|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-3-2011 Locatie: noord holland
|
goeden middag mede poetsjunkie's Hoe kan ik dit het beste aanpakken.   voordeel is wel dat je niet makkelijk geflits kan worden  wat er op zit is een soort klei lijkt wel of die winter banden kleine handjes hebben die alle modder op de auto gooien ik dacht foamen dan met een borstel wassen met veel sop ipv een handschoen of weten jullie iets voor dit vieze varkentje te wassen. gr sander "UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
Die is bijzonder modderig! Misschien is het verstandig eerst eens met de hogedrukreiniger erover te gaan. Danwel thuis, danwel in de wasbox. Het meeste vuil zal er af moeten voordat je begint met een washmitt. Zou een borstel achterwege laten. Succes! Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Eerst foamen zoals je al zegt. Dan gewoon wassen volgens de 2 emmers.En vaak water verversen  .En gewoon met een washmit.Borstels kunnen krassen veroorzaken Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
carwash ?? neen hoor , ff in de foam zetten (of 2 keer) en met de hd afblazen (2 x dus ) en dan pas de 2 EM toepassen indien mogelijk enkel in de lengterichting wrijven bij het wassen meerdere washandschoenen gebruiken : bovenzijde,zijkanten,onderzijde,dorpels..... je emmers zeker een keertje verversen.... GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Kijk of ze in de buurt wat van die goedkope washmits hebben met van die dreadloks achtige dingen Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-12-2010 Locatie: Oud-Turnhout
|
ik zou de auto niet gaan wassen met het 2 emmer systeem, daar krijg je krassen van omdat al deze 'klei' dan over de lak geschuurd wordt. Misschien Meg super degreaser en APC en daarna toch in de wax zetten, zo loop je geen risico en heb je de auto toch goed beschermd voor de winter.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Volgorde: Foamen --> met HD erover --> Foamen --> met HD erover Dan kijken of ie "voldoende" schoon is om te wassen met 2 emmer systeem, daar zeker 3 mits gebruiken en de spoel-emmer vaker opnieuw vullen. --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: Delfzijl
|
goh, zo'n soort look heeft mijn auto op dit moment ook... rot weer:P zo is er niet veel aan om de wagen mooi te houden... 1 ritje en hij ziet er weer zo uit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
hey D_J : lijkt mij toch ook te doen als 2 keer niet genoeg is : 3 keer! als je dan toch denkt dat ie niet meer te redden valt(lak) : doe maar gewoon die carwash en laat hem gelijk onder handen nemen door iemand van het forum  , wordt wel meer gedaan hoor : auto die wordt gepolijst : eerst ff langs de carwash, die paar extra swirls zullen de zaak niet maken ............... GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
Lijkt mij wel het meest onhandige om te doen, langs de wasstraat gaan. De krassen en swirls die er niet zitten hoef je ook niet te verwijderen, dus gewoon lekker met de hand wassen heb je sowieso minder schade als van de krasstraat. Bovendien dacht ik dat de Volvo nog niet heel lang geleden is aangepakt door Sander en Smurf als ik het goed heb. Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
|
Dat heb je juist Wouter Dat was dit verhaaltje Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
ja idd hij is al 2 keer gepolijst 1 keer samen met smurf toen al 80 a 90 % netjes kunnen krijgen. paar maanden later heb ik hem zelf nog is gedaan. http://forum.carclean.nl...r-de-wintermaanden.aspx
maar met zown volvo heb je gewoon een rotary nodig. wat een harde lak nu voor zown 95 % netjes aleen nu is hij wel erg vies "UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Gewoon accepteren dat je een vieze auto hebt in deze dagen...Doe ik ook  . Soms heeft wassen gewoon geen zin als je weet dat hem de volgende dag weer smerig rijd!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Die van mij is ook niet veel schoner, geen zin om te wassen! Morgen is die toch weer even vies "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Bij 't gooi
|
Ik zou beginnen met de wisser van je achterruit juist te monteren.....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-2-2010 Locatie: anna paulowna
|
zo als sander zijn auto ziet hier in de woonplaats de gemiddelde auto er uit ,mijn werkbus (wit) was ook van akkerbouw klei voorzien.
Ik heb hem flink afgespoten met de hd reiniger en vervolgens gewassen en flink spoelen ,oké' dit is een bedrijfswagen en kijk niet zo krap met een krasje.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Persoonlijk denk ik dat 1 x in de foam zetten en daarna afspuiten voldoende is om deze auto voor te bereiden op het met de hand wassen met de twee-emmer-methode. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Dit is juist het soort geval waar foamen uitermate geschikt voor is! Daarna lekker met de hand die borstel weggooien en met een mitt de auto wassen. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
foamen, uiteraard ook foto's maken  daarna gewoon wassen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2010 Locatie: Rozenburg
|
Ik krijg gewoon jeuk als ik zo'n vieze auto zie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2010 Locatie: Noord-Holland
|
Die van mij zag er precies zo uit. Ik heb hem eerst afgespoeld en zo de meeste modder er al afgespoeld. Daarna gefoamd en lekker de foam zijn werk laten doen. Daarna was al 90% verdwenen en kon ik gewoon verder met het 2 emmer systeem. Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2010 Locatie: Noord-Holland
|
rvarkelen schreef:Ik krijg gewoon jeuk als ik zo'n vieze auto zie Moet je niet hier komen wonen. Ben bang dat je jeuk dan een soort eczeem wordt Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Vind dit nog niet echt vies! Hier op het platteland in Groningen is het pas een dikke vieze drek bende! Alleen maar akkerbouw en landweggetjes hier, dan weet je het wel. Zware Grunneger klei, hartstikke vet spul. Na foamen en met de HD afgespoten te hebben, heb je gewoon een hele vettige laag op de lak. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-2-2011 Locatie: Bilthoven
|
Wow, mooi wasklusje  Misschien is het volgende een idee: -foamen -afspuiten -indien nodig herhalen -wassen met mitt in de ene hand en in de andere hand een tuinslang (zonder sproeikop of iets), zodat je meteen het vuil wegspoelt, voordat het in de mitt kan trekken
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Daar is je spoelemmer toch voor? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-2-2011 Locatie: Bilthoven
|
Mijn idee is dat je op die manier nog meer vuil wegspoelt, althans met meer water. Mitt in de rechterhand, slang in de linker (of omgekeerd natuurlijk) en dan lekker spoelen vlakbij de mitt. Ik denk dat je emmers dan schoner blijven en je minder kans hebt op swirls, maar misschien heb ik het wel verkeerd, heb nog nooit zo'n vieze auto gewassen namelijk.
|
|
|
|
Paulus de Boskabouter schreef:Vind dit nog niet echt vies! Hier op het platteland in Groningen is het pas een dikke vieze drek bende! Alleen maar akkerbouw en landweggetjes hier, dan weet je het wel. Zware Grunneger klei, hartstikke vet spul. Na foamen en met de HD afgespoten te hebben, heb je gewoon een hele vettige laag op de lak.
Dito hier. Ik rijd 2x in de week door de polder, zelfde laken in pak....das echt een nadeel van de tijdelijke woonplaats waar we nu zitten. --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
|
|
|
|
......waarom staan hier nog geen 'after' foto's, Sander, van die dikke Zweed?..... --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
|
|
|
|
omdat hij er nog steeds zo bij staat "UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
|
Doe er eens wat aan dan kerel Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
RST-Smurf schreef:Doe er eens wat aan dan kerel druk met de cossie bezig geweest he "UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Deze auto is nog niet zolang geleden behandeld met exp zou dus nog flink in de bescherming moeten zitten, dus foamen afspoelen met hd en dit herhalen zou die al een stuk schoner van moeten zijn lijkt mij
|
|
|
|
Berkant schreef:Deze auto is nog niet zolang geleden behandeld met exp zou dus nog flink in de bescherming moeten zitten, dus foamen afspoelen met hd en dit herhalen zou die al een stuk schoner van moeten zijn lijkt mij nou..... ik vind het zwaar tegen vallen die spulletjes van poorboy's 1 a 2 weken mooie water druppels daarna zie je al snel dat veel minder worden en na 1 maand is alles er wel af lijkt wel "UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
|
Guest
|