Je kan gewoon wisselen van pad en ze wat vochtig houden met s&w , doe ik ook erop als ik nog moet beginnen met polijstpasta.
Neem gewoon 2 kleuren pads : bvb wit nr 2 voor mezzo en bvb zwart voor finale.
Om tijd te besparen zou ik nu de black hole skippen , de auto zal er zonder ook wel heeeeeeeeeeeeeel net uitzien hoor en dit ook houden voor de zomer als je gaat bijstippen en toch opnieuw moet beginnen.Heeft nu enkel maar voordelen : wax houd langer stand.
Je plan ziet er idd best goed uit hoor , alleen zit het weer niet mee of je moest echt tijd zat hebben en binnen kunnen werken , dat werkt veel prettiger.
Schoonmaken pads : als je merkt dat de pads wat "vollopen" maak je ze best schoon en werken ze weer terug prima . (daarom dat er reeds velen een padwasher hebben , om tijd te besparen ) Indien je wat handig bent met een emmer , grittgard en een paar hulpstukken kan je een goedkope variant maken die ook wel redelijk werkt en tijd uitspaart. In principe kan je de pads droogzwieren met je dap , maar toch voorzichtig zijn dat je ze niet kapotzwiert.Ik heb ondervonden dat er soms pads zijn die durven loskomen van de velcro en het schuim (niet van de zool van de dap dus) en als je maar 1 pad per kleur hebt sta je daar.....
Zeker je pads niet plooien tijdens het reinigen(enkel knijpen,wrijven maar nooit vouwen). Je kan ook je pad op de dap zetten en dan helemaal in een zachte(droog-) doek duwen , wordt ie ook droger van.
Ik heb alle pads dubbel , maar heb deze niet allemaal in 1 keer gekocht hoor, loopt immers op die rekening.
Tip voor (koud) kleien : neem een emmertje met warm water en leg je(2 blokjes) klei erin : zo kneed ie beter en kan je telkens afwisselen.( ook goed warm voor je handen )
Ipa : misschien een oproepje doen om er in jouw buurt aan te geraken ?
Nog een tip : als je eerst een gewone(goedkopere) mf-doek neemt na polijsten met mezzo , heb je toch nog finale te doen en na finale zou ik een echt goeie doek nemen om af te wrijven. Reden : als je de mezzo wegveegt met een goedkopere doek en die doek zou nog eventueel kleine "krasjes" maken , deze haal je zo weg met de finale.(zo heb je meer doeken over om af te werken er kan er immers altijd 1tje op de grond vallen)
Als er al een deel helemaal klaar is : zorg dat je er niet opnieuw op komt met de dap/polish anders is je beschermlaag er terug af (je kan dus soms beter 2 panelen doen(bvb gardebou en portier) en afwerken en daarna verdergaan door bvb dat vorig paneel (= deur) open te zetten.
Misschien wel wat overbodige uitleg , maar beter wat teveel dan te weinig denk ik maar
Succes!
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci