• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 240 '86

Yellow240

Detailing rookie
2 jun 2011
43
0
Na een lange tijd mezelf verschrikkelijk te ergeren aan de gigantische hoeveelheid swirls, heb ik uiteindelijk toch maar eens actie ondernomen. Ik had de nodige polijstmiddelen en andere spullen besteld, en kon een DAP 500 van een kennis lenen. Toen ik de DAP ging ophalen kwam hij er achter dat hij niet al zijn pads kon vinden, dus ben ik dezelfde dag nog naar Carclean zelf gereden om de benodigde spullen op te halen. Ik heb er nog persoonlijk advies van Dennis gekregen (Bedankt daarvoor Dennis, top!) en ben met alle spullen die ik ging gebruiken teruggereden.

-Eerst is de auto gewassen met PB's Super Slicks & Suds (en gedroogd met de Delirium)
-Daarna gekleid, met de Claykit van Meguiars
-Toen met Monello Mezzo op oranje gepolijst
-Daarna met Monello Finale op groen
-Geglazed met Mothers Glazer op zwart
-Ten slotte nog een laagje PB's EX-P erover.

Al met al is het een tijdrovend klusje geweest, maar mijn oude beestje mag weer lekker
strak en blinkend door het leven.


Helaas heb ik geen foto's van het proces zelf, maar het resultaat mag er wezen!

Er liggen nu winterbanden op, vandaar dat er voor en achter verschillende velgen opliggen.
Aankomend voorjaar wordt de auto opgesierd met deze jongens:

33pgima.jpg


2qtamvo.jpg


2vcjmg4.jpg


w8vrkp.jpg


Wel grappig overigens: Ik had vorig jaar op dezelfde plek foto's gemaakt.
Toen was het nog zomer, en het laat goed zien hoe mijn kleur "verandert"
onder invloed van zonlicht.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

14mf5lu.jpg


14uhp9w.jpg


oadnvr.jpg


2uqm1zn.jpg


10x6pmt.jpg
 
Schitterende auto zeg!
Bij ons in de straat staat een blauwe die ook wel een detail kan gebruiken.

Ik probeer deze meneer er van te overtuigen maar valt niet mee haha
Hoe is de lak om mee te werken?
 
Serge zei:
Schitterende auto zeg!
Bij ons in de straat staat een blauwe die ook wel een detail kan gebruiken.

Ik probeer deze meneer er van te overtuigen maar valt niet mee haha
Hoe is de lak om mee te werken?

Nou, bij mijn auto was de lak prima om mee te werken. Harder dan ik verwacht
had in ieder geval (als ik de horrorverhalen af en toe hoor).
 
Stoere bak zeg, helemaal straks met die S80 velgen :)^

Mooi resultaat trouwens, aparte kleur, staat de wagen goed :ja
 
Wij hadden vroeger ook zo'n tank....een lichtblauwe.

Ziet er prachtig uit:cool: , en ik vind het nog steeds een stoere bak.
 
Geweldige auto's, ziet er nu ook weer netjes uit.

Ik ben benieuwd hoe de 17" gaan staan. Past dat trouwens zonder verdere aanpassingen?
 
Er moeten spacers tussen, maar er zijn ook al mensen die er zonder probleem 18" en 7,5J onder hebben gekregen met spacers. Klopt de ET ook weer. Had er pas ff om te kijken zo'n velgje onder gehangen. Ziet er wel lekker uit, toch weer ruim 5 centimeter breder dan wat er nu onder zit :grinning:
 
Vandaag irl mogen zien, echt een zeer mooi exemplaar, low mileage, mooie kleurstelling, strak plaatwerk :)^
Ook het interieur is ontzettend mooi, klinkt ook prima de nieuwe uitlaat!
 
Even een kleine update:

De putdeksels liggen nog op zolder, want ik heb iets veel leukers gekocht!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Mag ik de velgen niet mooi vinden? tenminste niet op jouw uitvoering. Hier in de buurt rijdt een 240 estate turbo in champagne kleur rond, daar staat het wel mooi op.

Als jij wat wil doen is de originele velgen verbreden, maar behoud de chrome dekseltjes, dat staat echt veel mooier! Vele Volvo's hebben die brede velgen en dat staat eigenlijk altijd mooi.

Deze zijn net te nieuw voor het mooie.
 
Natuurlijk mag dat, iedereen zijn mening! Ik heb een poos de stalen wielen met sierringen en doppen eronder gehad.
Staat opzich wel chique, maar ik vind het te braafjes.
En al zou ik het staal laten verbreden, dan zit ik nog aan de 14" vast, en daar wou ik maar wat graag vanaf.
15" zou dan nog een optie zijn, maar ik vind dit zelf gewoon de mooiste wielen voor een 240.
En ik moet er zelf mee rondrijden natuurlijk haha ,^^
 
Vind ze iets te modern voor de wagen, maar staat hem wel goed! Geeft hem nog meer een Zweedse tank look.
 
En dat terwijl de velg origineel voor de 240 geleverd is haha! Kan ook met de kleur te maken hebben natuurlijk,
maar ik vind 'm juist gaaf in z'n niet-sportieve, jaren 80 kleur :-b
M'n interieur is ook zo heerlijk fout jaren 80 (en het is de enige 240 hier in Nederland die ik met deze bekleding gezien heb!)

34h80fk.jpg


2ildbms.jpg