Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Hondenlucht blijft in mijn auto hangen. Opties
Tanoesha
#1 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 19:46:55
Rang: Lid

Heb een tweedehands autootje gekocht maar deze stinkt naar natte hond, ook zit de hele bekleding vol met honden haren, het probleem is dat ik hier allergisch voor ben. Ik heb bij de gamma een tapijtreiniger gehuurd en hiermee de bekleding schoongemaakt maar die hondengeur is na het drogen gewoon terug gekomen. Wie heeft een oplossing voor mij? Ik kan het mij helaas niet veroorloven om het professioneel te laten reinigen.
mk-us
#2 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 19:50:38
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Schoon laten maken middels een ozonbehandeling gezien je er allergisch voor bent. Doe je het anders dan grote kans dat je er snel weer last van gaat krijgen

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
stimpy68
#3 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:18:58
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Topictitel aangepast. Help roepen heeft weinig zin, je wordt er niet sneller door geholpen knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
RedCat
#4 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:20:55
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ozon helpt tegen de geur, ik ben bang dat je toch ook met een extractor aan de slag moet
Er zijn vele forumleden met zo'n apparaat, dus hulp is mogelijk

Je geeft aan dat je allergisch bent, dat ken ik ziek
Dan gaat het niet om de haren en net zo min om de geur
Grootste kans is dat het gaat om de uitwerpselen van de stofmijt die leeft van huidschilfers
En die komt terug zolang er iets te eten valt devil

Dus, schoonmaken, nog eens schoonmaken en vooral schoonmaken

Succes ja
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
BlackPassat
#5 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:21:54

Daar is maar één oplossing voor: schakel Soepergrover in, die heeft dat al eerder aan de hand gehad. Lees hier het bewijs!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
LB
#6 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:31:46
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Wassen, spoelen, spoelen, spoelen en nog eens spoelen met een extractor dat zou moeten helpen. Je zou ook ValetPro Enzyme Odour Eater kunnen proberen. Ik heb er geen ervaring mee maar als ik de beschrijving lees zou dit wel eens de oplossing kunnen zijn.
Tanoesha
#7 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:33:06

stimpy68 schreef:
Topictitel aangepast. Help roepen heeft weinig zin, je wordt er niet sneller door geholpen knipoog

lief Thanx
Tanoesha
#8 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:38:20

Ik heb al een product van HG geprobeerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Ik ben helemaal niet bekend met schoonmaakproducten van auto's het enige wat mij iets zegt is een luchtverfrissertje voor aan je spiegel, dus kan iemand mij vertellen wat een extractor is?
LB
#9 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:44:49

Sorry, een extractor is een stofzuiger waarmee je water op kan zuigen. Je vult een reservoir met een mengsel van water en bijvoorbeeld een All purpose cleaner, aan de zuigmond zit een sprayer waar je het schoonmaakmiddel op de bekleding kunt sprayen en met de zuigmond zuig je het vuil op. Een tapijtreiniger dus :-)

Ik maak zelf gebruik van: Meguiar's APC
Tanoesha
#10 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 20:53:27

Oh maar ik heb al een tapijtreiniger gebruikt en als schoonmaakmiddel heb ik tapijtreinigingsmiddel van de gamma gebruikt met een beetje allesreiniger er door heen voor de geur, maar meguiar's APC kan ik bestellen op Carclean.nl toch? Gaat hier de geur wel weg door?
LB
#11 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 21:01:37

Ik weet niet hoe je de extractor gebruikt hebt, maar wat ik meestal doe is eerst de bekleding insprayen, inwerken met een borstel en daarna het vervuilde water opzuigen. Na het gebruik van een reiniger spoel ik de bekleding meerdere keren uit met schoon water. Met spoelen bedoel ik sprayen en direct weer opzuigen. Wat je wilt bereiken is dat al het vuil uit de bekleding gezogen wordt. Hiervoor heb je doorgaans meerdere behandelingen nodig. Naar mijn mening zit het goed reinigen in het grondig naspoelen zodat het reinigingsmiddel echt helemaal uit de bekleding is.
Of de geur met APC weggaat kan ik niet voorspellen, het blijft proberen. Je zou de ValetPro Enzym Odour Eater ook nog kunnen gebruiken na het reinigen met APC. Ik denk dat het effectiever is om het op en al schoon oppervlak te gebruiken.

Je kan in mijn eerdere posts op de linkjes klikken om direct naar de webshop te gaan.
Tanoesha
#12 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 21:04:52

Bedankt! Ik ga het proberen met APC
LB
#13 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 21:05:59

Wat je ook nog kan proberen is naspoelen met een scheut schoonmaakazijn in het spoelwater.
GMToyota
#14 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 21:38:19

Heeft je nieuwe auto airco? De kans is groot dat die muffe lucht komt van de vieze airco verdamper.

Na enige tijd beginnen in die verdamper zich bacterien en schimmels te nestelen, die een geur verspreiden die meestal wordt omschreven als een natte honden lucht.

HG heeft een airco reiniger, maar die maskeert de natte hondlucht maar tijdelijk. Beter is het om bijv van Motip een airco reiniger te kopen die met een lange slang naar de verdamper gaat. Op die manier spray je reinigingsschuim rechtstreeks op je verdamper. Zo een busje kost iets van elf euro, maar je moet wel echt toegang hebben tot de verdamper.

Als dat te moeilijk is, dan kun je naar bijv de dealer of naar de kwik fit. Zonder afspraak reinigen ze je verdamper met anti bacterieel spul. Kost dertig euro en is klaar terwijl je wacht in ong een half uurtje.
Tanoesha
#15 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 22:57:41

Nee deze heeft geen airco. Uhmmm raden jullie mij ook aan zo'n spuitbus voor de APC aan te schaffen?
benoben
#16 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 23:32:01

Ik weet niet of je auto dit heeft, maar vernieuw de interieurfilter ook even. Dit kan ook veel doen (uit eigen ervaring blij )
Paulus de Boskabouter
#17 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 0:06:50

Als je iemand zoekt met een extractor in jou omgeving (nicknameless kan je sowieso niet helpen, die ligt plat) kun je de link even checken:

http://batchgeo.com/map/...c407abecd59c69c69350eeb

Er is vast wel iemand die je wilt helpen! In elk geval succes met het schoonmaken en het verwijderen van de haren en de lucht. Met APC kom je al een heel eind. En zoals mijn voorgangers al zeiden: laat de airco ook even checken en het interieurfilter.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Tanoesha
#18 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 0:24:17

Oh bedankt, dat zou heel fijn zijn alleen als ik op die link klik zie ik alleen nicknameless staan. Uhmmm airco weet ik nog te vinden maar de interieurfilter?? oeps (vrouwen en auto'snee )
Paulus de Boskabouter
#19 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 0:31:37

Zit vaak onder de parafaanplaat (plastic plaat bij de ruitenwissers) en bij sommige wagens is het ook via het dashboard te bereiken. Even laten checken bij de garage, zowel de airco als het interieurfilter.

Parafaanplaat:

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
opelmark
#20 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 9:22:58

Ik vraag me als eerste af hoe je in hemelsnaam een auto vol met hondeharen kan kopen als je er alergisch voor bent....sceptisch

En zoals hier door meerder mensen al aangegeven is nog een of twee keer een extractor gebruiiken(met apc+) om de meeste geur eruit te krijgen en zo ongeveer de hele auto van binnen met APC schoonmaken.

succes

Mark
www.astratuningclub.nl

2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
Tanoesha
#21 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 9:43:08

Haha bedankt, ik kon dit autootje goedkoper krijgen dus vandaar ik dacht ff schoonmaken en het is weg, maar ben er achter gekomen dat het toch niet zo makkelijk is als ik had gedacht niezoblij
hondasport
#22 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 9:56:10

Probeer dit eens :
C.Pro sopure sprayer

Heb dit al in huis gebruikt in de slaapkamers en bij de hondenkennel. Werkt echt, en je hebt er maar weinig van nodig.
Als je het gebruikt moet je wel je auto laten buitenstaan want het product reageert met het zonlicht.
Detailing is geen hobby, het is een passie
Thijs
#23 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 10:55:11

ik adviseer ook even je compleete hemel te shamponeeren.
daar zit ook vaak veel geur en rommel in.
goed nat maken, en daarna met een doek,handdoek,theedoek oid goed poetsen/boenen
een nachtje laten drogen en weer schoon!
ik spreek uit ervaring, doe het bijna dagelijks

The German

Pure, Powerful, Perfect
Koning Winter
#24 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 13:51:15

Het goed nat maken en boenen van de dakhemel zou ik niet doen. Hierdoor kan namelijk de dakhemel loskomen en dan heb je een tweede probleem. Lees deze topic eens voor een goede aanpak: KLIK

Ik denk dat je zeker de C.Pro SoPure Sprayer eens moet proberen. In mijn zoektocht naar een goed middel tegen rooklucht kom ik dit product telkens tegen met goede gebruikerservaringen. Naar het schijnt werkt het erg goed tegen allerlei luchtjes en dan met name tegen de oorzaak. Heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, dus het is "hear-say".

Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...
It's better to have than to hope...
j.lipsch
#25 Gepost : zaterdag 7 januari 2012 16:22:43

Had er ook last van toen ik mijn auto kocht, maar heb er een nieuw interieur ingezet en ook de vloerbekleding vervangen.
Maar deze bij het er opnieuw erin zetten toch effe schoongemaakt met extractor.
Ik zou zeggen met een extractor en alles wat je los kan maken maak het los want bij mij zaten zelfs hondenhaar onder de middenconsole, vloerbedekking, achterbank, etc, etc.
Kost wel effe tijd, maar bent zeker van de geur verlost.
Je weet niet wat je tegenkomt ziek .
Alleen zoals al aangegeven de hemel niet doen met extractor kan los laten is mij dus gebeurd grrr .

Aficior
#26 Gepost : maandag 9 januari 2012 23:50:49

Hallo Tanoesha

Vorig jaar zomer (2011) een Renault Twingo van de buurvrouw behandelt. Buurvrouw past wel eens op de honden van haar inmiddels uit huis wonende dochters.

Kolere zeg! Leek wel of er aan het haar te zien een complete hond uit het interieur kwam!
Eerst met DE STOFZUIGER VAN DE BUURVROUW (hoe lief ook, ik wil geen hond in mijn stofzuiger) alle haren uit het interieur verwijderd door grondig zuigen en ook met een vochtige latex handschoen over het interieur wrijven om de haren los te krijgen. Vaak ook het haar uit de bekleding trekken/plukken.
Daarna het hele interieur met Meguiar's APC verdund ingespoten en dit met de hand (in latex handschoen) ingemasseerd en een minuut of tien laten intrekken.
Daarna met de Extractor verschillende malen gespoeld (met schoon water injecteren en zuigen tegelijk). Denk wel een keer of drie achter elkaar, soms meer. Net zo lang tot alle meuk eruit was.
Als laatste met drie hits het interieur droog gezogen.

Een Extractor injecteert vocht in het materiaal (bekleding) en zuigt het er met voldoende kracht ook weer uit.
Door dit een paar maal achter elkaar te herhalen, spoel je het vuil uit de bekleding.

De volgende dag heb ik de auto even gelucht, omdat door de zon de ramen beslagen raakten van het verdampte restvocht uit het interieur.
De auto heeft daarna in de zomermaanden twee weken potdicht in de zon gestaan, wachtende totdat de buurvrouw terug zou komen van zomervakantie. Dag voordat zij arriveerde heb ik de auto geopend en viel mij op dat de geur weg was.

Je moet dit echt zeer zorgvuldig doen Tanoesha en kunt je dan niet veroorloven iets over te slaan.
Zijn de deurpanelen ook bekleed met stof?
Heb je ook de bekleding van de kofferruimte behandeld?
Is de achterzijde van de achterbank ook bekleed met stof en heb je die ook gerenigd?
Heb je behalve de (losse) matten ook de vaste bekleding eronder behandeld?

Ik zou zeker het hele interieur goed afnemen en het interieurfilter (laten) vervangen, want die laatste is ook een verzamelaar van fijne geurtjes.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is de hond verschillende malen daadwerkelijk nat geweest tijdens het transport. Dat vocht trekt onder de oppervlakte bekleding en moet je er serieus uit proberen te spoelen.

Om wat voor een auto gaat het hier eigenlijk?

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Tanoesha
#27 Gepost : dinsdag 10 januari 2012 10:49:25

Ik heb een fiat punto. Ik heb alle stoffen delen behandeld met de tapijtreiniger de kofferbak, grond, zijkanten en de stoelen. De losse matten heb ik weg gegooit ik haal wel nieuwe. Vandaag krijg ik mijn APC binnen en hiermee ga ik dan weer aan de slag. Gisteren heeft mijn buurman de stoelen verwijderd van de achterbank en hieronder lag ook nog een complete hond dus die haren zijn nu ook verwijderd tevens stofzuig ik de auto elke dag omdat die hondenharen spontaan elke dag weer aanwezig zijn. Ik heb mijn hoop gevestigd op de APC en valet pro odour of zoiets. Bedankt voor de omschrijving ik ga het precies doen hoe jij het hier omschreven hebt.
Aficior
#28 Gepost : woensdag 11 januari 2012 5:55:52

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Niet vergeten de Meguiar's All Purpose Cleaner (APC) in eerste instantie te verdunnen met water en in een sprayfles te doen. Met zo een sprayfles kun je eenvoudig de bekleding inspuiten met het product. Op de APC-verpakking staat als het goed is een advies voor de mogelijke verdunningen. Liever eerst veilig beginnen (voor je bekleding) en ruim verdunnen, dan een te sterk mengsel, met risico van aantasting/verkleuring van je bekleding. Al zal verkleuring wel meevallen.
In jouw geval zul je maximaal de bekleding dienen te ‘spoelen’ met behulp van de Extractor. De APC zal helpen het vuil los te weken en de ergste geur bestrijden.
Mogelijk dien je zo een cyclus van ‘insprayen en spoelen’ meerdere malen te herhalen. Dit omdat je aan geeft dat het echt verschrikkelijk is.

De latex handschoentjes zijn fijn voor je handen, want sommige mensen krijgen zeer droge handen door het gebruik van APC.

Trek er gerust een uur of drie voor uit. Hoe zorgvuldiger en nauwgezetter je werkt, hoe beter het resultaat zal zijn.

En nu je toch over APC beschikt, spuit met je sprayfles een beetje van het mengsel op een schone microvezeldoek en neem daarmee alle andere delen van het interieur en de hemel af. Doe dat deel voor deel, dus dashboard volledig behandelen, daarna deurpaneel links, hemeltje in twee delen, enzovoort.
Na een deel gereinigd te hebben de APC-doek, deze uitspoelen en daarna dat deel afnemen met een met water vochtig gemaakte microvezeldoek.

Je hemeltje absoluut NIET met de extractor behandelen, want bij veel auto’s zal de hemel loslaten, wanneer deze te vochtig wordt.

Zeer benieuwd naar je resultaten en we leven met je mee. Wens je bijzonder veel voorspoed toe daarbij. Koppel a.u.b. ook even terug wat je resultaten zijn. Anders helpen we weer verder.

Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Tanoesha
#29 Gepost : woensdag 11 januari 2012 10:32:16

Ik zal zeker het resultaat terug koppelen, ik ben gisteren begonnen met het reinigen, ik heb eerst de achterbank gedaan, dit omdat het daar het meest stinkt. Ik heb een week een tapijtreiniger tot mijn beschikking. Vandaag ga ik de voorkant behandelen. Doordat ik vorig jaar mijn pols heb gebroken heb ik minder kracht in 1 hand en hier door kan ik dus minder kracht zetten waardoor de bank wat natter achter blijft. De vorige keer dat ik hem behandeld had kwam de geur terug toen de bank droog was dus ik moet ff wachten tot de bank droog is om zeker te weten dat de APC werk. Weet iemand hoe ik de enzyme odour eater moet gebruiken? Moet ik deze er in spuiten en daarna weer behandelen met de tapijtreiniger of er in spuiten en niet meer behandelen? Ik vind het echt heel tof dat iedereen zo behulpzaam is met het geven van advies zonder jullie had ik mijn autootje allang weer in de verkoop gegooid
RedCat
#30 Gepost : woensdag 11 januari 2012 11:01:37

ValetPro schreef:
... Enzyme Odour Eater werkt door het vrijkomen van enzymen in de vloeistof, die de voedingsbodem voor bacteriën weghalen, zodat het luchtje verdwijnt. ...

Geef het de tijd om in te werken, de enzymen moeten even hun werk kunnen doen.
Ik zou tussen het opspuiten en het verwijderen met de extractor toch zeker 1 uur aanhouden
Bedenk dat enzymen beter hun werk doen op kamertemperatuur. Koud duurt het langer.
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Thegame1512
#31 Gepost : vrijdag 13 januari 2012 20:20:13

Ze verkopen bij de Action ook een bekledingsreiniger. Deze kost bijna niks. Het is een witte fles met roze labeltje. Ik denk dat er textielreiniger op de fles staat. Deze werkt goed ( ruikt naar stomerij)
Tanoesha
#32 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 10:47:13

Het is gelukt de honden geur is uit mijn auto verdwenen. In de achterbak ruik je nog een hele lichte geur maar het meeste is verdwenen. Iedereen bedankt voor jullie hulp. Nu het volgende probleem mijn ruiten bevriezen aan de binnenkant denk dat dit komt omdat ik veel water heb gebruikt met het schoonmaken van de auto woeps
Eelco
#33 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 11:24:44

Logisch gevolg, kun je momenteel weinig aan doen, behalve goed ventileren.

Je kunt ook een vochtvretertje aanschaffen bij de lokale bouwmarkt oid, deze halen ook altijd wel flink water uit de lucht kan ik bevestigen.
Wel even in een emmer oid plaatsen als je gaat rijden, anders heb je kant dat hij omvalt en alle water weer op de vloer ligt..

Kijk ook even hier, misschien heb je er iets aan: http://forum.carclean.nl...o-van-binnen-drogen.aspx
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire