Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

iveco busje om opnieuw te bestickeren Opties
grandscenicman
#1 Gepost : dinsdag 13 december 2011 18:29:56
Rang: Lid

heb hier een busje staan dat voorzien wordt van nieuwe logo's/stickers

plan van aanpak : (ff kopiëren hehehe )
wat moet er ongeveer gebeuren :

moet eerst ontdaan worden van de oude stickers (er komen er nieuwe op).

de "velgen" moeten niet gedaan worden.

op het dak na wordt alles gekleid en proper gemaakt met prof. polish.(ook de ramen
om goed proper te zijn)

als de nieuwe stickers er opzitten komt er een waxlaagje op.

de plastic delen zullen als laatste behandeld worden.

mijn plan :

foamen + afspuiten HD
wassen : s&s met een gewone mf-handschoen
kleien : maakt niet uit, ga er nu niet mijn beste klei voor nemen
prof. polish om alle lakwerk en ramen proper te maken om dan te laten bestickeren (met dap900 + handpad)
(wordt ter plaatse door de reclamejongens ontvet naar het schijnt , daar waar ze stickers aanbrengen) en daarom maak ik de lak "proper" met de prof.polish)

na de stickers :

wassen ,logo's/letters poetsen, waxlaagje , zijramen (en achterruit ook) in de wax , voorruit met s&w of een cleaner/beschermer in 1 , plastic onderaan behandelen + bumpers, rubbers voeden , nog iets ??

tips/veranderingen/aanpassingen zijn welkom en zullen "in overweging genomen worden"
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
grandscenicman
#2 Gepost : dinsdag 13 december 2011 18:41:21

heb al enkele reacties gekregen voor mijn plan van aanpak : cool

deze weet ik nog vanbuiten : ( de andere tips: bedankt hoor )

plastic delen : verwarmen op een afstand met een .....verwarmingstoestelja

ik bedoel verfstripper , maar weet uiteraard dat dat heel erg warm wordt en dat ik er mee moet oppassen.(op mijn werk heb ik al wat ervaring om ABS-kantstroken ermee op te warmen/verkleuren omdat deze een erg kleine bocht maakten en wit verkleuren(barsten eigenlijk) , maar dit lukt me hoor hehehe )

prof. polish zou moeten volstaan om de lak voor te bereiden op de nieuwe stickers

stickers er afhalen : haardroger/weer die verfstripper grrr omdat het wel erg koud is buiten en een haardroger eigenlijk GEEN effect heeft nu .

caramelschijf voor stickers die echt niet loskomen , ondanks deze warm te maken weetniet

Bartezzz
#3 Gepost : dinsdag 13 december 2011 18:53:39

op veel dingen weet je inmiddels antwoord great

wel zat ik te bedenken, je kunt misschien beter op schalen naar finale/ssr1 op licht groen, om zo iets meer correctie te halen op de witte lak great
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
grandscenicman
#4 Gepost : dinsdag 13 december 2011 19:26:34

opschalen vind ik geen optie : de lak ziet er al super uit met de prof. polish alleen ja

meer moet echt niet hoor , het is geen limousine...immers LoL
Lexusfreak
#5 Gepost : dinsdag 13 december 2011 21:52:45
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

grandscenicman schreef:

stickers er afhalen : haardroger/weer die verfstripper grrr omdat het wel erg koud is buiten en een haardroger eigenlijk GEEN effect heeft nu .

caramelschijf voor stickers die echt niet loskomen , ondanks deze warm te maken weetniet

Gebruik eens een behangstomer deze maakt het veilig vele malen warmer dan een verffohn ja
grandscenicman
#6 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:34:51

euh , ik heb geen behangstomer , wel een caramelschijf Whistle

de stickers zijn er ondertussen al af met deze schijf ja

de ronde stickers gingen er met de haardroger goed af , de rechthoekige was onbegonnen werk zonder die schijf!(andere soort sticker en de letters waren "dubbel dik" , sticker op sticker dus)

ik ga voorlopig geen resultaatfoto's posten , vermits ik er ook een show-off topic van wil maken glasses

gaat er hier om dat ik dus net als nu , goede raad krijg om eventuele verbeteringen aan te brengen op het reeds geleverde werk.(de stickers kan ik er maar 1 keer afhalen natuurlijk )

status : lakwerk: gewassen en bijna helemaal gekleid,stickers er reeds af en +- 3 m² reeds gepolijst

nog genoeg te doen dus en zal ook meerdere dagen duren , vermits ze deze bus nog gebruiken tussendoor .
Jeroen
#7 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:40:14

Boels Antwerpen Noord, Aartselaar en Beveren heeft wel behangstomers, 17 euri ex btw/schoonmaakkosten/verekering per dag, weekprijs uhm 28ex dacht ik zo,...pfrlt

Al denk ik niet dat zo'n stomer er krachtig genoeg voor is, heet wordt het wel, maar optimaal is anders,....

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

grandscenicman
#8 Gepost : dinsdag 13 december 2011 22:52:51

dat schijfje kostte met adapter +- 14 euro dacht ik en ik kan er nog wel een paar

stickers mee verwijderen indien nodig cool

Lexusfreak
#9 Gepost : donderdag 15 december 2011 0:18:57
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Jeroen schreef:

Al denk ik niet dat zo'n stomer er krachtig genoeg voor is, heet wordt het wel, maar optimaal is anders,....

Mwah zeer zeker is een behangstomer daar krachtig genoeg voor, persoonlijk werk ik er liever mee dan met de MBX zapper

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire