Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Bmw 5 reeks Touring Opties
Dominic
#1 Gepost : zondag 16 oktober 2011 16:54:25
Rang: Lid

Hoi hoi,

Wat een prachtig weekend ...
geniet er nog van LoL maar goed zaterdag heb ik een BMW 5 reeks onderhanden genomen de toestand van de wagen was zeer slecht.
Er zullen wel nog slechtere toestanden zijn maar dit was voor mij toch de ergste!
Ik heb het 5 stappen plan grondig gedaan en meermaals moeten polieren.
Nu ik zit met een probleem heb het al meermaals ondervonden ik gebruik voor het polieren Mezzo (+oranje pad) jammer genoeg vind ik het resultaat minder er zijn nog te veel swirls na de 1st hit dus 3 hits zijn zeker nodig en dan is het resultaat nog steeds niet perfect ... ik heb ook de ultimate compound gebruikt maar ook hier meer dan 1hit nodig en na 3 nog geen perfectie dit alles met de DAP900.

Pas op ik ben er mij van bewust dat een lak van iedere auto anders is maar over het algemeen is een duitse lak harder dan een franse lak en op een franse lak heb ik geen probleem maar geef mij nen duitser en ik krijg er de poetskringen niet allemaal uit.

Kunnen de Pro's onder jullie me even vertellen waar het schoentje wringt moet ik een andere pad nemen of raden jullie mij een zwaarde polier product aan of beiden ? Laat het maar horen ik ben 1 en al oor .

Goed foto's:

Aan de zijde van de bestuurder waren er diepere krassen met de nagel bleef ik er niet in zitten maar durfde niet verder te polieren en volgens mij kwam mijn product te kort (denk ik)

Het was zeker dag en nacht verschil maar kon beter ...
Dominic
#2 Gepost : zondag 16 oktober 2011 16:57:02

Ter info ik volg het banen plan dat hier wordt gebruikt dus boven onder dan links rechts (schuin doe ik niet) mijn snelheid ivm over de lak gaan met de de dap is rustig en alles krijgt de tijd de snelheid van de dap is beginnen op 1 product verspreiden daarna stand 6 ...
sj0ertum
#3 Gepost : zondag 16 oktober 2011 17:12:43

Het is altijd weer proberen (testspot) wat het beste werkt. Ik heb de laatste tijd wat Japanners gedaan, ook daarvan vond ik de lak vrij zacht en had ik aan mezzo op wit or oranje genoeg
Volgendeweek moet ik een mercedes doen, en het zwaarste wat ik had was mezzo op oranje, net als jou dus.
Ik heb vandaag een bestelling de deur uit gedaan met ook Inizio en een gele pad. Dat geeft net wat mee cutting power.
Daarna wel afwerken met finale op groen ofzo voor wat meer glans. Ik denk dus dat je middelen niet sterk genoeg zijn.

Verder staat hij op de foto's heerlijk te glimmen hoor!

Ps. ik werk ook alleen van boven naar beneden en linkse naar rechts(meerdere keren uiteraard). En ik ga ook al vrij snel richting stand 6, maar toch is het gebruik van verschillende toerentallen op
verschillende lakken en met verschillende middelen belangrijk. Alleen ben ik daar nog niet ver genoeg in gevorderd om dat te kunnen inschatten.
Wouter B
#4 Gepost : zondag 16 oktober 2011 17:46:11

BMW lak is echt knetter en knetter hard, is een keramische lak en de naam zegt het dus al. Met een DAP gaat het echt een kriem worden om alles 100% te krijgen dat gaat echt heeeeel veel tijd kosten. Simpelste is natuurlijk om een rotary te pakken, durf je dat niet aan moet je al snel een wolletje of een gele pad icm Inizio gaan gebruiken op de DAP
Scholl Concepts Fanboy
Dominic
#5 Gepost : zondag 16 oktober 2011 18:32:10

Ik heb aan de motorkap alleen al 1.5 uren gedaan pas op ik neem mijn tijd voor zo'n dingen ik ben ook bang dat ik schade ga aanrichten door te zwaar product te gebruiken.
Ik heb al enkele wagens gedaan en al en meguiar dag meegemaakt maar ik voel toch dat ik zekerheid mis bij de 1st volgende dag dat Carclean.nl een clinic organizeerd schrijf ik mij op om toch die zekerheid en vertrouwen bij te werken.
Goed dus inizio en gele pad ligt in het winkel karretje.

Als er nog mensen zijn met tips ik ben 1 en al oor
picasso
#6 Gepost : zondag 16 oktober 2011 18:34:39

He Dominic ondanks alles ziet hij er wel goed uit vind ik .
Maar ik zou me toch een rotary aanschaffen , hen hier zelf ook al gebruik van gemaakt , en valt toch best mee . knipoog
it's better to live for something then to die for nothing
sj0ertum
#7 Gepost : zondag 16 oktober 2011 18:49:41

Ik ben ook nog een beetje huiverig voor de rotary, maar ik wacht er even mee tot ik er achter kom dat ik aan mijn DAP500 niet genoeg heb en hier al voldoende ervaring mee heb.
Al is het wel een verleiding om voor 70 euro die PRO900 te bestellen
Dominic
#8 Gepost : zondag 16 oktober 2011 19:40:31

Een rotary oei oei ik ben nu al schou (bang) dat er geen lak meer is zowiezo ik wil een clinic meemaken desnoods van beiden
picasso
#9 Gepost : zondag 16 oktober 2011 21:22:18

Valt best mee hoor , desnoods een testpaneel ergens halen , en daar op oefenen he . knipoog
it's better to live for something then to die for nothing
tbagcool
#10 Gepost : woensdag 19 oktober 2011 18:42:24

Zou graag ook eens een clinic doen alleen is het nogal ver van huis ..

Mooi resultaat al!
WaxWizard
#11 Gepost : donderdag 20 oktober 2011 9:06:52

Wil je deze harde lakken helemaal netjes krijgen zul je op moeten schalen naar een rotary, en wat andere produkten (Inizio Forza of Meguiar's M105) en misschien zelfs een wolschijf voor de extreme delen. Hoewel deze produkten allemaal ook geen garantie geven voor een accebtabel resultaat. Laatst heb ik samen met Cruiser een BMW E90 gedaan in Arktis Silver, die kregen we op geen mogelijkheid gecorrigeerd. Binnekort gaan we eens een kap op de sloop halen om eens wat onorthodoxe manieren te testen.

Je hoeft natuurlijk niet alles in een keer aan te schaffen je kan het ook in fases doen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire