|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-10-2011 Locatie: Noord brabant
|
Gisteren een roze/witte golf 3 onder handen genomen, het was de bedoeling deze weer rood te maken Had helaas niet heel veel tijd anders had ik het wat uitgebreider gedaan. Ben toch tevreden over het eindresultaat. Gebruikte spullen: Dodo Juice 'Born to be Mild' Meguiar's APC Iron X Meguiar's klei spray & wipe als glijmiddel voor de klei raffini inizio forza op een oranje pad ( had eerst een test spot met mezzo gedaan maar de forza gaf beter resultaat ) raffini finale finish op een groene pad natty`s paste wax blue Ramen met Meguiar's glas cleaner kunststof met Meguiar's Ultimate Protectant 3 M tape Poorboys World Chenille Wash Mitt 2 emmers Poorboys World Waffle Weave Drying Towel En natuurlijk de DAP 500  binnenkort toch maar is een 900 aanschaffen. Foto voor de behandeling:    Velgjes in de iron X ( heb ze eerst schoongemaakt met velgen reiniger ) Had een klein flesje gekregen bij een bestelling bij Carclean.nl en ben helemaal overtuigd. Binnenkort een grote fles aanschaffen  Deel van de motorkap met inizio forza  Deel van het dak met inizio forza behandeld.  Paneel voor:  Paneel na:  Na de behandeling:  
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Nou die is weer rood zeg. Mooi resultaat op rood zo. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2011 Locatie: Breda
|
Die ziet er weer top uit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Die is weer flink opgeknapt weer Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Zo die is echt weer mooi rood geworden zeg! Knap resultaat Strakke velgen, mijn favoriete velgen! Alleen die ballonbanden staan nergens naar, laag profiel banden eronder en verlagen Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-6-2010 Locatie: Zoetermeer
|
Ziet er weer keurig uit! Ik heb zelf ook zo'n golf gehad (1997, milestone sport, dragon green als kleur). Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-10-2010 Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
|
Mooi resultaat behaald . it's better to live for something then to die for nothing
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-3-2011 Locatie: Drenthe
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Goed zeg! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
Mark1986 schreef:Ziet er weer keurig uit! Ik heb zelf ook zo'n golf gehad (1997, milestone sport, dragon green als kleur).
Deze is uit 1991 en is zijn hele bestaan alleen maar door de krasstraat gegaan en af en toe is er een prutje schilpad wax overheen gegaan Volgend jaar ga ik hem weer onder handen nemen maar dan 2 dagen lang.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2008
|
Zo leuk om te doen zo'n roze auto! Heb er zelf ook al een paar gedaan! Zit er weer netjes uit deze Golf
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-5-2008 Locatie: Dordrecht
|
Die is weer opgeknapt. Rood is al bijna net zo'n dankbare kleur als zwart. Seat Leon FR, schaduwgrijs, 2005
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-9-2010 Locatie: Omgeving Venray
|
Paulus de Boskabouter schreef:Zo die is echt weer mooi rood geworden zeg! Knap resultaat Strakke velgen, mijn favoriete velgen! Alleen die ballonbanden staan nergens naar, laag profiel banden eronder en verlagen Daar ben ik het helemaal mee eens. En dan voornamelijk het laatste. Volkswagen Corrado VR6
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-3-2010 Locatie: Vlaardingen
|
Ik heb binnenkort ook zo`n gevalletje verwaarlozing. Maar waar ik benieuwd naar ben is of het kleien wel zin heeft in zo`n geval. Het lijkt me zeer lastig en tijdrovend om m`n supernatural klei te gebruiken op een auto die oud is en blijft.. Wellicht de TS een mening hierover? Merkte je verschil met kleien? Golf ziet er een heel stuk beter uit! Robert
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Ik heb wel eens een verweerde rood/roze auto gedaan. Als de verwering redelijk ernstig is, zal de vervuiling IN de poriën van de lak gaan zitten, en wel zo diep dat je deze met kleien bijna onmogelijk schoontrekt... Best is gewoon aantal plekken proberen, merk je dat er niets afkomt, gewoon gaan polijsten  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2010 Locatie: Terneuzen
|
Mooi resultaat. Echt een dankbare kleur. Maar wat ik me afvroeg: Waarom plak je je dak af in het midden? Ik meen me te herinneren dat het afgeraden wordt om af te plakken voor een 50/50. Zonder wrijving Geen glans
Audi A4 Avant 2.0 TFSi quattro '05 [Mauritius Blue] - Kawasaki Z750 '05 [Uni Black] - Suzuki GS500E '93 [Uni Black-Pearl White]
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-3-2011 Locatie: Hilversum
|
Forza is wel aan de zware kant dit had je ook kunnen behalen met Mezzo. Eerst testspot doen,niet zomaar naar de zwaarste grijpen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Beetje kort door de bocht Jerry... Eens met het laatste deel over testspot, maar ik heb het al meer dan eens meegemaakt dat kleur ophalen met Mezzo niet meer te doen was! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
jerry306 schreef:Forza is wel aan de zware kant dit had je ook kunnen behalen met Mezzo. Eerst testspot doen,niet zomaar naar de zwaarste grijpen. Wie zegt dat ik geen testspot heb gedaan? Heb ik wel gedaan en forza is mijn keuze geworden. Heb het gelijk even aangepast dat ik een test spot heb gedaan.
|
|
|
|
Zirx schreef:Mooi resultaat. Echt een dankbare kleur.
Maar wat ik me afvroeg: Waarom plak je je dak af in het midden? Ik meen me te herinneren dat het afgeraden wordt om af te plakken voor een 50/50. Oke dat wist ik niet, niet meer doen dus? Kan je ook uitleggen waarom het afgeraden word? Vind het persoonlijk fijner werken om de motorkap en het dak in 2 delen te splitsen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
|
|
|
|
nicknameless schreef:http://forum.carclean.nl/cc_postst11442/How-to-een-veilige-5050-maken.aspx Oke ik snap de reden maar ik heb de tape verplaatst. Dus ik heb het dak afgeplakt in het midden, een kant gepolijst, daarna de tape een stukje verplaatst naar het gepolijste deel en toen de andere kant van het dak gedaan wat nog niet is gepolijst. Zo heb ik geen afdruk gekregen. Als ik het op deze manier doe kan het toch geen kwaad lijkt mij? Ik polijst gewoon ook het deel waar de tape zit.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2010 Locatie: Terneuzen
|
@nicknameless, bedankt voor de link. @VWjeffrey Het klopt wel enigszins wat je zegt. Ik verdeel de panelen ook in meerdere stukken, maar dan zonder tape. Als het ware met een denkbeeldige lijn, met enige overlap. Tape gebruik ik alleen voor de delen waar geen polijstmiddel etc op mag komen. Zonder wrijving Geen glans
Audi A4 Avant 2.0 TFSi quattro '05 [Mauritius Blue] - Kawasaki Z750 '05 [Uni Black] - Suzuki GS500E '93 [Uni Black-Pearl White]
|
|
|
|
Ik hou het voortaan ook maar bij denkbeeldige lijnen. Vind ik toch wat veiliger nu ik het topic heb doorlezen over 50/50
|
|
|
|
Guest
|