Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Waxen van een nieuwe zwarte wagen Opties
Breks
#1 Gepost : donderdag 29 december 2011 10:57:57
Rang: Lid

Is het nodig om op een nieuwe wagen een dure wax aan te brengen ?

Ik heb me hier al een beetje ingelezen, maar zou graag nog voor zondag een wax bestellen ( heb een kortingbon )

Heb al velen horen zeggen over dodo spullen , maar die zijn behoorlijk aan de prijs

Ook wil ik er niet teveel tijd insteken ( het is tenslotte buiten geen weer om je baby te verzorgen hé )

Ik heb een nagelnieuwe zwarte mercedes , en heb hier vorige maand dankzij jullie al flink wat geld "kwijtgespeeld" ja aan shampoo, washmitt en doeken

Nu heb ik precies niet zoveel zin om weer >50€ uit te geven voor iets wat misschien niet nodig is

Ik wil gewoon de winter door, liefst met een zachte gemakkelijk aan te brengen wax

Grt

Ps : na het aankopen van de merc is het geld bijna op LoL
nicknameless
#2 Gepost : donderdag 29 december 2011 11:00:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Voor een wax hoef je niet de hoofdprijs te betalen.

Goede en betaalbare waxen zijn:

- Poorboys Natty's
- Collinite Liquid Insulator Wax No. 845

mk-us
#3 Gepost : donderdag 29 december 2011 11:01:01
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Poorboys EXP ?

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
McShine
#4 Gepost : donderdag 29 december 2011 11:46:51

Qua looks kies ik voor de good old Meguiar's NXT wax, omdat deze wax vrij veel fillers heeft en daardoor dus microkrasjes camoufleert. Voor iemand die niet regelmatig polijst is dat de wax. Nadeel is dat de standtijd nogal kort is. (Max. 2 maanden)

Wanneer je de auto zelf regelmatig detailed (lees polijst) ben ik het eens met bovenstaande opties.
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Breks
#5 Gepost : donderdag 29 december 2011 12:24:45

Maar ik heb helemaal nog geen krasjes hoor , de auto komt net uit de showroom
Heeft nog maar 1300 km op de teller

Ik heb ook al het stappenplan doorlopen, daar heb ik volgende zomer toch wel tijd voor te maken denk ik surprised

Nu ga ik gewoon de auto in de wax zetten ( dacht dit eerst pas te doen na een jaar ) omdat men me dit hier werd aangeraden.
Maar ik wacht op een droge dag

Ik had ook zo vernomen dat van meguiar's de M16 zo goed was, maar die vind ik niet meer terug in de shop

Voor mij staan collinite en PB nu op stip, ik wacht nog even met te kiezen

Maar voor collinite heb ik nu een aanbieding gezien in de shop , en die gaat het worden denk ik
Ik kies waarschijnlijk voor de softwax nu , en nadien misschien voor de 915 ( is meer voor de ervaren onder jullie )

Nu nog een goede uitpoetsdoek en goede pads , en dan ben ik weer wat euros lichter
grt
Tomalphen
#6 Gepost : donderdag 29 december 2011 12:33:35

Zou ook overwegen om een klei-setje aan te schaffen!
dit zorgt ervoor dat de wax een langere standtijd heeft. Ook bij een nieuwe auto komt er genoeg vervuiling af.
deze bijvoorbeeld: http://www.carclean.nl/p..._kit__07240_101424.aspx
Breks
#7 Gepost : donderdag 29 december 2011 12:42:43

Nee , aub niet

Daar ga ik echt niet aan beginnen, is me gewoon teveel werk, stel je voor dat ik moet herbeginnen omdat ik wat vergeten ben........beginnersfouten maakt toch iedereen ??

Volgende lente of zomer , dan zeg ik er geen neen tegen

Ik heb wel een garage, maar die is te klein om uitgebreid de wagen te gaan wassen , kleien , en waxen

Dus buitenwerk : Pff en dan de regen op mijn dak zeker , nee hoor

Dat wordt uitgesteld
mk-us
#8 Gepost : donderdag 29 december 2011 13:14:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

De 845 is geen softwax maar een vloeibare ( mits je deze bedoelde als collinite-aanbieding zijnde )
Je kan geen fouten maken met kleien, een zachte klei+glijmiddele en gewoon alle delen meenemen en hoppaaaaaa de belangrijkste stap is gedaan!
Buitenwerk is wassen, de rest is gewoon binnen te doen blij

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
McShine
#9 Gepost : donderdag 29 december 2011 13:16:09

Citaat:
Maar ik heb helemaal nog geen krasjes hoor , de auto komt net uit de showroom
Heeft nog maar 1300 km op de teller

Ik heb al gloednieuwe auto's gezien met microkrasjes. Dus dat is geen garantie.

Wat zoek je zelf in een wax? Duurzaamheid ? Of makkelijke verwerking?

Collinite is erg duurzaam, Natty Paste is zeer makkelijk te verwerken.

Deep Gloss Paint sealant van Wolfgang vind ik nog steeds best of both worlds.
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Breks
#10 Gepost : zaterdag 31 december 2011 10:31:11

Zo ,dat was het dan .
Weeral voor een kleine 50 euri besteld ( zit al aan 100€ op 2 weken) zo wordt het nog een dure hobby blij
Hopelijk kan ik nu een tijdje voort

Heb nu de collonite 845 wax en doeken gekocht, en ben ook maar voor de delirium droogdoek overstag gegaan
mk-us
#11 Gepost : zaterdag 31 december 2011 10:39:01

Heb je goed gedaan.
Is idd een dure hobby maar goed gereedschap is het halve werk.
Laat maar weten hoe je ervaring is met de spullen.

DolomiteGreyTT
#12 Gepost : zaterdag 31 december 2011 11:01:18

Jongens had RejeX geen goede optie geweest?

@Breks, ach hoeveel procent is die 100 euro op het aankoopbedrag van je Benz? blij Er zijn hier leden die wel voor 5000 euro aan spullen hebben.
Roeland
#13 Gepost : zaterdag 31 december 2011 12:15:23

Breks schreef:
Zo ,dat was het dan .
Weeral voor een kleine 50 euri besteld ( zit al aan 100€ op 2 weken) zo wordt het nog een dure hobby blij
Hopelijk kan ik nu een tijdje voort

Heb nu de collonite 845 wax en doeken gekocht, en ben ook maar voor de delirium droogdoek overstag gegaan

Vergeet niet dat het een "investering" is waar je de auto een flink aantal keren voor kan behandelen.
Ik merk dat je vooral niet teveel wilt doen en dan je snel klaar wilt zijn, nou als je een zwarte auto hebt dan gaat die vlieger na 1.5 jaar niet meer op ................ op zwart zie je zo'n beetje elk krasje, swirltje en andere ongein die je lak minder mooi maken.
Zwart is een mooie kleur maar dan moet je regelmatig wat doen om het zo te houden, sowieso kleien en dan een aantal stappen doorlopen, snel en goed gaan bij een zwarte auto niet op!
Alleen Meg's Tech wax 2.0 pas ik toe als ik zwart een beetje snel op wil peppen (had het nog staan van mijn begin periode toen ik Carclean.nl nog niet kende ...)maar zoals gezegd is de standtijd niet te vergelijken met andere waxen maar het verbergt verbazend veel "mankementen".
Ik wil je niet ontmoedigen / depressief maken maar ga je maar vast inlezen hoe je een auto moet detailen, je gaat het nodig hebben over 1.5 jaar, óók ik heb een zwarte auto ..........
Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl
<--------------------------------------
Rene
#14 Gepost : zaterdag 31 december 2011 13:12:07

vreemd dat ik onder de vaste forumleden,eigenlijk nooit iets
lees over de mothers produkten,willen jullie er niet aan,of vinden jullie het niks.
heb zelf de reflections top coat,en vind het toch een prima wax,zeker op een donkere kleur.mothers heeft naar mijn idee prima producten,voor een bescheiden prijs.cool
Stofke
#15 Gepost : zaterdag 31 december 2011 13:41:41
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Het kleien is toch prioriteit hoor, hoe nieuw de auto ook is, nu ga je een wax zetten op een lak die niet 100% proper is en daardoor zal de standtijd van je wax aanzienlijk minder zijn.
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
grandscenicman
#16 Gepost : zaterdag 31 december 2011 17:05:45

Hey!

Citaat:
vreemd dat ik onder de vaste forumleden,eigenlijk nooit iets
lees over de mothers produkten,willen jullie er niet aan,of vinden jullie het niks.

Die heb ik ff niet gelezen : ik heb ook veel Mothers-produkten en kan zeggen dat ik enkel de droogdoek NIET goed werken vind (te stijf , maar werkt wel prima)

De prijs is idd bescheiden , en ik denk dat dat de reden is waarom velen hier dit merk links laten liggen , voor "hun" moet het ook nog wat kosten en dan is het pas goed .hehehe

Oh jee , wat heb ik nu geschreven , straks heel het forum over mij LoL
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
bs
#17 Gepost : zaterdag 31 december 2011 17:14:31

Nee hoor Danny,

Poorboys is ook redelijk goedkoop net zoals Mothers vergeleken met andere merken in de Carclean.nl shop / detailing branche maar er zijn veel mensen over Poorboys te spreken.
nicknameless
#18 Gepost : zaterdag 31 december 2011 17:54:52
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik als vaste forummer en detailer gebruik af en toe ook gewoon de 'simpelere en goedkopere' merken zoals Poorboys en Meguiar's , niets mis mee. great

Ik heb alleen niets met het merk Mothers, het spreekt mij gewoon niet aan, net als Smartwax, Chemichal Guys, enz., het zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik moet het niet.

Juffer1
#19 Gepost : zaterdag 31 december 2011 19:42:52

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

+1 Patrick
Niet alle goede spullen hoeven veel geld te kosten (poorboys / collinite) maar voor goede spullen heb ik wel wat extra's over.

@ Brek : Goede keuze, mooie producten die 845 en de delirium droogdoek.
De droogdoek de eerste keer trouwens wel apart wassen (geeft nogal af).

www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Paulus de Boskabouter
#20 Gepost : zaterdag 31 december 2011 20:05:42

Gebruik alleen de borstels van Mothers! Heb niet zoveel met dit merk op de borstels na. Voor goede producten heb ik ook wat extra's over. Goedkopere producten die ik gebruik zijn van PB, wat overigens zeer goede producten zijn. Zou ze niet graag missen.

@Breks: prima producten gekocht!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Rene
#21 Gepost : zaterdag 31 december 2011 21:18:17

even een vraag voor juffer 1. waarom denk jij dan dat een pot
wax van 185,00 euro. beter zou zijn dan bijvoorbeeld een
dodo wax van 70,00 euro,ik denk dat je het verschil echt niet gaat
zien op je auto.
Juffer1
#22 Gepost : zaterdag 31 december 2011 21:53:12

Zie of hoor je mij dat zeggen dan ?

Wat ik aangaf is dat een goede wax niet duur hoeft te zijn. Zelf heb ik wel wat extra geld over voor een goede wax maar die hoeft per definitie niet duur te zijn.

Zelf heb ik ook een aantal "dure" waxen van onder andere Swissvax en Wolfgang in mijn collectie.
Verschil tussen een low budget wax zoals de schildpad en een "dure" wax zoals de Fuzion zit het vooral in het gemak waarin je het aanbrengt, afneemt en de standtijd.
Daarnaast merk ik dat de reflectie en metallic flakes er bij een Fuzion veel beter uitspringen dan bij een schilpaddenwaxje. Ook in standtijd is er erg veel verschil.
Een aantal van die Swissvax waxen legt het qua standtijd zelfs af tegen een standaard Dodo waxje.

Het is echt aan jezelf of jij dit extra geld er wel of niet voorover hebt.

Zelf ben ik enorm Dodo minded, de Swissvax waxen gebruik ik nog nauwelijks net als de Fuzion.
Reden daarvoor is dat ik voor de prijs van een Fuzion ook makkelijk 3 Dodo waxen kan kopen die zeker een zo lange standtijd hebben.
Rene
#23 Gepost : zaterdag 31 december 2011 22:14:14

iedereen hier op het forum heeft zijnof haar eigen voorkeur.
iedereen begrijpt ook dat je een schildpaddenwaxje ,niet kunt vergelijken
met een fuzion.wat me ook opvalt is dat de waxen en polijsten,nogal trendgevoelig zijn.twee jaar geleden was de pb ssr series helemaal hot
de 1 de 2 de 2,5 en de 3. nu kun je ze wel in de kliko gooien,je hoort er
niemand meer over.het is tegenwoordig alleen maar de monello
wat je hoort.heel vreemd.
Juffer1
#24 Gepost : zaterdag 31 december 2011 22:21:48

Dat verhaal van die polijstmiddelen hoor en lees ik wel vaker.

Zelf ben ik ook begonnen met de SSR serie en ben ik ook naar de Monello gegaan. Is dat omdat ik dan de "hype" volg of zou ik als reden hebben dat de lakken de laatste jaren steeds harder en harder zijn geworden en de SSR serie hier gewoon tekort voor komt ? Zou ook kunnen zijn dat de Monello Serie gewoon een stuk makkelijker en mooier finished dan de SSR.

Als jij vindt dat ik de hype volg dan moet je dat vooral lekker blijven denken. Als je je echt zou verdiepen in mijn "detail carriere" dan had je ook geweten dat ik echt niet iemand ben die zomaar achter de grote groep mensen aanloopt. Er zijn veel mensen gek van Mothers en Wolfgang, beide zijn merken waar ik eigenlijk 0,0 mee heb.
Overigens zou ik me eens verdiepen in een aantal show off's van mij, daarin kan je ook lezen en zien dat ik op de rode Astra's, de Saab 9-3 Viggen en de Kia's nog steeds de SSR serie gebruik omdat de monello de sticky paint problemen veroorzaakten.
Rene
#25 Gepost : zaterdag 31 december 2011 22:38:17

juffer 1 wat ik schreef over de pb ssr serie,was algemeen bedoeld,
en niet specifiek over jou,ik denk dat de lakken van de moderne
auto toch zwakker is dan vroeger,oplosmiddelen mogen niet meer gebruikt
worden,het zijn allemaal watergedragen lakken tegenwoordig,dus zoals jij zegt
steeds harder en harder,ik betwijfel het.
SkyBuMp
#26 Gepost : zaterdag 31 december 2011 22:48:31

@Rene, je bent duidelijk niet op de hoogte en/of niet genoeg getest met de genoemde producten. Ik kan je alleen maar adviseren om meer ervaring op te doen.

Ontopic: ik adviseer op een zwarte wagen, lime prime met supernatural hybrid van dodo juice OF rejuvenate met spirit wax van auto finesselief
Juffer1
#27 Gepost : zaterdag 31 december 2011 22:50:29

Voelde mij daar even persoonlijk over aangesproken, vandaar ook de wat botte reactie.
Zelf heb ik maling aan dat kudde gedrag, zelf doen en ervaren wat een product doet is de enige manier om te ervaren of een product nu wel of niet werkt.

Terugkomend op de harde lakken :
Hoeveel eravring je al hebt weet ik niet maar ik noem even de VAG auto's (Volkswagen, Audi, Seat), Mercedesen, BMW's als auto's met een keiharde lak.
De SSR serie komt op deze lakken echt tekort of je moet al met een rotary aan de slag gaan.
Met bovengenoemde merken denk ik dat we dan al 50% van de meest voorkomende automerken hebben gehad.

Dibbuz
#28 Gepost : zaterdag 31 december 2011 22:59:29
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Graag weer ontopic!

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
mk-us
#29 Gepost : zaterdag 31 december 2011 23:07:31

@Dibbuz: geen idee wat de TS er van vind maar volgens mij is de vraag beantwoord en reeds een keuze gemaakt en wellicht dat er een slot op kan blij
Breks schreef:

Dibbuz
#30 Gepost : zaterdag 31 december 2011 23:12:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Zou leuk zijn als TS even laat weten hoe het bevallen is allemaal.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
mk-us
#31 Gepost : zaterdag 31 december 2011 23:14:23

hehe, vergat mijn eigen post#11 Whistle ( zal de spanning en senstatie van oud/nieuw wel zijn hahaha )

Breks
#32 Gepost : woensdag 11 januari 2012 13:16:55

Tja , even wat laten weten :

Heb pas vandaag zin gekregen en net men auto gewassen en sta te wachten om hem in te waxen
Ik vond de droogdoek toch wat tegenvallen ( de oranje van delirium dan ) de gewafelde van poorboys neemt het vocht beter op. Ik gebruik ze nu beiden, de ene voor de motorkap en dak + bovenkant deuren
De pb voor onderaan

De doeken worden na vandaag gewassen en gaan dan waarschijnlijk beter vergeleken kunnen worden

Nu : moet ik effe wachten met waxen ? Want er komt af en toe natuurlijk hier en daar nog een druppel water tegen, of kan 1 of 2 druppels water geen kwaad

Dus dadelijk na wassen waxen , of daags nadien ?
Soepergrover
#33 Gepost : woensdag 11 januari 2012 14:01:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik zou er geen dag mee wachten. In de tussentijd kan er weer genoeg vuiligheid opwaaien.
Een druppeltje water af en toe is niet zo'n ramp. Houd gewoon een doek bij de hand om zulke druppeltjes even weg te nemen.
Ik heb dat altijd bij de randjes bij mijn koplampen en bij mijn achterste kentekenplaat.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire