Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Als leek rode auto gekocht wat nu? Opties
RonRacer
#34 Gepost : dinsdag 22 november 2011 20:54:32
Rang: Lid

RedCat schreef:
Whistle

Maar als je in de buurt van Breda of Harderwijk komt, zou ik ff bellen

Cool
Pmetje verzonden
addy
#35 Gepost : dinsdag 22 november 2011 22:19:08

Ik geef je een half jaartje RonRacer, dan ben je ook niet meer te redden en ben je lekker aan het dappen. LoL
En zoals gezegd een mooie auto met een mooie kleur. En je krijgt genoeg hulp aangeboden. cool
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
RonRacer
#36 Gepost : dinsdag 22 november 2011 22:21:40

Dankje

Zal wel mooi zijn lijkt me inderdaad een mooie hobby, enja de hulp hier is topgreat
addy
#37 Gepost : dinsdag 22 november 2011 22:25:57

Vooral ook een dure hobby. Ik ben zelf zo rond maart begonnen en heb al een leuke collectie staan. De eerste keer alles met het handje gedaan maar dan wil je vanzelf wel graag aan de dap hoor. Ik ben zelf ook op weg geholpen door de smurf dus de hulp hier zit wel goed.
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Aficior
#38 Gepost : woensdag 23 november 2011 5:19:11
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

addy schreef:
de smurf

LoL

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
SMFLK
#39 Gepost : woensdag 23 november 2011 11:06:10

Roosendaal ook aanwezig, mocht je prongelijk voorbij Breda schieten knipoog.

Succes! En we zien de resultaten graag terug he!
I like: DoDo juice - Poorboys World - Volvo S40 2006

Remember: A wasted life is better spent!
RonRacer
#40 Gepost : woensdag 23 november 2011 17:28:57

SMFLK schreef:
Roosendaal ook aanwezig, mocht je prongelijk voorbij Breda schieten knipoog.

Succes! En we zien de resultaten graag terug he!

Cool great
Zeker wel...ik hou jullie op de hoogte.

RonRacer
#41 Gepost : zondag 27 november 2011 10:21:18

Heb sinds gisteren mijn auto. Rijd echt goed nu alleen nog wat praktische problemen op lossen.
Ga deze week alvast wat wasspullen bestellen zodat ik volgend weekend alvast fatsoenlijk kan beginnen met wassen.

Moet ergens beginnen als newbie geniet

Overigens de ''praktische problemen die ik heb zijn niet echt relevant op dit forum. Maar ik post ze denk ik toch maar even mischien heeft iemand wel de gouden tip blij

Sinds kort dus mijn astra G vervangen door een astra H GTC Sport. Nu heb ik een aantal praktische probleempjes ondervonden na langer rijden in de auto. Probleempjes die ik voorheen tijdens de proefrit helaas niet heb ontdekt.
Nu hoop ik met een beetje hulp dat deze probleempjes op te lossen zijn want het laatste wat ik wil is mijn mooie astra H inruilen.

1. Stoelen
Ik ben zelf 2meter lang. De opstaande randen doen erg pijn aan mijn heupen. Ik heb nogal brede heupen. Is het beter voor mij om op zoek te gaan naar betere stoelen? Of is dit probleem tijdelijk?

2. Achteruitkijkspiegel
Door mijn lengte (2meter) zit de achteruitkijkspiegel recht in mijn gezichtsveld. Mijn vraag is nu: Is de spiegel te demonteren en te vervangen door een kleiner model hoger geplaatst?

Groetjes Ronnie
opelmark
#42 Gepost : zondag 27 november 2011 12:25:53

probleem 2, stoel verlagen
www.astratuningclub.nl

2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
RonRacer
#43 Gepost : woensdag 30 november 2011 21:30:19

Oke update,

Auto no een kleine week in bezit en ben er echt blij mee. Al heel wat wasspullen besteld, rondgekeken, rondgevraagd filmpjes gekeken etc. Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik eindelijk die vervelende krasjes onderhanden kan gaan nemen blij Alleen beetje druk op het moment en sinterklaas zit er natuurlijk ook binnkort aan te komen LoL

Iig. een klein vraagje tussendoor. Welke wax zal het beste zijn voor deze kleur Pinneapple Red Metallic

Ikzelf dacht aan de
Dodo Juice Orange Crush

Hier alle waxen uit een post van Dibuzz >>>>>>>>>>>>>
Stap 5 waxen
Daarna de auto in de wax zetten. Je kan hier kiezen tussen een synthetische wax (sealant) of een natuurlijke wax (carnauba).
Een sealant blijft langer zitten (handig voor de winter) en een carnauba wax geeft meer glans. Breng wax altijd heel dun aan. Een dikke laag maakt het lastiger uit te poetsen en is zonde van je wax.
Je kan ook eerst een sealant doen en deze “toppen” met een Carnauba wax.

Voor de Dodo Juice waxen heb je een harde en zachte variant. De hardere variant is makkelijker dun aan te brengen en zuiniger dan de zachte versie. De zachte versie is weer wat makkelijker aan te brengen.
Daarnaast heb je de Pro versie van Blue Velvet en Purple Haze. Dat zijn hybride waxen (combinatie van sealant en carnauba wax) en blijven wat langer zitten dan de “gewone” waxen.

Voor donkere lakken: Blue Velvet (hard) en Purple Haze (soft) (ook in Pro versie te krijgen)
Dodo Juice Blue Velvet

Dodo Juice Blue Velvet Pro Hybrid

Dodo Juice Purple Haze

Dodo Juice Purple Haze Pro Hybrid

Voor warme kleuren: Banana Armour (hard) en Orange Crush (soft)
Dodo Juice Banana Armour

Dodo Juice Orange Crush

Voor lichte kleuren: Diamond White (hard) en Light Fantastic (soft)
Dodo Juice Diamond White

Dodo Juice Light Fantastic

Voor alle kleuren: Hard Candy (hard) en Rainforest Rub (soft)
Dodo Juice Hard Candy

Dodo Juice Rainforest Rub

Een goede sealant is de Poorboy’s World EX-P Pure Sealant(30minuten drogen) of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 60mins drogen)
Poorboy’s EX-P Pure Sealant

Deep Gloss Paint Sealant

De carnauba variant van Poorboy’s World is de Natty’s Paste wax(Blue voor donkere lakken) (15 minuten drogen):
Poorboy’s Natty’s Wax

Poorboy’s Natty’s Wax Blue

Voor Mother’s is de Step 3 Pure Carnauba Liquid/Paste wax(15 minuten drogen):
Mother’s Pure Carnauba Wax vloeibaar

Mother’s Pure Carnauba Wax pasta

Wat denken jullie is het beste voor mijn autotje?

Groetjes Ronnie

grandscenicman
#44 Gepost : woensdag 30 november 2011 21:38:49

ik heb deze (na-)zomer voor het eerst step3 gebruikt en moet zeggen dat ie heel goed verwerkte/blinkt! (pot)

is toevallig mijn favoriete merk , maar ik zag wel degelijk echt een verschil!glasses glasses

heb ook natty's (gewone) , deze heeft ook carnauba maar werkt bij mij voor geen meter grrr weetniet

je zal ongetwijfeld nog wel andere meningen te lezen krijgen.........ja
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Soepergrover
#45 Gepost : woensdag 30 november 2011 21:40:29
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Als je zelf al denkt aan de Orange Crush, kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. ja
RonRacer
#46 Gepost : maandag 2 januari 2012 10:46:47

Heb eindelijk vorige week mijn car gepolijst en pffff wat een klus. 4 volle dagen bezig geweest. 2 hits met oranje mezzo en wit finale. Sommige plekken 2 keer behandeld met oranje mezzo. Ook wat vervelende krajses waarvan ik wist dat ik ze met alleen polijsten niet wegkreeg gewetsand. Hierover een filmpje gezien wat heel behulpzaam was:
Wetsanding101

Oppervlak schoongemaakt met inspectie spray en buffen met poorboys Black Hole met zwarte pad.
Daarna
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant

En minstens 12uur laten curen.

Daarna nog deze over de paint sealant heengedaan maar ik weet niet of dit iets toevoegd op de paint sealant.
Dodo Juice Orange Crush

In ieder geval ben ik blij dat het achter de rug is heb er een licht onstoken knie aan overgehouden geniet Verders was het wel leuk en het resultaat mag er zeker zijn. Van de zomer weer eens.

Helaas heb nu geen foto's zal binnenkort weleens kijken zogauw mijn telefoon het weer doet (pukcode vergeten) LoL
Bedankt allemaal voor jullie advies, top!

Groetjes Ronnie
Juffer1
#47 Gepost : maandag 2 januari 2012 14:20:46

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Goede keuze om voor de DGPS en de Orange Crush te gaan.

Wel heb ik wat vragen over dit stukje :
RonRacer schreef:
Ook wat vervelende krasjes waarvan ik wist dat ik ze met alleen polijsten niet wegkreeg gewetsand.

Hoe heb jij de verschillende lakdiktes gemeten en welke schuur en polijst stappen heb je genomen ?
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
RonRacer
#48 Gepost : maandag 2 januari 2012 17:51:39

Niks gemeten want ik heb geen meter. Gewoon heel voorzichtig gedaan. Van de 4 krassen die ik behandeld heb zijn er nog 2 licht zichtbaar. Bij deze twee durfde ik niet verder door te gaan en ben ik vroegtijdig gestopt. Vandaar dat ze nog light zichtbaar zijn.
Heb 2500 en 3000 papier gebruikt geniet
Heb echt heel voorzichtig gedaan want ik wist als ik door de clearcoat zou gaan het einde verhaal was hehehe Maar gelukkig goed gegaan.

Groetjes Ronnie
Juffer1
#49 Gepost : maandag 2 januari 2012 20:36:12

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Dan heb je echt donders veel beginners geluk gehad Ron.

Je kan nooit inschatten hoeveel lak er nog aanwezig is, zelfs met een lakdiktemeter blijft het een erg riskante onderneming.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
RonRacer
#50 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 20:34:08

[mod]A.u.b. niet het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

Jij noemt het beginnersgeluk ik noem het skielz! glasses
Ik heb echt niet als een zotte zitten duwen. Zo dom ben ik nou ook weer niet wink2

Moet nog eens wat foto's maken. Maar morgen eerst de 3 achteraampjes blinderen. Hopelijk denk ik er morgen aan blij

Groetjes Ronnie
grandscenicman
#51 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 23:02:45

Ik lees net nog eens dat je gewetsand hebt : cool

Heb sinds gisteren enkele(veel) filmpjes bekeken en moet zeggen dat er wel veel te vinden is op het www.

Net nog 1tje gezien met voor en na en slechts 2 micron? er af van de dikte!

Heb ook naar "junkman2000" gezien , maar die lult wat te veel en daar val ik bij in slaap.LoL
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire