Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

VW Passat station: exterior detail Opties
WaxWizard
#1 Gepost : donderdag 17 november 2011 13:16:46
Rang: Lid

Afgelopen zondag deze VW Passat gedaan maar door tijdgebrek en andere verplichtingen niet er aan toe kunnen komen om een verslagje te schrijven dus bij deze. Dit is de "nieuwe" auto van mijn overbuurman, omdat hij mij elke keer weer goed helpt met de projekten aan de bimmer heb ik hem beloofd zijn bolide eens goed onder handen te nemen. Na verschilende malen de afspraak verzet te hebben doordat we beide geen tijd hadden of er wat anders tussenkwam nu dan toch tijd. De auto is een ex leasebak dus mijn verwachting was dat er behoorlijk wat wasstraatkrassen en swirls aanwezig zouden zijn. Tevens waren er een aaantal plekken met RDS die wat aandacht nodig hadden maar de grootste uitdaging lag bij de rechterhoek van de voorbumper daar is een schade hersteld met de spuitbus en door onvoldoende kennis en techniek zat hier een flinke sinaasappelhuid.

Eerst weer begonnen met het wassen van de auto in de wasbox

Hierna naar de loods gereden en daar de halogeen lampen er eens opgezet om de schade te inspecteren, er waren meer dan genoeg wasstraatkrassen aanwezig.

Ook waren er lichte hologrammen te zien

Na de inventarisatie begonnen met clayen. Hier voor het eerst gebruik gemaakt van de PCW claybar (review volgt nog). Er kwam relatief weinig vervuiliing van de lak af, ook niet verwonderlijk de auto staat 99% van de tijd binnen en wordt bijna elke week op de juiste manier gewassen.

De rechterhoek van de voorbumper vroeg om de meeste aandacht, dus daar ben ik als 1e begonnen met het wetsanden van de lak P2000. Zoals je kan zien zat er weinig diepte in de lak en de glans was ook ver te zoeken. De sinaasappelhuid helaas niet zo goed op de foto kunnen krijgen
voor:

Na het wetsanden

Om de wetsand krassen te verwijderen zijn er 2 hits gedaan met de Rotary en de Meguiar's W4000 met M105

Het eindresultaat

Ook een doorn in het oog van de eigenaar waren de "handvaten" op het dak. Hij had de hoop al opgegeven om de oxidatie te verwijderen na verschillende pogingen om dit te herstellen. All Metal Polish gaf geen resultaat. Uitkomst kwam hier ind e vorm van de DAP met een lichtgroene spotbuffpad en Meguiar's M105

het resultaat

De verschillende RDS zijn gewetsand met P2000 daarna is heel de auto gedaan met de rotary en W4000 met M105.

het wetsanden

Resultaat: net boven de aanhanger kun je het restant nog zien. Uiteindelijke correctie op alle plekjes is 90%. Sommige zaten veel te diep en zouden in aanmerking komen voor een spotrepair.

Vervolgens de rest van de auto aangepakt met de rotary en nabewerkt met de DAP met wit en mezzo en lichtgroen met finale. Om af te toppen een laagje PBW Black Hole met de rode pad.

Na de Black Hole werd het tijd voor een laagje Smartwax Concours Pastewax

Het eindresultaat

De banden zijn niet behandeld omdat na deze detail de wintervelgen er oonder zijn gegaan. Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende keer
sj0ertum
#2 Gepost : donderdag 17 november 2011 13:35:03

Heerlijke detail! Leerzaam ook! Hij is er echt van opgeknapt surprised
emiel10
#3 Gepost : donderdag 17 november 2011 14:57:40

erg uitgebreide detail inderdaad. Mooi resultaat ook.
Paulus de Boskabouter
#4 Gepost : donderdag 17 november 2011 15:58:42

Heb er van genoten, zeer mooie detail met prachtige resultaten! Dakrails zijn werkelijk als nieuw. Bumpercorrectie is ook aardig goed gelukt zo te zien, valt natuurlijk ook niet mee om slecht herstelde schade netjes te corrigeren.

Glans zit er weer goed op glasses

Erg mooie velgen trouwens great

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Timon
#5 Gepost : donderdag 17 november 2011 17:32:39

Mooi werk!

Ik vind die oldtimer op de brug anders ook heel gaaf! knipoog
addy
#6 Gepost : donderdag 17 november 2011 17:39:06

En weer een mooie detail van Waxwizard. En idd een mooie oldtimer.
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Dennis-VR6
#7 Gepost : donderdag 17 november 2011 18:32:01

Netjes gedaan hoor! Passat ziet er nu goed uit. Kleine verlaging zou hem wel af maken. Haha
Volkswagen Corrado VR6
RST-Smurf
#8 Gepost : donderdag 17 november 2011 18:59:39
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Wat een resultaat weergreat engel
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
Vampire
#9 Gepost : donderdag 17 november 2011 19:30:52

Schitterend resultaat, as usual! blij
BMW E92 320d - "If it doesn't shine, it ain't mine!"

Get in, sit down, shut up, hold on!
Hebans
#10 Gepost : donderdag 17 november 2011 20:23:05

Prachtig! Mooi trouwens ook die blauwe kleur.

Dat wetsanden ziet er altijd toch indrukwekkend uit!
GerritAstra
#11 Gepost : donderdag 17 november 2011 20:44:17

Mooie detail en super resultaat!
cruiser
#12 Gepost : donderdag 17 november 2011 23:03:37

Heey, wat een werk he zo'n station.
er komt geen eind aan.

ondanks dat je alleen was, toch een hoop werk verzet en een heel mooi resultaat!
Aficior
#13 Gepost : vrijdag 18 november 2011 3:37:33
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Erug mooi geworden en een mooie kleur ook.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
WaxWizard
#14 Gepost : vrijdag 18 november 2011 13:22:10

Ik was dan wel alleen maar de eigenaar heeft gelukkig ook ervaring met het werken met een machine (slijptol) een polijstmachine is wel wat anders maar met wat instructies en aandachtpuntjes heeft hij zelf ook mee geholpen. Anders had ik het nooit gered in een dag. Ik voel mijzelf wel steeds vertrouwder met het wetsanden, je moet wel heel erg uitkijken en constant het resultaat in de gaten houden om ervoor te zorgen dat je niet te ver gaat. Het laatste half jaar heb ik veel bijgeleerd, de volgende stap wordt spotrepair, ik ga mij nu hier wat meer in verdiepen. Het was inderdaad een flinke lap auto er lijkt gewoon geen eind aan te komen als je bezig bent ook door de handvaten op het dak moet je vreemde posities aan nemen om het dak te kunnen polijsten en je machine in bedwang houden.
Die oldtimer op de achtergrond is echt een prachtbak daar zit nog veel werk aan voor de eigenaar om hem weer rijwaardig te maken. Veel van de panelen zijn geroest en hebben nog heel wat aandacht nodig. Dit is wel een projekt zonder einde denk ik.
Bartezzz
#15 Gepost : vrijdag 18 november 2011 14:50:56

Heerlijke show-off!
mooi detail en keurig eindresultaat! great lief
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
BlackPassat
#16 Gepost : vrijdag 18 november 2011 20:31:45
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Mooie Passat en dito detail. Wel schandalig dat een reparatie zo werd afgeleverd, zie ik het nou goed dat er in de hoek ook blanke lak ontbreekt? Hopelijk niet door het wetsanden.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
WaxWizard
#17 Gepost : vrijdag 18 november 2011 21:08:47

Niet door het wetsanden, hier was de blanke lak al afgekomen door het slechte herstelwerk. Met het wetsanden heb ik de overgang wat minder kunnen krijgen zodat het wat minder opvalt. Voor het beste resultaat zou die hele hoek opnieuw gespoten moeten worden.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire