|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2010 Locatie: Reuver
|
Mijn flesje Meg carnauba wax is bijna leeg en zoek een nieuwe wax. Linkje naar mijn collectie(mijn budget voor de wax is max 35,- ) Mijn opties na zelf grondig zoeken en vergelijken: Collinite 476s - leuke wax, zeer goed voor de winter, maar heeft ie niet te veel compromissen op andere vlakken dan standtijd? Collinites 915 - top waxje van Colli's PB Natty's red limited - leuke wax die volgens mij "gewoon goed" is. Hoeveel beter is de 915? Pinnacle Signature Series II Carnauba Paste Wax - volgens sommige onder ons op het forum een beetje "ondergewaardeerd". De 915 en Pinnacle zijn aanzienlijk duurder en zijn gewoon de max van mijn budget, de andere twee zijn een prijsklasse goedkoper. Zie ik nog een wax over het hoofd? Misschien van Dodo iets? Bedankt voor de hulp alvast!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: Delfzijl
|
ik heb zelf colli 915, en persoonlijk vindt ik het echt een top wax! De metallic flokken in mijn lak (golf lc9z/ black magic pearl) komen echt mooi uit. De beading is ook erg mooi om te zien, maar ieder zijn smaak natuurlijk 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
voor €40 heb je de allround Rainforest Rub van Dodo.... klikStandtijd is wel minder dan de colli's, maar wel een heerlijke wax!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Een tientje duurder, maar het zeer zeker waard: http://www.carclean.nl/p...0ml_DJBV250_101053.aspx
DJ Blue Velvet, een van mijn favoriete waxen. Houd zeer lang en mooie finish. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2011 Locatie: Batenburg
|
Gebruik naar volle tevredenheid 915. zeer lange standtijd en supermooie beading. 476 zelf nu ook in de testfase staan dus nog weinig over de standtijd te zeggen maar de beading is minder dan bij de 915. Golf TDI ARL 185pk 403NM, Golf V6 4-motion Stock 205pk 270NM
|
|
|
|
Dan denk ik dat het de 915 wordt... Vind de dodo waxjes toch net te duur. Begin binnenkort wel eens met het verzamelen van wat panelpotjes om te kijken welke ik fijn vind.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-3-2010 Locatie: Vlaardingen
|
Colli 915... Dit is een no nonsense wax die doet wat hij moet doen. Geen glimmende potjes, geen aarbeiengeur, gewoon een goede wax! Ook mijn aanrader! Robert
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Paste wax van Mothers wax.....uber voor zwart....De andere aanrader is die ik opgaf mocht denk ik niet VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Welke heb je dan opgegeven Jeroen, ik zie geen eerder bericht van je. @TS, panelpotjes van DJ zijn ideaal. Ik heb de rainforest rub op mijn astra zitten na een laagje EX-P. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
Hij had het over een bepaalde wax die hij adviseerde die ze niet bij Carclean.nl verkopen. Zal de naam niet noemen want dan wordt deze post ook verwijderd  Heb hem trouwens wel meegenomen in mijn afweging...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-6-2010 Locatie: Zoetermeer
|
Je kan toch ook 1 panel potje aanschaffen? Grote kans dat je toch over de streep gaat, en de iets duurdere dodo koopt. Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
|
|
|
|
Oke, laat ons weten wat je gekozen heb. Ik weet zelf ook nog niet wat ik op de Ka gaat zetten de 19de. Ik heb wat DJ panelpotjes, rainforest rub, skullcandy, purple haze, rubish boy en supernatural. Verder EXP, nattys en purplehaze Pro en Meg ultimate liquid wax. Moeilijk....Ka is trouwens witte uni lak. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
ik lees net op het forum dat de 915 nogal lastig te verwerken is. En de 476s nog lastiger? Wie o wie reageert hier op. Ik ben nu de carnauba wax van meg's gewend en die vind ik zeer prettig verwerken... Zal binnenkort nog wel een bestelling plaatsen maar wil gewoon een goede wax achter de hand hebben en dan gaan experimenteren met de panelpotjes  is iets voor een kerstkado ofzo, haha
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
In het lijstje dat je aangeeft zou ik persoonlijk voor de Pinnacle kiezen. Echt een topwax in mijn ogen(heb dit al een aantal keren aangegeven op het forum) Smeert echt heerlijk, easy on easy off en heel mooi vooral op donkere kleuren.
De collinite's staan bekend om hun standtijd, maar ik vind het wel leuk als een wax een leuk kleurtje en een lekker geurtje hebben. En nog een mooie pot ook wat betreft de buitenkant.
De natty's is ook gewoon goed te noemen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
1000 producten, 1000 meningen.... Zucht... Gewoon kopen wat JIJ denkt dat goed is en niet je beslissing laten afhangen van anderen. Wat de een een goede wax vindt, vindt de ander compleet ruk...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
@Nicknameless, je hebt gelijk mi, maar de TS opent dit topic toch ook een beetje om de ervaringen te lezen van forumleden wb zijn lijstje Ik denk dat als de TS had geweten wat goed voor hem was, dat hij dit topic niet geopend had
|
|
|
|
@Nicknameless je hebt helemaal gelijk, iedereen vind iets anders weer fijn. Maar ik heb inmiddels wel door dat er enorm veel verschil zit tussen de verschillende merken. En met alle wijsheid hier op het forum is t toch fijn om de keuze hier voor te leggen  Denk nog een nachtje slapen wordt het denk ik, de 915 of de 476s.....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Ik denk dat je als nieuwe waxaanschaffer een aantal zaken voor jezelf op een rijtje moet zetten: 1 - standdtijd ( ivm zomer vs winter ) .... ´concours´ vs sealant ( hoewel de optie die laatst las over Fuzion ( ff snelsnel nieuwe laagje tussendoor er op ) ook een stukje stof om over na te denken is )) 2 - gebruiksgemak ... 476 vs natty 3 - geur/kleur belangrijkheidsfactor .... colli vs dodo ( om even een gemakkelijke te gebruiken ) 4 - food old waxie of zelf een stapje willen cq durven te wagen om wat anders te proberen wat de rest nog niet echt heeft geprobeerd 5 - 1 om echt op te maken vs een wax die na gebruik de verkoop in kan 6 - wil je echt een pot zelf hebben of is delen met een ander een optie ( en dan gedeelte overknallen in ander potje )) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
@ mk-us: Tx voor het lijstje zo had ik het ook al redelijk in mijn hoofd zitten. 1. Standtijd is redelijk belangrijk, heb even niet het geld voor 2 waxen, maar zelfs in de winter zet ik hem tussendoor nog wel eens in de wax in een verwarmde schuur. Standtijd dus niet heel belangrijk, maandje of 2 is genoeg. 2. Gebruiksgemak: ik ben nu Meguiar's carnauba wax gewend die erg makkelijk smeert. Mag wel iets moeilijker hoor, maar hoeveel moeilijker smeert een 915 of 476?? 3. Hoef de wax niet te eten  4. ben wel redelijk conservatief, niet echt het budget om "misstappen" te permiteren. 5. opmaken, wederom helaas dat budget dat meespeelt. 6. graag zelf een eigen potje... Kortom ik heb veel moois gehoord, en ik denk dat het een beetje afhangt van de verwerkbaarheid van de 915 of de 476... (Ben trouwens liever 18 eu kwijt dan 38)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
De col 845 is ook niks mee hoor.. Werkt ook goed is mooi voor zwart. Heb hem zelf ook en nog wel andere waxen staan.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Het gaat er met name om dat het DUN er op zet en op tijd afneemt anders sta je te klootzakken. De 915 heeft wat meer glans dan de 476s maar is net als met de andere waxen allemaal minimaal. Je kan zeggen: pak de 476 vanwege de standtijd en dat je een blikje hebt waar je lang mee doet, dan 2x paneltjes dodo erbij en dat zit je ook aan de €35,- Zou dan kijken voor de softwaxjes omdat die dan wat makkelijker te layeren zijn: de Rainforest Rub omdat ie voor alle kleuren is en de Orange Crush omdat ie in mijn ogen net wat meer bling achterlaat Maar goed zoveel mensen, zoveel wensen en dit is een onderwerp die veelvuldig voorbij komt omdat het moelijk kiezen is in de wondere wereld der waxjes  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-2-2009 Locatie: Harderwijk
|
Ook al eens aan de Collinite 845 gedacht ? Super wax, zeker qua standttijd, enige nadeel is dat die met koude tempraturen wat lastiger te verwerken is. www.astratuningclub.nl
|
|
|
|
@ Wilma: ik heb zeker naar de 845 gekeken, alleen ik kreeg een beter gevoel bij de 476 (zelfde prijs) en wordt ook veel vaker genoemd op het forum. En aangezien ik ook in de winter lekker doorwax... tsja... Kon ik ze maar allemaal kopen :P Nog een klein vraagje wat ik nergens heb terug kunnen vinden: Kan deze combinatie??? 1tm 5. wassen, clayen, dappen etc 6. Black Hole als glaze 7. 476s als eerste wax laag 8. Purple Haze/ Orange Crush als tweede laag
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2011 Locatie: Gemeente Heerenveen
|
De Collinite 476s smeert helemaal niet moeilijk. Erg makkelijk zelfs, mits dun aangebracht, zoals geldt bij alle waxen. De swipetest is een hele goede indicator voor het afnemen, en dan heb je totaal geen moeite met het afnemen.
De glans was al perfect na het polijsten, daar is na EX-P en Collinite 476s geen verandering in gekomen. Ik heb nog geen meerwaarde kunnen ontdekken van een potje met een "geurtje en een kleurtje" (Natty's RED bv.) tov. Collinite en wanneer goed gepolijst, vind ik een glaze ook niet echt iets toevoegen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
@cyruzzz,persoonlijk zou ik de blackhole glazen weglaten! VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-11-2010 Locatie: Zuid holland
|
heeft er helemaal niemand ervaring met de mothers produkten,ik vind met name de topcoat een prima wax voor de donkere kleuren. of anders de purple haze van dj ook een schitterende wax.
|
|
|
|
Danny heeft wat problemen met zijn computer. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2011 Locatie: Batenburg
|
915 is makkelijk te verwerken wanneer echt dun aangebracht. Vind hem makkelijker aan te brengen dan de Blue valvet pro i.c.m. Meguiar's applicatorpad. Uitpoetsen met de fantastic fur en je hebt een topwax in je assortiment. Zowel qua glans en standtijd! Golf TDI ARL 185pk 403NM, Golf V6 4-motion Stock 205pk 270NM
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
idd , mijn pc is naar de kl...ten wax : gewoon iets van .........................jawel komt ie......Mothers nemen , zit je altijd goed GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
grandscenicman schreef:idd , mijn pc is naar de kl...ten Komt van al dat geneuzel op het Carclean.nl Forum, dat is gewoon niét goed hé! (dan had die het nu vast nog wel iets beter gedaan) "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
deze keer al meer dan 40 minuten ......, hij voelt de bui hangen denk ik GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Cyruzzz schreef: ... 7. 476s als eerste wax laag 8. Purple Haze/ Orange Crush als tweede laag Orange Crush na 476s gaat prima, beide echt dun aanbrengen en voldoende laten curen The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Het is de 476s geworden... binnenkort komen er waarschijnlijk nog n paar panelpotjes bij om te toppen. :P
|
|
|
|
Guest
|