|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Sellingen
|
Vandaag heb ik mijn brommer weer gewassen (wat ook hard nodig was met het slechte weer van afgelopen week en de binnendoor wegen  ) alleen had ik altijd een sticker op mijn voorspatbord die er bij het wassen afgegaan is. Op zich geen probleem natuurlijk, alleen is er nu kleurverschil (vanuit een bepaalde hoek) zichtbaar  . Aangezien het plastic is kan ik het niet polijsten, maar misschien dat er hier iemand is die nog een goed idee heeft? 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Waarom kun je plastic dan niet polijsten? Met de DAP polijst ik bumpers e.d. Met de rotary durf ik dat niet aan i.v.m de warmte-ontwikkeling. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Wordt het plastic dan niet dof? Dit is trouwens ongespoten gekleurd plastic, ik weet niet of je dat ook bedoelt  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Niet bij gespoten plastic, kleurecht plastic heb ik geen ervaring mee! Iemand anders? Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Oke, het komt bij auto's natuurlijk ook (bijna) niet voor. Ik heb al wel eens Meguiar's PlastX geprobeerd op een niet zichtbaar stukje, maar daar wordt het ook dof van  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Probeer eens een product zonder polijstkorrel, iets van Poorboys Prof. Polish, Meguiar's Step 1, dat zijn beiden relatief veilige producten. Ik verwacht niet dat je daar doffe plekken mee gaat maken. Uiteraard wel eerst ff op een minder opvallende plek checken.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Pro polish of Monello Finale op een zwarte pad moet het mee lukken. Op mijn motor werkt dat ook. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Oke, dan zal ik dat (hopelijk vanmiddag) eens testen  .
|
|
|
|
Ik heb het net geprobeerd, maar na een aantal hits met finale op een zwarte pad was dit het resultaat:  Op de foto lijkt het nog wel redelijk, maar in het echt is het gewoon dof  . Heeft iemand nog een ander idee? En vandaag is er ook nog een nieuw probleem bijgekomen, op weg naar huis lag er een ijsplaat in de bocht met als resultaat dat ik met brommer in de berm lag en nu een kras op dit niet glimmende plastic heb  . Heeft iemand hier nog een idee voor? 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dan is het kunststof van je brommer dus ZEER zacht blijkbaar.... Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dat denk ik ook, ik heb er ook direct krassen op  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-9-2010 Locatie: Omgeving Venray
|
Misschien dat je het enig zins weg kunt werken met Trim Restorer of een andere dressing? Zou helemaal niks werken zou je het plastic kunnen verhitten met een industrieele fohn om te zien of dit verschil maakt.  Volkswagen Corrado VR6
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-5-2011 Locatie: Kaatsheuvel
|
Polijsten kan best werken hoor, ik polijst wel eens kunstof koplampen, schuur deze eerst nat heel erg fijn glad. Maar dan is het geheel nog erg dof, daarna knal ik de PRO900 er op met een oranje pad en wat mezzo. De koplampen zijn dan weer als nieuw.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Denk zomaar de het plastic van de koplampen toch wel even een aardige toef harder is dan dit stuk plastic. Wat ik er uit begrijp is zo het dat als je er al naar kijkt je de ellende er al in zit. Is het rode kapje wel exact zelfde materiaal als het zwarte gedeelte, kan nl ander iets zijn en dus zodoende een ander resultaat Mocht het sowieos niet lukken dan zou je het idd het beste kunnen gaan maskeren zodat je er niet zo 1,2,3 aan stoort // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Eelco schreef:Probeer eens een product zonder polijstkorrel, iets van Poorboys Prof. Polish, Meguiar's Step 1, dat zijn beiden relatief veilige producten. Ik verwacht niet dat je daar doffe plekken mee gaat maken. Uiteraard wel eerst ff op een minder opvallende plek checken. +1 De rode kunststof op de plek van de sticker niet te grof aanpakken Dat (top)laagje is dun (uit een mal) eronder is de kunststof lichter Kan je goed zien als je een kras hebt Het zwart is waarschijnlijk ook spuitgiet, met relief Als dat relief weg is, is het lastig zoniet einde verhaal Je kan het iets verwarmen en er een ander relief (schuurpapier) indrukken Maar de kans is groot dat het niet mooi wordt .... The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Misschien dat ik dan nog ga bestellen, maar ik heb liever een paar plekjes die je alleen vanuit een bepaalde hoe ziet, dan dat ik iets verpest  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Anders even een detailer in je omgeving zoeken die je misschien een paar druppels wil lenen voor de test, dan koop je ook niets zonder dat je weet of het wel iets uithaalt.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,284 seconden.