|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik heb nu al 3 droogdoeken die onbruikbaar zijn geworden na vaak wassen. In het begin werken ze allemaal prima en zuigen ze al het water op, maar na een tijdje moeten ze eerst een beetje vochtig worden willen ze hun werk doen. De Delirium hield het langst uit pas na een keer of 25/30 wassen werd ie slecht. De dodo double drying towel werd al slecht na 5x wassen  Weet iemand hier een oplossing voor want ik ben volgens mij niet de enige die er last van heeft. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Na het nodige gebruik zal een doek wel wat minder worden, maar vijf keer is wel echt weinig. Waar was je je doeken mee? Gebruik je ook iets als Micro Restore?
|
|
|
|
Micro restore van cobra gebruik ik ja Wassen doe ik op 30 graden en droog ze aan de lucht ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Ik neem aan dat je Micro-restorer al geprobeerd hebt? Drogen in de droger op een niet al te hoge temperatuur, en evt. op de "beschermen" stand. Ik wilde ze eerst ook niet in de droger, maar heb wel het idee dat dat de vezels wat losser maakt, dus ze gaan hier nu altijd in de droger. Nachtje weken in azijn kan je ook proberen, beetje azijn als wasverzachter ook. Herken het probleem wel hoor, vooral bij wat minder goed gewaxte auto's is het behoorlijk vervelend. Ook de hoge luchtvochtigheid en lagere temperatuur van de laatste tijd werkt het lekker afdrogen ook tegen heb ik wel eens gedacht.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2011 Locatie: Gemeente Heerenveen
|
Het weer lijkt bij mij een doorslaggevende oorzaak te zijn. 's zomers werken mijn Delirium doeken prima. En kan ik met 1 doek mijn Suzuki Alto drogen. Maar zodra de luchtvochtigheid omhoog gaat en de temperatuur naar beneden, dan heb ik 2 doeken nodig. De doeken nemen wel veel water op maar het oppervlak droogt niet lekker op. Ook mijn doeken moeten eerst een beetje vochtig zijn, voordat ze echt water opnemen. EDIT: Eelco schreef:Ik neem aan dat je Micro-restorer al geprobeerd hebt?
Drogen in de droger op een niet al te hoge temperatuur, en evt. op de "beschermen" stand. Ik wilde ze eerst ook niet in de droger, maar heb wel het idee dat dat de vezels wat losser maakt, dus ze gaan hier nu altijd in de droger.
Nachtje weken in azijn kan je ook proberen, beetje azijn als wasverzachter ook.
Herken het probleem wel hoor, vooral bij wat minder goed gewaxte auto's is het behoorlijk vervelend. Ook de hoge luchtvochtigheid en lagere temperatuur van de laatste tijd werkt het lekker afdrogen ook tegen heb ik wel eens gedacht. Ik doe ook al mijn doeken nu in de droger, op de delicate stand, en merk dat mijn doeken gewoon veel zachter aanvoelen en beter hun werk doen dan wanneer ik ze aan het wasrekje hang te drogen.
|
|
|
|
De droger dat zal ik maar 's gaan proberen dan. even kijken wat ik allemaal kan instellen....... Synthetisch, strijkdroog en behoedzaam dan zal het wel goed gaan hoop ik? EDIT: Ook de azijntip ga ik proberen natuurlijk ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Niet om te zieken, maar was je de rest van het wasgoed wel met wasverzachter ? Soms kan er in de machine aardig wat achter blijven, zeker als je "koud" wast De onze zet ik eens in de zoveel tijd op de warmste stand, zonodig leeg, blijft ie lekker schoon van The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
De rest van het wasgoed?????  ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2011 Locatie: Gemeente Heerenveen
|
RogierV12 schreef:De rest van het wasgoed????? 
|
|
|
|
De rest wordt wel met wasverzachter gewassen hoor ik net, ik zal dat ook 's proberen dat leeg wassen op de kookstand ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Communicatie heet dat Bij die van ons kan de wasmiddellade er ook uit Kan je voor dat jij 'm gebruikt die lade ff afwassen Dat scheelt ook al The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2009 Locatie: Hilversum
|
Hier een Miele SoftTronic, slijten je doeken minder hard en het ding geeft zelf aan wanneer je een kookwas moet doen. Zelf goede ervaring met de gele Carrand droogdoek. Weet niet over welke droogdoek het gaat in het Meeting-topic, de nieuwe Monello?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
waarom leeg wassen op de kookstand ?? zorg gewoon voor wat extra was die op die temperatuur mag gewassen worden ik gebruik alleen die micro-restore om te wassen , niks anders want sommige wasmiddelen laten vettige vegen(als ik dat met een doek doe natuurlijk  ) achter als ik bvb mijn ramen opwrijf , daarom enkel met m.r. GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
@grandscenisman: Omdat men tegenwoordig allemaal op 30 graden ( soms zelfs kouder ) wast en dit zeker niet ten goede komt van de wasmachine. Waspoederbende blijft stiekem achter en je kan kalkproblemen krijgen en zelfs een ( in verhouding ) voortijdig van het apparaat. Zelf gooi ik 'm eens in de zoveel tijd aan op 90 graden om de boel goed door te laten borrelen. // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
RedCat schreef:Bij die van ons kan de wasmiddellade er ook uit Kan je voor dat jij 'm gebruikt die lade ff afwassen Dat scheelt ook al Doe ik ook altijd. Dan hoop ik maar dat er verderop in het apparaat zelf niet al teveel zit.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
De wasmachine op de allerhoogst mogelijke temperatuur een keer laten draaien zonder kleding? Zo kun je de wasmachine enigzins schoonmaken c.q. doorspoelen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
Wil je je wasmachine is even lekker schoon krijgen: Op 90 graden en 2 vaatwastabletten erin, wordt ie weer brandschoon in alle hoeken en gaten. Als er alleen op lage temp gewassen wordt onstaan er ook heerlijke schimmels in de was machine......  , die gaan dan ook om zeep.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: Brielle
|
Ik neem aan die vaatwasblokjes gelijk in de trommel. en niet in het bakje? Less = More
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2010 Locatie: Utrecht
|
Wij doen hier de wasmachine eens in de 2/3 weken, even op 90 graden laten draaien, met wasmachine reiniger erin.
Aangezien die vloeibare wasmiddelen en een te lage temperatuur zorgt voor vetluis, ook wel wasluis genoemd.
Maar ik had hetzelfde met mijn droogdoek, miracle dryer, leek steeds minder goed te gaan werken. Ik droogde ze ook altijd aan de waslijn. Maar tegenwoordig doe ik de doeken op een koude stand in de droger, en het werkt echt beter naar mijn idee.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-8-2011 Locatie: N-Br 17km onder Tilburg
|
kendo schreef:Het weer lijkt bij mij een doorslaggevende oorzaak te zijn. 's zomers werken mijn Delirium doeken prima. En kan ik met 1 doek mijn Suzuki Alto drogen. Maar zodra de luchtvochtigheid omhoog gaat en de temperatuur naar beneden, dan heb ik 2 doeken nodig. De doeken nemen wel veel water op maar het oppervlak droogt niet lekker op. Ook mijn doeken moeten eerst een beetje vochtig zijn, voordat ze echt water opnemen.
EDIT:
Ik doe ook al mijn doeken nu in de droger, op de delicate stand, en merk dat mijn doeken gewoon veel zachter aanvoelen en beter hun werk doen dan wanneer ik ze aan het wasrekje hang te drogen. Inderdaad bij mij ook, het weer, de delirium van mij is pas een paar keer gewassen dus daar ligt het niet aan, in de zomer gaat het prima, nu is het gewoon te vochtig buiten ook al lijk thet droog. Mark www.astratuningclub.nl2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
schippersss schreef:Ik neem aan die vaatwasblokjes gelijk in de trommel. en niet in het bakje? Ehhhh, ja, spoelt zo rot door het zeepbakje.......... Is een beetje lawaaig in het begin, maar je wasmasjien wordt van binnen rete schoon.
|
|
|
|
Ik ben al een heel end met de oplossing van het probleem denk ik. Gisteravond voordat ik naar m'n werk ging al een kookwas gedraaid, ben nu net thuis en heb het zeepbakje er even uit gehaald.  GATVERDAMME!  Heb het bakje helemaal schoongemaakt en nu ben ik nog een kookwas aan het draaien met 2 vaatwastabletten erin. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Na afloop even pluizenfilter eruit halen en ook afspoelen Kan die er weer ff tegen Zit meestal helemaal onderaan voor de waterpomp The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Ik ga ook even iemand instructies geven over hoe om te gaan met dure apparaten. Zit je een hartstikke dure full-option stoomwasmachine voor ze te kopen en dan wordt er zo mee omgegaan, niet normaal toch zo smerig. Staat overigens ook gewoon in de gebruiksaanwijzing, dat het bakje schoon moet worden gehouden en af en toe kookwas draaien ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-3-2011 Locatie: Hoorn
|
Kijk uit Rogier voor dat je het weet slaap je buiten in de BMW. Dat soort zaken moet je tactisch brengen.  Burton (2CV). 27 pk. -------------------- Golf V GTI +275 pk. 395 Nm.
|
|
|
|
Nee hoor dat hoeft hier niet ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Dat zeepbakje gebruik mijn vrouw nooit. Ze gebruikt altijd een balletje. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: V.I.P. Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Carclean.nl
|
Hahahaha wat ziet dat zeepbakje er ranzig uit zeg
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-6-2008 Locatie: Rotterdam
|
Even een andere vraag, op welke temperatuur wassen julle de doeken? Ik doe het meestal op 40 graden maar heb ook wel eens gehoord dat iemand ze op 60 graden waste.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Als ze vies zijn op 40, en normaliter op 30.
Ik heb gister ook mijn wasmachine even gecheckt, uit elkaar gehaald om te reinigen en weer in elkaar! Daarna 90gr wash en weer helemaal fris! Goede tip in elk geval, periodiek even extra warm wassen.
|
|
|
|
Was je zeepbakje even smerig als de mijne?  Geen foto posten hoor want dan rolt Dana weer van 'r stoel af ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
met elke week een kookwas hier in huis ziet het bakje er nog steeds een beetje "ranzig" uit hoor gewoon ff demonteren/uithalen en regelmatig schoonmaken, misschien samen met het wassen van de auto Rogier ?? GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Naar aanleiding van dit topic onze wasmachine ook maar een "onderhoudsbeurtje" gegeven, 90 graden met 2 vaatwastabletjes Daarna het filter schoongemaakt en tot slot de rubberen rand ook gereinigd, tot slot het zeepbakje gecleaned en straks nog een keer met HG Monteur naspoelen
|
|
|
|
Guest
|