|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2011 Locatie: Nederland
|
Welke gebruiken jullie? Ik heb vroeger eens de kant en klare (5 euro) van de ATU gekocht maar vorig jaar in de zomer las ik in de Duitse autobild dat deze extreem slecht was voor de lak (!). Ik kan zo snel niet de exacte test (testje hier) vinden maar onder meer de reiniger van de Shell en de ATU waren zo slecht voor de lak dat ze met heet weer voor permanent verweerde lak konden zorgen. De Sonax versies (hier minder populair of zelfs verboden dacht ik) kwamen relatief goed uit de test maar ik ben er sindsdien een beetje huiverig voor. Welke is bewezen effectief en niet schadelijk voor de lak?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Inderdaad een beetje opletten met welke je gebruikt En NIET zelf maken van afwasmiddel en spiritus Ik gebruik zelf de Valma En niet te vergeten, de ruit eerst behandelen bijv met Provision The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
welke gebruiken jullie in de winter? ik haal ze nu bij de lokale bouwmarkt voor een paar euro's
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik gebruik gewoon .......... geen ruitenvloeistof Het reservoir zit wel vol, maar alleen ter voorkoming van een bekeuring á 90 euro De ruiten zijn s'morgens zo erg beslagen, dat ik de ramen eerst schoonmaak met een huishoud ruitenwissertje die ik standaard in de auto heb liggen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik haal het altijd bij de Gamma, gebruik het toch zo min mogelijk..... ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-8-2010 Locatie: Groningen
|
Als die niet werd ververst bij de garage, zat er al 11 jaar dezelfde ruitenvloeistof erin. Mensen die werken maken fouten, Mensen die weinig werken maken geen fouten, Ik maak geen fouten
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2011 Locatie: Gemeente Heerenveen
|
Gamma €4 voor 5liter. Ik heb ook wel eens bij mijn autoshop een 5 liter jerrycan gehaald, maar schrok nogal bij het afrekenen............ €11 voor het zelfde goedje. Zelfde eigenschappen en dezelfde werking. Ondanks dat ik mijn ruiten behandel met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer, gaan er toch de nodige liters doorheen nu het weer steeds slechter wordt. En tijdens de zout strooi periodes straks helemaal.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2011 Locatie: Nederland
|
Zij die niet of zelden sproeien... ik heb in de winter wel eens constante zoutaanslag gehad hoe halen jullie dat weg?
Toch niet gewoon wipen neem ik aan? Soms sproeien lijkt me toch een must?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2010 Locatie: Heemskerk
|
ik zelf meng apc 1:15 en doe dat er in. werkt perfect en bevriest niet Iedereen mag mijn kont kussen, behalve die van mijn vec
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2009 Locatie: brasschaat
|
vectraroels schreef:ik zelf meng apc 1:15 en doe dat er in. werkt perfect en bevriest niet En zie je dat niet op je waxlaag bij intensief gebruik? Lijkt me anders een goede tip. Ford focus Econetic Black Magic 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
Tim schreef:Zoals sommige weten is de APC (All Purpose Cleaner) van Poorboy's een geconcentreerde vorm. Je kan het flink verdunnen en is daardoor economisch in gebruik.
1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!) 1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc. 1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc. 1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc. 1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen
nicknameless schreef:Tast het de waxlaag niet aan dan? Tim schreef:Nee hoor, met de 1:100 verhouding niet! groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2009 Locatie: brasschaat
|
Allemaal goed en wel maar.... bij verhouding 1 op 100 gaat dat spul toch nog bevriezen ... denk ik... Ford focus Econetic Black Magic 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-7-2011 Locatie: Hilversum
|
De Rain-x De-Icer & Bug Remover of de De-Icer lijkt mij wel ideaal.   Helaas zie ik ze in de shop er niet bij staan. Ook op andere Nederlandse sites heb ik het nog niet kunnen vinden. Wel jammer want door het wissen en sproeien wordt het rain-x effect meestal minder, maar als er dan rain-x in de vloeistof zit wordt het gelijk weer geboost.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2011 Locatie: Mierlo
|
Dat is een goeie Jis.. Dit lijkt me overigens echt voor Carclean.nl 
|
|
|
|
+1 voor rain-x ruitensproeier middel! groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-9-2010 Locatie: Hellevoetsluis
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2011 Locatie: Heinkenszand
|
En nog maar een keer +1 ik gebruik het nooit omdat het de provision laag aantast maar dit zou echt ideaal zijn.
|
|
|
|
Ik sluit me hier bij aan ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2011 Locatie: Heinkenszand
|
Dus tim, je weet wat je te doen staat
|
|
|
|
Nou hoeft het van mij niet perse van rain-X te zijn hoor. maar ik zie wel een gat in het assortiment van carclean, en een dergelijk product(ruitensproeier vloeistof, welke anti-vries bevat en een bescherming achterlaat) zou dat gat prima vullen. groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Qua gewicht en volume niet de moeite om te verzenden Makro heeft het in het assortiment RedCat heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:  ruitensproeiervloeistof antirain.jpg 21 KB, aantal downloads: 412.The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2011 Locatie: Gemeente Heerenveen
|
Jis schreef:Helaas zie ik ze in de shop er niet bij staan. Ook op andere Nederlandse sites heb ik het nog niet kunnen vinden. Wel jammer want door het wissen en sproeien wordt het rain-x effect meestal minder, maar als er dan rain-x in de vloeistof zit wordt het gelijk weer geboost. Ben nu al bang voor het prijskaartje. Ik zag ergens dat dit $30 per gallon kost.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2009 Locatie: bovenkarspel
|
36$ voor 2 gallon(ebay) maar blijft prijzig als je ook koplampsproeiers hebt, gaat het best wel hard namelijk En dan nog de verzendkosten. Edit: nog even gespeurd, ben al 2 sites tegengekomen waar een gallon de-icer tussen de 2 en 4$ kost, dus dat valt reuze mee. Gr, Michel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Vertel vertel verteeeeeeeeeeeeeeeeeeel  Maar goed, wordt het ijsvrij maken niet mede gedaan door de aanwezige alcohol? Owkee zit weer wat rain-X ( of van mij part merk-X ) doorheen, blijft het niet zo dat je per definitie de sigaar bent met dit soort middelen? // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Ik heb al meerdere winters nanolex sealant op de ruiten gehad. Daarbij altijd een de-icers (autoglym) gebruikt, de werking van nanolex was na de winter nog meer dan bruikbaar. Misschien eens tijd om de move te maken naar iets duurzamers dan rain-x?
|
|
|
|
Rain-x gebruik ik zoiezo niet meer, de provision is veeeeeel beter. Is de nanolex nog een stapje hoger? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2009 Locatie: bovenkarspel
|
mk-us schreef:Vertel vertel verteeeeeeeeeeeeeeeeeeel  Ik mag hier natuurlijk geen linkjes plaatsen Gr, Michel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
RogierV12 schreef:Rain-x gebruik ik zoiezo niet meer, de provision is veeeeeel beter. Is de nanolex nog een stapje hoger? Yepz, blijft gewoon veel langer zitten! Vorig jaar verkocht Carclean.nl trouwens ruitensproeiervloeistof van valma in concentraat vorm, dat ging tot -60! Als het goed is zit dat nog steeds bij mij in het resevoir, gebruik de sproeiers namelijk niet
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-8-2011
|
Aangezien ik zo'n 50.000 liter ruitenvloeistof per jaar verkoop kan ik hier wel een beetje over mee praten. De ruiten worden ontdaan van ijs door dat het Ethanol bevat. In de winter word er meer ethanol aan toegevoegd.. Bier bevriesd in de koelkast, Vodka niet.! Goedkopen ruitenvloeistof bevat bepaalde toevoegingen die de dure ruitenwissers aan tasten waardoor ze snel naar de klote zijn. Dit doen ze als vervanging van de ethanol die kost namelijk €€€ Daarom is het verstandiger om bv Valma etc te kopen dan die goed kopen rommel van de bouwmarkt of aldi. Het is geen fabeltje, maar net zoals bij olie... de additieve maken het verschil. We geven wel bakken met geld aan poets art uit en kraken valma af, maar geven het liefst zo min mogelijk uit aan de ruitenvloeistof! Alles OEM+ Classic mini cooper s (John cooper edition) 103pk Audi A4 avant 1.8T s-line Volkswagen Golf Avant VI dsg
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Bij 't gooi
|
ruitenwissers worden toch 1 a 2 maal per jaar vervangen. Vloeistof of niet , strepen doen ze mij toch altijd veel te snel weer. Die koplampsproeiers icm veel snelweg km-ters laten mij toch voor voor een goedkope variant kiezen. Uiteindelijk ben ik dan toch voordeliger uit met een gelijk resultaat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-1-2012 Locatie: thuis
|
dan doe ik iets verkeert, hier zitten ze al ruim 4 jaat op de auto zonder enig probleem
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Bij 't gooi
|
wellicht dat het aantal km en persoonlijke standaard daar een rol in spelen?
mag ik vragen wel merk wissers je er dan op heb zitten?
|
|
|
|
Ruitewissers van mn truck zitter er al zeker 600.000km op, vervangen gebeurt heel zelden of ze moeten scheuren ofzo door vastvriezen. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Guest
|