|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Bartezzz schreef:... ik ben dol op kritiek ... Bij deze dan Bart: Als je als -al dan niet volleerd- forumbezoeker zoiets leest, dan schrik je toch wel even van zo'n waarde. Het is misschien een kwestie van perceptie, maar ik vind de reactie van Jan zeker niet respectloos. Ik vind het andersom vreemder dat je die 5 micron hebt 'geschat'. Als je dat hebt gedaan voor de niet-detailers, dan heeft het wat mij betreft een averechts effect. Ik zou als 'noob' gelijk gaan zitten rekenen hoe vaak je nodig hebt eer er geen lak meer op de auto zou zitten en met de uitkomst zou ikzelf dan niet gerust zijn als iemand dan op mijn auto aan de slag zou gaan. Als je dingen niet zeker weet, ga ze niet verzinnen om een 'beter' verhaal te hebben. Je kunt je ook bedienen van termen als 'heel erg weinig', 'een beetje' etc. Dat heeft hetzelfde effect, maar je hoeft je er dan niet in zulke bochten te wringen. Om niet alleen maar 'negatieve' dingen te roepen: nogmaals, de auto is er erg van opgeknapt en de na-foto's (zeker die met die deurklink) zien er goed uit.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Bertezzz schreef:Dit gebruikte ik in combinatie met de medium harde pad, de “Heavy green” op de Dap-500. De hoeveelheid lak die verwijderd is, bedraagt ongeveer 5micron van de 150micron dikke laklaag die aanwezig was.
5 micron verwijderd met Mezzo en een Heavy Green pad?  Lijkt mij erg sterk, zeker niet zo op het oog of uit de duim gezogen óf daadwerkelijk gemeten. ik heb destijds samen met Dibbuz staan wetsanden korrel 1000, 2000, 3000 en staan polijsten, light wool pad + inizio, Mezzo + witte kompressor, Finale + zwarte kompressor en ik had er net krap aan 7-8 micron eraf gepolijst. Maar goed, je verhaal richting de 'niet detailers' is erg duidelijk en het resultaat is ook
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
@ Soepergrover, ik kan me voorstellen dat het averechts werkt, maar ik heb ze al gehad die dachten dat je de halve lak weg haald. dus dan is dit een goeie om te vertellen. persoonlijk vind ik termen als heel weinig een beetje klinken als een verkoop actie van telsell, maar ik geef je een punt want je hebt wel gelijk. maar goed, die 5 micron heb ik gewoon verkeerd geschat. nou vind ik zelf een verschil in 2, 5, of 8 micron ook niet zo heel erg groot(voor het verhaal). @Nicknameless, dankje voor de verduideling en bedankt voor je compliment. het 5micron verhaal is al duidelijk uitgelegd aan mij :P groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2010 Locatie: Varsseveld
|
Leuk om te lezen. Dit is inderdaad voor de mensen die het detailen nog moeten leren kennen of het zeer zelden doen, een leerzaam topic! Er staan hier ook topics op het forum waar zoveel 'vaktermen' en afkortingen worden gebruikt dat je een woordenboek nodig hebt. Dit is wel een welkome afwisseling. Dat stukje van de 5 micron kan inderdaad wel als schrikreactie werken. Nu snap ik wel dat je wilt laten blijken dat het maar een heel klein deel van de lak is wat eraf gaat maar als je dan in andere topics leest dat er auto's zijn met maar 70 micron dan is 5 wel behoorlijk veel  Maar je hebt wel een mooi resultaat behaald! Dit blijven, zoals al eerder gezegd misschien wel de leukste klusjes omdat er zoveel eer aan de auto valt te behalen. Opel Corsa OPC 2008 Arden blue
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2011 Locatie: herne ( 1540 ) Belgie
|
wooow... sprakeloos Echt prachtig resultaat! Beter zelfs als de detailler die mijn vader zijn Range Rover deed voor €300 Hoe krijg je uw interieur zo proper
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-12-2011 Locatie: Brabant ,Jonguh
|
Ziet er netjes uit Bart . vraagje ik zag dat je met je hand de opening van de dap af sloot heb je geen last gehad dat hij te warm wordt, zelf heb ik dit ook een paar keer gedaan en merkte dat hij behoorlijk warm werd. Keep on going It is nice to be important. But it is more important to be nice
|
|
|
|
@Quinten, Bedankt! ehm, op welke foto zie je dat ik dat doe? meestal heb ik mijn hand niet standaard op de luchtuitlaat. maar als het ivm een onhandige houding niet anders kan, zal het niet langer zijn dan 1 of 2 hits achter elkaar. dus nee, zo ver geen last van. groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-12-2011 Locatie: Brabant ,Jonguh
|
effe de foto,s geteld was foto 30 Mijn oog viel er toevallig op en dacht even ik ben niet de enigste die dit overkomt, net wat je zegt je ontkomt er soms niet aan. Alleen had ik in het begin nog net niet even de grip te pakken en was snel geneigd om de luchtuitlaat dicht te houden en dan kan best warm worden Nogmaals keep on going! It is nice to be important. But it is more important to be nice
|
|
|
|
haha  ja het zijn er nogal wat! ehm ja, nogmaals, soms ontkom je er niet aan inderdaad. en dat je dan 2minuten de inlaat blokkeerd, tsja daar zal hij toen niet zoveel last van gehad hebben aangezien het rond de 5 graden was binnen yes, I always do! groeten Bart
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,308 seconden.