|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Zoetermeer
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-6-2010 Locatie: Winschoten
|
Blitse wagen  Ben benieuwd naar je ervaringen op/met een matte lak. Mooi profiel op de banden trouwens.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
 Echt wel mooi in mat zwart!  Leuk, die striping (maar toch zou ik 'm volledig mat gemaakt hebben geloof ik)Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2011 Locatie: Amsterdam
|
Gewrapt of gespoten? Volkswagen Lupo 3L - 90 PK 170NM - Fantasiegroene Handgeschakelde - www.3-liter.nl
|
|
|
|
Broodplank schreef:Gewrapt of gespoten? Gespoten, ook de striping.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-10-2010 Locatie: Bergen op Zoom
|
Wow dat ziet er niet verkeerd uit. @broodplank "matte lak", lijkt me dan niet gewrapt
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-4-2009 Locatie: Zoetermeer
|
vaak is een matte lak juist wel gewrapped. Spuiten van een matte lak is lastiger. Zeker omdat het effect vaak verloren gaat met een blanke lak laag. Ook is de inruilwaarde/marktwaarde van een mat zwarte auto lager. En daarmee is een sticker handiger met verwijderen.
Apart is het wel op deze elise
Cyril
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Apart, probeer 'm heel te houden Heb je een beschikking voor die miniplaat aan de voorkant ? Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
RedCat schreef:Apart, probeer 'm heel te houden Heb je een beschikking voor die miniplaat aan de voorkant ? Hans Geen beschikking, die krijg je ook niet. Wordt min of meer gedoogd maar als je de verkeerde diender treft dan is het €90,-. We doen ons uiterste best om 'm heel te houden  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ziet er niet verkeerd uit, mooie stealth look! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-3-2011 Locatie: Drenthe
|
Wat een dik apparaat. Ga ja er ook mee naar de Ring ? Is de nr-plaat aan de voorkant een sticker of echt een plaat ?
|
|
|
|
Timm schreef:Wat een dik apparaat. Ga ja er ook mee naar de Ring ? Is het nr-plaat aan de voorkant een sticker of echt een plaat ?
De nr-plaat is een sticker. Ik tweifel op dit moment over het hele Ring gebeuren. Als het mis gaat dan is de rekening nogal hoog en als ik hoor/lees wat er tegenwoordig allemaal op een TF dag gebeurt dan denk ik: laat maar zitten. Wellicht een keer op een georganiseerde dag door bv LoT (Lotus on track)
|
|
|
|
Afgelopen weekend zo'n 300 km gereden. Vanwege het mooie weer natuurlijk 100+ vliegjes en andere insecten opgepikt. Ik heb deze verwijdert met poorboys bug squash. Op zich gaat dit prima zolang je maar niet in de volle zon werkt. Het spul droogt dan zo snel op dat het vlekken achterlaat. In de schaduw gaat het wel goed. De bug squash opbrengen en daarna met een droge micro-fiber doek meteen afnemen en blijven wrijven totdat het helemaal opgedroogd is. De bug squash verwijdert ook meteen het vet van vingerafdrukken en dergelijke en laat een mooie egale lak achter. Truc is ook om niet al te grote stukken in één keer te doen. Als het begint op te drogen zonder te wrijven dan blijven er namelijk toch randen zichtbaar. Het lijkt erop dat een matte lak en in de volle zon werken in ieder geval niet samengaan. De lak is verder nog niet behandeld. Van mijn vrouw had ik al een pakketje Swissvax Opague cadeau gekregen. Dit start pakketje bevat spullen speciaal voor matte lakken: - Shampoo - Pre cleaner - Wax - Quick detailer Dit alles in een mooi tasje met tevens wat doekjes en een pad om de wax op te brengen. Zie foto:  Nu nog even de tijd vinden om het allemaal netjes aan te brengen. Parallel aan de Swissvax producten die ik al in mijn bezit had, heb ik via de mail ook aan de mannen van Carclean.nl gevraagd welke spullen zij aanbevelen voorhet onderhoud van een matte lak. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
|
|
|
|
Gisteren de eerste panelen in de Swissvax opague wax gezet. Zoals je op onderstaande foto kunt zien wordt de kleur dieper en er wordt geen glans toegevoegd. In de foto is het onderste deel behandeld en het bovenste deel is onbehandelde lak). De wax is een beetje korrelig maar laat zich makkelijk verwerken.  Vandaag door een regenbuitje gereden. Op de delen die ik in de wax heb gezet glijden de druppels er mooi af en bij het opdrogen blijven er geen vlekken achter. Dit in tegenstelling tot de onbehandelde delen waar de randjes van de opgedroogde druppels regenwater goed te zien zijn. Al met al tevreden over het resultaat. Vanuit Carclean.nl kreeg ik de aanbeveling om de volgende producten te gebruiken in combinatie met een matte lak: - supernatural shampoo - professional polish - C.Pro spray sealant - spray & wipe Deze zijn goedkoper en zouden zelfs een beter resultaat geven dan de Swissvax producten. Een verglijkend warenonderzoek zal volgen zodra ik door de swissvax producten heen ben. Wordt vervolgd!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Blits karretje. Dat matte staat 'm best goed. Dat is niet bij iedere auto het geval.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2010 Locatie: Terneuzen
|
Ik vind dit zulke vette wagens. Zeker in deze kleur. Zonder wrijving Geen glans
Audi A4 Avant 2.0 TFSi quattro '05 [Mauritius Blue] - Kawasaki Z750 '05 [Uni Black] - Suzuki GS500E '93 [Uni Black-Pearl White]
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2011 Locatie: Breda
|
dit is er eentje om te volgen en wat een dikke bak hou je ons wel op de hoogte ben namelijk wel benieuwd of de matte lak ook echt mat blijft
|
|
|
|
Vandaag in de buurt van Hoorn wat rondgereden. Het leek wel een bouwput bij de dijkjes. Veel modder, koeimest en andere rommel op de weg en dus spekglad. Na een uurtje rijden, eigenlijk moet ik zeggen glijden, zag de auto er als volgt uit:  Thuis aangekomen meteen maar de hogedrukspuit tevoorschijn getoverd en de auto schoongespoten. Daarna gewassen met de swissvax shampoo en opnieuw afgespoeld. Protectie is na de wasbeurt nog prima in orde. Zwarte parels:  Na het wassen bleken er met name op het dak toch al de nodige kleine haarkrasjes te zitten. Dit is bijna onvermijdelijk want iedereen die de auto ziet MOET er even over wrijven. Blijkbaar heeft een matte lak dit effect op mensen. Even een nieuw laagje wax op het dak gezet en de krasjes zijn niet meer zichtbaar. Even aankijken hoelang de wax de krasjes verbergt voordat ze weer zichtbaar worden.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-9-2008 Locatie: Amersfoort
|
Ben benieuwd naar je bevindingen van de Carclean.nl producten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2010 Locatie: Noord-Holland
|
JoDo schreef:Vandaag in de buurt van Hoorn wat rondgereden. Het leek wel een bouwput bij de dijkjes. Veel modder, koeimest en andere rommel op de weg en dus spekglad. Na een uurtje rijden, eigenlijk moet ik zeggen glijden, zag de auto er als volgt uit:  Thuis aangekomen meteen maar de hogedrukspuit tevoorschijn getoverd en de auto schoongespoten. Daarna gewassen met de swissvax shampoo en opnieuw afgespoeld. Protectie is na de wasbeurt nog prima in orde. Zwarte parels:  Na het wassen bleken er met name op het dak toch al de nodige kleine haarkrasjes te zitten. Dit is bijna onvermijdelijk want iedereen die de auto ziet MOET er even over wrijven. Blijkbaar heeft een matte lak dit effect op mensen. Even een nieuw laagje wax op het dak gezet en de krasjes zijn niet meer zichtbaar. Even aankijken hoelang de wax de krasjes verbergt voordat ze weer zichtbaar worden. In heel de kop van Noord Holland hebben we last van deze prut op de weg. Auto ziet er na 1 dag al niet meer uit. Zand en modder overal. Maar ja het resultaat na een was beurt is nu weer wel heel goed zichtbaar Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
|
StefanCS schreef:Ben benieuwd naar je bevindingen van de Carclean.nl producten. Ik heb de spullen nog niet besteld maar zal dat binnenkort doen. De bevindingen zal ik zeker hier plaatsen. Over de Swissvax spullen ben ik zeer tevreden behalve de quick detailer. Het spul blijft als druppels op de wax liggen en als je het uitwrijft geeft het een wat vlekkerig resultaat. De paint cleaner is echt fantastisch en de wax ook. Deze laatste blijft ook na langere tijd goed zitten. Wordt vervolgd....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
JoDo schreef:... behalve de quick detailer. Het spul blijft als druppels op de wax liggen en als je het uitwrijft geeft het een wat vlekkerig resultaat. Probeer het product eens op een microfiber applicatorpadje te sprayen, aanbrengen en dan uitwrijven. Zo heb je minder kans op vlekken omdat je het product dunner en egaler aanbrengt. Meguiar's Gold Class Even Coat Applicator PadsMothers Microfiber Applicatorpads
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-1-2009 Locatie: Zuid-Limburg e.o.
|
Wel een gave wagen! Alfa Romeo Cento Quaranta Sei
|
|
|
|
Helaas, nog steeds geen successnummer die quick detailer van Swissvax. Inmiddels een nieuwe shampoo geprobeerd: Matte Auto Wash van Chemical Guys. Hij schuimt in ieder geval veel meer dan de Swissvax shampoo waardoor hij volgens mij ook veiliger rommel verwijdert van de lak. Gisteren een eerste wasbeurt gedaan en het ergste vuil is verwijdert. Vanwege de natte wegen de laatste tijd blijft er echter een grijs/witte waas achter op de lak. Om 'm echt schoon te krijgen is het nabehandeling met een paint cleaner echt noodzakelijk. Met wassen alleen kom je er niet. Gisteren wat nieuwe spullen besteld die vandaag geleverd worden: Paint cleaner: Professional Polish Sealer: Reload Spray Sealant Quick detailer: Spray and Wipe Zodra de spullen binnen zijn ga ik ermee aan de slag. Op de onderstaande foto is de witte waas die nu nog op de auto zit een beetje te zien op de koplampen. Ben benieuwd hou professional Polish hiermee omgaat! 
|
|
|
|
Een aantal uurtjes geleden is de bezorger langs geweest met een pakketje van Carclean.nl Meteen maar aan de slag gegaan met de Poorboys Professional Polish. Wat kan ik anders zeggen dan WOW, WOW en nog eens WOW. Gisteren had ik de auto gewassen en al driekwart behandeld met de Swissvax paint cleaner. Ben dus begonnen met het gedeelte wat ik nog niet gedaan had. De Professional Polish beviel meteen al maar de grote verassing kwam toen ik een gedeelte van een paneel had meegenomen dat ik al met de Swissvax cleaner had gedaan. Er was duidelijk kleurveschil te zien en op het poetsdoekje bleek toch nog veel vuil te zitten. En ik maar denken dat het al schoon was. Toen het hele paneel maar gedaan en de Professional Polish haalt inderdaad nog een heleboel vuil weg. De Swissvax cleaner heeft zijn werk toch minder goed gedaan dan ik tot nu toe gedacht had. De Poorboys Polish is gewoonweg van een andere klasse. Betekent wel dat ik de hele auto opnieuw kan doen. Op onderstaande foto de hardnekkige witte aanslag waar ik het de vorige keer over had. Zoals je kunt zien geen enkel probleem voor de professional Polish. Je hoeft zelfs geen druk uit te oefenen om het weg te krijgen, het gaat als vanzelf. Dit in tegenstelling tot de Swissvax cleaner. Ik moest hier wel drie keer overheen gaan wilde de aanslag weg zijn (en dan is het nog niet echt schoon zoals nu gebleken is)  De volgende foto laat het verschil zien nadat ik een stukje van een paneel dat ik al had behandeld met de Swissvax cleaner opnieuw heb gedaan met de Professional Polish (rechts is opnieuw gedaan). Het lijkt erop dat de Swissvax cleaner de oude waxlaag niet goed heeft weggehaald. Een echte eye-opener voor me.  En last but not least: het eindresultaat.  Al met al dus dik tevreden en weer een toptip van de heren van Carclean.nl  . De Poorboys Professional Polish heeft een vast plekje veroverd in mijn assortiment. Nu de auto maar helemaal cleanen en daarna de Reload Sealant Protection proberen. Wordt vervolgt.....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Het hoeft idd ook niet altijd het 'luxe/dure' product te zijn die je verbluft doet staan  Het is zo veelzijdig qua gebruik ( als zijnde verschillende stap te gebruiken ), als op het materiaal waar het op gebruikt kan worden Kost niet de hoofdprijs en zou bijna stellen dat elke detailer 'm in huis hoort te hebben. Wacht met mondeo af op je vervolg! // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Word er niet gekleid dit is ook zeer belangrijk bij het reinigen ? of is dit niet aan te raden bij matte lak ?
|
|
|
|
Berkant schreef:Word er niet gekleid dit is ook zeer belangrijk bij het reinigen ? of is dit niet aan te raden bij matte lak ? Het wordt inderdaad afgeraden een matte lak te kleien ivm het risico op krasjes. Deze zijn er namelijk niet uit te polijsten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Helder verhaal en na het lezen van je antwoord ook logisch
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-5-2011 Locatie: Vleuten
|
Vraagje: Ik ga binnenkort ook een matte auto poetsen (M3 Track Edition is gespoten in Frozen Grey) en ik heb al de Poorboys Pro. Polish, maar hoe breng ik dit nu aan? Moet ik dit alleen inwrijven, of moet ik het ook nog laten curen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Hoeft in prinicipe niet te curen (althans, dat doe ik niet...) Let wel, less is more! Weinig van gebruiken dus! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Zoals hierboven: dun aanbrengen, niet laten curen en met een schoon doekje afnemen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-5-2011 Locatie: Vleuten
|
Ga het proberen, laat wel weten hoe dit afgelopen is, misschien ga ik hier wel een show off van maken, even aan de eigenaar vragen, die is erg op haar privacy gesteld!
|
|
|
|
Guest
|