Heb hier een busje gedaan waar nieuwe stickers opkwamen en de eigenaar vroeg me om deze voor te bereiden. (om nadien nog een waxlaagje te geven )
Stappenplan :
oude stickers wassen en weghalen
wassen busje (eerst foamen )
bumpers/plastic proper maken met apc 1/7
afspoelen
kleien
afspoelen en afdrogen
lakwerk polijsten met prof. polish en een witte pad nr 2
laten bestickeren
wassen
afspoelen
exp voor het lakwerk
mothers synwax vloeibaar voor de ramen (binnen en buiten)
foto's nemen
zo zag het busje er eerst uit :

zonder stickers :

en

zo kwam de bus terug en heeft ze reeds een laagje exp .

en

om de stickers te verwijderen heb ik deze gebruikt :

Sommige stickers (ronde) ginger er redelijk makkelijk af dmv een haardroger en wat lostrekken aan de randjes.
Andere gingen er met geen mogelijkheid af : verwarmen,pulken,inweken met oa wasbenzine, wd40 , white spirit , er was geen beginnen aan en daarom een caramelschijf gekocht in een autospeciaalzaak .
Enkel daar waar de stickers "dubbel" zaten , zijn enkele plekjes wat geel geworden door het te warm worden van de lak , maar vermits dit ging om een busje , was dit geen ramp (oef! ) .
Alvorens met alles te beginnen heb ik wel het laddertje verwijdert om makkelijker overal aan te kunnen.
De lak is zeker niet krasvrij , maar de prof. polish heeft deze wel terug mooi wit gemaakt . (was heel duidelijk toen de ronde stickers er af waren en er witte "stippen op de deuren stonden , zie 2e foto )
Dit weekend zijn ze reeds weg met de bus en een volgende keer ga ik wat werk maken van de plastic/bumpers (er is zeker verschil na het proper maken, doch deze kunnen nog veel beter )
Het dak van de bus is niet gedaan

, eigenlijk niet aan te beginnen , ook al door dat rek natuurlijk.
De banden en velgen zijn ook niet gedaan , maar als de bus terugkomt van haar reis zullen deze bij een onderhoudsbeurt ook een flinke poetsbeurt krijgen .
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci