wacht ff en je kan de monello-klei bestellen ,komt eraan voor het einde van de maand,aan lage prijs!(ff opzoeken op het forum hier )
dodo-concentraat : 1/10 verdunnen = 5.5 liter(1 liter is ruim genoeg voor 1 vuile auto , normaal) +- 10 euro dacht ik
citrusbling : 1/16 te verdunnen ,is zowat het goedkoopste dat er te vinden is

+- 12 euro dacht ik (0.5 liter + 8 liter strijkwater = 8.5 liter

)
1 stukje klei van 40 tot 60 gram is genoeg voor een auto en als je geluk hebt en het niet valt doe je er nog 2 auto's mee...
kijk ff naar mothers-kleikit : die had ik ook en ik knipte elk blokje in 2 , net nog groot genoeg en als het valt , minder zonde

ik gebruik momenteel de klei van dodo (80 gramsblokjes, net iets te groot vind ik) , met de dodo-concentraat
binnenkort de citrus bling eens proberen, mijn collega heeft die al gebruikt(ik heb deze aangemaakt voor hem en hij was tevreden)
eerst de grote vlakke delen doen , dan de rest :zo doe ik het ongeveer :
bvb : dak , motorkap , koffer , gardebou's,deuren bovenzijde, achter de deuren , dan pas de delen die erg vuil zijn : achterbumper,voorbumper,achter de voorwielen(= onderzijde deuren), dorpels is allerlaatste bij mij.
ik klei gewoon door en spoel de wagen goed af na het kleien, daarna wel snel afdrogen zodat het niet te veel opdroogt (rest van de kleivloeistof die een beetje in de lak zit)
je kan ook deel per deel kleien en afnemen met een zachte mf-doek, duurt wel langer dan
wil je enkel waxen na het kleien , dan kan ik je de synwax aanraden van mothers(neemt kalkplekjes gelijk weg bij het aanbrengen , en deze wax poetst zeer makkelijk uit en blinkt super!)(= maar een voorstel hé , ik ben ............mothers-fan

)
Danny
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci