Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

WaxWizard + Cruiser: Corvette C6 exterior detail Opties
WaxWizard
#1 Gepost : woensdag 21 september 2011 12:48:33
Rang: Lid

Gisteren kwam Mark langs met zijn nieuwe aanwinst. Een Corvette C6. Ik was in het begin wel wat huiverig om hier aan te werken omdat alles van kunststof is. Hierdoor moet je de temperatuur tijdens het polijsten goed in de gaten houden omdat je anders de kans loopt de lak te verbranden. Mark kwam om 08:00u aan toen was het eerst tijd om even bij te kletsen en bakje koffie te drinken. Daarna maar eens naar buiten gestapt om de aanwinst eens te onderwerpen aan een 1e inspectie

Toen in de auto gestapt en vertrokken naar de wasbox om de auto eens grondig te wassen. Zonder de brostel natuurlijk.

Na het wassen van de auto vertrokken naar de loods en daar eerst de hele auto geclayed en toen was het tijd voor de inspectie van de lak. De dealer had overigens ook weer zijn best gedaan om de optionele swirl en hologrammen optie toe te voegen.

Op de achterbumper zat helaas een lelijke schade met behoorlijk diepe krassen en vegen.

De schade 15x uitvergroot

om het vergrootglas verder uit te testen ook eens een stukje steenslag wat van dichterbij bekeken

Toen maar eens begonnen met een testspot te maken om te kijken wat we nodig hadden om de gewenste correctie te behalen. Eerst begonnen met een DAP500 en een oranje CCS pad met Meguiar's M105 dit was niet genoeg dus een stapje hoger gegaan naar een paarse foamed woolpad.
50/50 links is onbehandeld

Rond 13:00u arriveerde Cruiser om mee te helpen met de finishing touch en hij bracht ook nog wat nieuwe spullen mee. Een Meguiar's Cut&shine Woolpad en een So1o foamed polishing pad. Deze heb ik gelijk ingezet op de achterbumper samen met de rotary. Wat een verschil gaf dat zeg. Deze pads waren absoluut hun geld waard. De rotary was een stuk stabieler en de wolschijf gaf ook niet het gevoel dat hij aan het hakken was in de lak.
Het resultaat na 1 gang met de rotary en de Cut&shine woolpad met Meguiar's M105

Het resultaat was er maar nog niet naar onze tevredenheid, omdat Mark het misschien toch over wilde laten spuiten hebben we gezamelijk besloten om de krassen te wetsanden en daarna weer te polijsten. Ik had er weinig vertrouwen in dat dit mij zou lukken. Achteraf ben ik toch blij dat ik het gedaan want het resultaat was verbluffend. De krassen zijn uiteindelijk voor 90% verdwenen

Nog wat willekeurige foto's van het proces

Daarna de hele auto nog even nagelopen met Last Touch om alle polijstresten en haren van de woolpad uit de naden en kieren te verwijderen en toen was het tijd wvoor de waxlaag en het uiteindelijke resultaat

chrissie_volvo
#2 Gepost : woensdag 21 september 2011 13:10:10

Mooi resultaat! great
Welke wax heb je toegepast?

Proud to drive a dutch made car!
corvette
#3 Gepost : woensdag 21 september 2011 13:16:58

Zo die krassen zijn mooi verdwenen zeg.cool
Mooi resultaat.
Jacco89
#4 Gepost : woensdag 21 september 2011 13:29:36

Mooi resultaat, lijkt me ook een erg vette kleur om te detailen!

Gaaf dat het wetsanden ook gelukt is!

En vette bak natuurlijk!ja
Paulus de Boskabouter
#5 Gepost : woensdag 21 september 2011 14:00:23

Mooi correctie behaald op de lak van Vette great Wetsanden is 100% gelukt, zeer mooi! Voorspoiler vergeten, of zijn het beschadegingen?

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
SLK
#6 Gepost : woensdag 21 september 2011 14:19:57

Mooie wagen en mooi resultaat great
cruiser
#7 Gepost : woensdag 21 september 2011 14:38:51

Dat was zeker een mooie kleur op (cor)vette auto.
we zijn weer een ervaring rijker wat betrefd kunststof en de nieuwe producten zijn ook weer een welkome aanvulling.

ook bleek de nabewerking met finale toch weer net dat beetje extra te geven. al met al een hele leuke job om te doen!
WaxWizard
#8 Gepost : woensdag 21 september 2011 14:44:12

Ik heb de smartwax Concourso pastewax gebruikt.

Voorspoiler zijn we denk ik vergeten, dat kan cruiser misschien beantwoorden die heeft het kunststof behandeld.
Het wetsanden was wel heel spannend en zenuwslopend vooral als je ziet hoe mat de lak is geworden als je eenmaal stopt, je hebt echt het idee dat je dat nooit meer goed krijgt. 2 passes met de woolpad en M105 waren er voor nodig om de glans weer terug te krijgen. Er zal ook best flink wat lak verwijderd zijn daar. Ik ben er in ieder geval een ervaring rijker mee en heb er wat van geleerd, ik weet wel dat ik dit in ieder geval niet zomaar nog een keer zal doen.

Verder natuurlijk bedankt voor alle positieve reacties
Snitser
#9 Gepost : woensdag 21 september 2011 14:47:52

Ziet er weer lekker dik uit!
cruiser
#10 Gepost : woensdag 21 september 2011 15:12:08

Het kunststof is ook op de voorspoiler behandeld, maar is goed beschadigd.
het ligt dan ook erg dicht bij de grond
frada
#11 Gepost : woensdag 21 september 2011 15:26:59

Super gedaan.
RST-Smurf
#12 Gepost : woensdag 21 september 2011 17:54:24
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Wat een prachtklusgreat lief
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
BlackPassat
#13 Gepost : woensdag 21 september 2011 19:14:44
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Mooie klus hoor, maar jullie durven wel met een foamed woolen pad op een Corvette.
Resultaat is prachtig.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
WaxWizard
#14 Gepost : woensdag 21 september 2011 21:51:19

@Blackpassat: verklaar je nader over het gebruik van de foamed woolpad
kootje
#15 Gepost : donderdag 22 september 2011 0:18:09
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ik denk dat Blackpassat de warmte bedoelt die vrij kan komen bij gebruik van een woolpad.
En aangezien de Vette kunststof "plaatwerk" heeft...

meuh
A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....

zuidwest10
#16 Gepost : donderdag 22 september 2011 1:00:14

Juist niet,wooly's gelijden warmte goed weg!
Mooie detail op dito ride
VAG rules
BlackPassat
#17 Gepost : donderdag 22 september 2011 6:40:08
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

WaxWizard schreef:
@Blackpassat: verklaar je nader over het gebruik van de foamed woolpad

Het ging mij niet zozeer om de woolen pad, maar meer om de zwaarte van jullie produkten.

Ik ben bij de twee Vette's die ik heb gedaan niet verder gegaan dan de oranje pad op de DAP 500. Verder durfde ik niet vanwege de combinatie van de zachte lak, de plastic fantastic body in combinatie met de warmteontwikkeling.

Als ik dan lees over de middelen die jullie gebruiken (zelfs een rotary, wat ik dus bij "mijn"Vette's absoluut niet aandurfde) in combinatie met zwaardere polijstpads dan verbaast me dat. Niet zozeer als diskwalificatie van jullie -integendeel zelfs- maar meer als een eye-opener voor mezelf dat ik dus blijkbaar nog een grotere marge had dan ikzelf dacht.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
WaxWizard
#18 Gepost : donderdag 22 september 2011 10:33:46

De warmte ontwikkeling tijdens het polijsten vond ik erg meevallen, bij 95% van de auto's van tegenwoordig zijn alle bumpers ook van kunststof en daar ga je ook gewoon met een wolschijf en een rotary op. Ik heb eerst een testspot gedaan met DAP en oranje maar dat leverde niet veel op. Daarom gekozen om de paarse wolschijf erop te zetten ipv de overstap te maken naar een rotary omdat die met een ornaje pad wel meer warmte op zou wekken. Doordat ik op de achterbumper mocht proberen omdat die eventueel toch over gespoten zou worden kon ik wel wat meer risico nemen. Maar de Halogeenlampen die we gebruikte om de correctie te controleren maakte de lak warmer dan wij met polijsten.
stimpy68
#19 Gepost : donderdag 22 september 2011 10:37:50
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

In tegenstelling tot wat je zou denken, krijg je met een wool pad minder warmte ontwikkeling dan met een foampad. Heeft met de eigenschappen van wool te maken, de structuur is meer open dan bij een foampad zodat warmte zich minder snel kan ontwikkelen, het wordt sneller afgevoerd. Wil niet zeggen dat het niet warm wordt, maar minder snel dan bij foam.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
EricLC
#20 Gepost : donderdag 22 september 2011 22:24:39

Mooie klus, op ge-wel-di-ge wagen! Wetsanden, wow, je moet maar lef hebben. Toch leuk om te zien dat het gelukt is, met een prachtig resultaat.
Bedankt voor het verslag en de duidelijke foto's. Zeer nuttig voor de mede-forumleden.
No shine, no glory........
klankie
#21 Gepost : woensdag 5 oktober 2011 20:19:23

zo morge wat een schitterende kleur is dat geworden zeg dat donkerblauw
kicke he wax dat wetsanden
het resultaat wat je hiermee behaalt vind ikk echt uniek
zie ons nog zitten in je garage bezig met je e46
complimenten hoor
WaxWizard
#22 Gepost : donderdag 6 oktober 2011 8:48:34

Leuke dag was dat inderdaad, binnenkort maar weer eens afspreken om die van jou onder handen te nemen
klankie
#23 Gepost : zaterdag 8 oktober 2011 11:00:30

WaxWizard schreef:
Leuke dag was dat inderdaad, binnenkort maar weer eens afspreken om die van jou onder handen te nemen

zeker weten de 308 ziet er opzich top uit ,maar kan wel wat aandacht van de wizard gebruiken

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire