Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Monello Wash Mitt vs Megs Opties
RedCat
#1 Gepost : zondag 1 januari 2012 17:26:10
Rang: Lid
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Vandaag de Monello Wash Mitt gebruikt, bekend als de bonus van de Oliebollenavond, danwel als onderdeel van de voortreffelijke doekenset. Ook los te koop natuurlijk.

Wat positief opviel;
+ Extreem zacht, bevestigd door twee kritische kinderen
+ Goed van vorm, voor een mannenhand
+ Toont duidelijk het vuil dat wordt opgenomen
+ Laat dat vuil bij uitspoelen ook weer zeer makkelijk los

Wat negatief opviel;
weetniet en niet omdat je een gegeven Mitt niet aan de tand mag voelen

Waar ik wel op moet letten zijn drijvende vuiltjes, maar dat heb je met elke fijndradige mitt
Doordat de Monello niet te dik is, voel je de vuiltjes duidelijk bij het uitspoelen

Tot nu toe gebruikte ik de rasta versies van diverse origine
Nu ik twee van de Monello Mitts heb (ook een uit de doekenset) degraderen de rasta's naar de dorpels

Na gebruik gewoon handwarm uitgespoeld en heel even lauw in de droger, net vochtig er weer uit en op een rekje

Foto vooraf,

na eigen auto

en na tweede auto.

Toegevoegd;
Dibbuz schreef:
Tip: Sponge (Monello Bone) gebruiken voor de lagere delen zoals bumpers, onderste deel van de deuren/achterschermen en dorpels en de mitt voor de "bovenkant".

Edit; Uitknijpen gaat prima door in de lengte en breedte dubbel te vouwen, dan hoef je niet te wringen
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Juffer1
#2 Gepost : zondag 1 januari 2012 17:43:57

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Morgen ga ik er zelf "echt" mee aan de gang op de Astra nadat ik hem vandaag even snel op de het woonkamer raam heb geprobeerd (beviel erg goed).
Heb al veel washmitt's en "sponsen" geprobeerd maar kwam steeds weer uit op die van Meguiar's , dit lijkt een zeer goed(koper) alternatief!

Enige minpuntje wat ik met de Monello washmitt had was die irritante naad in het midden, ik snap ook niet zo goed wat daar de toegevoegde waarde van zou moeten zijn ?
Het zit voor geen meter dus heb ik zelf inmiddels de stiksels aan de binnenkant er even uitgehaald en binnen 10 seconden was dat "probleem" dus ook weer opgelost.
Overigens is dit niet alleen bij de Monello Washmitt's, Mequairs heeft ook type washmit waar zo'n naad ingestikt zit wat ik ook bloedirritant vindt.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Caddy_Jelle
#3 Gepost : zondag 1 januari 2012 17:53:08

Afgelopen vrijdag ook de Wash Mitt gekregen bij de mijn aankopen.
Morgen eens aan de slag om m'n Caddy weer in top conditie te krijgen en daarbij de Wash Mitt testencool
Dibbuz
#4 Gepost : zondag 1 januari 2012 18:25:25
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Juffer1 schreef:

Enige minpuntje wat ik met de Monello washmitt had was die irritante naad in het midden, ik snap ook niet zo goed wat daar de toegevoegde waarde van zou moeten zijn ?
Het zit voor geen meter dus heb ik zelf inmiddels de stiksels aan de binnenkant er even uitgehaald en binnen 10 seconden was dat "probleem" dus ook weer opgelost.

Ik vind het juist weer erg fijn, zo heb ik meer grip op de mitt anders wappert mijn hele hand door de mitt van links naar rechts.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
DannyL
#5 Gepost : zondag 1 januari 2012 18:44:46

Dat heb ik ook Dennis.. Daarom had ik 'vroeger' een hekel aan die mitts, maar nu ik dit heb gehad wil ik niets anders meer
SkyBuMp
#6 Gepost : zondag 1 januari 2012 18:59:10

Irritant trouwens dat de bijlage niet automatisch weergegeven worden grrr

Hier ook een voorstander van de naad in het midden, meer grip / controle over de mitt ipv een grote slobber washand.
RedCat
#7 Gepost : zondag 1 januari 2012 19:18:32
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Aangepast Whistle
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Paulus de Boskabouter
#8 Gepost : zondag 1 januari 2012 19:30:00

Bedankt voor de review Hans! Ga hem ook maar eens bestellen, al blijft de Bone, SN spons en Wookie toch mijn favorieten,! Maar je weet maar nooit, mischien raak ik wel helemaal verslingerd aan de Monello mitt. Ben nooit echt een mitt liefhebber geweest, met uitzondering van de Wookie.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Rene
#9 Gepost : zondag 1 januari 2012 19:47:12

zowel de nieuwe sponge en washmitt van monello,lijken wel
erg veel op de sponge en washmitt van gemicale guys

[mod]Commerciele links niet toegestaan[/mod]
Jeroen
#10 Gepost : zondag 1 januari 2012 19:48:57

Vind de monello mitt ook fijn!

Past beter om mijn hand, en gelukkig zit ook die stiknaad er in in het midden op het eind, want anders vliegt die maar zo van mijn handen af LoL Prima ding! (oké, als vergelijk heb ik alleen de Meg's Washmitt, maar toch)

Zijn werk doet die in ieder geval goed!

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

SkyBuMp
#11 Gepost : zondag 1 januari 2012 20:18:42

Rene schreef:
zowel de nieuwe sponge en washmitt van monello,lijken wel
erg veel op de sponge en washmitt van gemicale guys

Tja de spons lijkt ook erg op de Cobra T-bone en een spons van de halfords. Wederom adviseer ik je om de sponzen eens naast elkaar te leggen om ze te voelen (alleen dat al is voldoende om te zien dat we over andere velletjes microfiber praten).

Ik heb de Monello washmit en bone nog niet gebruikt, zoals paulus ook verslingerd aan de T-bone. Binnenkort de Sponge eens proberen Whistle
Tim
#12 Gepost : zondag 1 januari 2012 20:22:11

Het is weer zo'n loze kreet, ik moet er wel om lachen. Rene, koop ze beiden, trek ze helemaal uit elkaar en oordeel zelf. knipoog

Edit: even naar de genoemde producten gekeken en ik denk dat ik kan concluderen dat:

Microfiber Wash Sponge eerder hetzelfde is als The Bone van Cobra. Onze Sponge is kleiner, heeft een andere microvezel (zichtbaar én voelbaar) En dat kan Skybump straks mooi vergelijken. @Skybump koppel dat hier aub nog even terug.

De Thick Microfiber Mitt is een totaal andere mitt zover ik kan zien. Onze Mitt is geïnspireerd op een ander merk. Whistle

@Rene, welk statement probeer je hier te maken eigenlijk? devil
I'm the Master of Bling!
grandscenicman
#13 Gepost : zondag 1 januari 2012 20:36:51

Ik heb ook zo'n mitt van megs en vind dat ook wel fijn werken met zo'n "naad" ja

GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Rene
#14 Gepost : zondag 1 januari 2012 20:39:46

hallo tim,ik kwam bij puur toeval deze webshop tegen
op marktplaats,en had er nog nooit van gehoord,verder bedoel ik daar niks mee,maar vond dat ze erg op elkaar leken,ik ben blij dat ik nog een nieuwe
the bone cobra in de verpakking heb,bevalt heel erg goed.
Tim
#15 Gepost : zondag 1 januari 2012 20:44:33

Tsja, het zet je vermoeden niet echt kracht bij zal ik maar zeggen he. sarcastisch

Juffer1 schreef:
Overigens is dit niet alleen bij de Monello Washmitt's, Mequairs heeft ook type washmit waar zo'n naad ingestikt zit wat ik ook bloedirritant vindt.

Het is echt persoonlijke voorkeur, de ene vindt het top, de ander vindt het flop. En omdat het stikseltje er desgewenst zo uit is, kan iedereen met deze mitt uit de voeten.
I'm the Master of Bling!
Stofke
#16 Gepost : zondag 1 januari 2012 21:17:06
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

In het begin irriteerde die naad mij ook bij die Meg's mitt maar nu vind ik het zelfs fijn werken. Heb nu de sponge als kado gekregen, deze test ik deze week eens op onze Polo of op de Passat. Benieuwd hoe die meevalt.
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
DannyL
#17 Gepost : zondag 1 januari 2012 22:46:23

Tim schreef:
Microfiber Wash Sponge eerder hetzelfde is als The Bone van Cobra. Onze Sponge is kleiner, heeft een andere microvezel (zichtbaar én voelbaar) En dat kan Skybump straks mooi vergelijken. @Skybump koppel dat hier aub nog even terug.

De Thick Microfiber Mitt is een totaal andere mitt zover ik kan zien. Onze Mitt is geïnspireerd op een ander merk. Whistle

Ik hoop niet dat ik Skybump hiermee tegen z'n schenen schop, of 'werk' afpak, maar ik had zelf al eens wat foto's gemaakt van het verschil (nog nooit gepost);

Links: Cobra The Bone
Rechts: Monello Sponge

Cobra The Bone fibers:

Monello Sponge fibers:

Wel degelijk anders, en qua werken vind ik het ook een wereld van verschil..
nicknameless
#18 Gepost : zondag 1 januari 2012 23:05:12
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

[mod]quote niet nodig als je er direct eronder op reageert, je punt is ook duidelijk zonder quote/foto[/mod]
Eigenlijk niet heel eerlijk te vergelijken aangezien de Bone al een tijd wordt gebruikt en de Monello spons nagenoeg, op het oog, nieuw is.

Er wordt op dit moment alleen maar nieuw met oud vergeleken. Een veel eerlijkere test zou zijn om een nieuwe Bone naast de Monello spons te leggen en deze aan dezelfde test/kracht/slijtage te ondergaan.

Maar aangezien de Bone niet meer leverbaar is, is de vergelijking niet echt eerlijk en zal dus eigenlijk in het voordeel zijn van de Monello's.

En zeg zelf, iets wat nieuw is, is altijd leuker, werkt lekkerder, ruikt lekkerder enz.

Let wel, ik kraak de Monello spons niet af, ik zeg er ook eerlijk bij dat ik hem (nog) niet gebruikt heb, ik trek alleen mijn conclusies afgaande op de vele vergelijkingen die gedaan zijn door meerdere forumleden die hun oude wash mitt en/of Bone hebben vergeleken met de nieuwe Monello wasproducten.

DannyL
#19 Gepost : zondag 1 januari 2012 23:21:04

Dit was slechts bedoeld om te laten zien dat de vezels anders zijn.. Die zien er na een tijd gebruikt te hebben meestal niet ineens anders uit lijkt me.
Ik heb de Cobra Bone een acht maanden gebruikt, en ineens was ie 'versleten'.

Natuurlijk lijkt iets nieuws vaak direct fijner/beter, dat klopt.
Maar als ik acht maanden de Bone gebruikt heb, en daarna een andere in me hand krijg, kan ik (voor mezelf) wel bepalen wat het verschil is.
Persoonlijk vind ik de Monello Sponge gewoon iets wendbaarder als de Bone vanwege z'n kleiner formaatje..

Overigens heb ik de Monello Sponge reeds driemaal gebruikt, en ik ben er super tevreden over.
Voor het geval dat heb ik toen ook de Monello Wash Mitt erbij genomen (just in case)
Eerlijk gezegd zijn mitts nooit mijn vriend geweest.
Maar die stiknaad in het midden vond ik verdomd makkelijk, dat is de reden dat ik em echt blijf gebruiken.
Nu heb ik wat meer grip, en dat miste ik altijd met mitts.

Nu zag ik laatst dat Meguiar's bijvoorbeeld dit ook had, en had ik die eerder gebruikt dan was ik misschien toch eerder vriendjes geworden met wash mitts..
Maargoed, dat even ter zijde.
Dibbuz
#20 Gepost : zondag 1 januari 2012 23:22:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Tip: Sponge (Monello Bone) gebruiken voor de lagere delen zoals bumpers, onderste deel van de deuren/achterschermen en dorpels en de mitt voor de "bovenkant".

Bastard of Bling!
Stofke
#21 Gepost : zondag 1 januari 2012 23:41:28
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Groot voordeel van de mitt is dat hij niet op de grond kan vallen wat met een bone wel het geval is. Misschien dat ik de tip van Dibbuz wel bezig, de sponge voor de onderzijde, nu gebruikte ik daar meestal de Valma Mitt voor.
VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
Dennis121
#22 Gepost : maandag 2 januari 2012 1:28:17

danny mishandel je bone spons niet zo!
dat ding is... nogal misvormd LoL:
Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
DannyL
#23 Gepost : maandag 2 januari 2012 9:26:22

Heel raar Dennis, maar dat is dus ineens gekomen..
Na het gebruiken was het geen probleem, maar na z'n zoveelste wasbeurt was het ineens op deze manier.
Nu wilde ik em gebruiken voor me wielen/underbody, maar dat lukt echt niet meer. Super slap en onhandelbaar haha
nicknameless
#24 Gepost : maandag 2 januari 2012 10:08:09
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mijn Bone heb ik nu sinds 20-08-2009 en ziet er nog steeds goed uit. Ik zal niet zeggen als gloednieuw of spierwit, maar wel goed intensief gebruikt.

Zo ziet de spons er droog uit:

En zo ziet ie eruit als ie nat is en net uitgeknepen is.

De vezels is close-up, droog

Volgens mij draagt ook de manier van uitknijpen/wringen mee aan de misvorming c.q. slopen van de Bone.

Ik knijp de Bone altijd uit van boven naar beneden of andersom in plaats van wringen (zeg maar z'n "nek omdraaien" )waarmee je eigenlijk de binnenkant kapot draait.

Dibbuz
#25 Gepost : maandag 2 januari 2012 10:10:23

Inderdaad, niet vergeet dat er foam in zit. Ook de Sponge zal wringen niet leuk vinden.

Bastard of Bling!
RogierV12
#26 Gepost : maandag 2 januari 2012 12:54:50

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Bij jouwe zie ik ook dat als ie nat is, de buitenkant wat te ruim wordt.
Hierdoor kan de foam draaien waardoor je flink moet kloten om 'm weer netjes te krijgen. (gebeurt vooral in de wasmachine)
Daarom heb ik maar een nieuwe (monello) spons gekocht.
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
nicknameless
#27 Gepost : maandag 2 januari 2012 13:21:55

Ik stop de Bone ná gebruik juist niet in de wasmachine, maar spoel em gewoon uit.
KNOEI 8G
#28 Gepost : maandag 2 januari 2012 13:28:41

Ik heb gisteren ook voor het eerst de monello mitt gebruikt. Wat een genot!lief
Mijn pbw dreadlock mitt is verbannen naar de onderzijde van de wagen!
SkyBuMp
#29 Gepost : maandag 2 januari 2012 13:54:08

nicknameless schreef:
Ik stop de Bone ná gebruik juist niet in de wasmachine, maar spoel em gewoon uit.

Eigenlijk doe ik exact het zelfde wat je eerder genoemd hebt. Niet in de wasmachine maar grondig onder de kraan uitspoelen. Niet wringen maar van boven naar beneden uitknijpen.

Ik heb nu al meerdere bones gebruikt (meerdere auto's een aparte) en toch twee keer gemerkt dat de foam/spons in de bone na verloop van tijd gewoon plat wordt. Imho ben ik er toch erg voorzichtig mee maar het gebeurd, denk dat het iets met een batch is geweest met minder foam.

Van de week de monello bone is testen, schijnt beter foam in te zitten. Ben benieuwd naar de wash ervaring en vooral de duurzaamheid van de spons.
Rene
#30 Gepost : maandag 2 januari 2012 13:59:58

nicknameless heeft helemaal gelijk,wat betreft de bone.
juist niet in de wasmachine,en niet draaien met wringen,
mijn bone ziet er exact zo uit als van nicknameless,na echt
heel veel gebruikt te hebben,gewoon even uitspoelen in
je emmer,uitknijpen,en laten drogen in de buitenlucht,klaar.
heerlijke,sponsen, als je dat zo kan zeggen.
SkyBuMp
#31 Gepost : maandag 2 januari 2012 14:14:37

Rene schreef:
heerlijke,sponsen, als je dat zo kan zeggen.

Helemaal mee eens, heb er nog een aantal liggen in m'n mini detail voorraadkamer lief
Rene
#32 Gepost : maandag 2 januari 2012 16:09:23

hoi skybump,ja ik heb ook nog 1 hele nieuwe in de verpakking liggen,
dus kan voorlopig wel even vooruit,mijn velgen doe ik niet met de bone,
maar met een gewone natuurspons,ook lekker zacht en compact.
drogen doe ik met de poor boys droogdoek,wat mij betreft een perfect
triootje,deze drie.
RogierV12
#33 Gepost : maandag 2 januari 2012 16:16:59

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ik blijf 'm toch lekker in de wasmachine gooien, dan maar elk 1,5jr een nieuwe kopen.
Zo duur zijn ze nou ook weer niet
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire