Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Witte lak Opties
Remko.me
#1 Gepost : zaterdag 10 december 2011 19:14:26
Rang: Lid

Hi Allemaal,

Ik heb sinds kort een witte Kia Rio en vroeg mij af of iemand mij kan informeren over mijn lak.
Geen metallic volgens het boekje.

Heb steenslag op de motorkap (slechts 1) en ik zie een zwarte puntje nu -- maar dacht altijd dat je dan metaal zou zien?
Ik heb het idee dat de lak vrij dun is..... maar hij is toch net zo dik als bij metallic lak?

Ik heb al veel gelezen over witte lakken maar eigenlijk beantwoord het niet echt mijn vraag.

Ergens heb ik een 'rot' gevoel... niet dat ik een verkeerde beslissing heb genomen maar sommige mensen laten mij ontzettend twijfelen over mijn keuze. Ik vind de kleur echt perfect ogen bij mijn auto, en ook de enige echte mooie kleur.

Groeten, Remko
Juffer1
#2 Gepost : zaterdag 10 december 2011 19:37:57

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Een Kia Rio heb ik zelf nog niet onder de DAP gehad, wel een witte & zwarte Sorento en een zwarte Picanto.

Wat mij opviel is dat de polijstmiddelen van Monello minder lekker werkte als die van poorboy's.
Qua lakdikte zat ik op de Sorento's ook op 120-140 micron, geen al te gekke afwijkingen dus.
Als je het zeker wil zijn zou je eens iemand met een lakdiktemeter in de buurt moeten zoeken.

Het zwarte wat je ziet zou een zwarte onderlaag kunnen zijn, of wellicht vuil in de steenslagpit ?

Over de witte kleur zou ik me geen zorgen maken, vindt je Rio in deze kleur mooier dan in het zwart.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Wouter B
#3 Gepost : zaterdag 10 december 2011 19:41:19

- Witte lak is vrijwel nooit metallic, parelmoer zou wel kunnen.
- Het zwarte wat je ziet is de grondverflaag of de primer laag. Steenslag kan inderdaad tot blank metaal gaan maar dan moet het wel hard genoeg gaan om door de 4 lagen lak heen te gaan.
- Je lak is in principe net zo dik als een metallic lak het verschilt misschien een paar micron.

Over je keuze, je hebt de beste keuze gemaakt die er is wat kleur betreft. Wit vind ik persoonlijk ook DE mooiste kleur voor de Rio, ik heb ze in alle kleuren al gezien en vind wit toch echt het mooiste. Dus laat die andere mensen maar lekker lullen great
Scholl Concepts Fanboy
Remko.me
#4 Gepost : zaterdag 10 december 2011 19:52:48

Thanks, duidelijke antwoorden.

Ik ga inderdaad is een keer bij iemand langs om mijn lakdikte te meten.
Thanks voor de tip over poor boys, dear kan ik wel wat mee.

Het is een vrij lelijke 'kras' slag, ik denk dat ik hem opvul met een klein tipje met een lakstift.

Bedankt voor alle antwoorden!
Groeten, Remko
nicknameless
#5 Gepost : zaterdag 10 december 2011 20:00:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mocht je in de buurt van Den Haag women, of het de moeite waard vindt hierheen te rijden, ik heb een lakdiktemeter knipoog
addy
#6 Gepost : zaterdag 10 december 2011 20:30:40

Als jij tevreden bent over deze ''kleur'' dan is het toch goed. Niets van aan trekken wat anderen denken, is vaak jalouzie. Wit is trouwens geen kleur, net als zwart. Whistle
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire