Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

9 Pagina's 123>»
Auto Finesse Opties
Bartezzz
#1 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:11:09
Rang: Lid

Aangezien Auto Finesse binnenkort verkrijgbaar is bij carclean, leek me dit topic wel op zijn plaats.

Goeie producten? met welke heb je al ervaring?

bron:
http://www.carclean.nl/merken/Auto_Finesse.aspx

groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
NHke
#2 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:14:51

Skybump word om raad gevraagd ja Hij heeft al ervaring met dit merk
Bartezzz
#3 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:17:48

cool
groeten Bart

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Soepergrover
#4 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:17:55
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Dacht dat Ivo en Jan ook al spullen van Auto Finesse in huis hadden.
Scherp gezien trouwens.
rodders
#5 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:29:59
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik heb zowat alle producten van Auto Finesse reeds in huis, heb al vaak met Skybump van gedachten gewisseld en we zijn beiden erg tevreden over het merk.
Ik zal trachten binnenkort enkele van de producten te reviewen.
Zeker de Lather, Finale Quick Detailer en de Lather Shampoo zijn toppers, net als de waxen.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
BC911
#6 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:37:54

Er zijn een aantal producten onderweg naar mij, dus binnenkort testen. Heb de tyre dressing, wheel wax en finale detailspray besteld. Ik laat het jullie zeker weten hoe ze mij bevallen.
hondasport
#7 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:38:03

Ik ben wel eens benieuwd naar de Auto Finesse Citrus Power, voor het verwijderen van vliegen en vuil zonder de beschermingslaag aan te tasten. Heb gehoord dat hij zeer goed werkt. Enige ervaring mee rodders?
Detailing is geen hobby, het is een passie
addy
#8 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:38:21

Soepergrover schreef:
Scherp gezien trouwens.

Facebook/twitter....hehe
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Ewald
#9 Gepost : woensdag 7 december 2011 20:50:53

Ik heb van Autofinesse de Crystal glasreiniger, Lather shampoo en de Finale detailspray.

Over de Crystal kan ik zeggen dat die flink naar alcohol ruikt, en dat ik de indruk had dat deze beter schoonmaakt dan de glasreinigers die ik eerder geprobeerd heb (Mothers, Autoglym Fastglass, Valma, Glassex). Ik heb geen strepen gezien na gebruik.
tamer
#10 Gepost : woensdag 7 december 2011 21:02:11

Het assortiment wordt wel steeds breder zegcool , niet goed voor de portemonneenee
RogierV12
#11 Gepost : woensdag 7 december 2011 21:07:34

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ik had er nog nooit van gehoord, ben benieuwd naar de reviews.
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Tim
#12 Gepost : woensdag 7 december 2011 21:15:04

Met een weekje bij ons voorradig.
I'm the Master of Bling!
Bartezzz
#13 Gepost : woensdag 7 december 2011 21:19:29

@ Tim,

Wat vind je zelf van het merk?

Is het een exclusief merk, lees wolfgang, pinnacle? of meer voor de gebruikers, lees meg's prof en poorboys?

Waardoor ben je overtuigd om het in het assortiment te stoppen?
groeten Bart

Tim
#14 Gepost : woensdag 7 december 2011 21:54:38

Zelf nog 0,0 ervaring met de producten. Puur besloten op basis van lovende kritieken.
I'm the Master of Bling!
SkyBuMp
#15 Gepost : woensdag 7 december 2011 22:13:21

Wat Jan zegt, top spul en heb nu ook alles van ze in mn collectie jippie

De wax, Spirit...geweldig mooi! De pre-wax, Rejuivenate...echt een serieus goede cleaner, machinaal als met de hand!

Zelf proberen en dan weet je genoeg.lief

De wax potten worden trouwens in een nieuwe pot geleverd, de plaatjes uit de eerste post zijn de oude potten nog

ivo's
#16 Gepost : donderdag 8 december 2011 14:20:24
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Ik heb ook een heel deel van hun producten al staan.
Nog niet alles gebruikt, maar zoals Tim zelf al zegt, de recensies zijn zeeer lovend...!

- Finale detailspray: ruikt een beetje naar Natty's Blue vind ik persoonlijk, maar niet super sterk aanwezig bij verneveling
- Rejuvinate, Passion en Tough Coat ruiken wat "chemisch" maar niet storend vind ik....
- Lather Shampoo ruikt wat citrus achtig, fijn spul vind ik het!

piccie van de collectie tot nu toe:

New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

Snitser
#17 Gepost : vrijdag 9 december 2011 11:15:54

Iemand die kan vertellen of er veel verschil is tussen de Finale en de Glisten Spray?
ivo's
#18 Gepost : vrijdag 9 december 2011 11:23:39

Finale is pure QD, Glisten heeft glansversterkers...

(SOLD!)

ivo's
#19 Gepost : vrijdag 9 december 2011 11:33:05

Korte "review" van enkele producten:

Lather shampoo:
- fijne reinigende werking,
- neutrale geur (niet overdreven aanwezig),
- mitt glijdt lekker over het lakwerk.

Rejuvenate Paint Cleaner:
- ZEER zuinig in gebruik (machinaal verwerkt met DAP500 en zwarte pad),
- niet vettig met afnemen,
- super reinigende werking! Op de pad was de vervuiling te zien die uit het lakwerk kwam! (zie ook een foto van Dennis/SkyBump elders op dit forum).

Tough Coat Sealant:
- Chemisch geurtje (maar niet hinderlijk voor mij persoonlijk), verwerkt door op applicator te vernevelen (2 pufjes om te beginnen, daarna per plaatdeel 1 pufje!),
- curetijd was redelijk kort (paar minuutjes maar),
- uitwrijven zeer gemakkelijk!

Passion Wax:
- Heerlijk om te verwerken! Opletten dat je niet teveel op je applicator krijgt, zoals met elke wax, dun,dun, DUN! voor het beste resultaat..!
- Curetijd was ongeveer 10minuten (binnen, met ongeveer 18 graden), makkelijk uitwrijven, zelfs op stukken die "te dik" waren opgebracht.

Finale Quick Detailer:
- zeer fijne verneveling van de sprayer! lief
- zoet geurtje, beetje vettig, maar niet té

Update, vandaag 09-12-2011 ook nog gebruikt:

Revive Trim Gel:
- door de gel-achtige structuur zuinig te verwerken
- mooie matte glans (lang niet zo "vettig" als de PB Trim Restorer)
- geen strepen/vegen na applicatie

Triple³ All in One:
- zelfde verwerking als de Rejuvenate, maar dit product laat dus een beschermlaagje achter
Aanvulling van SkyBump: Er zitten wel wat fillers in de Triple³

(SOLD!)

Snitser
#20 Gepost : vrijdag 9 december 2011 12:12:04

Thnx ivo!
Paulus de Boskabouter
#21 Gepost : vrijdag 9 december 2011 12:22:27

+1! Lijken mij mooie producten! Vooral de Rejunvinate paint cleaner heeft mijn intresse.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Soepergrover
#22 Gepost : vrijdag 9 december 2011 12:53:46
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

De Rejuvenate heeft in elk geval de aandacht.
(en een hoop verschillende schrijfwijzen zo te zien knipoog )
ivo's
#23 Gepost : vrijdag 9 december 2011 12:54:35

voudtjuh, moet inderdaad met een 'e' LoL

(SOLD!)

SkyBuMp
#24 Gepost : vrijdag 9 december 2011 13:04:36

Echt top spul, een pre-wax waar ook gewoon een sealant over heen kan!

Wat Ivo zegt klopt aardig met mijn ervaringen.lief
BC911
#25 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:02:37

Vandaag wat spullen aangekregen ...

- Finale Quick Detailer 500ml : inderdaad een zeer zoete snoepjes geur
- Rejuvenate 500ml: geur doet me denken aan schoenpoets ...?
- Gloss Tyre Dressing 500m: niet te definiëren geur voor mij woeps
- Mint Rims, Wheel Wax 100ml: ook weer die schoenpoets geur met munt

... en nu nog even tijd vinden om ze te testen knipoog .
Ewald
#26 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:05:35

Ik heb de Lather shampoo nu twee keer gebruikt. Ik ben er eigenlijk niet tevreden over. niezoblij

De eerste keer heb ik hem in wat sterkere dosering gebruikt dat aanbevolen, namelijk 1:1000. Dat gaf voor mij meer dan voldoende schuim dus de tweede keer heb ik de dosering van 1:2000 aangehouden.

Beide keren merkte ik dat tijdens het afspoelen na het wassen er in eerste instantie water over het hele dak leek te zitten, terwijl ik gewend was dat door de beading zich snel grote bolle druppels vormen. Het afgelopen halfjaar heb ik uitsluitend met Dodo Juice Supernatural Shampoo gewassen.

Er zit (of zat?) Swissvax Shield op mijn auto, die ik minder dan 2 1/2 maand geleden heb aangebracht. Shield heeft normaalgesproken een uitstekende beading, en er wordt van gezegd dat deze 5 à 6 maanden blijft zitten. Daarom vind ik het niet zo waarschijnlijk dat het probleem bij de wax ligt.

Ik heb nog eens wat water op het dak gespoten om te zien hoe erg het is. Er vormen wel gescheiden druppels, maar die zijn platter als ik gewend was. Verder ziet de glans er wat anders zo uit. Er lijkt wel wat meer reflectie te zijn, maar het karakter van de glans is wat minder "rond".

Wat het gebruik van de shampoo betreft: op zich prima. Hij ruikt niet sterk, en ik vond dat de washmitt wat zwaarder over de lak glijdt dan ik van andere shampoos gewend was.
ivo's
#27 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:17:46

post #19 update!

(SOLD!)

SkyBuMp
#28 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:23:30

ivo's schreef:

Triple³ All in One:
- zelfde verwerking als de Rejuvenate, maar dit product laat dus een beschermlaagje achter

Ter aanvulling, zitten wel wat fillers in dit product (specifiek genoemd op de verpakking). Ik heb het nu op de deurposten en dorpels zitten, ook de zwarte hoogglans kappen zijn er ideaal mee te behandelen! Ik heb daarna nog een laagje Tough Coat er over gezet.......super glad!
SkyBuMp
#29 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:26:20

Ewald schreef:
Ik heb de Lather shampoo nu twee keer gebruikt. Ik ben er eigenlijk niet tevreden over. niezoblij

Dat de beading en sheeting niet optimaal zijn na het wassen kan zijn als de shampoo nog wat achter gelaten heeft. Lather zou dat eigenlijk niet moeten doen, in mijn ervaring spoelt het er ook zo af (zelfs nadat het op de lak gedroogd is). De lak sheet dan ontzettend en na nog langer spoelen is de beading ook weer top.

Enige wat ik dan kan bedenken dat je te veel shampoo gebruikt heb of de shampoo niet goed genoeg afgespoeld. Dat laatste zou makkelijk moeten gaan!
rodders
#30 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:27:31
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ewald schreef:

Beide keren merkte ik dat tijdens het afspoelen na het wassen er in eerste instantie water over het hele dak leek te zitten, terwijl ik gewend was dat door de beading zich snel grote bolle druppels vormen. Het afgelopen halfjaar heb ik uitsluitend met Dodo Juice Supernatural Shampoo gewassen.

Daar zit het probleem denk ik,
De dodo juice supernatural shampoo is heel erg goed maar voorzien van enkele ingrediënten die na het wassen het oppervlak anti-statisch maken en de sheeting bevorderen. Deze laat dus zeker en vast een laagje achter.
De Lather daarentegen is een puur reinigende shampoo die geen extra's bevat om sheeting/beading te beïnvloeden. Zowiezo kan je beading vlak na het wassen niet beoordelen, best wachten tot na het eerste regenbuitje.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
ivo's
#31 Gepost : vrijdag 9 december 2011 17:50:50

SkyBuMp schreef:
Ter aanvulling, zitten wel wat fillers in dit product (specifiek genoemd op de verpakking). Ik heb het nu op de deurposten en dorpels zitten, ook de zwarte hoogglans kappen zijn er ideaal mee te behandelen! Ik heb daarna nog een laagje Tough Coat er over gezet.......super glad!

zet ik er even bij in post #19!
(klopt overigens hoor, niet bij stilgestaan dit te vermelden weg )

(SOLD!)

Ewald
#32 Gepost : vrijdag 9 december 2011 18:46:35

@SkyBuMp:
Ik heb de shampoo met een pipet afgemeten, dus zeer precies. 2,5 ml op 5 L water is 1:2000, dus teveel shampoo lijkt me niet het geval.
De shampoo heb ik met een hogedrukspuit in de wasbox afgespoeld, dak eerst, van boven naar beneden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit onvoldoende is geweest.

@Rodders:
Vreemd, de Supernatural is tot nu toe de enige shampoo die ik vertrouw dat het niet iets achter laat, dus hier denken we kennelijk anders over.
Als Lather echt niets achterlaat, en de wax ook echt niet aantast, zou ik gewoon een uitstekende beading verwachten, want Swissvax Shield staat bekend als een van de best beadende waxen.
SkyBuMp
#33 Gepost : vrijdag 9 december 2011 19:03:11

Duidelijk is wel dat je niet goed geinformeerd bent. Precies zoals rodders al zei, supernatural shampoo heeft anti statische en sheeting agents aanboord.

Na het wassen en spoelen sheet het water dan ook snel weg.

Om maar weer ontopic te gaan, de lather nu al vaker gebruikt r. De wax (spirit) is nog perfect aanwezig met beading en intense sheeting
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
9 Pagina's 123>»
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire