|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2011 Locatie: Doesburg (Gld.)
|
Ik wil een nieuwe doek aan de collectie toevoegen maar welke? Ik twijfel tussen de Monello Senza Acqua of de CSF Delirium Orange maar andere zijn ook welkom. Iemand een idee welke en vooral waarom juist die doek? Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Senza Aqua: wit, geeft niet af in de was en neemt meer op in onze test. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2011 Locatie: Breda
|
Heb ze nu allebei! Werken eigenlijk allebei wel goed al hoewel ik de Monello net iets fijner vind maar goed zoveel mensen zoveel smaken  Weet niet waar je vandaan komt anders mag je hem wel uit komen proberen hoor. Kan je zelf kijken wat het fijnste is. Succes met je keuze of koop ze gewoon allebei
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
@Dibbuz geeft de delirium wel af in de was ?
|
|
|
|
@ Dibbuz, kort maar krachtig! @ Woody, beiden is geen optie en helaas woon ik ook te ver weg. Lees veel goeds over beiden doeken en deze week nog ff wat kleine dingetjes bestellen is gunstig bij carclean. Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
ik heb de chemical guys variant van de delirium. vond het een prima doek, tot dat de senza in handen kwam van mij veel lekkerder werkende doek vind ik zelf  groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Welke is dat dan van Chemical Guys Bartezzz? Ik heb nu de Miracle Dryer hier in gebruik. Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Berkant schreef:@Dibbuz geeft de delirium wel af in de was ? Na de eerste keer grondig wassen niet meer...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
de miracle dryer en delirium wijken volgens mij niet veel van elkaar? groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: regio Margraten
|
Heb zelf de Miracle Dryer én de Delirium, de Delirium is dikker en blijft langer mooi. Ook blijft de oranje doek beter water opnemen, en wordt de MD langzaam wat stugger. (OK: ik heb de MD iets langer, maar de Delirium zal intussen net zo vaak als de MD gewassen zijn.) Misschien volgende keer maar eens een Monello droogdoek meebestellen, om te vergelijken... A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
De Miracle Dryer is dezelfde als de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel. De OBDT / Orange Babies drying towel is de CSF Delirium en is nooit een product van Chemical Guys USA geweest, maar op de markt gebracht door de Nederlandse CG importeur. En dan nu de Delirium vs Senza: 1) Delirium is plm. 550GSM. Senza is plm. 600GSM. 2) Delirium is 60x90 cm. Senza is 70x80 cm. (4% meer oppervlak) 3) Delirium weegt 310 gram. Senza 366 gram. (18% meer vezelgewicht) 4) Delirium stoffen rand. Senza satijnen rand. Het vezeltype is iets anders bij de Senza, waardoor hij wat meer water op kan nemen. Voor het snel drogen van de auto gebruik je bij de Senza de korte vezelkant. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Overtuigende argumenten Tim, denk dat ik de Senza maar eens ga proberen, vind andere Monello doeken niet echt een vooruitgang (ook geen achteruitgang) maar hopelijk de Senza wel. Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
|
De Peluches zijn van een betere vezel dan de Deluxe Mega Towels en echt veel zachter én betere absorptie. Zo is de vezel ook samengesteld. Als je geen verschil voelt (zoals je op AD.nl claimt) dan doe je iets niet goed.  Als je de Peluches geen vooruitgang vindt, raad ik je aan om ook de Senza niet te bestellen. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-4-2011 Locatie: Antwerp
|
Ik ga me zeker niet mengen in de discussie van beter of niet (het blijft persoonlijk), maar heb ook alle doeken waarover hierboven wordt gesproken. Ik denk gewoon dat de PB-doeken en de Delirium al best heel goede doeken zijn. Hierdoor is het verschil met de Monello misschien net iets te klein om er helemaal enthousiast van te worden. Maar om het even met een wijn-term te zeggen, voor mij hebben de Monello doeken iets meer body  , wat zeer aangenaam werkt met bijvoorbeeld een quick detailer.
|
|
|
|
Dank voor het antwoord dan Tim, scheelt me weer € 16.50 Zal eens gaan kijken naar wat anders dan... Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Definiëer dan eens waar je wel op zoek naar bent, dus wat zoek jij in een drying towel?
|
|
|
|
Ik zoek een goede doek die mijn auto ineens goed droog kan maken, met de Miracle Dryer moet ik soms (niet altijd) 2x over de zelfde plek voordat ik de auto droog heb. Ik loop nu de auto met een 2e doek na om hem echt goed droog te krijgen. Dit is geen slijtage hoor van de Miracle Dryer maar heeft hij altijd gedaan. Tevens wil ik een doek hebben die duurzaam is. Ik dacht dat de Senze wel aan deze eisen zou voldoen vandaar mijn keus. Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Ik denk dat zo'n doek gewoonweg niet bestaat. Zeker met wat kouder vochtig weer zal je minstens twee keer over de lak moeten gaan om hem echt droog te krijgen. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Niet alleen de doek is belangrijk, de auto moet ook goed in de wax staan en best altijd minuut of 5 wachten alvorens te beginnen met drogen... VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
madhouse schreef:Ik dacht dat de Senze wel aan deze eisen zou voldoen vandaar mijn keus. Ik vind ook dat de Senza daaraan voldoet, maar jouw perceptie en eisen zijn denk ik wat anders. Dus ik wil niet dat je onbedoeld teleurgesteld raakt. De Senza presteert wat beter dan de Delirium. Maar de Peluches presteren ook beter en zijn ook beter dan bijvoorbeeld een Poorboy's Deluxe Mega Towel, dat komt gewoonweg door de betere specificaties van de doek en de betere kwaliteit microvezel. Maar omdat jij dat al niet voelt/merkt/ziet/ervaart, verwacht ik dat de kans groot is dat je datzelfde probleem zult hebben met de Senza Acqua, snap je? I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
@ Rodders, ok ik ben dus te veeleisend @ Stofke, doe ik ook. Mijn auto staat goed in de wax en na het spoelen wacht ik ook altijd 5min. (eerst ff alle spullen opruimen enzo) en dan pas drogen. @ Tim, ben er toch wel nieuwsgierig naar en misschien merk ik van de Senze wel wat. Ik heb van het weekend de Wax en de QD met de Peluche behandeld en tevens met wat andere doeken, ze doen voor mij allemaal het zelfde, vandaar mijn ervaring. Of dit nu aan mij ligt of niet, dat laat ik in het midden maar de andere doeken waren voor mij al niet slecht en dat is de Peluche dus ook niet. ik krijg een beetje de indruk dat je denkt dat ik de Peluche als een slechte doek af aan het schilderen ben maar dat is absoluut niet zo! Daarbij vind ik de procentuele voordelen van de Senze zeker wel van toegevoegde waarde Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
Vraag ff aan Rogier V12 en een paar anderen : die zaten enkele weken geleden op mijn kap , omdat ik mijn auto ook niet altijd in 1 keer netjes droog kon wrijven/deppen/maken. Nu zie ik dat zelfs rodders dit ook schrijft en die kan het wel weten! In dit weer is het sowiso moeilijker om de auto in 1 keer droog te krijgen omdat het gewoonweg te vochtig blijft. Ik vind het op zich niet erg om 2 keer over de auto te gaan : eerst zeer snel en de auto ff ingesprayt met s&w en de 2e keer met een megatowel en de s&w op een padje deel per deel.Zo heb ik geen last van (weliswaar kleine) druppels/vegen , want de 2e keer doe je toch elk deel apart en als mijn doek dan nog vochtig/te nat wordt neem ik een andere. Heb deze middag nog even mijn droogdoeken opgevouven en opgeborgen en gemerkt dat ik er in totaal +- 14 heb . Liever 5 te veel dan 1 te weinig Ik heb 5 echt grote droogdoeken , en die andere zijn ietsje kleiner maar zeker niet minder , heb ze eens gekocht in auto5 met een handschoen in mf bij en heb voor zo 1 doek (60x45 cm) + handschoen 3 euro betaald(solden -50 % ) GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik blijf erbij, als 1 droogdoek niet genoeg is doe je toch echt iets fout of is je doek kut ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-5-2011 Locatie: Kaatsheuvel
|
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om de auto in één keer droog te krijgen, en dat gaat inderdaad nooit 100%in één keer. Ik vond de delirium te groot, vooral voor de onderste delen van de auto met mogelijkheid tot het raken van te grond. Dus ik heb hem in 2 delen geknipt en netjes omgestikt. De ene gebruik ik voor het groffe werk, daarna beetje Spray&Wipe vernevelen en met de andere helft van de doek die dus nog helemaal droog ik werk ik het af. Dan is mijn auto streeploos droog.
Daarnaast wil ik mn persoonlijke mening nog even kwijt, doe ermee wat je wil. Tim als eigenaar van Carclean.nl op het forum vind ik top voor advies en dergelijke. Maar als eigenaar en bedenker van Monello vind ik het minder verstandig. Je leest goede, maar logisch ook minder goede reacties op de monello producten. Ookal is de ervaring niet goed door verkeerd of ondeskundig gebruik van de klant, of in dit geval, 'niets beter dan de bekende producten'. Ik zou hier niet op in gaan zolang je er geen echte klacht van binnen krijgt. De mening en het advies van overige forumleden wordt denk ik wat luchtiger opgepakt en dat lijkt mij voldoende.
|
|
|
|
heb hier ook nog iemand die het op prijs stelt dat het idd niet iedereen lukt om de wagen in 1 keer netjes droog te krijgen ... opelmark schreef: Ik moet heel eerlijk zeggend dat het met koudere temperaturen het mij niet lukt om de stationwagon met een delirium droog te krijgen, en die doek is maar een paar keer gebruikt, zonder wasverzachter gewassen en daarna 20 min op warm stand (en voozichtig knop) gedroogd en uit laten drogen op een droog rek.
Dus ik heb een tweede gekocht, maar dat van het schoonmaak azijn wist ik niet, dat zal ik ook eens proberen, nu is het gewoon een delirium voor het meeste water, de tweede delirium erachteraan en een speciale doek voor de portierranden e.d.
Mark
Het zal uiteraard weer aan mij liggen dus dat ook ik dit niet klaarkrijg Bij mij is het dus ook zo : eerst met de delirium om alle nat weg te halen en daarna per paneel controleren en nawrijven. Ik heb er ook nog eens op gelet bij mijn laatste poetsbeurt : er blijft volgens mij wel wat meer water op mijn dak staan dan bij andere auto's, ook al sta ik wat schuin (het is en blijft nu eenmaal een groot dak ) en dan heb je natuurlijk een...nattere doek om heel de wagen mee te doen . GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Wat sjoertum heeft gedaan met knippen moet je natuurlijk met vouwen doen. Komt op hetzelfde neer natuurlijk. Voor de onderkanten deed ik de delirium ook 3x vouwen anders raak je idd de grond ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Ik krijg hem met de Waffle ook niet in één keer droog hoor met dit weer, gebruik er altijd 2, zelfs bij warmere temperaturen. Daarna nog even paneel per paneel bewerken met een detailerspray, mooier resultaat nadien. @grandscenicman: welke pad gebuik je voor de S&W na het wassen ? VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
@Stofke : een gewone mf-pad  , een mousse is meer voor wax vind ik zelf GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-5-2011 Locatie: Kaatsheuvel
|
Ik vind het teveel stof in zijn geheel, en te zwaar als hij natter wordt. Daarnaast trek ik de doek met het ene deel in zijn geheel over de auto heen. Dus dan werkt vouwen ook niet omdat dan alsnog de hele doek nat is. Vandaar dat ik hier voor heb gekozen
|
|
|
|
Is dat ding dan zo groot Sj0ertum? Persoonlijk vind ik een grote doek wel lekker werken namelijk. Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Asjemenou ..... Post#12: Tim schreef:En dan nu de Delirium vs Senza: 1) Delirium is plm. 550GSM. Senza is plm. 600GSM. 2) Delirium is 60x90 cm. Senza is 70x80 cm. (4% meer oppervlak) 3) Delirium weegt 310 gram. Senza 366 gram. (18% meer vezelgewicht) 4) Delirium stoffen rand. Senza satijnen rand. Dat was wel een hele makkelijke zoekactie // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Edit Mk-us was mij voor Tim schreef: ... 2) Delirium is 60x90 cm. Senza is 70x80 cm. (4% meer oppervlak) ... Jij bent de TS MadHouse, het gaat hier allemaal om jou The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
@ mk-us, hij bedoelde de Delirium en die is anders van formaat. Bedoelde het meer in de zin van zo groot is hij toch niet! Maargoed, geschreven tekst word altijd anders opgevat. @ RedCat, tja was meer algemeen bedoel hoor deze "discussie" Maargoed, ik hou er mee op want blijkbaar kraak ik een heilig product af en daar kan niet iedereen mee omgaan..... Kijk hem daar, kijk hem shinen!
|
|
|
|
Guest
|