|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-11-2011
|
Ik ben nog niet geslaagd in een goed product uit te zoeken en aan te schaffen.
Zo belande ik vandaag bij een poetsbedrijf met de vraag wat ik het beste kon nemen en doen. Lak cleaner, kleien, sealer of wax??
Kwam die kerel met weer een nieuwe verhaal Teflon! ik had er nog nooit van gehoord maar volgens hem was dat verweg de beste optie. Gewoon eerst goed cleanen met de klei en dan in de teflon smeren met één of ander sponsje met daarin een zakje teflon wat je dan weer lek moest prikken ofzo. Het sponsje kost 35 euro en als ik de beste man mag geloven heb je dan een jaar lang bescherming op je auto en hecht niets er meer op, geen water geen vuil niks.
Wat zijn de meningen hier over teflon? Want zit er niet op te wachten dat ik nu een hele dag bezig ben en dan achteraf te horen krijg dat ik het beter niet had kunnen doen omdat je bijvoorbeeld over teflon geen waxlaag meer aan kan brengen ofzo en daarom een mindere glans hebt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Ik ken het product waarover je het hebt niet maar het verhaal met het sponsje dat je moet lek prikken doet mij enigzins hier aan denken... Wat teflon betreft...iemand zal hier vast beter kunnen op antwoorden maar er staat mij iets bij dat teflon zich pas zou hechten bij een enorm hoge temperatuur.... Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-3-2010
|
Zoek maar eens op Waxoyl..... Hartelijke groet, Kees. Keep the shiny side up!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Teflon kan pas hechten op hoge temperatuur, op normale temperaturen kan het dus niet hechten en kan het geen duurzame bescherming geven. Wél zorgt het voor kortere tijd ervoor dat weinig tot niets zich kan hechten aan de lak en dat werkt wel goed. Swissvax Shield is een goed voorbeeld hiervan en heeft een geschatte duurzaamheid van 4 tot 6 maanden. het sponsje dat je lek moest prikken is WaxOyl en dat product is hopeloos door de mand gevallen. Bovendien is even kleien niet voldoende, zorgvuldig polijsten en ontvetten is vereist! Wil je een duurzame bescherming, koop dan C.Quartz can C.Pro, dat houdt het wél minimaal een jaar vol. Het zit inmiddels 11 maanden op onze bus, op één zijpaneel en we kunnen heel goed zien dat het de rest met groot gemak verslaat. En die man, die verkoopt praatjes en gebakken lucht! Pannenkoekenbakker eerste klas.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Oke interessant spul. Heb gelijk ook ff het filmpje gezien hoe het aangebracht dient te worden. Ik heb geen polijstmachine en ook geen zin om de hele auto weer te polijsten dus zoek echt iets wat ik gewoon kan aanbrengen na de auto grondig gewassen te hebben en gekleid. Misschien is dit iets? Poorboy's World EX-P Pure Sealant
|
|
|
|
Wou ik net op Carclean.nl 2 producten bestellen :
Poorboy's World EX-P Pure Sealant Mothers Carnauba wax
Kan ik op één of andere manier niet inloggen??
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Hij vindt dat je moet slapen denk ik. :-) Zou gewoon moeten lukken. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Denk dat ie gelijk heeft :D
Weltrusten....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Niet meer luisteren naar poetskerel en voortaan met een grote boog om z'n zaak heen rijden. En vooral veel lezen hier ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Helaas mothers carnauba wax is niet op voorraad. Iemand nog suggesties?
[Edit] Dit lijkt ook wel goed?
Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax
|
|
|
|
In welke prijsklasse zoek je wax? Moet het persé een wax zijn of is een sealant ook goed? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2011 Locatie: A'dam
|
of natty's paste wax, of zoek een lekker dodo waxje uit NewMiniClub.nl
|
|
|
|
Nee ik heb al de sealent besteld maar ik wil nog een wax erbij om de glans dieper en intenser te krijgen. En las ook bij de gebruikersreacties dat de glans nog wel iets dieper kan na het sealen en dus perfect met wax.
|
|
|
|
Ik zou de Meg's waxen lekker laten staan maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Er zijn hier volgens mij niet veel (wat gevorderde)mensen die dat op hun auto smeren ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Shit net besteld en betaald  de reacties eronder leken goed?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
RogierV12 schreef:Ik zou de Meg's waxen lekker laten staan maar dat moet je natuurlijk zelf weten. +1 Rogier! e60pro schreef:Shit net besteld en betaald  de reacties eronder leken goed? Morgenochtend even Carclean.nl bellen en order laten omzetten / vervallen, Carclean.nl gaat dat vast oplossen www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Voor reacties en reviews kun je beter op het forum kijken dan op de site. Er zijn ook een hoop mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn die reacties plaatsen onder de producten. Ik weet niet of je order al ingepakt is maar aan gezien het na 16:00 is besteld zou het kunnen dat je het nog kan wijzigen want dan zou het morgen pas verstuurd worden. Belletje of mailtje richting Carclean.nl doet wonderen zou ik zeggen en kunnen ze je gelijk een mooi waxadvies geven. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-4-2010 Locatie: Capelle aan den IJssel
|
RogierV12 schreef:Ik zou de Meg's waxen lekker laten staan maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Er zijn hier volgens mij niet veel (wat gevorderde)mensen die dat op hun auto smeren En toch de M16 is voor mij een blijvertje.....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-10-2010 Locatie: almere
|
De Meguiar's M16 vind ik anders een TOPwax evenals de polijstmiddelen M105/M205. Dus niet meteen alles van Meguiar's afserveren k'Heb zooooo'n hekel aan bumperklevers, vooral als ze vóór me rijden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Hier ook! Zeker voor de winter, alleen blijft die zijn gebruiksaanwijzing wel houden "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Good old M16 is idd een topper, de goldclass varianten laten wel een mooie warme gloed achter maar vind ik achter blijven met de rest Voorheen ook wel op de velgen gedaan en beviel ook best goed // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
freddyevo2 schreef:De Meguiar's M16 vind ik anders een TOPwax evenals de polijstmiddelen M105/M205. Dus niet meteen alles van Meguiar's afserveren Doe ik ook niet, ik doelde eigenlijk meer op de consumentenlijn van Meg's en trouwens M16 verkoopt Carclean.nl niet meer ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
@rogier 2x6.....M16 wordt niet eens meer geproduceerd dus! VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Kliklakloris, hebt gelijk .... ach, genoeg goede alternatieven voorhanden in elk geval. Thx Rogier // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-4-2010 Locatie: Capelle aan den IJssel
|
Helaas niet meer idd. M'n zwager is momenteel in de UK en neemt er weer 1tje voor me mee En idd freddyevo2 de 105/205 zijn ook blijvertjes. Ach, heb nog een hele verzameling Meg's (pro en detailerlijn) en ben daar zeer over te spreken. But anyway, back on topic. @TS Bestel anders een panelpotje DJ SN ga je absoluut geen spijt van krijgen.
|
|
|
|
Hmmmm M16 is niet echt een wax om aan te raden aan een beginner zo te lezen....... KLIK---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2009 Locatie: Maas en Waal
|
RogierV12 schreef:en trouwens M16 verkoopt Carclean.nl niet meer Heb ik iets gemist ??????????  Hoezo dat dan.
|
|
|
|
zuidwest10 schreef:@rogier 2x6.....M16 wordt niet eens meer geproduceerd dus! Daarom denk ik? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Hé verdorie! Ik dacht dat ze ze nog wel hadden,... Voor zover ik me herinner, was dat er nog een enorme megahoeveelheid voorraad van de M16 was,... Zoveel dat sowieso de komende twee jaren ze nog lang niet op zouden zijn. Had er graag nog eentje bij gewild! Blikje zit inmiddels al halfvol "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Oke die wax word geannuleerd maar welke kan ik dan het beste nemen om na het sealen te gebruiken ? En dan één die lekkker lang blijft zitten en een goede wetlook glans geeft.
|
|
|
|
Hoeveel mag ie kosten? Dodo als je wat meer wil uitgeven Poorboy's is de budget oplossing maar ook een prima wax. Collinite maakt ook prima waxen dus keus genoeg. Graaf anders de test en review sectie van het forum even door ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2010 Locatie: Oosterbeek
|
Ik heb 'm zelf niet maar heb meerdere positieve verhalen over de Collinite 915 gehoord en gelezen qua glans en duurzaamheid. Heb zelf de Monello Ibrido. Die heb ik gebruikt op een trouwauto dat zag er echt fantastisch uit. Maar ik zie die auto eigenlijk nooit dus kan de duurzaamheid niet testen. Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
ga je langs de shop van Carclean.nl ? laat je dan ff informeren naar welke wax er genomen word voor (beginnende) detailers misschien een testpotje nemen ?? Ik (komt ie weer  ) , raad je aan om zeker niet voor megs te gaan...eerder voor een ander merk 't is rood en smeert makkelijk uit : mothers 't is rood en poetst makkelijk uit : mothers ( dit is puur persoonlijk , de natty's werkt bij mij voor geen meter  ) 100 merken : 100 voor- en tegenstanders je moet je er gewoon goed bij voelen ga je voor duurzaamheid : neem dat advies dan aan van de Carclean.nl - bus : elf maand reeds : zegt genoeg! SUC6 met je keuze GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Guest
|