Vandaag samen met met maatje sander weer lekker aan de klus geweest.
Het ging hier om een vers geimporteerde Mercedes Benz 420 SE.
Zoals sommigen van jullie weten, zit hier een beste bak met lak op.
Van de week al een keer in de garage van de eigenaar wezen kijken.
Het zag er toen goed uit en daarom ook verwacht dat we met een redelijke tijd klaar konden zijn.
Nou daar hadden we ons lelijk in vergist.
Bij het afspoelen kwam er een behoorlijke bak met beading tevoorschijn.
Dit zette ons op het verkeerde been, omdat het leek alsof de auto dus goed onderhouden was.
Bij het wassen een flinke overdosis van de PBW slick en sludge in de sopemmer gedaan om oude waxlagen te verwijderen.
Er kwam niet erg veel vervuiling van de wagen af. Maar de beading was volledig weg (zoals de bedoeling was)
Tevens de bandjes even afgenomen met APC 1:4 en de velgen gereinigd met iron-x en velgenreiniger van Meguiar's
Hierna lekker de auto weer afgespoeld en droog gemaakt, met de welbekende Delirium
Na het drogen van de auto, begonnen met kleien.
Hier sloeg de schrik me om de oren, kleitje was na een stukje van 20x20cm helemaal bruin uitgeslagen.
Uiteindelijk tot 3x toe de motorkap dak en kofferbakdeksel gedaan. en de zijkanten gelukkig maar 1x
Dit hebben we gedaan met de Monello dolce verde klei icm de PBW spray en wipe 1:1 verdund met demi water.
Hier kwamen de swirls goed te voorschijn
Hierna begonnen met tesspots te maken.
Uiteindelijk uitgekomen op de combinatie van de oranje pad met de SSR3 afbouwend naar de witte pad met SSR1
Vooral om de vele swirls weg te krijgen.

Hierna de auto in de Chemical Guys Black Light gezet.
Bewust voor een glaze gekozen, aangezien de wagen de gehele winter binnen staat.

en daarna deze afgetopt met de dodo juice blue velvet

ook alle ramen netjes schoongemaakt met Meguiar's glass cleaner.
Waarna deze in de provision rain clear gezet zijn
bedankt voor het lezen,
roel
Iedereen mag mijn kont kussen, behalve die van mijn vec