Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Lotus elise S2 (mat zwart) Opties
Bartezzz
#34 Gepost : woensdag 4 januari 2012 15:50:36
Rang: Lid

Blijft een prachtige elise! lief

vraag me wel af wat die witte waas nou is.. sceptisch
Hoeveel wax is er al uit je potje en hoevaak heb je de auto al behandeld?
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
JoDo
#35 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 0:57:03

Bartezzz schreef:
Blijft een prachtige elise! lief

vraag me wel af wat die witte waas nou is.. sceptisch
Hoeveel wax is er al uit je potje en hoevaak heb je de auto al behandeld?

Die witgrijze waas is gewoon rotzooi die van de natte wegen afkomt. Het potje is half leeg en de auto is inmiddels twee keer in de wax gezet.
Berkant
#36 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 9:07:24
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Halve pot leeg op 2x behandelen, nu is het al niet zo een grote wagen, ik heb een auto met ik gok 2x meer plaatwerk en ik ben na tig keer nog niet op de helft van mijn potje ohoh
Bartezzz
#37 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 10:30:03

+1

ik weet niet wat het formaat van het potje is, maar je hoord er veel meer lagen mee te kunnen geven.

mijn vermoeden bij het zien van de vervuiling is dat het waxresten zijn.
ik heb nog nooit zulke vervuiling gezien.

het kan natuurlijk wel hoor! maar ik wou dit dan even elimineren.

je kunt met 2 a 3x te vegen (zonder druk) de hele motor kap doen.
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
ivo's
#38 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 12:21:21
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

potje van SV is 50ml als ik me niet vergis...?
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

JoDo
#39 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 21:54:06

Het is inderdaad een klein potje van 50ml. Nog eens gekeken en er is 1/3de gebruikt voor twee waxbeurten. Je gebruikt zowiezo iets meer dan bij een glanzende lak omdat er meer product achterblijft vanwege het minder gladde oppervlak. De aanslag op de lak is zeker geen residue van de wax. Het zit op de standaard plekken op de Elise die altijd extreem smerig worden:

- Laag op de dorpels aan de zijkanten. De auto wordt naar achteren toe een stuk breder en de rommel die de voorwielen opwerpen komt allemaal hierop terecht (je krijgt ook altijd wat steenslag hier)
- De hele achterkant. Ik weet niet wat Lotus aerodynamisch precies bedacht heeft maar het lijkt wel of er een vacuum ontstaat achter de auto die alle zooi naar zich toetrekt. Wellicht dat de functionerende diffuser er ook aan bijdraagt.
- De voorkant. Als je achter andere auto's aanrijdt krijg je vanwege het laag bij de grond karakter van de Elise de hele zooi over je heen. Veel steenslag aan de voorkant is onvermijdelijk als je geen beschermende folie laat plaatsen.

De rest van de auto blijft eigenlijk redelijk schoon en heeft die aangekoekte rommel niet. Bijgaand een foto van een jaar geleden. De auto was helemaal schoon toen ik een uurtje ging rijden. Dit was het resultaat (precies hetzelfde effect):

Inmiddels aan de slag geweest met de Reload Spray Sealant. In ieder geval heel wat sneller en eenvoudiger aan te brengen dan een gewone wax. Geeft een heel mooi egaal resultaat en de kleur wordt er ook wat dieper door (maar niet zoveel als de Swissvax wax). Op onderstaande foto is het kleurverschil enigzins te zien. De bovenste helft is gedaan en de onderste helft niet.

Als de protectie in orde blijkt te zijn dan wordt dit ook een blijvertje vanwege de eenvoudige en snelle verwerking. Wordt vervolgt......
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire