Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Waterdicht maken spoiler (kitten) advies gevraagd Opties
DolomiteGreyTT
#1 Gepost : woensdag 2 november 2011 13:56:22
Rang: Lid

De achterspoiler van de TT zit uiteraard muurvast, maar er lekt 100% zeker water tussen de randen door. Nu is er al iemand anders geweest met hetzelfde probleem waarvoor diegene Sikaflex heeft gebruikt. Resultaat is dat je zit opgescheept met zo'n lelijke zwarte kitrand op je spoiler.

Met dat blauwe kantje is hij bezig geweest:

Die zwarte kitnaad hoort er natuurlijk niet, dus ik wil graag weten of er geen beter idee is, zoals een transparante kit.
nicknameless
#2 Gepost : woensdag 2 november 2011 14:04:37
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Als een lijmende functie niet nodig is, dan kun je transparante zuurvrije siliconenkit gebruiken.

Mocht het in de buurt van je zitten, rij dan even naar Beukers ijzerhandel op de Havenkwartier, Zuiderloswal 2a

evertg6
#3 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:01:29

Persoonlijk heb ik met siliconekit mindere ervaringen in de vorm van schimmels die na verloop van tijd er toch ik trekken.
zelf gebruik ik de Den Braven Clear Fix.

Zwaluw Clearfix is een hoogwaardige, ijzersterke ééncomponent lijm- en voegkit op basis van MS polymeer. Het product is reukloos, neutraal en isocyanaat vrij. Na het aanbrengen reageert de Zwaluw Clearfix met het vocht uit de lucht en vormt een duurzame rubber.

Toepassing

1. Aansluitvoegen in de bouw. 2. Voor keukens en badkamers. 3. Voor gecoate carrosserie en metaalnaden. In het algemeen hecht Zwaluw Clearfix, ook zonder primer

nicknameless
#4 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:09:51
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

evertg6 schreef:
Persoonlijk heb ik met siliconekit mindere ervaringen in de vorm van schimmels die na verloop van tijd er toch ik trekken.

Dan doe je toch echt iets verkeerds....

99% van alle verwerkers van siliconenkit gebruiken een zeepsopje á la Dreft o.i.d. om de kit netjes af te strijken.
Hierin gaat het fout.

In 99% van alle zepen zit citroenzuur en deze tast het (nog verse) siliconenkit aan waardoor je op den duur alsnog schimmelvorming krijgt.

Je moet dus een citroenzuurvrije zeep gebruiken zoals bijvoorbeeld groene zeep of een speciaal daarvoor bestemd afmessop.

SkyBuMp
#5 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:13:28

Goede tip Patrick, ga ik binnenkort eens proberen!
nicknameless
#6 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:15:27

@ Dennis,

mocht je spullen nodig hebben, je weet me te vinden knipoog

SkyBuMp
#7 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:28:23

Doen we hehehe
DolomiteGreyTT
#8 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:40:38

Dank Patrick. Er zit nog een lakdefect op de rand van waar de spoiler zit, dus mogelijk moet die eerst weg worden gewerkt. Ik zal hier eens een fotootje van uppen. Het lijkt erop alsof iemand daar wat heeft zitten aantippen.

Ik zal je trouwens nog even een PB sturen voor de andere lakdefecten.
fabia2.0
#9 Gepost : woensdag 2 november 2011 17:42:46

Het is ook mogelijk om siliconenkit op kleur te laten maken.
Google op siliconenkit kleuren.
Op de bovenste site staat dit te lezen:

Alle RAL, NCS (Sigma/Histor) & Sikkens ACC kleuren beschikbaar maar ook bijvoorbeeld de kleur van uw marmoleum, keukenblad, formica, Villeroy & Boch, Sphinx etc etc.

Het is ook mogelijk om een kleur naar staal te laten maken, neem dan contact met ons op over de te volgen procedure.

Fabrikant Akemi uit België levert ook siliconenkit in 32 verschillende kleuren.
nicknameless
#10 Gepost : woensdag 2 november 2011 18:41:18

Je kan inderdaad siliconenkit op kleur laten maken, ware het niet dat je minimaal 48 kokers (4 doos á 12 koker) moet afnemen.

Laatst aan een klant roze siliconenkit verkocht. LoL

Den Braven is een van de grootste kit producenten ter wereld, zij maken ongeveer 1500 private labels.
zuidwest10
#11 Gepost : woensdag 2 november 2011 19:23:45

Ja die hi-tek kit van hun is ook uber.......
VAG rules
fabia2.0
#12 Gepost : woensdag 2 november 2011 20:04:20

Ook gewoon per tube verkrijgbaar.
Alleen een beetje prijzig.
€18,95 per tube.
opelmark
#13 Gepost : woensdag 2 november 2011 20:21:17

soudal fixall is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ook toepasbaar op vochtige plekken.
volgens mij heeft Hornbach die op voorraad en hij is verkrijgbaar in de kleur grijs (grijs weet ik zeker want ik heb er hier een thuis liggen).

Mark
www.astratuningclub.nl

2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
nicknameless
#14 Gepost : woensdag 2 november 2011 20:46:39

Fix All is leverbaar in wit, grijs, zwart, transparant, beige en bruin.

Wat ook goed is en zeker aan te raden: Tec7.

Lijmt alles, behalve gebroken harten en huwelijken LoL

zuidwest10
#15 Gepost : woensdag 2 november 2011 21:03:05

LOL patrick.....
VAG rules
DolomiteGreyTT
#16 Gepost : zaterdag 26 november 2011 10:40:16

Beukers bleek vandaag gesloten, want ze waren aan het balansen zei een medewerker. Dus ben maar ff bij de Gamma gaan kijken en heb deze meegenomen:

Iemand een idee of het een zuurvrije kit is? Er staan geen gekke dingen in de omschrijving. Er staat inderdaad wel op dat je moet gladstrijken met neutraal zeepwater, ik heb nog groene zeep staan.
nicknameless
#17 Gepost : zaterdag 26 november 2011 10:42:22

BlackTwist schreef:
Iemand een idee of het een zuurvrije kit is?

Ruikt de kit naar azijn? Zo ja, dan is de kit niet zuurvrij.

Ruikt hij redelijk neutraal zonder penetrante geur? Dan is de kit zuurvrij.

DolomiteGreyTT
#18 Gepost : zaterdag 26 november 2011 11:32:33

Azijn...

Jammer, dan die Kelfort kit maar kopen bij Beukers. Had liever morgen al aan de slag gegaan grrr
nicknameless
#19 Gepost : zaterdag 26 november 2011 12:06:00

Let er wel op dat je siliconen transparant NO neemt en géén sanitair. knipoog
DolomiteGreyTT
#20 Gepost : zaterdag 26 november 2011 12:15:00

Ben net terug met deze:

- Neutraal en zuurvrij
- Ongevoelig voor schimmel
- Uitstekende hechting
- UV- en weerbestendig
- Chemicaliën bestendig
- en nog een aantal eigenschappen

Niet alleen voor sanitair, maar ook voor auto, boot, caravan staat erop. Lijkt mij goed spul. Ik ga nu even de cabriokap behandelen met Biotex, dan moet de hele auto toch gewassen worden. Dan zet ik hem vannacht binnen zodat de spoilerrand goed kan drogen en kan ik hem morgen gaan kitten feest
Aficior
#21 Gepost : zondag 27 november 2011 8:02:43
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ben je al begonnen???

(Morgenstond heeft goud in de mond)LoL

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
DolomiteGreyTT
#22 Gepost : zondag 27 november 2011 8:48:17

Ben wel al wakker, maar ondanks dat het vrij makkelijk is, ga ik toch eerst de kap afmaken. Dan kan de kit namelijk goed uitharden zonder dat het nat wordt. Ik probeer maandag weer verder te gaan met de kap.
Ik zal op de volgende manier gaan kitten:
- Afplakken 3M
- Kitlaag aanbrengen
- Afstrijken met de dop (zitten van die kantjes op)
- Tape eraf
- Resten voorzichtig verwijderen met groene zeep en de rand goed droog maken

Het handige is dat de achterklep verticaal omhoog kan staan, dus mogelijk doe ik de onderkant 24 uur later.
nicknameless
#23 Gepost : zondag 27 november 2011 10:28:28

BlackTwist schreef:

- Afstrijken met de dop (zitten van die kantjes op)

Die 'flapjes'' aan de zijkant van de dop is niet voor het afstrijken, maar om de (eventueel) vastzittende dop makkelijker los te draaien.

Beter is het om de kit af te strijken met een (oud) theelepeltje. Deze iedere keer onderdompelen in een glas met een zeepoplossing.
Probeer niet in 1 keer álles af te strijken, maar iedere keer een cm of 25 á 20.

Herhaal dit tot alles afgestreken is. Vergeet niet tussen elke strijkbeurt de lepel te dompelen in de zeepoplossing.

DolomiteGreyTT
#24 Gepost : zondag 27 november 2011 12:01:37

Dank voor de tip.

Verstandigste is misschien de theelepel inwikkelen in een MF doek, deze onderdompelen in de groene zeepoplossing.
nicknameless
#25 Gepost : zondag 27 november 2011 12:27:38

Wouter B
#26 Gepost : zondag 27 november 2011 13:39:55

+1 voor het lepeltje

Wat betreft de mf doek:

Juist niet lijkt mij, je wilt met het afstrijken juist zorgen dat de kitnaad een glad en even oppervlak krijgt. Met een lepeltje wil dat goed maar doe je er een mf doek omheen trek je met de vezels allerlei banen in de kitnaad iets wat je dus juist wil voorkomen.
Scholl Concepts Fanboy
DolomiteGreyTT
#27 Gepost : zondag 27 november 2011 16:11:58

Oke dan snap ik het.
Gio
#28 Gepost : zondag 27 november 2011 19:44:06

Let op je groene zeep, die is tegenwoordig niet meer puuridee

http://www.saralee-int.i...Driehoek+zachte+zeep.htm
DolomiteGreyTT
#29 Gepost : zondag 27 november 2011 21:38:06

Diezelfde heb ik. Maar volgens mij zit er geen citroenzuur in dus is het veilig voor de kitlaag. Zolang je de zeepresten maar goed wegspoelt en daarna de rand goed droog maakt zullen er geen schimmels ontstaan.

AQUA
FATTY ACIDS, C12-18, POTASSIUM SALTS
POTASSIUM CARBONATE
SODIUM CHLORIDE
POTASSIUM HYDROXIDE
POTASSIUM CHLORIDE
PARFUM
LIMONENE
DolomiteGreyTT
#30 Gepost : maandag 12 december 2011 11:25:13

Ik had geen kitpistool dus kon niet heel nauwkeurig werken omdat ik veel kracht moest zetten met m'n duim. Maar goed, afplakken:

Na kitten/afstrijken de tape eraf:

Resultaat:

Het is dus niet 100% strak. Ik ga waarschijnlijk de spoiler eraf schroeven, oude kitlaag verwijderen, nieuwe kit aanbrengen op rand spoiler, vast schroeven. Ik wacht eerst even af of de kofferruimte droog blijft deze week aangezien het fors gaan regenen. De onderkant van de spoiler is namelijk nog niet gekit wat misschien ook niet nodig is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire