Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Review: Dodo Juice Home Brew Wax Kit Opties
mk-us
#34 Gepost : zondag 13 november 2011 16:23:52
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@BPJ: thx voor de aanvulling, ik lees het al .... goed over nagedacht allemaal, pet af!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ewald
#35 Gepost : zondag 13 november 2011 16:42:11

BlackpassatJunior schreef:
De Kaneellucht was inmiddels zowat niet te harden in combinatie met de geur van de DJ ingedriënten, hadden we nu toch maar voor het sinasappelconcentraat gekozen. ziek

Het probleem met het toevoegen van geuroliën tijdens het smelten, is dat de geurolie dan ook direct weer verdampt. Daardoor kreeg je dus die heftige kaneelgeur.

Je kunt dat voorkomen door tijdens het afkoelen van de wax af te wachten met het toevoegen van de geurolie. Pas vlak voordat de wax begint te stollen voeg je het dan toe. Zo zorg je ervoor dat de temperatuur van het waxmengsel zo laag mogelijk is, zodat de geurolie zo weinig mogelijk verdampt. Dit zal ergens tussen de 40 en 50 graden Celsius zijn.
BlackPassat
#36 Gepost : zondag 13 november 2011 16:48:46
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ewald schreef:
Het probleem met het toevoegen van geuroliën tijdens het smelten, is dat de geurolie dan ook direct weer verdampt. Daardoor kreeg je dus die heftige kaneelgeur.

Tja eigenlijk hartstikke logisch. Al wordt het optimaal mengen natuurlijk wel een probleem als je net te laat bent en het stollen is al begonnen.
Wat je zegt over die temperaturen klopt wel, dat zagen wij gisteren ook.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Ewald
#37 Gepost : zondag 13 november 2011 17:01:28

Ik heb laatst ook gehad dat ik te laat was met het toevoegen van geurolie aan een wax experiment.

Je kunt misschien in de gaten houden hoever het afkoelen gevorderd is, door zo nu en dan even een minuutje te roeren, en te kijken hoeveel wax er tegen de rand aan stolt. Door het roeren komt er een klein beetje gesmolten wax omhoog, wat dan aan de rand blijft plakken. Als het nog erg warm is, zakt dat weer naar beneden, maar als de temperatuur vlak bij het stolpunt is, zal dat beetje wax niet zakken, maar stollen.

Je kunt natuurlijk ook de temperatuur in de gaten houden. Als de temperatuur onder de 50 graden gekomen is, zou ik de geurolie direct toevoegen.
martin78
#38 Gepost : maandag 14 november 2011 9:20:58

Nu 2 dagen verder moet ik zeggen dat mijn home brew er erg goed uitziet geniet
vanaf vandaag gaat de deksel op het potje en zal de naam Extinct Wax op het potje staan

"Scooby Doo is less confusing than you"
madhouse
#39 Gepost : maandag 14 november 2011 10:41:47

Ik ben vooral benieuwd naar de resultaten waarbij de wax op de auto is aangebracht, iemand hem al getest?
Kijk hem daar, kijk hem shinen!
Rolf
#40 Gepost : maandag 14 november 2011 12:19:40

No ofence, maar ik zie de lol hier niet van in.
2 dingen bij elkaar roeren waar jezelf geen part noch deel aan hebt en je bent klaar.
Als je nu met de ingredienten kunt spelen zeg ik nog ala, maar deel A verwarmen en dan deel B erbij kieperen en roeren zie ik de lol niet van in.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.............
ivo's
#41 Gepost : maandag 14 november 2011 13:10:16
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Met Rolf...
Had zelf ook het idee om nog wat te gaan spelen met geurtjes e.d. toevoegen, maar werd me al afgeraden...
Voorlopig ga ik deze home-brew dan ook laten voor wat ie is...
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

SpeeDJ
#42 Gepost : maandag 14 november 2011 13:26:35
Rang: V.I.P.

Volgens mij blijkt uit bovenstaande Home Brew-verslagen toch wel duidelijk de lol. Als je die er niet van in ziet, dan is het waarschijnlijk geen product voor jou knipoog

Ik heb in ieder geval erg genoten van jullie verslagen. Dank!
shaguar
#43 Gepost : zaterdag 17 december 2011 12:01:50

De Home Brew Wax is aan het stollen.....

Heeft BTW qua kleur veel weg van de Monello Ibrido.

"Shaguars Groovy Wax"

Hartelijke groet,
Kees.
Keep the shiny side up!
nicknameless
#44 Gepost : zaterdag 17 december 2011 12:41:18
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

3 verslagen:

Op de Carclean.nl FaceBook:

Carclean.nl schreef:

De eerste drie mensen die straks een mooie en uitgebreide stap-voor-stap fotoreportage maken van hun Dodo Juice Home Brew Wax en deze op onze Facebook-pagina plaatsen, krijgen bij hun volgende bestelling een panel-pot van Dodo Juice naar keuze cadeau! Uiteraard moet de wax ook een Dodo-Like naam krijgen in de reportage. Bring it on!

sarcastisch
shaguar
#45 Gepost : zaterdag 17 december 2011 13:05:08

@ Nicknameless: scherp. Dank je. great

Foto's staan op facebook. Ik ben benieuwd.

Hartelijke groet,
Kees.
Keep the shiny side up!
shaguar
#46 Gepost : woensdag 4 januari 2012 19:23:49

Kreeg al heel snel een bericht van Tim nadat ik de foto's op Facebook had gezet. Bij mijn volgende bestelling krijg ik een panel pot Dodo Juice naar keuze.

Nogmaals bedankt Nicknameless voor je alerte opmerking. great

Morgen sinds maanden een middagje vrij dus op naar Berkel en Rodenrijs om mijn nieuwe bestelling op te gaan halen! jippie

Hartelijke groet,
Kees.

BTW. "Shaguars Groovy Wax" bevalt prima.
Keep the shiny side up!
addy
#47 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 13:39:27

Ik weet ook nog niet wat voor naam ik er aan ga geven. weetniet

Heb wel een ideetje als ik naar de kleur kijk.

- Turtle Wax
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Dibbuz
#48 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 17:14:06
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Topic is op slot en wordt binnenkort verwijderd, foto's werken niet meer.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire