar weer eens afspreken om die van jou onder handen te nemen zeker weten de 308 ziet er opzich top uit ,maar kan wel wat aandacht van de wizard gebruiken 
|
|
|
|
Guest
|