|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Misschien wel, maar ik gebruik de grit guard in mijn sopemmer niet meer.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Zekerheid boven alles
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Wat Patrick zegt, ik zou in de shampoo emmer gewoon 1 GG laten zitten. Just in case 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2009 Locatie: Hilversum
|
Of 3 GG's per emmer
|
|
|
|
Het lijkt me niet echt praktisch omdat de stapel met GG's dan te hoog wordt. Dan heb je op gegeven moment te weinig ruimte om de washmitt te spoelen (spoel water verbruik je immers ook).
|
|
|
|
3GG's was een grapje.
Ik gebruik nu de 7 euro emmers en ik haal de GG's er altijd uit na gebruik om achtergebleven vuil goed weg te kunnen spoelen. De GG's zitten nogal vast en dus lijkt me dit onhandig wanneer de GG's aan elkaar vast zitten getieript. Dus mijn vraag is of het tierippen noodzakelijk is, of dat het ook wel kan als de onderste GG vast zit en de bovenste GG los.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Als de bovenste GG niet vast zit zal ie gaan draaien in de emmer en vermindert dat dus het anti-wervel effect wat je wilde bereiken(denk ik) ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Inderdaad is ook mijn ervaring Rogier, de bovenste guard gaat tollen in de emmer als ze niet aan elkaar vast zitten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
ik vind die hype echt wel een beetje onzin: als ik een auto was dan spoel ik net zoals jullie elke keer mijn handschoen uit MAAR ... ik wrijf er met mijn andere hand gelijk over om te "voelen" of er niks tussen zit (vuil dus  ) en ik kan me vergissen maar toch denk ik dat je zelfs met 1 of 2 gg toch nog terug vuil in je washmitt "trekt" als je ze namelijk over de gg wrijft en NIET controleert op het zicht en met je andere hand ik stel me dit voor : ik kuis mijn (vuile) schoenen af aan een mat : zool= +- proper ik neem een proper paar schoenen en kuis deze terug af op die mat ; resultaat: er hangt nu toch iets aan van die andere schoenen zeker!(of niet ?) mijn conclusie : die gg's hebben nut.....als je er je washmitt maar niet aan "afveegt" GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
grandscenicman schreef:ik kan me vergissen maar toch denk ik dat je zelfs met 1 of 2 gg toch nog terug vuil in je washmitt "trekt" als je ze namelijk over de gg wrijft en NIET controleert op het zicht en met je andere hand Je vergist je inderdaad. De basis is altijd controleren na het uitspoelen van je mitt of er nog zichtbaar vuil achter gebleven is tussen de vezels. Blijkbaar ga jij er vanuit dat iedereen z'n mitt niet checkt. Hetzelfde geldt ook voor je doeken.... Noem het een hype... ik noem het opzoek naar perfectie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik neem aan dat die deurmat van jou niet onder water ligt Danny??? En de gg zelf neemt geen vuil op dus de vergelijking met een deurmat waar je je schoenen aan afveegt is wel een béétje vreemd  ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
RogierV12 schreef:Ik neem aan dat die deurmat van jou niet onder water ligt Danny ???En de gg zelf neemt geen vuil op dus de vergelijking met een deurmat waar je je schoenen aan afveegt is wel een béétje vreemd 
|
|
|
|
De GG's werken ideaal met een spons. Gister de Monello Sponge gebruikt en doordat hij stevig is gaat hij makkelijker over de GG dan een mitt.
Heb de dubbele GG's nog niet besteld, misschien volgende keer. Ik moet aan de bovenste GG trekken om de onderste los te krijgen, op zich hoeft dat geen probleem te zijn met 4 tierips (i.v.m. 7-euro-emmer). Heb wel het idee dat er vuil vast blijft zitten tussen de tierips.
|
|
|
|
Na gebruik van de emmers, spoel ik de emmers altijd af van binnen en buiten. Zodra je de emmers leeg kiept met het rest water dan blijft er door de ring van de gamma seal afdichting ook nog vuil in de emmer. Daarom spoel ik ze altijd om, dat zelfde ook met de grit guard. Tot nu toe <5x gebruikt en de ti-raps zijn nog schoon
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,277 seconden.