|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Sellingen
|
Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje waar ik het antwoord niet op kon vinden. Ik heb nu Dodo Juice Born Slippy Clay Lube (i.c.m. de Supernatural klei, wat goed bevalt), en die gebruik ik altijd op een natte auto die ik daarna ook weer afspoel. Maar nu moet ik binnenkort een auto doen, en met deze temperatuur lijkt buiten kleien mij niet echt handig, dus heb ik een verwarmde plek geregeld. Nu was mijn vraag of ik de Born Slippy ook zonder water kan gebruiken, of dat ik beter Spray and Wipe kan bestellen. En ik heb gelezen dat de Spray and Wipe verdund kan worden, doen jullie dat met gewoon kraanwater? Alvast bedankt  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
s&w : 1/1 verdunnen om te kleien : vind ik persoonlijk veel te duur dodo concentraatje : 0.5 l wordt 5.5 liter , 1/10 : pakken goedkoper en werkt prima (bij mij) citrus bling : om te kleien tot 1/16 te verdunnen , maar beter iets minder (bvb 1/12 ) heb ik vernomen andere : nog geen ervaring mee verdunnen : altijd met gedemineraliseeerd water(strijkwater dus )  , is het beste volgens mij of je moest over super-gefilterd regenwater beschikken GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-10-2010 Locatie: Bergen op Zoom
|
Born skippy verdund 1:10 op een droge auto is hoe ik het doe. S&w 1:1 werkt ook perfect. Verdund met kraanwater.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Optimum No Rinse.......1 Gallon..2oZ ONR VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Sellingen
|
Oke, dan kan ik de Born Slippy eerst nog gebruiken, en als die op is kijk ik wel eens of er ook nog wat anders is  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2011 Locatie: A'dam
|
zuidwest10 schreef:Optimum No Rinse.......1 Gallon..2oZ ONR daar was je de auto toch mee? zonder em af te hoeven spoelen NewMiniClub.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Gewoon old skool spray & wipe welke 1:1 is verdund met kraanwater www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
@sammax....je kan het als no rinse was methode gebruiken als quick detailleer en als Clay lube. VAG rules
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Je kunt ook onze Monello Perfetto overwegen!  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dat kan inderdaad. Maar als je de kosten ook in overweging neemt..... Je wilt zoveel voor zo weinig mogelijk uiteraard
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-5-2011 Locatie: Kaatsheuvel
|
Ik ben begonnen met PB's Spray and Wipe, maar werk nu met Citrusbling 1:10/12 Citrus bling geeft zelf aan 1:16, maar dan vind ik het net water.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
nicknameless schreef:Je wilt zoveel voor zo weinig mogelijk uiteraard Op goede 'claylube' zou ik nooit willen besparen. Je slaat jezelf voor je hoofd als je door te zuinig te willen doen niet het gewenste resultaat behaalt. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
die dodo-concentraat (die ik trouwens heel fijn vind werken ) : 0.5 wordt 5.5 liter : als je in het slechtste geval bij een zwaar vervuilde auto 1 liter nodig hebt : geen 4 euro! hoe kan je dat besparen noemen ?? die citrusbling is misschien wel de helft goedkoper , maar werkt ook iets minder (kwestie van smaak ) als je gaat polijsten maakt het dan toch niets uit of je nu 4 of 2 euro kleilube nodig hebt ?? als je enkel kleid en wax doet ben ik akkoord dat de prijs van de kleilube een beetje meespeelt , maar die paar euro... dat ze dan maar lekker naar de carwash gaan als ze over een paar euro struikelen GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Tim schreef:Op goede 'claylube' zou ik nooit willen besparen. Je slaat jezelf voor je hoofd als je door te zuinig te willen doen niet het gewenste resultaat behaalt.
Ik bespaar absoluut niet. Heb een gallon S&W, een gallon Last Touch en 5 liter Dodo Juice Born Slippy, dus wat nou bezuigingen..... En om nou gelijk deze producten af te serveren en de Monello Perfetto de hemel in te prijzen, gaat mij iets te ver. Aangezien er bij een kleibeurt meer vloeistof dan 500ml (in mijn geval) wordt gebruikt, kies IK niet voor een (in verhouding duur) flesje Monello Perfetto... Ik kies dus voor de S&W of Born Slippy. Enne, ik sla mezelf niet voor m'n kop, krijg ik hoofdpijn van
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
nicknameless schreef:En om nou gelijk deze producten af te serveren Staat er niet. nicknameless schreef:en de Monello Perfetto de hemel in te prijzen, gaat mij iets te ver. Staat er ook niet. Perfetto is gewoon een van de vele opties die je kunt gebruiken. Ikzelf houd het gewoon bij Spray&Wipe 1:1 of Citrus Bling 1:10.
|
|
|
|
misschien een topic over openen : met die monello-spullen(perfetto) voelt je lak gladder dan glad vroeger had ieder 1 grittgard , nu moet je er al 2 hebben om je wagen deftig te wassen kleien maakt de lak toch enkel proper en als je polijst maakt het toch niks uit met welk merk je dat gedaan hebt ???(kleien) GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Soepergrover schreef: Perfetto is gewoon een van de vele opties die je kunt gebruiken.
Is inderdaad een optie, alleen een zeer dure optie. Ik bedoel te zeggen, je probeert zoveel mogelijk product te verkrijgen voor zo min mogelijk geld. En dat kan gewoonweg niet met de Monello Perfetto. Overzicht kosten detailspray omgerekend: Spray&Wipe: 16,99 euro voor 946ml (puur) Born Slippy: 3,59 euro voor 1000ml (aangemaakt met water 1:10) Perfetto: 23,96 euro 2 x 500ml (puur) Reken maar uit wat het goedkoopste is. En als je een 'multipurpose' product zoekt, dan zeg ik inderdaad de S&W of Perfetto, de Born Slippy is een echt klei lube product. En ja, ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat ik ook een fles Perfetto in mijn bezit heb, deze staat achterin de auto samen met een doekje, puur en alleen om bijvoorbeeld bird droppings of iets dergelijks te verwijderen .
|
|
|
|
die s&w - prijs mag je gerust halveren : 1/1 is ruim genoeg van dat spul! GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2009 Locatie: Hilversum
|
Citrus Bling 1,92 per liter 1:12
@Patrick Best veel, een halve liter voor een kleibeurt.
Ik droog de auto nooit af na het wassen en ga direct kleien. Pas na het kleien droog ik hem af. Bij ernstig vervuilde klei spuit ik hem nog een keer af.
En dat water waar je mee verdunt moet je dus eigenlijk eerst koken?
|
|
|
|
Een halve liter vind je veel??? Wat voor een auto doe je dan, een schaalmodel ofzo? Voor verdunning gebruik ik gedemiraliseerd water. Die koop ik via mijn werk in jerrycans van 5 of 25 liter. Ik droog de auto wel af omdat de auto het magazijn in gereden wordt waar, wat een luxe, tapijt op de vloer ligt 
|
|
|
|
ik denk dat als ik mijn wagen doe , dat ik ook net een halve liter nodig heb , maar........... dat is na 3 maanden en niet bij een auto die al overjaars is natuurlijk 1 liter moet toch zeker te doen zijn om de meeste auto's een kleibeurt te geven , en als het motregent zal je veel minder lube nodig hebben het verdampt dan ook niet zoals bvb op een warme zomerdag GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
zou ik het water van mijn condentiedroogkast niet kunnen gebruiken om te verdunnen met de clay lube ? VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Als je wasdroger bedoelt dan kan je dat zeker gebruiken. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
juist ja hier noemt dit wasdroger VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Vandaag bezig met een Audi A4 cabrio, voor het eerst de Citrus Bling gebruikt, niet 1:16 zoals aangegeven maar 1:9. Moet zeggen hij kan mij niet bekoren, glijd niet zo lekker als de S&W die ik gewend ben, na halverwege de auto en wat last van marring doordat hij niet zo lekker gleed overgeschakelt op mijn vertrouwde S&W 1:1. Iets duurder maar wel stukken beter. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Vandaag ook eens die Born slippy 1:10 gebruikt om te kleien met de Supernational milde klei en vol van de marring, ook eens met meg's klei gebruikt maar het glijdt heel slecht bij mij, ook veel te veel schuim die slippy tijdens het kleien. Mijn ideale combinatie blijft nog altijd de witte Meg's klei samen met Spray&Wipe 1:1, lekker glad. Was even aan het uitkijken naar een goedkoper alternatief, Born Slippy, Citrus Bling maar na verschillende tests toch terug uitgekomen op de Spray&Wipe, betaal liever iets meer zodat ik weet dat het goed is. Pas op, bij anderen werkt dit misschien wel goed, ieder neemt wat het beste bij hem past hé VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
Vraag: kan ik spray&wipe 1:1 gebruiken bij de Mother's klei? Of moet ik weer "showtime" kopen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2009 Locatie: Bergen op Zoom
|
Is geen probleem icm de Mothers klei.  "Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-1-2012 Locatie: Roermond
|
DolomiteGreyTT schreef: En dat water waar je mee verdunt moet je dus eigenlijk eerst koken?
Als je water kookt, steriliseer je het en jij bedoelt waarschijnlijk deminiraliseren? Dat doe je door waterdamp weer te condenseren, water uit een condensdroger bijvoorbeeld. niet vergeten het water te filteren ivm stofdeeltjes die erin zitten. Hard werken hoef je niet moe van te worden.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Ik gebruik verschillende lubes, - S&W 1:1 - Citrus bling 1:10 - Chemical Guys Ecosmart 1:8 Voorheen ook Born Slippy gebruikt, nooit problemen mee gehad overigens, maar hou meer van de geurtjes van Citrus bling en S&W  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Ik kan me v.w.b. Citrus Bling en Spray&Wipe aansluiten bij Ivo's. Heerlijke luchtjes als je er tenminste van houdt (resp. citruslucht en zuurtjesfabriek). Citrus Bling gebruik ik overigens ook 1:10. Volgens Valet Pro kun je deze voor kleien 1:16 aanlengen, maar dan vind ik 'm net wat te schraal. Over het water koken: als je water kookt, krijg je wel wat zachter water. Niet dat de mineralen/zouten ineens uit je water verdwijnen, maar er zal een deel aan je pannetje/waterkoker gaan zitten als afzetting. Het helpt dus wel wat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-1-2012 Locatie: Roermond
|
Ja, die mineralen gaan aan je pannetje plakken omdat door het verdampen van het water de concentraties mineralen zo hoog worden dat ze gaan neerslaan Hard werken hoef je niet moe van te worden.
|
|
|
|
@Wittereus: zo werkt het niet helemaal. Hoe het wel precies werkt, heb ik nu ook even niet paraat, maar simpelweg water koken helpt wel. Affijn, we dwalen af...
|
|
|
|
Guest
|