Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Volvo V70 modderlook, hoe pak ik dit aan? Opties
Berkant
#34 Gepost : vrijdag 9 december 2011 18:22:08
Rang: Lid
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

SandeR-design schreef:
nou..... ik vind het zwaar tegen vallen die spulletjes van poorboy's ziek
1 a 2 weken mooie water druppels daarna zie je al snel dat veel minder worden en na 1 maand is alles er wel af lijkt wel

Als ik naar mijn ervaring kijk kan ik het niet echt met je eens zijn, het eea is sterk afhankelijk wat je per week met de auto doet of niet doet natuurlijkregels

Zoals je wagen er nu bijstaat mag er de duurste waslaag op hebben gezeten nou daar blijft idd weinig van over.

Het is dat ik geen afgesloten ruimte heb anders had ik je uitgenodigd in Deventer regels
SandeR-design
#35 Gepost : vrijdag 9 december 2011 18:29:57

Berkant schreef:
Als ik naar mijn ervaring kijk kan ik het niet echt met je eens zijn, het eea is sterk afhankelijk wat je per week met de auto doet of niet doet natuurlijkregels

Zoals je wagen er nu bijstaat mag er de duurste waslaag op hebben gezeten nou daar blijft idd weinig van over.

Het is dat ik geen afgesloten ruimte heb anders had ik je uitgenodigd in Deventer regels

de auto rijdt weekelijks 750 km en ik was hem om de 2 weken op zondag
dan doe ik:

foamen
afspuiten
neus en spiegel kappen in spuiten met bug sqaus(ofzo)
velgen met 1:4 meg wheel brihgtner en beetje iron X
dan wassen met meg's NXT shampoo
af spoelen
drogen met 2 droog doeken.

eigenlijk zie je na de eerste was beurt of een lange regen achtige dag al veel verschil dat de bescherm laagje minder werkt

maar.............ik heb geen ipa of ontvetings middelen voor het aan brengen van de spullen.
bij RST smurf toen wel gedaan maar zie niet veel verschil
‎"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car.
"OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car.
"HORSEPOWER" is how fast you hit the fence.
"TORQUE" is how far you take the fence with you.
Berkant
#36 Gepost : vrijdag 9 december 2011 20:09:40

Sander ik zie dat je na het wassen en drogen dus verder niks aanbrengt ? Als dit zo is heb je je lak dus al die tijd geen boost of beschermlaagje gegeven.
Ik zou er nog een waxje of sealant bijnemen als ik jou was
SandeR-design
#37 Gepost : vrijdag 9 december 2011 20:14:24

ik ben niet zo gek op om ''buiten'' een waxje of iets aan te brengen.

ik zie al vaak met drogen al dat er ondertussen toch zand op de auto waait
ik dacht dat dit ook maar eens in de 3 a 4 maande te hoeven doen ipv elke was beurtje weetniet
Berkant
#38 Gepost : vrijdag 9 december 2011 20:20:25

Afhankelijk van de manier van wassen en de dosering van je shampooregels

Te sterke shampoo of wassen bij een box zorgt ervoor dat je beschermlaag er eerder af is als je wilt.

Je kan ook een detailer spray gebruiken om je laagje te boosten zoals red mist bijvoorbeeld dit is om een waxlaag te boosten, dit betekent wel dat er eerst weer een beschermlaagje op moetknipoog
SandeR-design
#39 Gepost : vrijdag 9 december 2011 20:25:04

60 ml meg's NXT shampoo op 8 liter water

als ik even snel wil wassen neem ik een 20L jerrycan mee met warm water en een emmer en shampoo naar de wasbox.
ik gebruik dan alleen HD wassen(hier zal de fout wel zitten) en streeploos spoelen.

thuis is het 50 ml snow foam in met 950 ml lauwwater in de foam gun

dan ook wassen met de 60 ml op 8 liter enz enz
Berkant
#40 Gepost : vrijdag 9 december 2011 20:49:55

Sander ben bang dat er op dit moment en misschien al een hele tijd geen beschermlaagje op je lak zitsceptisch
Lees je anders even goed in een quick detailer produkt en doe dit na het wassen om je waxlaag te boosten, dit betekent wel dat je dus eerst weer een vers laagje moet hebben.
Ik zou dan even weer een slagje slaan door te wassen kleien voeden eventueel sealen met een sealant zoals exp en dan aftoppen met een waxje, hierna wekelijks of 2 wekelijks bijhouden met een quick detailerregels
SandeR-design
#41 Gepost : vrijdag 9 december 2011 21:11:58

http://forum.carclean.nl...r-de-wintermaanden.aspx

16 oktober heb ik hem nog helemaal gedaan

misschien maar weer tijd voor een Ex-p en white diamond en natty's paste wax kuurtjelief
Berkant
#42 Gepost : vrijdag 9 december 2011 21:20:29

dat is al weer enige tijd geleden en in de tussentijd is het weer natuurlijk ook niet optimaal geweest om lang te mogen genieten van je werkzaamheden knipoog ff weer een dagje voor uit trekken.
Mooi wagen trouwens die bumpers doen hem goed maar die uitlaat boos snel een potje mothers aanschaffen of vervangen dat ding breekt die mooie lijnen helemaal af mijns inziens knipoog
SandeR-design
#43 Gepost : vrijdag 9 december 2011 21:26:20

ben super blij met me zweedse tank lief

ja die uitlaat moet nog gedaan worden ziet er echt niet uit en dan nog is dat geluid wat er uit komt............. is het een honda???is het een golfje???? nee het is een volvo cry slotje
komt 3 inch rvs onder met een chipkuurtje van de zomer

beetje druke maand dus denk dat het wel weer januari wordt dat ik heb weer een schoonmaak beurtje geef.
Berkant
#44 Gepost : zaterdag 10 december 2011 1:41:18

Watvoor motortje zit erin ? hij ziet er fantastisch uit op de uitlaat na, hoewel als hij iets korter was geweest was hij nog niet zo slecht geweest, wel blijven bijhouden natuurlijk met mothersknipoog
SandeR-design
#45 Gepost : zaterdag 10 december 2011 8:35:42

2.3i HPT T5 250 pk
wat heeft jou sweed?
Berkant
#46 Gepost : zaterdag 10 december 2011 13:46:05

lief

Ik heb een standaard 2.4 met 140pk

Heel wat anders als mijn vorige Zweed met 230 pk dat was een V40T4
LB
#47 Gepost : zaterdag 10 december 2011 17:33:55
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

De Volvo-boys onder elkaar. Gezellig hoor.

Ik ga ook nog een duit in het zakje doen. Ik heb zelf een Volvo V70 van eind 2003 ook de 140 pk variant. Zeker niet zo krachtig en lekker als het 2.3i HPT 250pk, maar het geluid van die 5 cilinders is lief .

@ SandeR-design; de R-look staat jouw V70 erg goed. Mooie auto!
@ Berkant; ik heb een V70 omdat deze zo lekker praktisch is, maar zodra ik geen kinderwagen meer mee hoef te nemen, zou de volgende zomaar eens een S60 kunnen gaan worden. Ik heb een zwak voor de S60.

Volvo is een gevalletje paplepel bij mij. Mijn vader heeft bijna 40 jaar voor de Volvo importeur gewerkt. Hij was daar commercieel trainer en heeft met regelmaat de nieuwste modellen mogen testen. De uitjes naar circuits (Assen en Lelystad) kan ik me nog heel goed herinneren. Zelf heb ik vanaf mijn 11e jaar zo´n 12 jaar bij een Volvo dealer gewerkt waar ik vele auto gepoetst heb (ja toen was het nog poetsen). Daarna heb ik ook bij de importeur gewerkt waar ik het voorloopwagenpark (200+ auto´s) beheerde bij de leasemaatschappij van Volvo. Kortom, een beetje een Volvo liefhebber ben ik wel.
Berkant
#48 Gepost : zaterdag 10 december 2011 18:01:23

Ik heb al 8 wagens gehad op 1 na allemaal Volvo, paps heeft ook bijna 25 jaar bij de dealer gewerkt, nu met pensioenregels
Destijds ben ik er ook vaak geweest uiteraard en ook diverse demodagen meegemaakt, paps was poetser bij de dealer en ik mocht soms helpenjippie

Ik vind de S60 een van de mooiste lijnen hebben, gelukkig hoef ik alleen maar een inklapbare buggy achterin te gooien en dat gaat primagreat

Toen de R serie van de V en S uitkwam was ik natuurlijk als de kippen bij de demodagen, en volgens mij waren deze demo R'tjes anders als de R's die verkocht zijn aangezien ik in de 5e versnelling (wist niet dat die ook nog een 6 had oeps ) al op 260 zat en ik van sommige R bezitters hoor dat die niet harder als 250 willen omdat ze begrensd zijnsceptisch

Tja als opvolger .... geen idee deze blijft nog wel enkele jaren zit nog lekker laag in de km stand 127dkm bouwjaar 2005 we zien wel wat er allemaal op de markt komt, van wat er nu allemaal rondrijd vind ik de nieuwe S80 ook mooilief
LB
#49 Gepost : zaterdag 10 december 2011 19:37:00

Bedoel je de demodagen in Beesd bij de importeur? Die waren idd altijd erg leuk. Mijn vader zat meestal in de organisatie van die dagen. Voor de verkopers werd er bij een nieuw model nog wel eens een circuit afgehuurd. Uiteraard moesten we daar zaterdag of zondag ook even heen voor de voorbereidingen. Was altijd weer een belevenis die kombaan in Lelystad of een heel circuit voor jezelf in Assen. Ook ben ik een dagje met een S60 T5 naar de Ring geweest. Daar was Autovisie bezig met het testen voor de kerstspecial en daar hadden ze een S60 voor nodig. De rit door Duitsland heen was al mooi met zo'n auto.

De laatste serie S80 ziet er idd niet verkeerd uit. Tijdje geleden in de V8 gereden. Wat een wagen. Zelf zou ik nog wel eens een S60 R willen. Het liefst knalrood.
Berkant
#50 Gepost : zaterdag 10 december 2011 20:01:11

Ik doelde meer op de demodagen van de dealert zelf, in Lelystad is paps wel vaak geweest maar ik kon dan niet meegrrr

Ooh de S80 V8lief eerst nog even flink sparen en heelwat poetsklusjes erbij doenengel
LB
#51 Gepost : zaterdag 10 december 2011 20:10:39

Ah de demodagen voor de klanten. Ook leuk, dealers pakken vaak flink uit voor nieuwe modellen.
Berkant
#52 Gepost : zaterdag 10 december 2011 21:17:27

Toen was het nog een droom om in een S60 te rijden had toen een 340 1.4GLE LoL
grandscenicman
#53 Gepost : zaterdag 10 december 2011 21:46:30

ik neem aan dat de wagen ondertussen al gewassen is ?

op naar de volgende : LoL

GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire