Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Mercedes E Klasse Cabrio Zwart door BPJ & BlackPassat *update 02-10-2011* Opties
BlackPassat
#1 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 20:46:06
Rang: Lid
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

De zonnige vooruitzichten voor dit weekend deden een vriend van mij besluiten het weekend op de boot door te brengen. Een mooie gelegenheid voor mij om zijn Mercedes E200CGI te detailen en wat te genieten van het open rijden. Als ik de frisse wind in mijn gezicht wil voelen pak ik normaal de brommert, maar het rondtoeren in deze auto is ook geen straf.
Vrijdagavond eerst maar eens naar de wasboxen om het ergste vuil eraf te spuiten. Dat was geen overbodige luxe.

Teruggekomen van de wasbox zijn de velgen aangepakt met de EZ detailbrush. BlackPassatJunior had inmiddels een rondje lakdiktes gemeten met de PD8. Overal waardes rond de 100-110 met hier en daar een kleine afwijking naar boven of naar onder. De waardes worden natuurlijk op het speciaal door forumlid Frans ontworpen papier gezet als extraatje voor de eigenaar.
Omdat het avondlicht te ver afnam hebben we niet de hele auto meer kunnen kleien. De lak was niet erg vervuild, de heerlijk zachte Mothers klei werd nauwelijks vuil op de horizontale delen.
Zaterdagmorgen vroeg begonnen omdat we zoveel als mogelijk gebruik wilden maken van de schaduw op onze open-air detailplek.
Inmiddels was me al opgevallen dat de auto niet alleen vuil was maar er zaten ook her en der witte spikkels op de lak. Mijn eerste gedachte was wegenverf. Ook de wielkasten zaten vol met dit hardnekkige spul, bij nader inzien leek het wel een soort witte cement, flink hardnekkig in ieder geval.

Voor deze vervuiling hebben we de Poorboys klei gebruikt. Ook achter de achterwielen zat redelijk wat vervuiling.

Na het kleien is de auto nog een keer gewassen. Het zag er al een stuk beter uit dan een dag ervoor.

Helaas heeft de eigenaar een jaar geleden bij aanschaf van deze auto mijn “dwingende tip” om er toch vooral niet mee door de carwash te rijden, in de wind geslagen. Dat was –zelfs voor een niet detailer- al goed te zien, zelfs zonder Brinkmann.
Nu moest er een keuze gemaakt worden gezien de beschikbare tijd. Deze week had ik van Stimpy al de tip gekregen om liever twee of meer passes met een licht middel te doen dan de fout te maken te snel op te schalen naar grovere middelen. Dit is wat we deden: BPJ met de DAP900 en een lichtgroene CSS pad, en ik een pass erachteraan met de DAP500 en een lichtgroene Kompressor-pad, beiden met Monello Finale.
Zonder wat anders geprobeerd te hebben zaten we hier al redelijk goed mee. Na het polijsten een IPA wipedown en met een zwarte pad Black Hole opgebracht door BPJ. In die tijd heb ik de instaplijsten aangepakt, de binnenkant gestofzuigd, en de ramen met Meg’s Glass Cleaner Concentrate aangepakt (krijgertje van Sample-tje Joost- prima spul trouwens).
Het was tijd om met deze heerlijke kar te gaan rijden, een mens mag immers na gedane arbeid ook een beetje genieten.
Natuurlijk nog een paar ná foto’s:

Zondagmorgen komt er nog een mooie wax op, maar ik denk dat we er niet aan ontkomen om de auto weer even te wassen. Afijn dat zien we morgen dan wel.

Update zondag 02-10-2011:
Omdat er gisteren nog een klein stukje met de auto is gereden hebben we vanmorgen toch maar besloten om eerst een quickwash te doen. Je pakt met zo'n ritje toch altijd wat stof en verontreiniging op.
Na de was en droogcyclus heeft BPJ aka "the "DJ waxmaster" de keuze gemaakt welke wax we in gaan zetten.

BPJ heeft de wax opgebracht met een DJ Fingermitt en ikzelf heb gewerkt met een gouden Monello pad.

Een zoekplaatje voor diegene die willen weten welke wax er gebruikt is:

Het curen duurde in het ochtendzonnetje niet zolang al meenden we wel te kunnen merken dat er nog een hoge luchtvochtigheid was.

Voordat de auto terugging naar de eigenaar toch nog even gauw wat plaatjes geschoten.

We zijn erg benieuwd naar de reactie van de eigenaar, helaas was deze nog niet thuis en hebben we de auto alleen maar in de tuin kunnen zetten.
Daar deed zich nog wel een mooie mogelijkheid voor tot een boomreflectieshot (al zegt dat natuurlijk niet alles, ofwel SLK LoL )
De bomen stonden op zo'n dertig meter van de auto.

Nobody expects the Spanish Inquisition!
RedCat
#2 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 20:53:11

Uitlaten aan de voorkant weetniet

LoL

Nette bak, maar het blijft een Mercedes hehehe

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
picasso
#3 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 20:56:16

Prachtig resultaat , die blinkt weer als nieuw . great
it's better to live for something then to die for nothing
Virus
#4 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 21:04:14
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Knap werk geleverd! ja
Die eerste na-foto is echt zot...je moet de wagen zoeken onder de reflecties..surprised
Progress is a slow process
Frans
#5 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 21:45:19
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Mooie wagen en detail. great

Ben je er al uit welke was je erop gaat zetten?
Mvg Frans
BlackPassat
#6 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 21:58:27

Frans schreef:
Mooie wagen en detail. great

Ben je er al uit welke was je erop gaat zetten?

Het zal de Rainforest Rub van DJ wel worden verwacht ik.
SLK
#7 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 22:19:34

lief Prachtig resultaat en dat met een lichte combinatie. Op onze SLK zit Purple Haze. Ook een heerlijke waxcool Morgen nog maar even een foto van het eindredultaat. En niet alleen een reflectieshot want een foto kan vertekenenknipoog
DivingDisaster
#8 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 23:04:25

Sodeknetters wat een reflectie. Ziet er goed uit!
Soepergrover
#9 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 23:13:28
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Mooi werk Johan (en Kenneth).
Ook leuk met het licht gespeeld in de na-foto's.
BlackPassat
#10 Gepost : zondag 2 oktober 2011 8:58:47

Dank voor de warme reacties.
Tja die foto's blijft een probleem bij mij. Om nu te zeggen dat ik vooraf verzin hoe die foto eruit moet komen te zien? Mwah nee.
Ik loop een rondje rond de auto en ik knip wat, het is al heel wat als de hele auto erop staat, laat staan dat ik bewust bepaalde foto's maak. Naberwerken is bij mij helemaal niet aan de orde, ik zou niet weten hoe dat moest.

Wat dat betreft ben ik erg jaloers op de foto's ie Dibbuz maakt, dat is altijd net alsof het voor een automagazine is.
Paulus de Boskabouter
#11 Gepost : zondag 2 oktober 2011 10:04:26

Werkelijk een prachtige wagen, en dito detail great Foto's zijn ook om van te smullen ja Benieuwd naar je waxkeuze en de foto's daarvan.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
RogierV12
#12 Gepost : zondag 2 oktober 2011 10:44:11

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Wauw man die ster ziet er weer prachtig uit zeg!
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
rodders
#13 Gepost : zondag 2 oktober 2011 10:54:26
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Mooie klus weer en de rainforest rub gaat daar perfect op passen!

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
addy
#14 Gepost : zondag 2 oktober 2011 11:11:55

Foto's zien er goed uit hoor net als de auto, ik had dit model zo nog nooit gezien. Mooi model. cool
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
mk-us
#15 Gepost : zondag 2 oktober 2011 11:16:41
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Hé Passies, toch wel geëvenaard zie ik!
Senior voelde zich zeker ineens een stuk jonger toen je aan het rondtuffen was met het dak open devil ( met een chillende junior naast je jippie )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
RST-Smurf
#16 Gepost : zondag 2 oktober 2011 12:02:11
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Ziet er goed uit mensengreat
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
BlackPassat
#17 Gepost : zondag 2 oktober 2011 12:59:07

mk-us schreef:
Hé Passies, toch wel geëvenaard zie ik!
Senior voelde zich zeker ineens een stuk jonger toen je aan het rondtuffen was met het dak open devil ( met een chillende junior naast je jippie )

Ha, niet alleen een chillende junior hoor; zijn tweelingbroer was er ook bij en natuurlijk liet mevrouw BlackPassat zich ook graag vervoeren in zo'n open karretje.
Surfingwizzkid
#18 Gepost : zondag 2 oktober 2011 14:23:05

Dat is al een enorme verbetering, goed gelukt hoor great
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
BlackPassat
#19 Gepost : zondag 2 oktober 2011 20:57:52

addy schreef:
Foto's zien er goed uit hoor net als de auto, ik had dit model zo nog nooit gezien. Mooi model. cool

Goed opletten Addy, deze rijdt in Breda.

addy
#20 Gepost : zondag 2 oktober 2011 21:08:32

Ja dat is makkelijk zeg, ik ben 3,5 jaar weg geweest uit Breda. LoL Maar nu kan ik hem niet meer missen zo te zien.
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
cruiser
#21 Gepost : zondag 2 oktober 2011 21:30:14

mooie auto, mooie klus en mooie foto's!

dus drie keer een "ja" en door naar de volgende ronde
SLK
#22 Gepost : zondag 2 oktober 2011 22:21:13

Complimenten hoor En inderdaad resultaat geëvenaard maar daar had ik ook niet aan getwijfeld

Geen straf om zulke wagens te mogen doen en er dan ook nog even in te mogen rijden. Dat staat niet elke eigenaar toe.
Paulus de Boskabouter
#23 Gepost : zondag 2 oktober 2011 22:40:54

Wat een waxhologrammen zeg hehehe

Geintje, wat een plaatje zeg lief Daar kunnen jullie trots op zijn ja

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Frans
#24 Gepost : zondag 2 oktober 2011 23:03:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

De Rainforest Rub staat de wagen goed. great

Ik had de eigenaar een belletje gegeven dat je toch nog een paar dagen extra nodig had voor de detail. LoL
Mvg Frans
Quattro
#25 Gepost : maandag 3 oktober 2011 7:19:12

Wauw, mooie detail van een mooie auto great .
cavemania
#26 Gepost : maandag 3 oktober 2011 8:05:50

Ziet er super uit zeg. Goed bezig great
Ralph Ruiters
#27 Gepost : maandag 3 oktober 2011 13:05:11

Nice, very nice ... Mooi resultaat op een zeer fraaie Benz.
Bartezzz
#28 Gepost : maandag 3 oktober 2011 21:08:39

erg mooi resultaat!cool
reflectie is te gek! lief

ik vind de mercedes zelf wat minder mooi, maar dat is persoonlijk sceptisch
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
martin555r1
#29 Gepost : zaterdag 8 oktober 2011 12:39:20

Sodeknetter...ff met open mondje deze foto's aanschouwd surprised
Hoop dat binnenkort mijn sterretje..het kleine broertje van dit model, er ook zo bij mag komen staan.
Super gedaan mannen!...al is het maar een Mercedes...hehe
tijsva
#30 Gepost : zondag 9 oktober 2011 22:47:46

Netjes hoor! Bekende omgeving inderdaad, Prinsenbeek ook nog een stukje zo te zien great
BlackPassat
#31 Gepost : maandag 10 oktober 2011 18:56:52

tijsva schreef:
Netjes hoor! Bekende omgeving inderdaad, Prinsenbeek ook nog een stukje zo te zien great

Ondanks dat ik nu alweer 23 jaar in Etten-Leur woon, blijft Prinsenbeek "mijn durpke".lief
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire