|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
[Update op pagina 2!]Na een paar maanden in de nieuwe aanwinst gereden te hebben, en al een vakantie in Zwitserland te hebben gehad met de auto, dan nu eindelijk de tijd gevonden om de Vec eens onderhanden te nemen. Tijdens de koop van de auto werd mij al verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de lak, deze heeft 2 (dure) waxoyl behandelingen gehad. gelukkig wist de verkoper van mijn hobby en gaf me ook een knipoog toen hij begon over waxoyl, om vervolgens te vertellen dat we allebij wel wisten dat Waxoyl niet zoveel voorsteld. vervolgens kwam de melding dat de auto voordat hij afgeleverd zou worden nog wel even gepolijst zou worden. nou dat mocht hij wel even weglaten van mij en dat hebben ze dan ook keurig gedaan. de vorige eigenaar was een persoon die dus wel het nut inzag van waxoyl en hield ook van de wasstraat. tijdens de inspectie was dit dan ook snel duidelijk! De auto is al gewassen en word goed bijgehouden dus hij was niet schokkend vies, dus van dat proces heb ik geen foto's gemaakt. de auto voor inspectie.   nu begonnen met het klei'n, dit is gebeurd met spray en wipe icm supernatural clay. er was een volle laag vervuiling aanwezig die er uiteindelijk vanaf kwam te zien in de klei.   Hierna de auto bekeken voor inspectie, hier werd snel duidelijk dat het een echte wasstraat auto is geweest.   ook de passagiers deur en achterportieren zien er niet uit, hologrammen en waskrassen alom.    Het zal nederland niet zijn als het begint te regenen, dus snel de wagen naar binnen gereden en jahoor na het gedonder kwam dan ook de storm.  Binnen onder de verlichting was nog veel meer schade te zien.  Tijdens de testspot werd al duidelijk dat Oranje op de Dap icm M105 een goeie combinatie was. deze combi kon op veel plaatsen de aanwezige krassen in 1x aanpakken en op sommige plekken was een 2e hit noodzakelijk. Het resultaat op de motorkap na 1 hit M105.   50/50 op de zijkap.   Overzichtje van hoe we bezig waren.  na de M105 heb ik de lak afgewerkt met Lichtgroen en Mezzo op de dap en Zwart en finale. deze combi deed de lak weer schitteren en hierdoor kwam ook een mooie wetlook te voorschijn.    50/50 op achterportier passagiers kant.   Ook op het achterpaneel en bumber kwam een prachtige wetlook te voorschijn net zoals op de rest van de auto.  dat de M105 toch een goeie marring achterliet en hologrammen nalaat bewees zich hier, toen het licht precies goed scheen was het te zien. even nabewerken en weg is het.  de oranje kompressor had er flink onder te leiden en had al een lang en zwaar leven achter de rug. de stukjes kompressor waren dan ook tevinden op de lak.(weer is wat anders dan vogel uitwerpselen)  onder de handgrepen waren diepe krassen te zien en stoorde in mijn ogen enorm. ik heb dan ook met een handpad met mezzo deze plekke aangepakt, en na behandeld met finale. hier een voor en na foto.   de Weerspiegeling op het dak.   Na de nabewerking met Finale stond de auto er zo bij,  Ik heb er voor gekozen geen Glaze toe te passen omdat de auto de winter in gaat en ik de Collinite 915 een optimale hechting gun. na de nabewerking heb ik wel een rondje Ipa gedaan om er zeker van te zijn dat de lak olie vrij is. hierna de 915 aangebracht. het eindresultaat (dag foto's volgen nog) Ook heb ik de zomervelgen alleen maar schoongemaakt, want ze gaan er over 2 weken toch onderuit en krijg dán uitgebreid de kans de velgen goed schoon te maken.       met groeten Bart, bedankt voor het lezen vergeet vooral niet een reactie achter te laten! groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Ziet er weer stukken beter uit kerel Staat er weer prima bij Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Die is opgeknapt hoor, mooie weerspiegeling weer. Ook al zo'n lekkere ruimte om te detailen. Die ziet iig geen wasstraat meer... Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Zo je wagen is er zeker goed van opgeknapt zeg! Het is inderdaad wel duidelijk dat de auto de krasstraat vaak van binnen heeft gezien
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
SkyBuMp schreef:duidelijk dat de auto de krasstraat vaak van binnen heeft gezien Of de krasstraat de buitenkant van de wagen Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
De Vectra is er prachtig van opgeknapt. De originele strakke glans is weer terug. Die Waxoyl behandelingen hebben de Vectra inderdaad al die jaren prima beschermd Je hebt de binnenkanten van de deurgrepen ook weer netjes gekregen met het handje, zo heb ik dat ook altijd gedaan. De laatste keer heb ik het echter met een Monello Cone gedaan, dat is me goed bevallen. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Echt super opgeknapt Bart  , ook een leuke show off om door te lezen Ga je de binnenkant ook nog doen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-12-2008 Locatie: Heerhugowaard
|
Ziet er perfect uit Bart Jeuken je handen trouwens niet bij die caravan (die groene  )??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2011 Locatie: Belgie
|
amaai amaai daar is werk in gekropen! prachtig reslutaat super
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Die is mooi opgeknapt. Nu nog foto's in het zonnetje want de laatste waren wel erg korrelig en doen het resultaat geen eer aan. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-1-2011 Locatie: Leiden
|
Mooi geworden!
Ik heb met verbazing gekeken naar de vervuiling op de klei, ongelooflijk!
En idd, ....einde wasstraat voor deze auto :-)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Omdat je zo aandringt Mooie ruimte en net resultaat Jammer dat er geen verharding ligt, moet je zo oppassen met spuiten Als je een keer moet afreageren staat er zo te zien nog een caravan The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-10-2010 Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
|
Prachtig resultaat behaald , ziet er weer als nieuw uit . it's better to live for something then to die for nothing
|
|
|
|
Allen bedankt voor de reactie's! erg leuk om te lezen @Reny, Redcat, Ja mijn handen jeuken om die caravan eens in de APC te zetten. maar helaas, daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen @redcat, het is een prachtige locatie, alleen geen stromend water beschikbaar, de auto word dan ook gewassen bij ons thuis en vervolgens 2 straten verderop hier geparkeerd om aan te pakken, en ik dring altijd aan toch @Dibbuz, heb je helemaal gelijk in! het was al laat en bij gebrek aan beter... Mooiere dag foto's komen als ook de wielkasten en velgen weer gewassen zijn. groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Zo, die is netjes geworden zeg! Top. Mooie "nicknameless" foto's! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2010 Locatie: utrecht
|
strak resultaat mooie kleur ook
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2009 Locatie: Made
|
Ik sta er van versteld dat je die krassen er allemaal uit krijgt, ze lijken erg diep. Even een vraag; is de lak van opel zo zacht of zal ik ook maar gelijk de megs m105 bestellen, want met de ssr serie krijg ik dit niet voor elkaar hoor. Compressor pads heb ik ook nog nooit gebruikt heeft het daar ook mee te maken?
prachtig resultaat dus hoor!
gr,
Joep.
|
|
|
|
Dirk-jan, Franssie, Bedankt voor de leuke reactie's. ik vind de kleur zelf ook erg mooi, volgens de kenteken papieren is hij grijs, maar wij vinden hem D blauw. Foto's zijn inderdaad goed gelukt, bedankt jvacker schreef:Ik sta er van versteld dat je die krassen er allemaal uit krijgt, ze lijken erg diep. Even een vraag; is de lak van opel zo zacht of zal ik ook maar gelijk de megs m105 bestellen, want met de ssr serie krijg ik dit niet voor elkaar hoor. Compressor pads heb ik ook nog nooit gebruikt heeft het daar ook mee te maken?
prachtig resultaat dus hoor!
gr,
Joep. Nee de Opel lak was niet zacht. gewoon een "standaard medium" hardheid. de M105 heeft een korrel die niet afbreekt en daardoor soms wat sterker is. op een harde lak knapt deze kapot. Inizio (forza) is ook een zeer mooie compound. Ssr3 doet het ook goed. houd er wel rekening mee dat 2x een hit soms ook al prima werkt en je niet altijd hoeft op te schalen naar een compound. Hier deed 2x een hit mezzo gewoon niet veel, vandaar de keuze voor m105 op oranje. als je meerdere auto's met verschillende lakken doet is het verstandig je collectie polijstmiddelen te verbreden om zo elk probleem aan te kunnen. doe je alleen je eigen auto, doe het dan met de spullen die je hebt. zonde van je geld anders. Kompressor pads zijn gelijk van structuur als de standaard CCS pads. echter bestaan de kompressors uit lammeletjes waardoor ze makkelijker golven en groeven/gleuven in de lak aan kunnen. zoek maar even op het forum, staat voldoende informatie op. groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Zeer mooi resultaat behaald op een prachtige kleur. Tjonge, wat ziet die Vectra er weer mooi uit zeg! Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Bart, echt superstrak resultaat behaald  Polijstresultaten zijn echt zeer strak en de lak lijkt wel vloeibaar op sommige foto's. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Bedankt Robert-jan en Gideon Ik ben er zelf dan ook zeeeer content mee en ben verliefd op de Vec in de lente gaat de auto zijn jasje van 915 uit doen en komt er een glaze en een laagje Souveran op, ben zeer benieuwd wat dat gaat doen groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Beste Bart, Wordt het de Pinnacle Souveran Paste Wax of de Pinnacle Liquid Souveran Wax? Omdat ik hierboven lees dat je ook een overdekte plek tot je beschikking hebt, kan ik je dan echt aanraden als sealant de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 te gebruiken en deze eerst 12 uur laten drogen in de garage, alvorens een Souveran aan te brengen. Bart, je zult dan van blijdschap de controle over je blaas verliezen.... Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
De Souveran paste wax is erg fijn en ruikt zeer lekker! Mijn maat heeft deze van het zomer gekocht, erg fijne wax! Echt een concours wax. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
@Robert-jan, Ik heb de Souveran paste wax! echt een fantastische wax is dat, ruikt inderdaad fantastisch en brengt zeer soepetjes aan, is ook lekker vettig. de deep gloss paint sealant heb ik ook, maar zat er juist aan te denken hem te verkopen. want ik vind het zeer onhandig de auto 12uur binnen te laten staan. ik heb ook maar 1x per jaar die mogelijkheid. (anders word de wagen elke dag gebruikt of moet hij beschikbaar zijn. ) ik heb nu de Col 915 aangebracht, deze heeft ook een super standtijd en een heerlijke koude glans. Toch bedankt voor de tip! groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-4-2010 Locatie: Grave
|
wow! mooi resultaat.. sjiek hoor! over de dgps moet ik je echt gelijk geven! heb hem hier ook staan maar slechts 2 keer kunnen gebruiken.. 12 uur is echt heel lang om hem stil te laten staan! groetjes! *fiat 500 metallic zwart*
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-4-2011
|
Glimt weer lekker
|
|
|
|
@Leroy, Martelsmits, Bedankt! Voor mij is het daarom ook einde verhaal voor DGPS. binnenkort te zien in het te koop topic. groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Ziet er weer heel goed uit Bart, alsof hij een jas uit heeft gedaan. Keurige defect- en correctie foto's, dat laat tenmiste goed zien wat je aan het doen bent  . Nice job.
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Prettige kleur om te detailen en rete goed resultaat bart VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2011 Locatie: België
|
Mooi, mooi! Het wegwerken van de krassen aan de handgrepen geeft mij de moed om mijn Astra ook aan te pakken!
|
|
|
|
@Jeroen, Dankje! het is een heerlijke kleur, en het resultaat was boven verwacht goed @erasmo, Dankje! handgrepen zijn makkelijk aan te pakken, met de hand kun je veel druk zetten wat de krassen makkelijk weg haalt  groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-8-2011 Locatie: N-Br 17km onder Tilburg
|
Nou de opel is een flink stuk opgeknapt zeg, daar mag je gerust trots op zijn. Mark www.astratuningclub.nl2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
|
|
|
|
Guest
|