|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Ontopic aub! Niet vergeten dat het om de Monello Wash Mitt gaat hier.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
een vergelijk met megs washmitt heb ik nog niet gelezen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Die heb ik ook, als je tot het weekend wacht voeg ik een vergelijk toe. De Megs heb ik een keer gebruikt, maar ik zal proberen objectief te blijven The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
 Op volgorde: Monello washmitt, Megiuars washmitt second edition, Megiuars washmitt first edition. de monello heb ik tot nu toe 4x gebruikt. de meg's SE heb ik tot nu toe +-15x gebruikt. en de meg's eerste editie, heb ik ook circa 10x gebruikt(vooral vuilere stukken). ZachtheidIk vond de Monello washmitt en de megiuars washmitt SE bijna even zacht, hier zat weinig verschil tussen. dit heb ik bepaald door de droge en natte washmitt te voelen met de vingers.  Monello washmitt  Megiuars washmitt second edition  Megiuars washmitt first edition VormHier heb ik gelet op de vorm vastheid. hoe stijfer hoe negatiever de score. ik vond de meg's varianten (beide) even vormvast(lees soepel) en ik vond de monello variant wat stugger qua vorm. ook dikte speelt een rol. de eerste editie van Meguiar's is veruit het dikst. de SE en de Monello wijken niet zoveel, maar de meg's is iets dikker. testje capaciteitik heb alle washmitt's onder gedompeld in water. daarna uit laten lekken tot dat er geen water meer uitlekte. nu heb ik ze uitgeknepen. dit water heb ik opgevangen. hier uit blijkt dat de eerste megiuars washmitt 50ml meer opneemt dan de andere.   Monello washmitt  Megiuars washmitt second edition  Megiuars washmitt first edition Kostende Monello washmitt is met zijn 13.99 voordeliger dan de megiuars variant, welke 17.99 kost. de second edition en de eerste editie van de washmitt kosten destijds evenveel kan ik me herinneren. Conclusiede Monello washmitt is en heerlijke washmitt welke door zijn prijs erg aantrekkelijk is. uit de test blijkt dat hij niet onderdoet aan de meg's variant. deze laatste was tot nu mijn favoriet. ik vind de stugheid nog een nadeel van de monello, maar dit zal in de tijd wel minder worden denk ik. groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Kijk hier hebben we wat aan! Complimenten voor deze uitgebreide review! Stugheid van de mitt is na een paar wasbeurten verdwenen, heeft puur te maken met de productiemethode. Als je hem voor het eerst uit de verpakking haalt lijkt het net een plank.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-8-2011 Locatie: Hengelo ov
|
goed verhaal. Mooi gemaakt, heb de bone gekregen bij mijn laatste bestelling. ben benieuwd. wie durft te verdwalen, vind nieuwe wegen
|
|
|
|
@tim en basje, Bedankt halfuurtje werk  die stugheid viel me heel erg tegen aan het begin ben ik eerlijk! maar het is nu al een stuk minder, en word dus als ik het goed begrijp nog minder. dus dan is het helemaal een topper groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Ja die stugheid moet goed gaan komen, maar koppel dat graag hier nog even terug als je hem zelf een paar keer hebt gebruikt.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Als je de topic kaapt, neem dan ook de spons mee in de test Geintje, bedankt jongen, ik heb alleen de laatste Megs, dus jouw test is zowiezo als vollediger The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
@ Tim, Zal ik doen. ik weet nog wel dat ik hem uit de verpakking haalde en dacht dat er nog een kartonnetje in zat ofzo, voor de stevigheid maargoed, hij is nu al zachter en komt dus helemaal goed. @Hans, spons lijkt niet eens op een washmitt. kan hem wel met een schuurspons vergelijken die ik nog heb liggen, maar dat heeft ook weinig zin  groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Mooie, duidelijke en goede review Bart! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Mooie review, ik blijf voorlopig bij de Meg's SE en test de Sponge één dezer die ik kado kreeg, als de Meg's zijn beste tijd gehad heeft zal ik zeker eens die Monello proberen. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Thanks voor de review heren gebruik nu nog de mothers lambswool washmit maar ik zal het onthouden voor als er een nieuwe handschoen moet komen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-12-2011 Locatie: Brabant ,Jonguh
|
zeer mooie review heb inmiddels diverse malen de washmit gebruikt en de stugheid wordt inderdaad minder It is nice to be important. But it is more important to be nice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Om toch nog even op die Sponge terug te komen, zo ziet de mijne er uit na 3x gebruik en ik ben nergens blijven haperen  VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-10-2010 Locatie: Bergen op Zoom
|
De sponge heeft bij mij hetzelfde probleem. Echter is het gaatje wel wat kleiner. Ik heb express al niet hard gewrongen en zijn "nek omgedraaid". Maar even een kwestie van dicht stikken met naald en draad en probleem zou verholpen moeten zijn.
|
|
|
|
Mijn spons ziet er na een keer of drie toch aanzienlijk origineler uit. De Mitt wordt soepeler van het gebruik en het wassen. Inmiddels moet ik 'm met mijn hand erin opbergen in het zakje, terwijl dat eerst ging door hem bij het boord vast te houden. The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Sowieso, spons/mitt wring ik nooit uit...! New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2011 Locatie: Mierlo
|
Mijn Sponge is ook begonnen met het binnenste te tonen. Dit na een tweetal keer gebruiken, en dat zonder uitwringen! Wel gaat ie hier het wasmachine in, op 30 graden en 400 toeren centrifugeren (met de rest mee dus). Maargoed, eerdaags maar eens wat naald en draad pakken om het op te lossen..
|
|
|
|
Dat is vervelend. Sponzen kunnen aangemeld en omgeruild worden! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-1-2011 Locatie: Woerden(utrecht)
|
beetje offtopic maar wilde het toch even kwijt. Ik ken maar weinig bedrijven die zulke goede service bieden. Mijn complimenten daarvoor! *-If everything comes your way, you are in the wrong lane.-*
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-4-2011 Locatie: Antwerp
|
Moet spijtig genoeg beamen dat mijn spons na 3 wasbeurten hetzelfde probleem toont zoals hierboven ....  Gelukkig ben ik een mitt-gebruiker  .
|
|
|
|
Guest
|