|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-6-2011 Locatie: Sprang-Capelle
|
Na een lange tijd mezelf verschrikkelijk te ergeren aan de gigantische hoeveelheid swirls, heb ik uiteindelijk toch maar eens actie ondernomen. Ik had de nodige polijstmiddelen en andere spullen besteld, en kon een DAP 500 van een kennis lenen. Toen ik de DAP ging ophalen kwam hij er achter dat hij niet al zijn pads kon vinden, dus ben ik dezelfde dag nog naar Carclean.nl zelf gereden om de benodigde spullen op te halen. Ik heb er nog persoonlijk advies van Dennis gekregen (Bedankt daarvoor Dennis, top!) en ben met alle spullen die ik ging gebruiken teruggereden. -Eerst is de auto gewassen met PB's Super Slicks & Suds (en gedroogd met de Delirium) -Daarna gekleid, met de Claykit van Meguiar's -Toen met Monello Mezzo op oranje gepolijst -Daarna met Monello Finale op groen -Geglazed met Mothers Glazer op zwart -Ten slotte nog een laagje PB's EX-P erover. Al met al is het een tijdrovend klusje geweest, maar mijn oude beestje mag weer lekker strak en blinkend door het leven. Helaas heb ik geen foto's van het proces zelf, maar het resultaat mag er wezen! Er liggen nu winterbanden op, vandaar dat er voor en achter verschillende velgen opliggen. Aankomend voorjaar wordt de auto opgesierd met deze jongens:     Wel grappig overigens: Ik had vorig jaar op dezelfde plek foto's gemaakt. Toen was het nog zomer, en het laat goed zien hoe mijn kleur "verandert" onder invloed van zonlicht.      
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-5-2009 Locatie: Ede
|
Wat een Tank  Erg gaaf! Die velgen zullen ook gaaf gaan staan! 15,16 inch ?
|
|
|
|
 17
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-4-2011 Locatie: Berkel en Rodenrijs
|
Schitterende auto zeg! Bij ons in de straat staat een blauwe die ook wel een detail kan gebruiken. Ik probeer deze meneer er van te overtuigen maar valt niet mee haha Hoe is de lak om mee te werken? Dodge Ram Laramie 5,7 liter V8 & Mazda 6 II 2.0 CITDIf it rides and it doesn't shine it ain't mine
|
|
|
|
Serge schreef:Schitterende auto zeg! Bij ons in de straat staat een blauwe die ook wel een detail kan gebruiken.
Ik probeer deze meneer er van te overtuigen maar valt niet mee haha Hoe is de lak om mee te werken? Nou, bij mijn auto was de lak prima om mee te werken. Harder dan ik verwacht had in ieder geval (als ik de horrorverhalen af en toe hoor).
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Ziet er goed uit Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Ziet er netjes uit!, zie hem een aantal x per week te staan of zie hem rijden geweldig Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Stoere bak zeg, helemaal straks met die S80 velgen Mooi resultaat trouwens, aparte kleur, staat de wagen goed Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2010 Locatie: Utrecht
|
Wij hadden vroeger ook zo'n tank....een lichtblauwe. Ziet er prachtig uit  , en ik vind het nog steeds een stoere bak.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-6-2010 Locatie: Twente
|
Geweldige auto's, ziet er nu ook weer netjes uit. Ik ben benieuwd hoe de 17" gaan staan. Past dat trouwens zonder verdere aanpassingen?  Saab 900 Classic Full Pressure Turbo 1993 & VW Polo 1.4 Highline 2002
|
|
|
|
Er moeten spacers tussen, maar er zijn ook al mensen die er zonder probleem 18" en 7,5J onder hebben gekregen met spacers. Klopt de ET ook weer. Had er pas ff om te kijken zo'n velgje onder gehangen. Ziet er wel lekker uit, toch weer ruim 5 centimeter breder dan wat er nu onder zit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Vandaag irl mogen zien, echt een zeer mooi exemplaar, low mileage, mooie kleurstelling, strak plaatwerk Ook het interieur is ontzettend mooi, klinkt ook prima de nieuwe uitlaat! Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
|
Even een kleine update: De putdeksels liggen nog op zolder, want ik heb iets veel leukers gekocht!   
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-3-2011 Locatie: Bergen op zoom
|
Wauw, wat een mooie volvo! Is dit de originele kleur?
|
|
|
|
Thanks! Jep, dit is de originele kleur, niet in Nederland geleverd. Hij komt namelijk uit Zweden.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Hattem
|
Mag ik de velgen niet mooi vinden? tenminste niet op jouw uitvoering. Hier in de buurt rijdt een 240 estate turbo in champagne kleur rond, daar staat het wel mooi op.
Als jij wat wil doen is de originele velgen verbreden, maar behoud de chrome dekseltjes, dat staat echt veel mooier! Vele Volvo's hebben die brede velgen en dat staat eigenlijk altijd mooi.
Deze zijn net te nieuw voor het mooie.
|
|
|
|
Natuurlijk mag dat, iedereen zijn mening! Ik heb een poos de stalen wielen met sierringen en doppen eronder gehad. Staat opzich wel chique, maar ik vind het te braafjes. En al zou ik het staal laten verbreden, dan zit ik nog aan de 14" vast, en daar wou ik maar wat graag vanaf. 15" zou dan nog een optie zijn, maar ik vind dit zelf gewoon de mooiste wielen voor een 240. En ik moet er zelf mee rondrijden natuurlijk haha
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-7-2011 Locatie: Deurne
|
Staan 'm goed!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Vind ze iets te modern voor de wagen, maar staat hem wel goed! Geeft hem nog meer een Zweedse tank look. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
En dat terwijl de velg origineel voor de 240 geleverd is haha! Kan ook met de kleur te maken hebben natuurlijk, maar ik vind 'm juist gaaf in z'n niet-sportieve, jaren 80 kleur M'n interieur is ook zo heerlijk fout jaren 80 (en het is de enige 240 hier in Nederland die ik met deze bekleding gezien heb!)  
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-3-2009 Locatie: Boskoop
|
moest even 3x kijken of ik de velgen mooi bij de auto vond (de 1e x namelijk niet) Maar na goed kijken staan ze er heel erg dik onder Volkswagen Polo 6n 1.0 8v '95 --> gehad Peugeot 206 xn/xt 1.4 8v '00 --> gehad Volvo C30 sumnum opties 2.4i '07 --> gehad Peugeot 207 feline 1.6 16v THP '07--> Eindelijk miste peugeot teveel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-3-2010 Locatie: Vlaardingen
|
Ik vind, net zoals sommige anderen, dat de velgen niet helemaal passen. En dat heeft denk ik meer met de kleur te maken dan met de vorm. Het zilver steekt aardig af tegen de creme/beigekleur. Belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt! Robert
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
Patrick, Wat een prachtige en unieke volvo 240 heb je zeg! echt mooi om te zien! Wat betreft de velgen, zijn dit de originele kleur? ik vind persoonlijk een tintje donkerder wel een stuk mooier staan. ben zo vrij geweest ook gelijk de genoemde spacers te installeren achter  Huidig:  groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-12-2011 Locatie: Brabant ,Jonguh
|
ziet er strak uit It is nice to be important. But it is more important to be nice
|
|
|
|
Guest
|