Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Vingerafdrukken... Opties
Camplo
#1 Gepost : donderdag 10 november 2011 9:36:00
Rang: Lid

(wellicht niet goede subforum maar wist het niet zeker)

Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag auto volledig onder handen genomen. Nu merk ik echter iets wat ik daarvoor niet had: vingerafdrukken (!).

Aan bestuurderskant, passagierskant en bij de kofferbak klep heb ik afdrukken van vingers staan.
Auto heeft de volgende behandeling gehad:

DAP+zwarte pad PB's EX Sealant with Carnauba
DAP+zwarte pad Natty's Liquid Blue Wax

Alles goed afgenomen met microvezeldoeken bij mijn weten.
Heb ik iets verkeerd gedaan? Auto is ook gekleid en of course dus resten van vorige behandelingen zouden weg moeten zijn.

Wat kan ik hier aan doen? Het is niet erg mooi, en elke keer met detailerspray eroverheen lijkt me geen optie?
Soepergrover
#2 Gepost : donderdag 10 november 2011 10:57:18
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Kun je die vingerafdrukken wegkrijgen met een detailerspray en een doekje of heb je de EX-P en Natty's er overheen aangebracht?
Paulus de Boskabouter
#3 Gepost : donderdag 10 november 2011 12:09:59

Loop zelf de auto altijd na een detailbeurt na met een detailerspray! Kan absoluut geen kwaad.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Camplo
#4 Gepost : donderdag 10 november 2011 12:24:37

Soepergrover schreef:
Kun je die vingerafdrukken wegkrijgen met een detailerspray en een doekje of heb je de EX-P en Natty's er overheen aangebracht?

Ik krijg ze zonder problemen weg.
Maar ze zitten er supersnel weer. Heb geen vettige handen. Ze blijven achter na het volledige stappenplan en komen (heel erg zichtbaar) binnen no time weer terug.
Dit had ik eerst niet vandaar dat het me opviel. In de avond is het helemaal geen gezicht.

Net zo'n wit (zwart van het vuil busje) waar met tekst in geschreven is alleen dan vingervlekken.
Paulus de Boskabouter
#5 Gepost : donderdag 10 november 2011 12:35:04

Zou die plekken eens op nieuw kleien, kijk eens of dat soelaas bied. Met kleien reinig je het oppervlak heel goed. Eventueel zou je na het kleien ook de plekken met IPA kunnen behandelen. Daarna een nieuw laagje EX-P en Natty's op de gekleide plekken.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Puff
#6 Gepost : donderdag 10 november 2011 13:00:36

Heb hetzelfde gezien bij een grijze Ford mondeo....

Deuren en achterklep vol met vingerafdrukken en die zijn niet weg te krijgen.

Rotary en Oranje op mezzo wel.....
Toen was het weg......

Heb de auto daarna niet meer gezien dus weet niet of het zo gebleven is.....

Danny.
mk-us
#7 Gepost : donderdag 10 november 2011 13:02:22
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

M.a.w.: zitten de afdrukken op of onder de beschermlaag

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Camplo
#8 Gepost : donderdag 10 november 2011 14:59:59

Zitten OP de beschermlaag.
Net alsof er een vettig laagje is blijven zitten maar dat is toch echt niet zo. Of is het kleur specifiek? (Moonlight Blue)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire