Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

3 Pagina's 123>
The Grit Guard 2×4 Wash Method Opties
RogierV12
#1 Gepost : zondag 27 november 2011 6:15:46
Rang: Lid

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ik kwam dit verhaal tegen op het net en het lijkt me op zich wel een goed plan.
Of zou het een beetje overdreven zijn om 2 GG's in één emmer te doen?

http://www.detailedimage.com/As...t-guard-2x4-wash-method/
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
rGilio
#2 Gepost : zondag 27 november 2011 6:43:33

Of...er worden niet genoeg gg's verkocht, want op mensen die al werken met 2 x 2 kan er geen geld (meer) worden verdient.
Holden Astra G 1.6 16V Sport
IbizaSigno
#3 Gepost : zondag 27 november 2011 6:56:42

Heb het artikel met interesse zitten lezen. Normaliter zou één gritguard voldoende zijn om alle viezigheid op de bodem van de emmer te houden, of in ieder geval onder het rooster van de gritguard. Bij twee gritguards (zoals ook in het artikel beschreven staat) ontstaan er extra "kamers" waardoor het vuil moeizamen naar boven zal komen. er is minder snel contact tussen je washandschoen en het vuil. Gezien het feit iedereen op dit forum zijn/haar auto bijzonder schoon houdt, lijkt het mij een overbodige zaak om twee gritguards te gebruiken. Naar mijn idee zou in de spoel- en wasemmer een gritguard voldoende (moeten) zijn.
Seat Ibiza signo 1.4 16v
RedCat
#4 Gepost : zondag 27 november 2011 7:36:52
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Zonodig tussendoor het spoelwater verversen lijkt mij effectiever
Doorontwikkelen had ik interessanter gevonden
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
DolomiteGreyTT
#5 Gepost : zondag 27 november 2011 8:58:37

Het nuttigste is nog dat je minder diep je emmer in hoeft met de mitt zodat je vuil onderin niet naar boven haalt.
stimpy68
#6 Gepost : zondag 27 november 2011 10:29:48
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Overdrijven is een kunst.... dat lijkt mij hier ook het geval...
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
nicknameless
#7 Gepost : zondag 27 november 2011 10:32:46
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Hey! Dat komt me bekend voor!

Forumlid SkybuMp had mij een foto gemaild dat ie ook een dubbele gritguard gebruikt in zijn (hoge) wasemmers.

Sorry Dennis, ben je voor nanananana
SkyBuMp
#8 Gepost : zondag 27 november 2011 10:33:31

RedCat schreef:
Zonodig tussendoor het spoelwater verversen lijkt mij effectiever

Daar heb je niet altijd de gelegenheid voor als je bijvoorbeeld emmers afvult en dan naar de wasbox rijdt.

Ik heb deze setup sinds afgelopen vrijdag ook in elkaar geknutseld met de grit guard (shotjes) kruislings over elkaar. Dit heb ik voor m'n spoelemmer gedaan want de shampoo emmer blijft bijna altijd schoon. Ik merk dat zelfs met overdreven roeren in de emmer het vuile water van de bodem niet goed omhoog gaat, dat was duidelijk wat meer met een enkele guard. Het tweede voordeel is dat ik een stuk minder ver hoef te bukken om de mit of bone over de guard te halen. Daarbij wordt je arm dus ook een stuk minder nat...relaxt met het koudere weer. Verder zie ik geen nadelen, iemand wel?

Gewoon twee gitt guards los op elkaar leggen vind ik geen oplossing omdat de bovenste guard niet goed vast zit. Als je dan je mit gaat schoonmaken draait de guard over de onderste. Ik heb in de schotjes van de bovenste guard 4 gaten geboord en met 4 ti-raps de bovenste aan de onderste vast gezet. Ding zit nu super strak vast....great

Je kunt het ook doen zonder boren maar ik wilde geen uitsteeksels van de ti-raps in de bovenste grit guard hebbben. Ik moet er bij zeggen dat ik pas 1x met deze dual grit guard insert gewerkt heb en het prima bevallen is.

Wat foto's:

Bovenkant

Constructie

Onderkant

Pat was me voor glasses
Paulus de Boskabouter
#9 Gepost : zondag 27 november 2011 12:00:01

Ga dat ook eens proberen!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
kendo
#10 Gepost : zondag 27 november 2011 12:08:35

Maak 4 pootjes van bv. pvc buis en plaats zo de grittguard hoger in de emmer, dan heb je naar mijn idee het zelfde effect. En het scheelt je €15.
DolomiteGreyTT
#11 Gepost : zondag 27 november 2011 12:15:01

GG moet wel op de bodem blijven, anders mis je de 4 kamers.
SkyBuMp
#12 Gepost : zondag 27 november 2011 12:27:31

kendo schreef:
Maak 4 pootjes van bv. pvc buis en plaats zo de grittguard hoger in de emmer, dan heb je naar mijn idee het zelfde effect. En het scheelt je €15.

Je hebt dus duidelijk niet begrepen wat het effect/werking is van de grit guard....
Kawouter
#13 Gepost : zondag 27 november 2011 13:04:51

SkyBuMp schreef:
Je hebt dus duidelijk niet begrepen wat het effect/werking is van de grit guard....

Ik ook nog niet. Graag uitleghehehe

Als ik mijn mit er in doe komt al het vuil toch alsnog omhoog door de beweging van het water?
Nu Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Ex Peugeot 306 XS 1.6, Ex VW Polo Coupe 1.0, Ex Kia Pride, Ex Ford Mondeo 2.0, Ex VW polo Coupe 1.3
Ex Opel Corsa 1.5 TD, Ex Peugeot 106 Diesel, Ex Peugeot 106 Sport 1.1, Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Jeroen
#14 Gepost : zondag 27 november 2011 13:06:43

De bedoeling van zo'n gritt guard is dat die die wervelstorm die jij veroorzaakt met je wash mitt, tegen houd!

Zo is mij het geleerd LoL

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

SkyBuMp
#15 Gepost : zondag 27 november 2011 13:38:20

RogierV12
#16 Gepost : zondag 27 november 2011 17:54:34

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Mooie oplossing zo Skybump dat ga ik ook maar 's fabriceren.
Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar in dit geval, en ik heb toch nog een extra GG in de padwasher zitten die ik hiervoor kan gebruiken

----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Super Top
#17 Gepost : dinsdag 29 november 2011 13:45:11

Dit is wel interessant.
Ik heb ook de hoge 19L emmers met in elke emmer een Guard.
En zeker het feit dat je tot aan je elleboog het spoelwater in moet om de mitt uit te spoelen is wel wat minder prettig.

Alleen de manier van de 2e Guard plaatsen roept bij mij nog wat vraagtekens op.

Want als je ze kruislings plaatst. Volgensmij kan dan het water (en vuil) onder de bovenste schotjes door wervelen. Om via het vak van de onderste Guard naar het volgende vak van de bovenste te gaan.
Tenminste dit is mijn theorie. En is in mijn opzicht de opmerking over de 8 vakken niet juist.

Denkt dat het meer effect heeft als je de Guards recht boven elkaar zet. Waardoor je 4 hoge vakken hebt.

Misschien dat, dat een keer valt te proberen in heldere emmers? Wat de beste opstelling is voor een Dual Gritt Guard systeem.
Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD

RogierV12
#18 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:30:00

Daar heb ik ook over na zitten denken.
Maar toen werd het wel heel ingewikkeld in m'n hoofd en ben ik daar maar vlug mee opgehouden. weg

Iemand hier die een groot wiskundig denkraam heeft?
jaap
#19 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:33:23

Ik zie al een paar keer voorbij komen dat je zo ver de emmer in moet om je mitt uit te spoelen. Is het dan de bedoeling dat je de mitt over de gridguard haalt om hem uit te spoelen? Dit doe ik zelf nooit, doe de mitt gewoon onder water en dan een beetje draaien en uitknijpen. Ik heb juist het idee dat als je meerdere guards in de emmer doet er geen water meer over blijft om te spoelen, maar misschien doe ik het gewoon verkeerd?

Jaap
RogierV12
#20 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:36:22

Ja het is dus de bedoeling om je mitt over de GG te wrijven zodat het vuil loskomt
SkyBuMp
#21 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:38:49

jaap schreef:
Ik heb juist het idee dat als je meerdere guards in de emmer doet er geen water meer over blijft om te spoelen, maar misschien doe ik het gewoon verkeerd?

Jaap

Yepz er blijft meer dan zat water over in de emmers. Ik maak zo wel een foto van de emmer waar de dubbele guard in zit.

@SuperTop, leuke toevoeging. Ik had zelf de gedachte dat de onderste guard gewoon functioneert zoals normaal, zodra daar het water met vervuiling omhoog komt zal kan de 2de guard een shot vormen waardoor de "wervel" breekt. Je wilt zeg maar voorkomen dat het water de kans krijgt om te wervelen en dus het vuil terug omhoog brengt in je spoelwater.

Edit foto toegevoegd, ik heb er een flesje BTBM 250ML naast gezet ter referentie. Het water in de spoelemmer blijft bij mij na het wassen tot zeker ergens aan de bovenkant van het dodo juice logo. Ik vul de emmer ook af tot aan de blauwe gamma seal rand.

Soepergrover
#22 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:43:56
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

In dat geval zou ik verwachten dat een Grit Guard (of een stapeltje daarvan) beter werkt met meer dan vier van die schotten.
SkyBuMp
#23 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:46:45

Als je weer te veel schotten hebt en dus te kleine kamers (in een enkele grit guard), lijkt me dat een wervel dan juist te weinig ruimte heeft om te kunnen breken. Zou de eerste beste wervel dan het vuil niet direct weer omhoog brengen?
RogierV12
#24 Gepost : dinsdag 29 november 2011 15:49:18

Jammer dat ik geen inktpatronen heb hier
Je zou eigenlijk een emmer moeten vullen,onderin de emmer (onder de GG) de inktpatroon kapot maken en dan wild gaan roeren.
Dan zou je wel ongeveer de werveling moeten kunnen zien
RogierV12
#25 Gepost : dinsdag 29 november 2011 16:56:26

Ik heb toch wat inkt gevonden thuis.
Het is niet echt mooi gefilmd maar volgens mij kun je zien dat de inkt minder snel boven de GG uitkomt met de schotten recht boven elkaar geplaatst.
Dat zou dus de betere oplossing moeten zijn.

Schotten recht boven elkaar (geluid vervangen door muziek ivm. er doorheen kwekkende dochter)

Schotten kruislings geplaatst
addy
#26 Gepost : dinsdag 29 november 2011 16:59:53

By Diekalemeneer LoL
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
RogierV12
#27 Gepost : dinsdag 29 november 2011 17:02:24

Mooi he! LoL
Super Top
#28 Gepost : dinsdag 29 november 2011 17:34:41

Haha, mooie gebruikersnaam!

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Mooie test! cool
Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super Top

D-J
#29 Gepost : dinsdag 29 november 2011 17:56:12

Ik zie dat ik gewoon bij 1 gridguard blijf
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
RogierV12
#30 Gepost : dinsdag 29 november 2011 18:01:17

Euh......Hoezo?
Wat zie je dan dat niet goed is aan het dubbele GG-concept?
D-J
#31 Gepost : dinsdag 29 november 2011 18:10:28

Ik vind het nog steeds erg snel mengen.
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
Super Top
#32 Gepost : dinsdag 29 november 2011 18:16:05

Inkt drijft natuurlijk wel meer dan zand en andere vuiligheid.

Maar wel is te zien dat de inkt sneller mengt met de GG's kruislings, dan recht boven elkaar.

chost10
#33 Gepost : dinsdag 29 november 2011 18:19:51
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik zie de discus nu pas. Het vuil blijft wel waarschijnlijk wel verder onderin de emmer , zodat de mitt minder in contact komt met het vuil. Maar mijn emmers zijn waarschijnlijk iets te klein daarvoor. Ik wil me zelf eerst overtuigen door het zelf te testen. Voordat ik van alles koop.klap
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's 123>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire