Hallo ,
Onderstaande wasmethode is diegene die ik meestal toepas(met produkten van Carclean.nl uiteraard

)
Eerst de velgen :
wassen met een velgenreiniger : verdunnen volgens de fabrikant :

ik gebruik 2 ez-borstels : (voor de binnenkanten)en een gewone ingetapte verfborstel voor de voorkanten of een oude washandschoen die enkel voor de velgen nog dienst doet :

Na de volledige wasbeurt (van heel de wagen)en na droging komt er een wheelwax op :
indien mogelijk , ook aan de binnenzijde behandelen,maar moet uiteraard niet :

Na de velgen wordt de auto gewassen volgens de 2EM : 1 emmer met water en shampoo , en 1 emmer enkel met spoelwater : de emmers hebben een inhoud van 19 liter en zijn (bijna) doorzichtig :

De shampoo :

De washandschoen : (enkel voor de bovenste delen, de onderkanten doe ik met een gewone mf-handschoen ) :

Na het wassen volgens de 2EM kan je de auto (na afspoelen) afdrogen en nalopen met Spray & Wipe , hierdoor verdwijnen alle strepen en is je auto tip-top als hij reeds in de wax stond.
Indien de auto gekleid wordt : niet afdrogen en gelijk beginnen kleien :
bvb spray & wipe 1/1 verdunnen , maar er zijn goedkopere alternatieven(concentraatje van dodo juice of citrusbling)
De klei :

De spray & wipe :

Een goede doek om de delen af te drogen tijdens het kleien : megatowel van poorboys ( geen foto )
Als alle lakwerk gekleid is , neem ik de synwax van Mothers ( deze neemt alle waterplekjes die droog zijn weg)
hiermee kan je zelfs de ramen doen en deze wax poets je ook goed uit met een megatowel van poorboys.

Dat was het ongeveer , veel succes met jouw wagen(s) .
Nog enkele tips : spoel na elk deel je handschoen in de spoelemmer en liefst het spoelwater NAAST de spoelemmer op de grond laten lopen,zo blijft je spoelwater langer proper.
Klei van boven naar beneden ivm meer vuil aan de onderste delen ( achter de wielen )
Het drogen doe je best met een goede droogdoek : delirium = 90 x 60 cm!
Als je de wagen na het wassen of kleien afspoelt : neem dan een "volle" straal , de auto is nu al voor meer dan 50 % droog .
Af en toe de rubbers eens behandelen kan ook geen kwaad : plastic-rubber-vinyl van Mothers is zeer geschikt en blijft 30 dagen gegarandeert zitten.
Kleien hoeft niet elke 3 maanden hoor , 1 keer per jaar is misschien voldoende en om de 4 maand de wax vernieuwen is zeker aan te raden.
Uiteindelijk maak jij voor jezelf uit wat jij het beste wil/vind(ook de prijs telt mee

) , maar zo heb je al enkele voorbeelden van hoe anderen het doen.
Een glaze kan ook , polijsten kan ook , cleanen kan ook , maar als je bovenstaande toepast , zal je wagen er al zeker en vast top uitzien!
Niet vergeten vooral goed te lezen in de show-offs , daar vind je ook alle info die jij zoekt.
MVG Danny
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci