|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken om me maar eens aan een nieuw hoofdstuk binnen het detailen te begeven. Na het handmatig poetsen kwam al vrij snel de dual action machine die het resultaat een flinke positieve boost gaf. Een paar jaar later de rotary en zelfs wol schijven waarmee een nog beter resultaat werd verkregen en nog diepere krassen werden verwijdert. Ook werd er met de rotary veel tijd gewonnen. Nu is er een nieuw hoofdstuk aangebroken die wetsanden heet. Na de dap en de rotary bleef er zo nu en dan toch wat krassen zichtbaar waar ik nog geen raad mee wist en het schuren stond nog ver bij me vandaan….tot vandaag.. Eindelijk kwam er een klant die zijn auto af stond…(foutje) … het eerste test object is mijn eigen auto. Als er iets misgaat, heb ik geen boze gezichten of nog erger een schade claim . De dorpels van de PT cruiser zijn vrij breed en na bijna 9 jaar en 2 kinderen en 3 honden die hun weg vonden langs deze dorpels heeft dat zo zijn sporen achter gelaten..  Omdat de krassen vrij diep zijn besloten om te starten met korrel 1500  En daarna afgebouwd met korrel 3000  Daarna weer de cut&shine woolpad gebruikt  En daarna de dap en oranje met inzio op de dorpel losgelaten Gevolgd door wit en mezzo  En daarna de groene pad en finale  En ook het laatste witte puntje waar de lak al helemaal weg was, even aangetipt.  Aangemoedigd door het mooie resultaat, alle spullen opgepakt en verhuisd naar de andere zijde van de auto. Hier zit aan de buitenzijde een kras van het instappen.  Deze kras op dezelfde wijze aangepakt. Korrel 1500 dus.  Tijdens de bedrijven door goed blijven kijken. De kras was nog zichtbaar, dus nog even door schuren.  Daarna weer korrel 3000  [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-F68SKNQ6-D.jpg" alt=""/> Ook hier weer de cut&shine woolpad gebruikt en afgwerkt met de dap en de monello serie Ook hier weer de cut&shine woolpad gebruikt en afgwerkt met de dap en de monello serie Op 1 spot was de lak te ver weg en komt de grondlak er doorheen. Bij tippen ging niet meer vanwege de temperatuur.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Look good,maar waarom niet opvullen nu je toch bezig bent?????snap ik niet helemaal VAG rules
|
|
|
|
de temperatuur is maar 10 graden...en omdat het al 3 uur geweest was, wordt het enkel maar vochtiger. thats why
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Resultaat ziet er goed uit Cruiser. Ziet er toch weer uit als achtenhalfjaar geleden Toch waag ik het om twee opmerkingen te plaatsen; de stap tussen de twee hits wetsanding vind ik erg groot, daar zou ik nog een papiertje tussen doen. De tweede: bij dit soort klussen is een lakdiktemeter een onmisbaar instrument. Overigens snap ik heel goed dat je op je eigen auto een beetje meer risico durft te nemen. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
Dat zijn idd welkome aanvullingen. een lakdikte meter zegt ook niet alles...., maar meer als niets. je weet nl nooit hoe dik de kleurlak, de grondlak en de blanke lak is.
korrel 2000 moet ik voor de volgende keer nog ff halen. dan kan het zelfs in 1 keer.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-11-2008 Locatie: Brabant
|
Dat is een wereld van verschil, de volgende keer doen we een hele auto
|
|
|
|
dan maken we hem van blauw naar zilver haha
al met al ben ik een enorme ervaring rijker, het doel was het wennen aan het werken met waterproof schuurpapier op lak. en dat is gelukt.
goed blijven kijken en voelen, het water maakt het makkelijker. de kras kleurt ook nog in de lak dus er is nor een beetje ruimte. weer wat verder. goed kijken en beoordelen. tussendoor heb ik een keer gepolijst om het resultaat te kunnen beoordelen.
daarna steeds weer verder. hoe voelt het, wat doet het..voorzichtig zijn...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Mooi gelukt! Het kan wel zo zijn dat de lak in de dorpels dunners is dan de rest van de auto, wel iets om rekening mee te houden. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
idd dennis,
dat is aan de lakkleur ook te zien! voorzichtigheid geboden dus!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-12-2010 Locatie: Geleen, Nederland.
|
Kan de foto's niet zien
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-3-2011 Locatie: Drenthe
|
Foto's werken niet
|
|
|
|
foto's pas weer zichtbaar na 23-11 ik werk aan een alternatief
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Wat een transformatie! Indrukwekkend resultaat. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: Brielle
|
Mooi resultaat. Vindt mooi te zien bij de achterbumper met de afbouwen de stappen met de dap steeds meer glans erin komt. Less = More
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-4-2010 Locatie: Uithoorn
|
Mooi resultaat Paar vraagjes: Waren de krassen voelbaar, bleef je met je nagel hangen? Hoe heb je dit handmatig aangepakt, met een rechthoekig schuurblokje, zo'n ronde of alleen papier? Heb namelijk zelf (de auto) wat krasjes die ik met de DAP niet wegkrijg en wilde ook wel eens een poging gaan wagen met wetsanden. Alfa Romeo GT 1.9 JTD Ford Puma 1.7
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Strak resultaat  Knap gedaan Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Prachtig resultaat man! ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
bedankt voor de positieve reacties!
De krassen waren duidelijk voelbaar met de nagels, maar bij natmaken kleurden de krassen (in mijn geval) blauw op. als je helemaal door de lak zit, blijft de kras de grondlakkleur houden.
ik heb geen blokjes of iets dergelijks gebruikt maar gewoon met de vingers. niet helemaal ideaal maar het gevoel vind ik ook belangrijk. alleen met papier dus. heel voorzichtig met bijna geen druk en veel water draaiende bewegingen gemaakt.. steeds maar weer kijken en voelen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-9-2010 Locatie: Omgeving Venray
|
Ik vraag me dan toch af hoe het kan dat zo'n kras wit kijkt terwijl als je gaat schuren hij weer de lak kleur aan neemt. Waar komt dat witte dan vanaf? In ieder geval wel heel netjes gedaan! Volkswagen Corrado VR6
|
|
|
|
het witte in de kras komt door de beschadiging van de blanke lak.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
gedurfde set! om zo te gaan wetsanden! keurig resultaat! staat echt 10x beter zo groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-12-2010 Locatie: Geleen, Nederland.
|
Geweldig resultaat
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-5-2010 Locatie: sint-truiden belgie
|
prachtig resultaat, zou het wetsanden zelf ook willen proberen maar heb het nog niet aangedurfd, maar als ik dit zie ga ik het toch eens proberen, heb zelf ook wel krassen op mijne break, dus oefenmateriaal genoeg
grtzzz
|
|
|
|
Guest
|