Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Welke wax aan te raden? Audi A4 Opties
alfredo_lavinio
#1 Gepost : woensdag 14 december 2011 19:58:09
Rang: Lid

Hello beste autoliefhebbers

Ik zou graag men Audi A4 van 2 jaar oud met zwarte lak... willen waxen.
Dit is voorheen niet gebeurt, maar ik zou er wel een gewoonte van willen maken. Hij kon wel rekenen op een wekelijkse schoonmaakbeurt en heeft zijn vaste plek in de garage.

Maar nu is mijn vraag: wat kunnen jullie aanraden voor behandeling, en welke waxen in aanmerking komen voor de zwarte lak?
Ik heb al gelezen in andere posten dat vaste wax voordeliger uitkomt. Ik zou ook graag een wax hebben van hoge kwaliteit, die opmerkelijke glans geeft en die ook redelijk duurzaam is.
Dus aan jullie, wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor reacties

en vriendelijke groeten!

Saluti, Alfredo
SkyBuMp
#2 Gepost : woensdag 14 december 2011 20:03:45

Hangt een beetje af van je budget:

Auto Finesse rejuvenate (pre-wax cleaner) en toppen met Auto Finesse Spirit wax! lief

Dodo Juice Lime Prime en SN Hybrid Aaargh
bs
#3 Gepost : woensdag 14 december 2011 20:20:47

zeer duurzaam

- Meguiar's M16
- collinite 915
grandscenicman
#4 Gepost : woensdag 14 december 2011 20:49:27

Ieder zal zowat zijn eigen favoriet naar voor schuiven ja

wax is voor iedereen anders , kwestie wat jij goed vind (vind ik misschien niet goed of andersom)

met wax alleen zal je er niet komen,

alvast een lijstje om je op weg te helpen :

2 grote emmers
1 of meer washandschoenen
shampoo
klei + lube alvorens te waxen
een cleaner om je lak nog properder te maken na het kleien (bvb prof. polish poorboy's world)
poetsdoeken
droogdoek
s&w(spray & wipe)(detailerspray)

een wax.......

heb je velgen ? : velgenborstel, een gewone kwast voor de voorzijde,wheelwax,

iets om de banden netjes zwart te maken ?.....

succes met je zoektocht ja

België ?? waar ongeveer in dit land (mét regering ondertussen LoL )

GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
alfredo_lavinio
#5 Gepost : woensdag 14 december 2011 21:37:17

Hey allen bedankt voor de snelle reacties.

Van je grote lijst heb ik toen de auto nieuw was, al een heel deel gekocht op Car clean.
Hetgeen ik al bezit:

- grote bus Poor boys Super Slick & Suds Concentrated om te wassen
- was hand: Ultimate Wipe Wash Mitt (waar ik super tevreden over ben!)
- droogdoek Delirium extra groot
- Bella Lustra Tire Glaze voor de banden te zwarten
- Rimwax DoDo Juice (sloeg me wat tegen, gaf een vettige wazige indruk achter... wel kon er veel minder vuil aan de velgen blijven hangen!)
- Bug Squash
- velgenborstel en spons
- en natuurlijk 2 emmers sarcastisch

Ik heb hem echt altijd goed onderhouden, maar nooit de tijd of misschien moeite gedaan voor een waxlaag. Toen hij nieuw was, had hij nog een mooie glans en liep het water er nog in druppels af en nu niet meer. Dus dacht ik er wat aan te doen.

Nu Auto Finesse lijkt me wel wat te hoog gegrepen voor mij, ik ben een liefhebber maar geen professional om er zoveel geld aan uit te geven. Maar andere producten komen zeker in aanmerking, goedkoop moet het ook zeker niet zijn!

Nu voor wax had ik één van de volgende al in gedachte ondertussen:

- Dodo Juice Purple Haze (zacht) of Blue Velvet (hard) --> wat is het verschil tussen hard of zacht?
- Dodo Juice Supernatural Hybrid Paste Sealant
- Collonite 915
- Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0
- Pinnacle Souveran Paste Wax (lijkt mijn favoriet knipoog+tong )
- Turtle Wax Ice Paste Polish

Laat maar weten welke van de selectie zeker wel of niet goed zouden zijn en andere aanbevelingen mogen nog altijd. Zodat ik een goed zicht krijg op het waxgebeuren!

Nu lees ik op verschillende plaatsen al van Cleaners, cuurtijd, kleien...
Is het zoooo slecht om gewoon je wax aan te brengen zonder kleien of cleaner??

Ik ben trouwens ook van Antwerpen

Saluti Alfredo

nicknameless
#6 Gepost : woensdag 14 december 2011 21:52:40
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Tussen de hard en soft zit nagenoeg geen verschil op het productieproces na.

De soft wordt aangebracht met de hand in een 'dikkere' laag en de hard wordt aangebracht in een dunnere egale laag met een applicatorpad.

Ziet ook het Dodo Juice topic.
grandscenicman
#7 Gepost : woensdag 14 december 2011 22:08:08

Kom gerust ff langs komende zondag (of als het je past ) , dan mag je van mij zelf het 1 en ander uittesten.....gratis uiteraard hehehe

wax : ik heb hier :

natty's blue (vloeibaar)
exp poorboys (vloeibaar)
mothers : synwax (vloeibaar + vast)
turtle "ice" (vloeibaar + vast)
mothers step 3 met carnauba (vast)
mothers top coat (vloeibaar)
natty's paste wax ook met carnauba (vaste wax)

die laatste ben ik liever kwijt dan rijk en ik dacht dat deze 19.99 kostte en voor 9 euro mag je deze zeker hebben(85-95% nog vol , werkt bij mij voor geen meter...)

als je patbeton vind hier op het forum en een pm stuurt , kan die ook nog wel wat wax voorstellen , die zit op 1 km van mij (Deurne-boeckenbergpark)
bs
#8 Gepost : woensdag 14 december 2011 22:23:17

Mijn voorkeur zou zijn: collinite 915 + black hole. Je kunt de tech wax 2.0 beter laten staan, hij heeft een redelijk korte beschermtijd omdat er meerdere stappen in verwerkt zijn. Hij geeft wel een prima glans.ja
grandscenicman
#9 Gepost : woensdag 14 december 2011 22:24:46

zeker nu niet gaan voor BH + wax , in de winter kan je beter voor enkel een sealant kiezen ivm de langere bescherming ja
nicknameless
#10 Gepost : woensdag 14 december 2011 22:57:59
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

alfredo_lavinio schreef:
Maar andere producten komen zeker in aanmerking, goedkoop moet het ook zeker niet zijn!

Nu voor wax had ik één van de volgende al in gedachte ondertussen:

- Dodo Juice Purple Haze (zacht) of Blue Velvet (hard) --> wat is het verschil tussen hard of zacht?
- Dodo Juice Supernatural Hybrid Paste Sealant
- Collonite 915
- Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0
- Pinnacle Souveran Paste Wax (lijkt mijn favoriet knipoog+tong )
- Turtle Wax Ice Paste Polish

Dat zijn de goede keuzes great

@ grandscenicman:

kun je of wil je het nou niet lezen? De TS vraagt om een goede kwaliteit wax en dat geeft ie zelf al deels aan, kom jij aan met B kwaliteit waxen.... dikke fail!

IbizaSigno
#11 Gepost : donderdag 15 december 2011 10:53:53

Zelf gebruik ik voor mijn zwarte Seat Ibiza Dodo Juice Purple Haze pro. Een aanrader! Stukken fijner verwerkbaar en mooier resultaat dan bijvoorbeeld met Meguiar's Goldclass wax. Ik hoop dat je een fijne wax kunt vinden!
Seat Ibiza signo 1.4 16v
kootje
#12 Gepost : donderdag 15 december 2011 11:03:52
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

De Pinnacle Souveran schijnt heeeel mooi te zijn op zwart!
Alleen de duurzaamheid is hiervan wat minder, is een echte show-wax. Als je geen problemen hebt met het wat vaker opzetten van de wax...

Misschien heb je de mogelijkheid om zowel een winter- als zomerwax aan te schaffen?
De Collinite 915 heeft een lange standtijd en is ook erg mooi op donkere lakken, zou een optie zijn voor de winter. (en dan de Souveran voor de zomer...)

Maaaarrr: alles valt of staat (zoals altijd) met de voorbereiding!

Succes!

meuh
A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....

Stofke
#13 Gepost : donderdag 15 december 2011 15:18:49

Sinds ik de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gebruik op mijn zwarte Passat wil ik geen andere meer, iets duurder in aankoop maar verwerkt heel goed en uitpoetsen gaat als een fluitje van een cent en de standtijd is heel lang dus met zo'n fles doe je wel een tijd.
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
Dibbuz
#14 Gepost : donderdag 15 december 2011 15:25:58
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Purple Haze heeft mijn voorkeur. Absoluut betaalbare topkwaliteit en de pot gaat jaren mee.
Blue Velvet is nog zuiniger in gebruik maar iets lastiger aan te brengen, met Purple Haze gaat het net wat lekkerder.

Er wordt vaak gesuggereerd dat zonder glaze de wax beter blijft zitten maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.
Sommige waxen zijn juist ontwikkeld i.c.m. de Pre-Wax, op een ontvette ondergrond kán (let op dat streepje!) het zo zijn dat een wax juist minder goed hecht.
Pure carnauba waxen hebben soms moeite op ontvette lakken, syntheten weer minder.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Row
#15 Gepost : donderdag 15 december 2011 16:55:46

Ik heb zelf collinite 915 en die bevalt me echt ontzettend goed! Mooie glans, me flakes komen veel mooier uit en echt een super standtijd. Ik strijk het zelf op een zwarte golf (black magic pearl).

alfredo_lavinio
#16 Gepost : donderdag 15 december 2011 18:14:07

kootje schreef:
De Pinnacle Souveran schijnt heeeel mooi te zijn op zwart!
Alleen de duurzaamheid is hiervan wat minder, is een echte show-wax. Als je geen problemen hebt met het wat vaker opzetten van de wax...

Misschien heb je de mogelijkheid om zowel een winter- als zomerwax aan te schaffen?
De Collinite 915 heeft een lange standtijd en is ook erg mooi op donkere lakken, zou een optie zijn voor de winter. (en dan de Souveran voor de zomer...)

Maaaarrr: alles valt of staat (zoals altijd) met de voorbereiding!

Succes!

Je geeft me een goed voorstel... Ik denk al zeker te gaan voor de Pinnacle Souveran en elk seizoen hem een keer in de wax zetten lijkt me nog wel ok.
Ik heb wat filmpjes liggen bekijken over wax aanbrengen en blijkbaar deed ik er vroeger ( op de auto van men ouders) een veeeeel te dikke laag op. Ik deed het handmatig en had echt moeite om hem uit te smeren.
Misschien neem ik de Collinite 915 er wel bij, voor die 38€ extra valt dat wel mee om jouw idee van winter en zomer wax toe te passen.

Maar wat bedoel je met "voorbereiding", ik ben nogal nieuw tot het hele waxgebeuren en ook op dit forum.
Ik heb al wel gezien dat er handleidingen zijn, dus daar ga ik alvast een kijkje nemen bij het exterieur stappenplan!

ik heb ook gemerkt dat Purple Haze één van de favorieten lijkt te zijn. gaat het dan over 'Dodo Juice Purple Haze soft wax' ? ... want er zijn verschillende purple Haze lijkt me.

Saluti Alfredo

mk-us
#17 Gepost : donderdag 15 december 2011 18:30:54
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Er is de reguliere PH en de PHpro, de laatste heeft een wat langere standtijd dan de reguliere vanwege de aanwezigheid van wat sealant bestanddelen blablabla

Voorbereiding: hoe goed is het oppervlak gewassen, gekleid, gecleaned, gepolijst .... wax van €1500 op een vuile wagen gaat 'm echt niet worden.
Wax geeft ( buiten de beschermende factor ) wel een extratje maar dit valt en staat dus hoe goed de ondergrond is
Vergelijk met een echte topchefkok, geef die dezelfde ingrediënten als jij ( of wellicht minder ), hij weet vanwege zijn achtergrond ( lees voorbereiding ) er meer uit te halen dan jij
( om even een simpele vertaalslag te maken )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stofke
#18 Gepost : donderdag 15 december 2011 18:38:05

als je het exterieur stappenplan even doorneemt dan is je vraag ivm "voorbereiding" ook onmiddellijk beantwoord ja
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
bs
#19 Gepost : donderdag 15 december 2011 21:19:19

Nicknameless,

Ik vind Natty's toch echt geen B-kwaliteit hoor!sceptisch
De andere natuurlijk wel.
nicknameless
#20 Gepost : donderdag 15 december 2011 21:54:31

@ bs,

oke, de natty's is geen b kwaliteit, het is wel beter dan bijvoorbeeld een turtle wax.

Ik persoonlijk ben betere waxen gewend zoals de fuzion, dodo sn, monello, swisswax. En dan zijn de andere waxen toch een stapje minder.
Juffer1
#21 Gepost : donderdag 15 december 2011 22:09:35

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

mk-us schreef:
om even een simpele vertaalslag te maken

+1 great

Wat het merendeel ook al aangaf : de Dodo waxen zijn erg goed, makkelijk verwerkbaar en niet te duur.
Persoonlijk zou ik voor de purple haze of een blue velvet gaan.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
bs
#22 Gepost : donderdag 15 december 2011 22:50:58

nicknameless,

Daar heb je gelijk in. Ik snap eigenlijk niet waarom Carclean.nl turtle wax nog in hun assortiment houdt, de mensen die hier komen gaan toch wel voor iets dat stukken beter is.
Ik weet dat je goede producten hebt, maar soms betaal je ook alleen maar meer voor de verpakking, geur en kleur.
Juffer1
#23 Gepost : donderdag 15 december 2011 22:55:52

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

bs schreef:
de mensen die hier komen gaan toch wel voor iets dat stukken beter is

Er zijn ook mensen die hier niet komen maar wel in de webshop, kwestie van vraag en aanbod lijkt me knipoog
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
mk-us
#24 Gepost : donderdag 15 december 2011 22:57:15
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@bs: niet zo vreemd hoor, wij zijn niet de enige klanten die bij Carclean.nl wat halen.
Dit is een kleine groep kopers, zijn er die kopen maar ( om welke reden dan ook ) geen gebruik maken het van forum, en dan zijn er nog die gebruiken wat ze bevallen en al jaren gebruiken.
De deur niet uit, de turtlekwak voor mooie prijs de volgende dag netjes afgeleverd aan je deur, maak je'de deur open .... zitten er nog spekjes bij yesssssssssss ( je snapt 'm wel )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
nicknameless
#25 Gepost : donderdag 15 december 2011 23:00:01

De meeste forummers zijn bekend met de 'mindere' kwaliteit van de Turtle producten.

Maar bedenk wel dat de forummers niet de enige klanten zijn die poetspullen bestellen.

Er zijn een hoop mensen die ook (soms eenmalig) bestellen of op zoek zijn naar een wax.

Als ik zo vrij mag zijn om voor Carclean.nl te spreken, ik denk dat er redelijk wat Turtle producten worden verkocht als dit merk weer eens in een autoprogramma gepromoot wordt (rtl autowereld) bijvoorbeeld.

En wat denk je van de zoekfunctie op Google?

Eerste hit op Google als je op Turtle Wax zoekt knipoog

mk-us
#26 Gepost : donderdag 15 december 2011 23:06:57

De 1e is hier een advertentie LoL
Maar denk dat het nu wel is overgekomen.
Veel voor weinig dan is wellicht de collonite 845 een interesante: €14,99 een fles waar je lang mee doet en je de winter sowieso mee doorkomt.
Persoonlijk vind ik het een stinkende bende maar tja het werkt wel en is een toef goedkopere dan de meteen naar voren geschoven 915 broer ... wellicht iets om over na te denken.
Blijft toch altijd een waardeloos stuk topic, na jaaaaaaaaaaaaren is men het toch nooit met elkaar eens wat nu het beste is dus tja

bs
#27 Gepost : donderdag 15 december 2011 23:21:52

Ik wist dit zelf ook, maar als detailers onder elkaar weten wij toch beter en dan krijg je zulke gedachten over B-kwaliteit autoproducten.
Ik hoop dat we dit topic weer kunnen terugkomen op advies te geven voor de wax.ja
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire