Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Peugeot 207 uit 2006 full detail Opties
Binnetie
#1 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 20:37:00
Rang: Lid

Zaterdag 22 oktober een Peugeot 207 uit 2006 gedaan. Toen ik de auto ophaalde viel me in eerste instatie de mooie kleur op. Echt een een kleur die het verdient om de glimmen!

Eerst hebben we een rondje rond de auto gedaan:

Lange kras, veroorzaakt door krassen vanaf het achterlicht tot de bijrijders portier... een uitdaging dus!

Er zaten lichte swirls in de auto, netjes voor een auto uit 2006. Op de zijkant kon je zien dat er een grote kras zit.

Na het rondje geopen te hebben zijn we de auto gaan wassen met Poorboy's Super Slick&Suds, de banden hebben we met een bandenborstel gedaan en de velgen met een velgenborstel. De velgen zijn gereinigd met een velgenreiniger die bij het taxibedrijf waar we detailen stond. Deze was erg agressief, maar werkt erg goed. Zal nog eens achterhalen welk merk dit is.
Daarna hebben we de auto gekleid met Poorboy's klei en Spray&Wipe 1:1. Mijn maatje gebruikte Last touch 1:1 verdund. Beide glijmiddelen samen geeft een heel aparte maar lekkere geur.

Met polijsten hebben we naar een paar testspots besloten om de auto met een DAP900 en oranje pad met Mezzo te doen. Daarna nog even met de witte pad en finale eroverheen. De kras heb ik aangepakt met de PRO900 op een oranje pad met mezzo (2 hits), nabewerkt met de DAP900 oranje met mezzo en daarna finale op wit. Omdat we ook het interieur moesten doen is Stefan bezig gegaan met polijsten en ben ik het interieur gaan schoonmaken.

Er kwam behoorlijk wat troep van de lak af

Stefan bezig is hier bezig met het bedenken van een plan van aanpak

Deze troep kwam uit de extractor. De bekleding zelf was helemaal niet echt vies (een paar kleine plekjes maar)

Dee van de deur behandeld met Poorboy's Natural Look

De auto hebben we in de wax gezet van Dodo (Blue Velvet), je ziet de auto hier curen. Is dit overigens niet te dik aangebracht?

Na een dag hard werken is dit het resultaat:

Kras over de zijkant er helemaal uit.

Dan als laatste nog een sfeer impressie tussen de auto en Stefan (1,55m hoog)

De bouwlampen zijn echt ideaal

-=Met Een Hamer Past Alles=-
Bartezzz
#2 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 20:49:06

hij is weer prachtig,
mooie detail!
keurige kleur ook! komt nu echt weer tot zijn recht.

maar ik had van een door gewinterd detailer als jou niet verwacht dat je zou finishen met een cutting pad. sceptisch
is toch al duizend keer besproken dat je niet moet eindigen met finale op wit?weetniet

Edit://
die 50/50 met natural look bewijst maar weer zijn nut!

de dodo is niet te dik, het zou iets dunner kunnen, maar kan het lastig inschatten zo.
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Binnetie
#3 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 21:13:00

Dankjewel Bartezz...

Tja over de witte pad, ik weet het! Maar as je ongeveer 1,5 jaar terug kijkt eindigde iedereen met een witte pad (deze zitten zelfs bij de DAP pakketten). Ik vergat telkens een andere zachtere pad te bestellen. Zie voor mezelf niet echt de toegevoegde waarde zeg maar.

De natural look is echt een fantastisch spulletje! Vind het altijd lekker ruiken en verwerkt super! De wax is altijd moeilijk inschatten, maar hij nam heel erg makkelijk af dus ik denk dat het wel aardig goed gegaan is.
Bartezzz
#4 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 21:48:46

ik denk dat als je eenmaal de zwarte pad hebt ondekt dat je schrikt wat een wetlook je kunt krijgen blij

verder mooie detail hoor!

als de wax prima afnam dan zal het wel goed zitten, dodo is ook niet zo heel gevoelig voor een te dikke laag :D
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
mk-us
#5 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 21:58:01
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@Binnetie: krijg juist eerder het idee dat men steeds vaker met een hogere/zwaarde pad aan het eindigen is.
Voorheen gewoon op zwart, tegenwoordig is de standaard al lichtgroen met de witte in opmars.
Soms kan je niet anders omdat de lak het niet toelaat maar dit zijn toch echt mee de uitzonderingen dan de regel!
Sneller en sneller wordt de rotary gepakt, de wolpad en de forza, terwijl ik denk dat met makkie aan en wellicht een extra pass ook het gewenste resultaat behaald kan worden.
Lukt het niet dan een zwaarde pad en dan een zwaarde polijstmiddel
Maar goed dit allemaal ter zijde want hoe dan ook heb je wel een zéér net resultaat behaald!
Tenzij je niet van de geur ( erg zoet ) van Natural Look houdt, is het een super product lief

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aficior
#6 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 2:05:21
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Die kon het wel gebruiken zeg! Mooi geworden hoor!

Persoonlijk eindig ik ook liever met een fijnere pad. Ik denk dat je nog meer onder de indruk zult zijn van je behaalde resultaat. Maar je moet er ook de tijd voor hebben natuurlijk.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Paulus de Boskabouter
#7 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 8:25:03

Erg mooi geworden, zeer mooie kleur ook! Ik finish altijd op zwart, vind wit wel erg grof. Op donkere lakken kun je dit met een goede lamp ook zien (micro marring)

Prachtig eindresultaat behaald! NL is een erg fijn product, ik wil nooit weer zonder! Niet vet, glimt niet, haalt de kleur weer mooi op en de geur vind ik persoonlijk erg lekker. Al verdwijnt hij gelukkig wel weer snel.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
picasso
#8 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 16:44:54

Mooi resultaat behaald Binnetie . great
it's better to live for something then to die for nothing
Binnetie
#9 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 12:39:11

Ik ga bij mijn volgende klus een proberen om te finischen op zwart met finale als ik tijd genoeg heb... Haha harder werken!
Hoe lang doen jullie eigenlijk over 1 pass van 40x40 cm qua seconden?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire