Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Poll vraag : Drogen jullie de auto nog af na het wassen?
Keuze Stemmen Statistieken
Ja 36 80 %
Nee 2 4 %
Soms 3 6 %
Alleen niet icm kleien 4 8 %

Drogen jullie de auto nog af na het wassen met een droogdoek? Opties
DKBM
#1 Gepost : donderdag 29 december 2011 18:32:55
Rang: Lid

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Zoals de vraag al aangeeft: drogen jullie na het wassen de auto nog af met een droogdoek tijdens de gewone wasbeurten? Als ik ga kleien droog ik de auto meestal niet af (tenzij de auto in de zon staat). Maar de laatste tijd dorog ik de auto ook nauwelijks meer af met een droogdoek na de gewone wasbeurten. Ik spoel de auto af met een straal langs de lak (waarbij de auto al grotendeels vanzelf droogtrekt) en laat de auto verder drogen. Na een 'rondje interieur + ramen' pak ik een detailer (in mijn geval QD+ of Spray&Wipe van Poorboys) en loop de hele auto na. Resultaat: droge, glimmende, strakke lak en minder kans op swirls (want minder wrijvingen over de lak).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

@moderators: ik enige tijd afwezig geweest op het forum (veel te druk gehad met andere zaken), dus mocht er al een gelijksoortig topic zijn, dan mag dit topic verwijderd worden knipoog
Vrienden noemen me Martin
Vadebo
#2 Gepost : donderdag 29 december 2011 19:02:52

Ik heb 'soms' aangegeven.
Waarom?
Meestal droog ik de auto na het 'droogspoelen'.
Ik wacht na het spoelen zo'n 5 minuutjes en droog 'm dan na met 1 van de droogdoeken.
Dit doe ik echter niet altijd. Om de wasbeurt spray ik de wagen in met Reload en daarbij hoeft de wagen niet geheel droog te zijn.
Als ik ga kleien droog ik de wagen zeker niet en na het kleien spoel ik de wagen meestal nog eventjes af en maak 'm dan pas droog.
Verder maak ik momenteel veel gebruik van de Airforce Blaster Side-kick, alleen is deze niet krachtig (en handig) genoeg om een hele wagen te drogen.
Daarom komt er binnenkort een echte Blaster om zodoende met lucht de wagen te kunnen drogen om zodoende de kans op 'swirls' nog meer te verkleinen.

Grtz. Rob
Dibbuz
#3 Gepost : donderdag 29 december 2011 19:04:41
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik droog hem altijd, meestal m.b.v. een detailer (Spray & Wipe in mijn geval) dus dan heb je al minder wrijving.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
grandscenicman
#4 Gepost : donderdag 29 december 2011 19:20:58

Ik droog mijn wagen altijd af na het wassen : ff insprayen met een weinig s&w 1/1 en in sneltempo over heel de wagen vliegen van boven naar onder toe.

Daarna komt de s&w er terug aan te pas (op een mf-padje) samen met een megatowel.

Als er tijd genoeg is zet ik er ook nog een qd+ op of wax/sealant.(ook padje en megatowel )

Ik doe dit vooral om kalkplekken te vermijden , omdat ik niet altijd met regenwater(en gieter) kan afspoelen , maar er wordt dus altijd een droogdoek gebruikt.

Op het werk hebben we een poetsvrouw en die heeft 2 auto's (ford k's , eentje toe , eentje cabrio ) en die droogt nooit haar auto's af , ze heeft wel een waterdarm met regenwater.......
Ik wou haar nooit geloven , maar als je de wagens bekijkt staan er idd geen strepen/vlekken op en zo'n K is nu ook niet direct groot , maar wel heel BOL .

Mijn dak is nogal vlak en groot en er blijft ondanks schuin zetten toch nog genoeg water op staan , geef mij dus maar "drogen" . ja

GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
rodders
#5 Gepost : donderdag 29 december 2011 19:28:11
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik droog de wagen altijd af, tegenwoordig wel met hulp van de Dodo Time to Dry en twee doeken. Ook met kleien droog ik de wagen, dit omdat ik binnen werk en ik niet graag heb dat de auto daar alles staat onder te druppen.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
DKBM
#6 Gepost : donderdag 29 december 2011 21:21:38

Dibbuz schreef:
Ik droog hem altijd, meestal m.b.v. een detailer (Spray & Wipe in mijn geval) dus dan heb je al minder wrijving.

Die methode heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt vooral omdat ik de droogdoek links laat ligeen en de auto dan verder naloop met 2 gewone mf-doeken. Ik ga je methode volgende eens proberen. Top! great
Paulus de Boskabouter
#7 Gepost : donderdag 29 december 2011 22:11:28

Spoel hem altijd af met de tuinslang zonder sproeikop, drogen met een waterstraal gebruikmakend van de sheeting. Staat ook ergens een video hier op het forum.

Daarna insprayen met S&W en de restanten water afdeppen. Alleen als ik moet kleien droog ik de wagen niet.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Dennis-VR6
#8 Gepost : donderdag 29 december 2011 22:23:13

Interessante stelling! Normaal gesproken droog ik de auto na elke wasbeurt maar misschien dat ik het eens op een andere manier ga proberen.
Volkswagen Corrado VR6
mk-us
#9 Gepost : donderdag 29 december 2011 23:06:18
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Niet als ik ga kleien, anders a la Dibbuz

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Juffer1
#10 Gepost : donderdag 29 december 2011 23:16:39

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Dibbuz schreef:

+ 1 Werkt perfect great
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
RogierV12
#11 Gepost : vrijdag 30 december 2011 8:55:48

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ik droog 'm (bijna) altijd icm. QD+.
Heel soms rij ik 'm droog
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Averechts
#12 Gepost : vrijdag 30 december 2011 9:39:23

Uhhm die 1e nee is van mij maar dat moest een ja zijn... Zat op m'n telefoon te priegelen en tikte net de verkeerde aan...oeps
Hier gaan de auto's gewoon met het doekje!
Fredjuh84
#13 Gepost : vrijdag 30 december 2011 13:10:55

Als je droogt met QD+ of iets dergelijks, verminder je het effect niet omdat er nog water op de auto zit?

Best is idd met tuinslang, maar hoe te doen bijv in een wasbox waar de straal redelijk hard is, dan maar wachten?
Stofke
#14 Gepost : vrijdag 30 december 2011 15:30:10

Na het wassen even 5min het water laten wegtrekken, daarna drogen met de droogdoek(en). Na het drogen detailerspray op een MF-pad en per paneel inwrijven en uitwrijven met een Mega Towel.
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
DKBM
#15 Gepost : vrijdag 30 december 2011 16:45:21

Fredjuh84 schreef:
Als je droogt met QD+ of iets dergelijks, verminder je het effect niet omdat er nog water op de auto zit?

Best is idd met tuinslang, maar hoe te doen bijv in een wasbox waar de straal redelijk hard is, dan maar wachten?

Wat beteft je eerste vraag:
de auto moet inderdaad niet te nat zijn, anders lijkt er minder hechting te zijn (is mijn ervaring). Wat is dan te nat? Kwestie van uitproberen.

Wat betreft je tweede vraag:
Probeer te sprayen langs de lak van de auto. Door de grote hoeveelheid nevel spoelt de auto vanzelf schoon (ondanks dat je het idee hebt in het luchtledige te spuiten). Al zal de auto minder makkelijk drooog trekken uit zichzelf
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire