Zaterdag 22 oktober een Peugeot 207 uit 2006 gedaan. Toen ik de auto ophaalde viel me in eerste instatie de mooie kleur op. Echt een een kleur die het verdient om de glimmen!
Eerst hebben we een rondje rond de auto gedaan:

Lange kras, veroorzaakt door krassen vanaf het achterlicht tot de bijrijders portier... een uitdaging dus!

Er zaten lichte swirls in de auto, netjes voor een auto uit 2006. Op de zijkant kon je zien dat er een grote kras zit.
Na het rondje geopen te hebben zijn we de auto gaan wassen met Poorboy's Super Slick&Suds, de banden hebben we met een bandenborstel gedaan en de velgen met een velgenborstel. De velgen zijn gereinigd met een velgenreiniger die bij het taxibedrijf waar we detailen stond. Deze was erg agressief, maar werkt erg goed. Zal nog eens achterhalen welk merk dit is.
Daarna hebben we de auto gekleid met Poorboy's klei en Spray&Wipe 1:1. Mijn maatje gebruikte Last touch 1:1 verdund. Beide glijmiddelen samen geeft een heel aparte maar lekkere geur.
Met polijsten hebben we naar een paar testspots besloten om de auto met een DAP900 en oranje pad met Mezzo te doen. Daarna nog even met de witte pad en finale eroverheen. De kras heb ik aangepakt met de PRO900 op een oranje pad met mezzo (2 hits), nabewerkt met de DAP900 oranje met mezzo en daarna finale op wit. Omdat we ook het interieur moesten doen is Stefan bezig gegaan met polijsten en ben ik het interieur gaan schoonmaken.
Er kwam behoorlijk wat troep van de lak af

Stefan bezig is hier bezig met het bedenken van een plan van aanpak

Deze troep kwam uit de extractor. De bekleding zelf was helemaal niet echt vies (een paar kleine plekjes maar)

Dee van de deur behandeld met Poorboy's Natural Look

De auto hebben we in de wax gezet van Dodo (Blue Velvet), je ziet de auto hier curen. Is dit overigens niet te dik aangebracht?

Na een dag hard werken is dit het resultaat:

Kras over de zijkant er helemaal uit.

Dan als laatste nog een sfeer impressie tussen de auto en Stefan (1,55m hoog)

De bouwlampen zijn echt ideaal

-=Met Een Hamer Past Alles=-