|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-11-2011 Locatie: Waalwijk
|
RedCat schreef: Maar als je in de buurt van Breda of Harderwijk komt, zou ik ff bellen Cool Pmetje verzonden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Ik geef je een half jaartje RonRacer, dan ben je ook niet meer te redden en ben je lekker aan het dappen. En zoals gezegd een mooie auto met een mooie kleur. En je krijgt genoeg hulp aangeboden. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
Dankje Zal wel mooi zijn lijkt me inderdaad een mooie hobby, enja de hulp hier is top
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Vooral ook een dure hobby. Ik ben zelf zo rond maart begonnen en heb al een leuke collectie staan. De eerste keer alles met het handje gedaan maar dan wil je vanzelf wel graag aan de dap hoor. Ik ben zelf ook op weg geholpen door de smurf dus de hulp hier zit wel goed. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-8-2011 Locatie: Roosendaal, NB
|
Roosendaal ook aanwezig, mocht je prongelijk voorbij Breda schieten  . Succes! En we zien de resultaten graag terug he! I like: DoDo juice - Poorboys World - Volvo S40 2006
Remember: A wasted life is better spent!
|
|
|
|
SMFLK schreef:Roosendaal ook aanwezig, mocht je prongelijk voorbij Breda schieten  . Succes! En we zien de resultaten graag terug he! Cool Zeker wel...ik hou jullie op de hoogte.
|
|
|
|
Heb sinds gisteren mijn auto. Rijd echt goed nu alleen nog wat praktische problemen op lossen. Ga deze week alvast wat wasspullen bestellen zodat ik volgend weekend alvast fatsoenlijk kan beginnen met wassen. Moet ergens beginnen als newbie Overigens de ''praktische problemen die ik heb zijn niet echt relevant op dit forum. Maar ik post ze denk ik toch maar even mischien heeft iemand wel de gouden tip Sinds kort dus mijn astra G vervangen door een astra H GTC Sport. Nu heb ik een aantal praktische probleempjes ondervonden na langer rijden in de auto. Probleempjes die ik voorheen tijdens de proefrit helaas niet heb ontdekt. Nu hoop ik met een beetje hulp dat deze probleempjes op te lossen zijn want het laatste wat ik wil is mijn mooie astra H inruilen.
1. Stoelen Ik ben zelf 2meter lang. De opstaande randen doen erg pijn aan mijn heupen. Ik heb nogal brede heupen. Is het beter voor mij om op zoek te gaan naar betere stoelen? Of is dit probleem tijdelijk?
2. Achteruitkijkspiegel Door mijn lengte (2meter) zit de achteruitkijkspiegel recht in mijn gezichtsveld. Mijn vraag is nu: Is de spiegel te demonteren en te vervangen door een kleiner model hoger geplaatst?Groetjes Ronnie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-8-2011 Locatie: N-Br 17km onder Tilburg
|
probleem 2, stoel verlagen www.astratuningclub.nl2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
|
|
|
|
Oke update, Auto no een kleine week in bezit en ben er echt blij mee. Al heel wat wasspullen besteld, rondgekeken, rondgevraagd filmpjes gekeken etc. Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik eindelijk die vervelende krasjes onderhanden kan gaan nemen  Alleen beetje druk op het moment en sinterklaas zit er natuurlijk ook binnkort aan te komen Iig. een klein vraagje tussendoor. Welke wax zal het beste zijn voor deze kleur Pinneapple Red Metallic Ikzelf dacht aan de Dodo Juice Orange Crush Hier alle waxen uit een post van Dibuzz >>>>>>>>>>>>> Stap 5 waxenDaarna de auto in de wax zetten. Je kan hier kiezen tussen een synthetische wax (sealant) of een natuurlijke wax (carnauba). Een sealant blijft langer zitten (handig voor de winter) en een carnauba wax geeft meer glans. Breng wax altijd heel dun aan. Een dikke laag maakt het lastiger uit te poetsen en is zonde van je wax. Je kan ook eerst een sealant doen en deze “toppen” met een Carnauba wax. Voor de Dodo Juice waxen heb je een harde en zachte variant. De hardere variant is makkelijker dun aan te brengen en zuiniger dan de zachte versie. De zachte versie is weer wat makkelijker aan te brengen. Daarnaast heb je de Pro versie van Blue Velvet en Purple Haze. Dat zijn hybride waxen (combinatie van sealant en carnauba wax) en blijven wat langer zitten dan de “gewone” waxen. Voor donkere lakken: Blue Velvet (hard) en Purple Haze (soft) (ook in Pro versie te krijgen) Dodo Juice Blue Velvet Dodo Juice Blue Velvet Pro Hybrid Dodo Juice Purple Haze Dodo Juice Purple Haze Pro Hybrid Voor warme kleuren: Banana Armour (hard) en Orange Crush (soft) Dodo Juice Banana Armour Dodo Juice Orange Crush Voor lichte kleuren: Diamond White (hard) en Light Fantastic (soft) Dodo Juice Diamond White Dodo Juice Light Fantastic Voor alle kleuren: Hard Candy (hard) en Rainforest Rub (soft) Dodo Juice Hard Candy Dodo Juice Rainforest Rub Een goede sealant is de Poorboy’s World EX-P Pure Sealant(30minuten drogen) of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 60mins drogen) Poorboy’s EX-P Pure Sealant Deep Gloss Paint Sealant  De carnauba variant van Poorboy’s World is de Natty’s Paste wax(Blue voor donkere lakken) (15 minuten drogen): Poorboy’s Natty’s Wax Poorboy’s Natty’s Wax Blue  Voor Mother’s is de Step 3 Pure Carnauba Liquid/Paste wax(15 minuten drogen): Mother’s Pure Carnauba Wax vloeibaar Mother’s Pure Carnauba Wax pasta  Wat denken jullie is het beste voor mijn autotje? Groetjes Ronnie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
ik heb deze (na-)zomer voor het eerst step3 gebruikt en moet zeggen dat ie heel goed verwerkte/blinkt! (pot) is toevallig mijn favoriete merk , maar ik zag wel degelijk echt een verschil! heb ook natty's (gewone) , deze heeft ook carnauba maar werkt bij mij voor geen meter je zal ongetwijfeld nog wel andere meningen te lezen krijgen......... GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Als je zelf al denkt aan de Orange Crush, kan ik het daar alleen maar mee eens zijn.
|
|
|
|
Heb eindelijk vorige week mijn car gepolijst en pffff wat een klus. 4 volle dagen bezig geweest. 2 hits met oranje mezzo en wit finale. Sommige plekken 2 keer behandeld met oranje mezzo. Ook wat vervelende krajses waarvan ik wist dat ik ze met alleen polijsten niet wegkreeg gewetsand. Hierover een filmpje gezien wat heel behulpzaam was: Wetsanding101Oppervlak schoongemaakt met inspectie spray en buffen met poorboys Black Hole met zwarte pad. Daarna Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant En minstens 12uur laten curen. Daarna nog deze over de paint sealant heengedaan maar ik weet niet of dit iets toevoegd op de paint sealant. Dodo Juice Orange Crush In ieder geval ben ik blij dat het achter de rug is heb er een licht onstoken knie aan overgehouden  Verders was het wel leuk en het resultaat mag er zeker zijn. Van de zomer weer eens. Helaas heb nu geen foto's zal binnenkort weleens kijken zogauw mijn telefoon het weer doet (pukcode vergeten) Bedankt allemaal voor jullie advies, top! Groetjes Ronnie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Goede keuze om voor de DGPS en de Orange Crush te gaan. Wel heb ik wat vragen over dit stukje : RonRacer schreef:Ook wat vervelende krasjes waarvan ik wist dat ik ze met alleen polijsten niet wegkreeg gewetsand. Hoe heb jij de verschillende lakdiktes gemeten en welke schuur en polijst stappen heb je genomen ? www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Niks gemeten want ik heb geen meter. Gewoon heel voorzichtig gedaan. Van de 4 krassen die ik behandeld heb zijn er nog 2 licht zichtbaar. Bij deze twee durfde ik niet verder door te gaan en ben ik vroegtijdig gestopt. Vandaar dat ze nog light zichtbaar zijn. Heb 2500 en 3000 papier gebruikt  Heb echt heel voorzichtig gedaan want ik wist als ik door de clearcoat zou gaan het einde verhaal was  Maar gelukkig goed gegaan. Groetjes Ronnie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Dan heb je echt donders veel beginners geluk gehad Ron. Je kan nooit inschatten hoeveel lak er nog aanwezig is, zelfs met een lakdiktemeter blijft het een erg riskante onderneming. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
[mod]A.u.b. niet het direct voorgaande bericht quoten[/mod]Jij noemt het beginnersgeluk ik noem het skielz! Ik heb echt niet als een zotte zitten duwen. Zo dom ben ik nou ook weer niet Moet nog eens wat foto's maken. Maar morgen eerst de 3 achteraampjes blinderen. Hopelijk denk ik er morgen aan Groetjes Ronnie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
Ik lees net nog eens dat je gewetsand hebt : Heb sinds gisteren enkele(veel) filmpjes bekeken en moet zeggen dat er wel veel te vinden is op het www. Net nog 1tje gezien met voor en na en slechts 2 micron? er af van de dikte! Heb ook naar "junkman2000" gezien , maar die lult wat te veel en daar val ik bij in slaap. GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,446 seconden.