|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-11-2011 Locatie: nossegem
|
Hallo had een vraagje, Ik was vandaag een auto gaan polieren deze voelde ruw aan, nu ja ik dacht ff kleien en polier en inorde.Niet echt. Heb een uur staan kleien en er bleef maar bruine smeurie afkomen. Iemand een idee hoe ik dit oplos? denk soort hars ofzo, kleien werkt niet. en polieren ook niet want als je er aan komt staan er direct vet vlekken op.En blijft hij ruw aan voelen. i feel the need, the need for speed..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
Het kan inderdaad hars zijn, teer zou ook kunnen. Je kan dit eens proberen Valet Pro Citrus Tar and Glue RemoverC.Pro Tar.XScholl Concepts Fanboy
|
|
|
|
Je ik weet het echt niet wat het is vin het raar is ge na het kleien nog ruwheid voelt.Maar ge ziet het niet je voelt het wel en dacht dar hars witte plekken gaf en teer zwarte puntjes ofzo?? i feel the need, the need for speed..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
foto ?? , zegt veel meer dan woorden ..... probeer eens met wasbenzine is het overal zo ruw of is de auto "bijgespoten" geweest ?? GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
aan een foto heb je niks, je voelt het alleen je ziet geen harsplekken of niets je voelt alleen dat hij ruwe blijft voelen ook na het kleien. een uur staan kleien en er bleef vuil afkomen. Ik wreef er moet een doek over en je hoorde het gewoon schuren  i feel the need, the need for speed..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-11-2011 Locatie: Lokeren (B)
|
Staat de wagen geparkeerd in de buurt van een spoorweg? Had hetzelfde probleem met de wagen van mijn schoonvader. De lak bleef maar paars verkleuren na elke behandeling met Iron-X. Uiteindelijk toch glad gekregen met een daaropvolgende dubbele kleibeurt. Probeer eens. Groeten
|
|
|
|
Ik weet het niet,k ga polieren bij iemand dat 2dehands wagens verkoopt dus weet niet waar deze overal heeft gestaan :D hier verkleurt de lak niet, als ik klei krijg ik wel wat witte en vettige vegen. en en ik polier wel en mooie schijn maar blijft als schuurpapier aan voele en je mag er niet meer aankomen of je zit terug met plekken/vegen i feel the need, the need for speed..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2009 Locatie: Hilversum
|
Iron X + Tar X goed in laten werken, daarna kleien met bijv. onverdunde Citrus Bling.
|
|
|
|
misschien iron x proberen ja, maar ik zou echt niet weten war op zou liggen want het voelt overal ruw aan(precies korel 2000) tot aan de spiegel kappen de rest is zacht van het koetswerk EN vin het raar dat er bij het kleien maar vuil blijft afkomen en polieren niet werkt i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
Polijsten moet je ook niet aan beginnen voor je volledig klaar bent met kleien, dat lijkt mij de reden.... Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Klinkt idd logisch: zolang er nog troep vanaf blijft komen is de lak in elk geval nog niet helemaal kuis. Je zou met APC in kunnen spuiten en afnemen om wellicht nog meer resultaat te behalen, daarna sterke verhouding shampoo dan is dat in elk geval een stap waaraan het niet zou kunnen liggen. Neem een 25x25 stuk en ga kleien tot je wel resultaat hebt/voelt. Maar welke klei gebruik je, wellicht dat een sterke klei al meer kan doen ( Dodo Juice - Purposeful Purple / Meg's Agressive ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Meguiar's D6200 clay gebruiken,das de allerbeste agressieve clay die er volgens mijn is te krijgen VAG rules
|
|
|
|
Ja de gewone clay van meguairs trekt op niks en de polier producten ook ni kga nu overstappen naar 3M i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
Wat gebruikte je nu dan? Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
|
ja tot zaterdag had ik meguairs gebruikt het 3stappen plan de klei van hen scratch x ma het werkt ni Okej de klei kan wel goe zijn maar nu werkt het ni van de polier producten ben ik ni content vandaar naar nog betere gaan 3M i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
Je moet eens kijken naar de pro-line van Meguiar's dus de mirror glazen lijn...Is erg goed spul VAG rules
|
|
|
|
Wouter B schreef:Polijsten moet je ook niet aan beginnen voor je volledig klaar bent met kleien, dat lijkt mij de reden.... Ja weet ik ook maar wou eens proberen wat het gaf na het kleien of ik er dan de rest er mee afkreeg i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
mk-us schreef:Klinkt idd logisch: zolang er nog troep vanaf blijft komen is de lak in elk geval nog niet helemaal kuis. Je zou met APC in kunnen spuiten en afnemen om wellicht nog meer resultaat te behalen, daarna sterke verhouding shampoo dan is dat in elk geval een stap waaraan het niet zou kunnen liggen. Neem een 25x25 stuk en ga kleien tot je wel resultaat hebt/voelt. Maar welke klei gebruik je, wellicht dat een sterke klei al meer kan doen ( Dodo Juice - Purposeful Purple / Meg's Agressive ) Ik gebruik da standaard klei van meg's het probleem is dat ik niet weet wat er opligt, alles voelt ruw aan tot aan de spiegelkappen en er onder voelt het terug normaal aan.Ik klei en er blijft constant bruine troep afkome maar ik voel ni veel verschil van resultaat  heb horen zeggen als er sappen enzo van bomen inzitten en telang in de lak zit,dat de lak naar de kl*ten is... i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
zuidwest10 schreef:Je moet eens kijken naar de pro-line van Meguiar's dus de mirror glazen lijn...Is erg goed spul Ja de gewone klei werkt ma precies niet voor dit ofwel... Want de klei blijft er maar bruine troep van afhalen,had 2keer gewreven en de klei was al direct gans bruin Ik ga morgen eens na een winkel die producten verkopen en mijn uitleg is doe. Maar het probleem is dat ik niet weet wat er opligt. De auto blijft ruw aan voelen maar nergens plekken ofzo het is over hele koetswerk tot aan de spiegel kappen en er onder voelt hij terug normaal aan  i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
ik ken jouw woonplaats niet , maar IK zou het er wel voor over hebben om langs het Carclean.nl -hoofdkwartier te rijden hoor GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
grandscenicman schreef:ik ken jouw woonplaats niet , maar IK zou het er wel voor over hebben om langs het Carclean.nl -hoofdkwartier te rijden hoor Belgie (zaventem) i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
@gonzales........overdosering shampoo en een goeie scheut apr,daarna nog eens kleien kijken wat het doet en anders deze bestellen bij Carclean http://www.carclean.nl/p...200gr_C2100_100999.aspx
of een stukje scoren bij een mededetailer VAG rules
|
|
|
|
scheut apr? ja me de karcher gaat het niet af,Maar het leek als of ik zo e beetje met men nagel over krabte leek of het weg ging dus ik vindt het iets raar  :D i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
Okee,jij hebt dus last van hars......Duidelijk verhaal wordt het nu,volgens mijn heeft Valma een hars verwijderaar Ik bedoelde APC type foutje dus http://www.carclean.nl/p...ar_250ml_A64_100190.aspxVAG rules
|
|
|
|
[quote=zuidwest10]Okee,jij hebt dus last van hars......Duidelijk verhaal wordt het nu,volgens mijn heeft Valma een hars verwijderaar Ik bedoelde APC type foutje dus http://www.carclean.nl/p...r_250ml_A64_100190.aspx[/quote] toch hars? omdat ik dacht dat hars witte plekken waren i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
Plaats anders eens een foto kunnen we een beter oordeel geven misschien VAG rules
|
|
|
|
zuidwest10 schreef:Plaats anders eens een foto kunnen we een beter oordeel geven misschien wil wel een foto plaats zal zien voor morgen of straks maar ja ziet er niks op hoor  hij lijkt gewoon vuil dat hij niet gepoetst is  vuil stoffig i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
rij er eens mee door de ..............carwash ?? , je gaat immers toch polijsten , kan geen kwaad toch ? vanuit Antwerpen is het +- 140 km , Brussel is + 45 zoiets denk ik , ff over en weer en je bent van je zorgen af je mag altijd ook eens langs mij passeren hoor , kijk ik wel ff wat er kan of niet kan zoek anders iemand uit jouw regio(oproep) ???? GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
grandscenicman schreef:rij er eens mee door de ..............carwash ?? , je gaat immers toch polijsten , kan geen kwaad toch ? vanuit Antwerpen is het +- 140 km , Brussel is + 45 zoiets denk ik , ff over en weer en je bent van je zorgen af je mag altijd ook eens langs mij passeren hoor , kijk ik wel ff wat er kan of niet kan zoek anders iemand uit jouw regio(oproep) ???? mja ik heb juist een foto proberen teneme ok is wat donker maa als ik over de lak wrijf begint hij wit te zien i feel the need, the need for speed..
|
|
|
|
Als ik over de lak wrijf begint het wit tezien op het dak en bruin op de motorkap zoals op de laatste foto's, hars?....en als de lak nat is voelt hij wel na redelijk zacht aan vindt ik  </noscript>  Uploaded with ImageShack.usRL=http://imageshack.us/photo/my-images/846/imgp3564a.jpg/]  [/URL] i feel the need, the need for speed..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-6-2008 Locatie: Rotterdam
|
Ik kan het helaas niet meer terug vinden maar een paar jaar geleden was er ook een forumlid dat zijn auto na drie vervruikte kleiblokken nog niet schoon had. Goku3 (cees) beveelde hem toen aan om de auto met Biotex en Witte Reus te wassen.
Laat ik wel duidelijk zijn dat dit alleen bij zeer ernstige bevuiling moet worden gedaan. Toch denk ik gezien de foto's dat deze auto een dergelijke behandeling nodig heeft.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-12-2008 Locatie: utrechtse heuvelrug
|
Wat is dat voor troep? Al 's een stukje met wasbenzine geprobeerd?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Het is inmiddels al weer twee weken geleden, dus ik denk dat gonzalez al een oplossing heeft gevonden in één van de eerder beschreven middelen: Iron-X, hars-teerverwijderaar, overdosis shampoo, apc, wasstraat, wasbenzine, etc. Goed zo.
|
|
|
|
Guest
|