Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Astra H GTC MY2005 : van mitternacht kratz naar mitternacht schwarz Opties
Juffer1
#1 Gepost : zaterdag 26 november 2011 16:22:10
Rang: Lid

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Vandaag stond er weer eens een Opel op het detail programma.
Ditmaal mochten we een zwarte GTC onder handen nemen.

Klokslag 8:00uur was de eigenaar op het afgesproken adres, eerst eens een rondje om de auto gelopen :

Zo op het eerste oog zaten er al genoeg lakdefecten in... eerste indruk was zwaar beginnen.

Als eerste de auto gewassen met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een Meguiar's washmitt.
Na het wassen hebben we met zijn drieen de auto geclayed met als clay lubricant : poorboys spray & wipe.
Als clay hebben we ditmaal 3 soorten clay gebruikt:
- De gele Dodo Juice uit de Basics of Bling lijn
- De wit / grijze poorboys elastic clay
- De blauwe Monello clay

Na slechts een stukje van 20 bij 20 centimeter geclayed te hebben zag de clay er al zo uit :

Er kwam genoeg troep van de lak af. Uiteindelijk zijn we hier een klein uur mee bezig geweest.
Na het clayen de auto nogmaals gewassen, wederom met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een Meguiar's washmitt. Ditmaal is de auto ook afgedroogd met een delirium drying towel.

Na het clayen bleek pas echt wat voor schades er aanwezig waren :

Eerst op ieder paneel een keer of 5 de lakdiktes gemeten om mede te bepalen hoe zwaar we konden gaan polijsten :

Eerst eens een testspot gedaan op de motorkap. Ondanks de zware defecten toch begonnen met een oranje pad icm Monello Mezzo wat het volgende plaatje opleverde :

Hierna een licht groene pad icm Monello Finale :

Even een 50/50 van de voorbumper ter indicatie. Links is onbehandeld, rechts is alleen behandeld met een oranje pad en Monello Mezzo :

Het onbehandelde deel :

Heb behandelde deel met een oranje pad en Monello Mezzo :

Bezig om de Mezzo te verwerken op de DAP900 :

Goed te zien wat er aan schades in de panelen zit :

Na alle delen behandeld te hebben was het tijd om de wax aan te brengen. Ditmaal hebben we de Rainforest Rub uit de collectie meegenomen :

Na al het werk de auto even stofvrij afgespoeld waarna wat lichte beading te zien was :

Even de "droogspoel" methode gebruikt om zo weinig mogelijk te hoeven afdrogen :

<klik op het plaatje om het afspelen van het filmpje te beginnen>

En het uiteindelijke resultaat :

Namens Wilma, Arjan & Gerrit : bedankt voor het lezen!
Vragen, op of aanmerkingen ? Stel ze gerust in dit topic!

Helaas kwam ik er thuis achter dat de camera nog in de clos-up stand stond wat de kwaliteit van de foto's niet echt ten goede is gekomen tsja
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
tamer
#2 Gepost : zaterdag 26 november 2011 16:38:36

Complimenten voor de job, ziet er goed uitgreat

Arjan, wat zijn jouw bevindingen van de Monello klei en Dodo klei?
Juffer1
#3 Gepost : zaterdag 26 november 2011 17:04:40

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Onze bevindingen zijn eigenlijk eensluitend : de Monello clay gaat er niet meer komen als deze aan vervanging toe is.

We hadden van Adrie en Dennis vorige week al de tip gekregen om de clay vooraf in een bakje warm water te leggen. Op zich werkt dat systeem best goed alleen is na 5 minute nde clay alweer dermate hard dat er gewoon niet mee te werken is door Wilma omdat die kracht in haar handen tekort komt om de clay te kunnen kneden. Oplossing is de clay weer in een bakje warm water leggen en het volgende stukje pakken maar dat werkt gewoon niet. Een product moet het bij mij gewoon doen, ik heb geen zin in allerlei aanpassingen om het te laten werken.

Daarbij heb ik ook dit keer weer marring opgelopen, ondanks dat de auto nog helemaal nat was van het naspoelen en er op een motorkap zeker 500ml S&W doorheen is gegaan.
Dat is nu de derde keer op rij en ook dit probleem heb ik zelden gehad met andere clay's. Op zich is het niet zo'n probleem want er meot toch flink gepolijst worden, maar wat er niet zit hoef je ook niet weg te halen.

De gele dodo clay gebruik ik al een tijdje icm de supernatural clay.
De laatste is wat aan de zachte kant en ter aanvulling daarvan hebben wij de gele Dodo BOB clay besteld. Erg fijne clay, wel stukker als de supernatural maar lang niet zo stug als de Monello.
Deze clay is voor ons zeker een blijvertje en vervanger voor de poorboys elastic clay.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
RogierV12
#4 Gepost : zaterdag 26 november 2011 18:40:06

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Opeltje ziet er weer netjes uit!
Wat betreft de Monello klei heb ik dezelfde ervaringen, veel marring en moeilijk kneedbaar.
Gisteren m'n testpaneel nog gekleid en marring all over!
Het doosje van de Monello klei is prachtig dat dan weer wel. (maar ik ga er een andere klei in bewaren)LoL
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
RST-Smurf
#5 Gepost : zaterdag 26 november 2011 20:20:25
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Ziet er weer netjes uit dame en herengreat

Maar niks aan de wielen gedaan zie ik????ohoh
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
iwan
#6 Gepost : zaterdag 26 november 2011 20:36:12

Prachtig gewordengreat

Ik hoop dat ik mijn astra h ook een keer zo mooi krijg!grrr

Geld moet rollen, het liefst op vier wielen!
Wilma
#7 Gepost : zaterdag 26 november 2011 20:46:26

RST-Smurf schreef:
Ziet er weer netjes uit dame en herengreat
Maar niks aan de wielen gedaan zie ik????ohoh

Aangezien vanmiddag de winterbandjes eronder zouden komen is daar idd niks aan gedaan.
www.astratuningclub.nl
rGilio
#8 Gepost : zaterdag 26 november 2011 22:49:00

Nice job!
Wat zijn astra's toch mooie auto's hehe
Ik twijfelde overigens tussen Monello klei en de Dodo Supernatural, gebruik nu (nog) van Meg's...
Na jullie show off word het toch Dodo
Holden Astra G 1.6 16V Sport
Dibbuz
#9 Gepost : zaterdag 26 november 2011 22:58:15
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Mooie klus weer! Jammer van de foto's maar dat kan gebeuren.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Paulus de Boskabouter
#10 Gepost : zondag 27 november 2011 10:24:29

Zeer strak resultaat behaald zeg! great Wat een marring en swirls zeg ogen

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Hebans
#11 Gepost : zondag 27 november 2011 12:26:43

Wat een feest om zo'n kleur auto met flinke swirls onder handen te nemen en dan met dat resultaat te eindigen, erg mooi great

Krijg je geen marring met de gele dodo clay dan? Ik durf onder de <10 graden niet meer te kleien (een keer gedaan met rechaud erbij... werkt niet handig), zelfs niet met de SN clay.

scenic
#12 Gepost : woensdag 30 november 2011 17:09:33

Prachtig gedaan Arjan...........behoorlijk wat swirls op de lak, maar netjes weggewerkt................
Marcel
Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900

Bartezzz
#13 Gepost : woensdag 30 november 2011 20:18:00

Keurige correctie!

en wat een zeiknatte glans op sommige foto's lief
super! en erg professioneel geschreven.

jammer van de tegen vallende monello clay (ik ga hem nu, na het horen van alle verhalen, helaas ook niet aanschaffen.)
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire