Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Citroen XM `95 van zwart tot wit Opties
RST-Smurf
#1 Gepost : zondag 11 december 2011 21:56:25
Rang: Lid
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Nadat ik 2 weken geleden een Volvo 740GL gedaan had werd ik door iemand benaderd met de mededeling of ik daar van schrok.En vertelde mij dat die een wagen had die er erger uitzag.
Ik ben niet voor 1 gat te vangen , dus deze klus aangenomen.

En afgelopen vrijdag werd er hier op de dam een Citroen XM uit `95 neergezet.De opdracht???Wagen weer in nette staat neerzetten.

Deze wagen rijdt zo`n 70D km in een jaar voor het werk.De eigenaar leeft zo`n beetje in de wagen.LoL .En de wagen is een anderhalf jaar geleden al gedaan door een mededetailer en de eigenaar zelf.

En aangezien de wagen vrijdagavond werd gebracht zijn de voor foto`s ook in het donker.

Maar toch wat voor foto`s :

Enja we hebben hier dus een zwarte wagen.Als eerst de velgen met de Poorboys Spray & Rinse gedaan en de banden met de Megs APC/SD mengsel.En waar ze erg van opknapte,Hierna alle rubbers en trims met de Megs APC/SD mengsel.Wagen gewassen met de Poorboys SS&S.
Tijdens het wassen eerst de bovenste helft gedaan en vervolgens de onderste helft.De emmer met de sop 2x ververst en de spoelemmer zelfs 3x.Maar een voordeel van een zwarte laag is dat je wel ziet waar je blijft.

Spoelemmer de laatste keer :

Na het wassen de wagen ingespoten met Iron-X :

De Iron-X deed weer goed z`n werk.En op een witte wagen is dit resultaat altijd zeer goed te zien.Nadat de Iron-X erop heeft gezeten de wagen met ruim veel water afgespoeld en vooral langs alle kieren.Nadit alles de wagen binnen gezet en de wagen gedroogd.En nu die toch binnen staat meteen de voor foto`s van het interieur en de motorruimte gemaakt :

Hierna de teerspetters op de onderzijde van de wagen verwijdert met de Valet Pro Tar en Glue remover :

En vervolgens de wagen gekleid met de Dodo Juice SN klei en de Poorboys S&W :

Meeste vervuiling kwam alleen van het dak en de motorkap.

En als we toch nog in de "schoonmaakmodus" zitten meteen de uitlaat aangepakt met een schuurdoekje en wat metalpolish van Mothers.

Voor :

En de na :

En met wat apc en een Mothersbrush de sponningen nagelopen :

Ook de motorruimte schoongemaakt met wat APC/SD en wat borsteltjes/kwasten en een zooi wegwerpdoeke.Want op verzoek van de eigenaar geen spuit erin gehangen.

En zaterdag verder gegaan en als eerst een rondje lak gedaan.Zat nog aardig wat swirls en krasjes op de lak.Maar ook was de lak erg doffig geworden.En zaten er veel zwarte plekken op de lak :

Hierna een rondje lak gedaan met de lakdikte meter :

Waardes varieren tussen de 60 en de 95.Niet erg veel dus.En dus besloten om geen zware middellen te gebruiken.

En na wat testspotjes uitgekomen op het volgende :

-DAP met Heavy green met Poorboys SSR 2,5
-DAP met Ligth green met Poorboys SSR2
-Dap met Zwart met Poorboys SSR1

Na alleen de eerste hit met de SSR 2,5 kwam de kleur al lekker terug en was er weer glanz te bekennen :

De deurschelpen met een zwarte handpad en SSR2 gedaan. Voor :

En na :

Na het polijsten de lak ontvet met de C.Pro Eraser.Dit laten "ademen".En verolgens met de DAP de white Diamond aangebracht.En hierna gekozen voor de Wolfgang DGPS als afsluiter.Want wagen bleef toch nog een nacht hierstaan.

Na dit alles zijn we aan de gang gegaan met het interieur.Als eerst de matjes maar met de extractor gedaan :

Hierna de stofzuiger flink z`n werk laten doen in de rest van de wagen.En het leder met de Gliptone producten behandelt.En wat ook erg nodig was :

Vervolgens het interieur met een doekje met APC schoongemaakt en alles behandelt met de Poorboys Leather stuff.Raampjes met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray.De Alcantara alleen met een vochtige doek schoongemaakt.
En aan de buitenzijde de rubbers met de Perl coat van C.Pro gedaan.De bandjes in de Bold N Brigth van Poorboys de velgen in de wheelsealant van Poorboys.En onder de motorruimte ook de Perl gebruikt.

En dan krijg je weer dat moment dat zo`n wagen de stal uitkan.En is het tijd voor de na foto`s van de wagen.En gelukkig deze keer was het licht en geen mist :

De wielen na :

De motorruimte :

Het interieur :

De asbak ook geleegt en grondig schoongemaakt met de APC.En de rand met de Mothers Billet gedaan :

Uitlaatje :

En wat reflectieshots :

Vandaag is de wagen ook weer opgehaald door de eigenaar.Deze was erg verast met het behaalde resultaat en is er ook zeer blij mee.Vooralde lederlucht ( van de Gliptone ) deed bij hem weer aandoen als nieuw.

Eigenaar is erg happy , zelf ben ik ook erg tevreden met dit resultaat.Was vrij veel werk.En de wagen heeft weer de verdiende schoonheid.En of ik deze wagen erger vond dan de 740 van laatst??nee en ja.Elke vervuiling is weer anders.Of dit nou de groene aanslag van jaren onder bomen staan is of dat het de vervuiling van dik 70D km op de snelweg is.Blijft toch steeds weer anders.

En om dus af te sluiten :

Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
FRfreak
#2 Gepost : zondag 11 december 2011 22:08:10

Mooie review weer.great En resultaat helemaal top.
Seat Leon FR, schaduwgrijs, 2005
Paulus de Boskabouter
#3 Gepost : zondag 11 december 2011 22:12:03

lief Wat een beauty is en blijft het toch, altijd een zwak gehad voor de XM! Mijn maat die Citrofiel is heeft een parelmoerwitte 2.5TD12 Exclusive lief

Prachtige detail Smurf, mooie details zoals de uitlaat, asbak en sponningen e.d. Erg mooi eindresultaat, wagen is bijna weer nieuw. En wat een degelijke interieurs zitten er in die XM's! ja

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
addy
#4 Gepost : zondag 11 december 2011 22:14:15

Das weer een mooie Iwan. Wat een flinke bak he. Ik heb vroeger bij een pizzaria gewerkt en die baas had er ook zo een. Als je dan zag wat er allemaal inging als ik wel eens mee ging naar de groothandel, echt niet normaal.
Maar de eigenaar had zijn rommel wel eruit mogen halen hoor.Aaargh
Welke verhoudingen pak je voor dat apc/sd mengsel.
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
Xsara Coupe
#5 Gepost : zondag 11 december 2011 22:14:36

Dit is dezelfde die ik 1.5 jaar geleden voor taxatie met de eigenaar heb aangepakt. De lak was toen echt ine en verschrikkelijke staat...
Interieur is jammer genoeg niet het originele.. Bij de (nog wel originele) deurpanelen horen ook leder/alcantara stoelen. Die gaan echter bij intensief gebruik snel rullen. Vandaar dat deze er in zitten.

Verder echt een top resultaat Iwan! Echt weer een toppertje!
Wilbert
#6 Gepost : zondag 11 december 2011 23:30:23

Mooi verslag en foto's weer great
gompy58
#7 Gepost : zondag 11 december 2011 23:32:48

Mooi werk afgeleverd grote smurf great

Ik moet toegeven, ik kneep 'm als een gek. Er rijd NIEMAND in die wagen anders dan ik en ik geef al helemaal niet de sleutels en de code af...
Wat voor mij overigens wel degelijk het verschil maakt, Iwan is geen hobby man maar heeft een officieel bedrijf. Afgezien van de bon betekent dat je als klant ook wat voordelen en zekerheden hebt.

Als je dan 's-avonds nog even op dit forum het stukje over de Audi S8 leest ziek

Het originele alcantare is idd verwijderd en staat opgeslagen op zolder in lakens verpakt. De panelen heb ik laten zitten om geen doodgravers uitvoering te krijgen. Het alcantare heeft in de XM's idd niet de beste reputatie mbt kwaliteit en als ik het had laten zitten ws mijn stoel nu dood geweest.

Nu kan ik rustig de McDrive in zonder stress...

En tsja, de troep... je hebt gelukkig geen pics van de koffer inhoud gemaakt LoL

Mooi werk en geef me maar een seintje als het weer tijd is.
RedCat
#8 Gepost : maandag 12 december 2011 7:05:42
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Niet zwaar = Heavy Green met 2.5 weetniet

Zaterdag een Porsche gedaan met Poorboys Professional polish
Schoon zonder lakverlies, proefje daarna met Wit/Mezzo lijkt voldoende

Tip voor de volgende witte, zeg maar hehehe
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Angelique
#9 Gepost : maandag 12 december 2011 14:49:58

Wat een verschil!l great
Heel mooi resultaat!
Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
DB9
#10 Gepost : maandag 12 december 2011 19:30:57

Top job weer great
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
McShine
#11 Gepost : maandag 12 december 2011 20:00:27

Oh buurman, wat heeft U een mooie auto.....weg

A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Xsara Coupe
#12 Gepost : maandag 12 december 2011 20:13:26

Vorige keer gewerkt met SSR1 en light green.. Daarmee was de auto zoals RedCat al aangaf ook in nagenoeg perfecte staat..
Een citroen heeft doorgaans heel goed te bewerken lak! Geen zware polijstmiddelen nodig (niet te hard) maar ook geen last van extreem snelle krassen met uitpoetsen (te zacht)

Hoe dan ook, de dame is weer geweldig en ik heb begrepen dat er een vast detail schema is opgezet!
ericon
#13 Gepost : maandag 12 december 2011 20:47:54

How i love Citroën lief lief

Nice work mategreat
Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort

moto
#14 Gepost : maandag 12 december 2011 21:41:57

Hoewel Citroen niet helemaal mijn ding is, blijf ik dit toch een hele mooie auto vinden.
Mooie detail.
ivo's
#15 Gepost : maandag 12 december 2011 23:05:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

McShine schreef:
Oh buurman, wat heeft U een mooie auto.....weg

Haha, dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de piccies zag LoL
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

Bartezzz
#16 Gepost : dinsdag 13 december 2011 11:03:22

Ziet er weer top uit! goeie detail man!great
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
mk-us
#17 Gepost : dinsdag 13 december 2011 11:27:40
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Weer een fantastisch resultaat behaald!
Goed om te zien dat ook een witte auto weer lekker kan blinken.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
gompy58
#18 Gepost : dinsdag 13 december 2011 14:06:19

ff een noob vraag. Hoe houd ik dit nu een beetje bij ?

Kan ik het gewoon simpelweg afspuiten in de cabine ? Bij de suggesties graag er even rekening mee houden dat ik het leuk vind om een gepoetste auto te hebben maar... na ja, jullie begrijpen het wel Whistle
addy
#19 Gepost : dinsdag 13 december 2011 17:11:34

Gewoon elke week even langs Bodegraven rijden. Whistle
Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
j.lipsch
#20 Gepost : dinsdag 13 december 2011 18:03:25

Wat een mooi werk heb je afgeleverd great
Aroutin
#21 Gepost : dinsdag 13 december 2011 21:23:12

Enorm veel verschil haha!
Super gedaan smurf cool
gompy58
#22 Gepost : woensdag 14 december 2011 1:51:05

j.lipsch schreef:
Wat een mooi werk heb je afgeleverd great

Fijne vent LoL

Kom jij me dan ff heen en weer chaufferen ?

Een carglass actie zou weer wel zinvol zijn.... gewoon op locatie van de klant Whistle

Maar ff zonder dollen. Hoe ga ik dit bijhouden ? Dergelijke poets acties hebben natuurlijk een grens qua frequentie van uitvoering. Die lak is een keer op. dus bijhouden lijkt me wel zinvol.
RogierV12
#23 Gepost : woensdag 14 december 2011 7:45:00

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Hoe dit bijhouden?
Minstens elke 2 weken met de hand wassen met de juiste spullen.
En minstens 3x per jaar een nieuwe laag sealant/wax.

Mijn complimenten aan smurf voor het resultaat, prachtig man.
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Xsara Coupe
#24 Gepost : woensdag 14 december 2011 11:12:30

Iwan,

vanwaar eerst een wax en dan een sealant? Normaal gesproken smeer je toch eerst een sealant en top je die eventueel met een wax?
gompy58
#25 Gepost : woensdag 14 december 2011 12:08:37

elke 2 weken met de hand wassen met de juiste spullen...

okay dat zijn dus emmertjes en zo'n handschoen. dat heb ik wel, maar welk spul moet je gebruiken in het water ?

ik heb meen ik nog potten van mequire staan van dat klassiek "gouden"shampo spul. ben ff de naam kwijt maar misschien dat jullie weten wat ik bedoel.
Xsara Coupe
#26 Gepost : woensdag 14 december 2011 12:15:06

Gold Class. Dat is prima! Let wel even op de dosering. Die is vrij laag en bij te hoge doseringen tast je de waxlaag sneller aan!

Twee emmers. 1 om je vieze washandschoen af te spoelen en 1 met schoon water met shampoo..
Dan is een velgenborstel handig en een velgenreiniger. Bijvoorbeeld Poorboys velgenreiniger en een EZ brush velgenborstel.

En dan ben je al een heel eind!
gompy58
#27 Gepost : woensdag 14 december 2011 12:33:57

dus alleen afspuiten met spuit in cabine, zonder shampoo van die lans en dan emmertje ssyteem en dat gold spul en klaar?
Xsara Coupe
#28 Gepost : woensdag 14 december 2011 12:39:49

Precies, dan ben je al keurig bezig.. Nog even een fatsoenlijke droogdoek...

Foam en shampoo in zo'n wasbox is vaak heel geconcentreerd... Dan blijft er weinig van je wax over!
RST-Smurf
#29 Gepost : woensdag 14 december 2011 20:02:22
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Xsara Coupe schreef:
Iwan,

vanwaar eerst een wax en dan een sealant? Normaal gesproken smeer je toch eerst een sealant en top je die eventueel met een wax?

White Diamond van Poorboys is een Glazeknipoog .
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
Xsara Coupe
#30 Gepost : woensdag 14 december 2011 20:08:11

GoeiemorgenWhistle oeps

Zit het vanochtend nog naar iemand te typen voor een startpakketLoL

Was er geloof ik niet helemaal bij.. Zat ff in de war met Diamond White...
Martijn-GTi
#31 Gepost : donderdag 15 december 2011 10:35:02

Ooow wat een prachtig resultaat!
En wat is dit toch een prachtige auto!
great
Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn...

Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!

Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98
I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
IbizaSigno
#32 Gepost : donderdag 15 december 2011 11:08:38

Wederom een geslaagde show off! great Ziet er weer top uit. geniet
Seat Ibiza signo 1.4 16v
Aficior
#33 Gepost : zondag 18 december 2011 11:07:10
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Erg mooie detail van een erg mooie auto.
Wit geeft de auto een bijzonder tijdloze maar vooral ook sjieke uitstraling.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire