Een autolak mag best wat hebben hoor, kijk maar eens als je langs een carwash rijd hoe ze daar op de auto's vlammen met HD's .
Bij mijn HD is er wel een speciale kop bij die ik enkel voor de auto gebruik (er staat denk ik zelfs een auto als symbool op dat stuk ).
Als je perfect kan zien bij je velg waar je bent geweest , kijk dan ff na of ie ook "beschadigd" is : indien niet : goed bezig en voortdoen maar WEL op ruime afstand natuurlijk!
Altijd proberen onder een hoek van 45° te spuiten , zo heb je het minste kans op beschadigingen.Ook proberen om de auto van voor naar achter af te "blazen" ivm de rubbers en sluitingen die hierop voorzien zijn. (= zoals rijden in de gietende regen , het water wordt dan ook altijd naar achter "geblazen" )
Kan je de straal niet veranderen van bvb smal naar breed ? Probeer altijd een brede straal te nemen die toch voldoende kracht heeft.
Misschien eens informeren of je wel het juiste stuk gebruikt om de auto af te spoelen/spuiten.
De HD zal ook nooit zo goed proper maken als een washmitt of (auto)spons . Zelfs als de auto niet zo vuil ziet en ik neem de foamspuit en HD , dan nog moet ik er met een washmitt over om het echte vuil er af te krijgen.
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci